• 0

Prive bedrijfspand (gedeeltelijk zakelijk huren)?

Hallo,

 

Ik bezit samen met mijn vader een bedrijfsruimte ,die we geheel prive hebben gekocht.

Ik ben deels begonnen als ondernemer naast een Full time baan.

Voor de Btw ben ik afgelopen jaar nog als "kleine ondernemer" gezien.

 

Mijn vraag is kan ik een gedeelte "huur"zakelijk opgeven alhoewel ik het dan van mijn eigen huur .?

 

Ik kan aantonen dat ik een gedeelte van de bedrijfsruimte nodig heb voor mijn activiteiten.

 

Alvast dank voor een deskundige reactie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi specialized

 

Iets zakelijk van jezelf huren als eenmanszaak gaat niet. Dan moet je namelijk het pand gewoon op de balans van jouw onderneming zetten. Het is hier immers een zakelijk pand dat zakelijk gebruikt wordt.

 

Nu is jouw vader ook eigenaar, dus van hem kun je wel huren! Het pand wordt in jouw administratie dan gesplitst: de helft huur je van je vader en de andere helft komt als vermogen op de balans.

 

Voor BTW belaste huur van jouw vader moet jij het pand wel gebruiken voor minimaal 90% BTW belaste prestaties. Daarnaast zijn die huurinkomsten bij jouw vader belast in box 1 (terbeschikkingstelling aan eigen kind).

 

Over jouw deel kun je vervolgens afschrijven en de kosten in aftrek brengen op jouw resultaat uit onderneming.

 

De situatie is niet alledaags en wellicht goed om eens te gaan zitten met een adviseur om alle gevolgen en opties door te nemen.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Hoe werkt dit als je een zakelijk pand prive koopt en aan je eigen bv wilt verhuren? Kan dit wel dan?

 

Op dit moment werken wij vanuit een thuiskantoor en hebben we een bedrijfspand op het oog (inmiddels hebben we 2 medewerkers). Ik probeer nu uit te vinden hoe je hier prive zoveel mogelijk vermogen uit kan opbouwen. Zeker omdat je op winst op het pand zakelijk veel belasting moet betalen. En huur kun je natuurlijk afschrijven.

 

We zijn op dit moment geen bv, maar wellicht op korte termijn wel.

 

Heb je hier ondanks je de cijfers niet kent, wel een algemeen advies voor?

 

Bedankt!!

 

Groet, Leny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit met een soortgelijk "probleem" : Ik wil een bedrijfspand gaan kopen, maar ben aan het uitzoeken hoe dit belastingtechnisch het slimst kan. Ik heb een accountant gesproken, hij vertelde me dat het wel mogelijk is om prive een pand te kopen en dit aan je eigen eenmanszaak te verhuren. Het pand valt dan in box3, eventuele hypotheek is dus vanzelfsprekend niet aftrekbaar, maar de ontvangen huur is wel belastingvrij! De betaalde huur zet je op de balans van je eenmanszaak en hier zit dus de winst. Ik heb inmiddels wel gelezen (volgens mij op de site van de belastingdienst) dat je wel een huurcontract op moet stellen anders wordt het niet gezien als verhuur.

 

Het lenen van eigen geld aan je eigen eenmanszaak is niet mogelijk, maar dit zou dus wel kunnen.

 

Ik ben dit verder nog aan het uitzoeken of dit inderdaad klopt, maar ik mag aannemen (toch?) dat een accountant weet waar hij het over heeft.

Link naar reactie
  • 0

.

Ik ben dit verder nog aan het uitzoeken of dit inderdaad klopt, maar ik mag aannemen (toch?) dat een accountant weet waar hij het over heeft.

 

Een accountant hoeft geen fiscalist te zijn.

 

Ik ken de feitelijke situatie niet, maar als je een bedrijfspand koopt met het oog om daarin je onderneming erin te gaan vestigen is de kans zeer groot dat er sprake is van verplicht bedrijfsvermogen. Dus zowel het pand als de hypotheek moeten dan gewoon op de balans komen te staan.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 1

De betaalde huur zet je op de balans van je eenmanszaak.....

 

Ik ben dit verder nog aan het uitzoeken of dit inderdaad klopt, maar ik mag aannemen (toch?) dat een accountant weet waar hij het over heeft.

 

Ik zou toch maar voorzichtig zijn met zo'n accountant. Betaalde huur op je balans zetten???????

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 1

Ik zit met een soortgelijk "probleem" : Ik wil een bedrijfspand gaan kopen, maar ben aan het uitzoeken hoe dit belastingtechnisch het slimst kan. Ik heb een accountant gesproken, hij vertelde me dat het wel mogelijk is om prive een pand te kopen en dit aan je eigen eenmanszaak te verhuren. Het pand valt dan in box3, eventuele hypotheek is dus vanzelfsprekend niet aftrekbaar, maar de ontvangen huur is wel belastingvrij! De betaalde huur zet je op de balans van je eenmanszaak en hier zit dus de winst. Ik heb inmiddels wel gelezen (volgens mij op de site van de belastingdienst) dat je wel een huurcontract op moet stellen anders wordt het niet gezien als verhuur.

 

Het lenen van eigen geld aan je eigen eenmanszaak is niet mogelijk, maar dit zou dus wel kunnen.

 

Ik ben dit verder nog aan het uitzoeken of dit inderdaad klopt, maar ik mag aannemen (toch?) dat een accountant weet waar hij het over heeft.

 

Zoals gezegd: het verschil tussen de accountant en de fiscalist zal ik even demonstreren ;) (niet arrogant bedoeld, maar jemig wat een hopeloos advies):

 

Als je voor je eenmanszaak een pand koopt\, heb je drie keuzes:

1. verplicht ondernemingsvermogen

2. verplicht privé vermogen

3. keuzevermogen.

 

1. denk aan bedrijfshallen, kantoorpanden etc, waarin echt geen woonfunctie te creeeren valt.

 

2. woonhuis waarin je een kamertje als kantoor inricht

 

3. woon/winkelpand, duidelijk separaat kantoor aan huis.

 

In geen van deze gevallen kun je het woondeel in box 3 zetten en vanuit de eenmanszaak verhuren aan privé. De feitelijke omstandigheden bepalen in welke categorie het pand valt.

 

1. verplicht bedrijfsvermogen, dus staat op de balans van de zaak;

2. verplicht privé vermogen, dus niets op de balans.

3. splitsbaar pand: wel of niet.

 

Bij optie 3 moet je kijken of het pand splitsbaar is (woon/winkel) of niet (praktijkruimte op een tussenverdieping). Als het splitsbaar is, dan kun je naar rato van die splitsing kosten aftrekken voor het zakelijk deel (dit deel komt dus op de balans). Het privédeel is gewoon een eigen woning in box I met renteaftrek.

 

Is het niet splitsbaar, dan is er sprake van keuzevermogen. Je mag dan kiezen: pand volledig op de balans of volledig privé. Als je kiest voor volledig zakelijk dan moet je correcties maken in de kostenaftrek en BTW voor het privédeel.

 

Kies je voor volledig privé dan pas komt 'verhuur' van het zakelijk deel aan de eenmanszaak aan de orde! Alleen dat zakelijk deel valt dan in box 3. Het privédeel blijft gewoon in box 1 een eigen woning. Jouw accountant ging dus veeeeel te kort door de bocht en rederneerde precies omgekeerd.

 

Zie ook hoofdstuk 6 in het handboek ondernemen van de fiscus:

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/handboek_ondernemen_2008_aa9701z81fdhfst_1-6.pdf

 

groet

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo!

 

Hoe werkt dit als je een zakelijk pand prive koopt en aan je eigen bv wilt verhuren? Kan dit wel dan?

 

Op dit moment werken wij vanuit een thuiskantoor en hebben we een bedrijfspand op het oog (inmiddels hebben we 2 medewerkers). Ik probeer nu uit te vinden hoe je hier prive zoveel mogelijk vermogen uit kan opbouwen. Zeker omdat je op winst op het pand zakelijk veel belasting moet betalen. En huur kun je natuurlijk afschrijven.

 

We zijn op dit moment geen bv, maar wellicht op korte termijn wel.

 

Heb je hier ondanks je de cijfers niet kent, wel een algemeen advies voor?

 

Bedankt!!

 

Groet, Leny

 

 

 

Hoi Leny,

 

Een pand privé kopen en aan de BV verhuren kan inderdaad. Dat lijkt voordelig, maar de wetgever heeft ook ingezien dat menig DGA dan voordelig een pand in box 3 kan aanhouden. Daarop is de terbeschikkingstelling uitgevonden.

 

Dit komt erop neer dat als je een pand verhuurt aan een eigen BV dat dan de huur (na aftrek van kosten onderhoud, hypotheek etc) belast is in box 1 van de IB aangifte. Bovendien zijn toekomstige waardestijgingen van dat pand onder dezelfde regeling ook belast in box 1.

 

Eigenlijk wordt het pand dus fictief alsnog zakelijk belast. Hieruit valt vaak geen voordeel te halen, zeker niet als de BV goed draait. In dat geval zou ik het pand gewoon door de BV laten aanschaffen.

 

Uiteraard is dit kort door de bocht, dus raadpleeg een fiscalist (en geen accountant ;) )

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost, bedankt voor de reactie!

 

 

Het leek me eigenlijk ook al te mooi, vandaar ook mijn reactie hier. Ik heb inmiddels het handboek er nog eens op nagelezen en daar staat inderdaad: gebruik je het zakelijk, dan is het zakelijk vermogen. Ik heb ook de belastingdienst nog even om opheldering gevraagd en hier kwam hetzelfde uit. eventueel zou ik wel prive kunnen kopen, het pand deels zelf zakelijk gebruiken en deels verhuren aan een ander(indien het pand splitsbaar is) , in dat geval is het zakelijk gebruikte deel zakelijk vermogen en het verhuurde deel zijn dan wel netto prive inkomsten (box 3).

 

Dan begrijp ik alleen even niet wat je hier bedoeld, je typt:

 

" Kies je voor volledig privé dan pas komt 'verhuur' van het zakelijk deel aan de eenmanszaak aan de orde! Alleen dat zakelijk deel valt dan in box 3."

 

Dus stel ik koop dat pand prive, gebruik het deels voor prive opslag, of verhuur aan derden, en deels wil ik het zakelijk voor mijn eigen eenmanszaak gaan gebruiken. Als ik je goed begrijp kan ik dan wel van mezelf huren en dus de huur als zakelijke kosten zien en inkomsten zijn netto in box3? (zo lees ik echter niet het handboek en dit heb ik ook niet begrepen van de belastingdienst)

 

Alvast bedankt voor het meedenken. Ik wil niet doordrammen om het toch zo voor elkaar te krijgen, maar het gaat bij een bedrijfspand om grote bedragen, dus het is wel van belang om het een en ander met zekerheid te weten voordat dit alles vast ligt. Vandaar ook mijn bezoek aan een accountant.. (misschien beter een fiscalist kunnen contacteren :-[

Link naar reactie
  • 0

Joost, bedankt voor de reactie!

 

Dan begrijp ik alleen even niet wat je hier bedoeld, je typt:

 

" Kies je voor volledig privé dan pas komt 'verhuur' van het zakelijk deel aan de eenmanszaak aan de orde! Alleen dat zakelijk deel valt dan in box 3."

 

 

Zie 6.5.4 van het handboek. Ik zette verhuur ook tussen aanhalingstekens omdat dat feitelijk niet aan de orde is.

 

Het zakelijk deel word dan gewoon vermogen in box 3. In zoverre had jouw accountant gelijk, hij ging alleen te kort door de bocht door te stellen dat je dan huur kunt rekenen.

 

Over het deel van het pand dat dan in box 3 zit, mag je maar 4% per jaar als ´huurkosten´ in aanmerking nemen als kosten in de EMZ. En dat mag alleen als je 70% van je inkomen uit de werkruimte genereert.

 

Dus stel pand is 200.000 waard. 20% reken je toe aan de onderneming, dan is dus 40.000 het vermogen in box 3 en mag je van de winst 4% x 40.000 = 1.600 als huurkosten aftrekken.

 

Je raakt dan wel de renteaftrek over die 40.000 schuld kwijt. Bij 5% dus 2.000 minder renteaftrek.

 

Zie hier het nadeel aan deze constructie!

 

Groet

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zoals gezegd: het verschil tussen de accountant en de fiscalist zal ik even demonstreren ;) (niet arrogant bedoeld, maar jemig wat een hopeloos advies):

 

Als je voor je eenmanszaak een pand koopt\, heb je drie keuzes:

1. verplicht ondernemingsvermogen

2. verplicht privé vermogen

3. keuzevermogen.

 

1. denk aan bedrijfshallen, kantoorpanden etc, waarin echt geen woonfunctie te creeeren valt.

 

2. woonhuis waarin je een kamertje als kantoor inricht

 

3. woon/winkelpand, duidelijk separaat kantoor aan huis.

 

In geen van deze gevallen kun je het woondeel in box 3 zetten en vanuit de eenmanszaak verhuren aan privé. De feitelijke omstandigheden bepalen in welke categorie het pand valt.

 

1. verplicht bedrijfsvermogen, dus staat op de balans van de zaak;

2. verplicht privé vermogen, dus niets op de balans.

3. splitsbaar pand: wel of niet.

 

 

 

Hallo,

 

Ik hoop dat iemand deze wisseling nog valt. Zojuist met iemand gesproken en het handboek 2009 erop nageslagen. Wij kwamen tot de conclusie dat optie 2 (alles prive) de beste optie is. Met een taxateur stel je de verhuurwaarde vast van het gedeelte dat je aan jezelf wilt verhuren (als ware het aan iemand anders). Dit gaat met een punten systeem en daar kom je dus vrij snel achter). Voor dit bedrag verhuur je aan jezelf. De hypotheek splits je 2 gedeeltes, een deel in box 1 en een deel in box 3. De verhuurinkomsten komen in box 3.

 

Dan ben je dr volgens mij. Kan iemand dat bevestigen of lekschieten ?

 

Groeten,

 

Ronald

(dit is mn eerste post)

Link naar reactie
  • 0

Hi Joost,

 

Ik ben IB ondernemer, gewone eenmanszaak die ICT diensten levert vanuit huis. Het zijn voornamelijk uren die in rekening worden gebracht (ong. 1600 uur per jaar) aan diverse klanten.

 

De woning die ik zoek moet aan het criteria voldoen eigen opgang en eigen toilet. De meeste woningen die ik op het oog heb zijn dijkwoningen met een souterrain, waarbij het souterrain als bedrijfsruimte moet worden gebruikt. Dit betreft dus wel een voledige etage, meestal zo'n 60m2 ofwel 1/4 tot 1/3 van de gehele woning (afh aantal bouwlagen). Deze hebben vaak wel ook binnendoor een doorgang. Is dit toegestaan ?

 

Groet en bedankt voor de wel heel snelle reactie =)

 

Ronald

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Ronald

 

Als een eenmanszaak een zgn. kwalificerende werkruimte in een eigen woning gebruikt, dan zijn de kosten ook pas aftrekbaar als voldaan is aan het volgende criterium:

 

van jouw totale inkomen moet 70% in of vanuit de werkruimte verworven worden en voor minimaal 30% in de werkruimte.

 

Dat betekent echter niet dat je huur kunt rekenen aan privé. De eenmanszaak en privé zijn immers fiscaal transparant. Kosten van de werkruimte (energie, inrichting kamer en een evenredig deel van alle kosten mbt de woning) zijn wel aftrekbaar.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hi Joost,

 

Thanks again. Ik zal dit meenemen naar mn adviseur om te kijken hoe die er tegenaan kijkt. Je zegt wel dat een evenredig deel van alle kosten mbt de woning aftrekbaar zijn. Geldt dit dan ook voor de hypotheeklast ? Dan ben je immers ook klaar.

 

De overige criteria voldoe ik aan.

 

Iklaat je weten wat mn adviseur ervan denkt.

 

Groet,

 

Ronald

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, en wil het legaal zo voordeelig mogelijk maken dus hierbij mijn opzet.

 

Stel dat ik met mijn eenmanszaak het bedrijfspand 100% van mijn pa huur en hij 100% eigenaar is.

Maar hij heeft het bedrijfspand gekocht van een lening die hij heeft afgesloten bij mij.

 

Volgens mij is de huur dan voor mij aftrekbaar en de rente die ik vang op die lening aan mijn vader onbelast als ik gewoon vermogensbelasting betaal van effectief 1,2%

 

En de ontvangen huur is voor mijn vader als gepensioneerde gewoon onbelast in box 3

 

Stel ik leen mijn vader € 200.000,- uit mijn privevermogen tegen 7.5% rente

Rente die mijn pa mij moet betalen is dan € 15.000,- en hij doet mij daaarbovenop een jaarlijkse schenking van € 5000,- als vader naar zoon. lijkt mij allemaal redelijk.

 

Van die € 200.000- koopt hij een bedrijfsloods op een industrieterrein.

Vervolgens verhuurd hij mij die loods voor € 20.000,- per jaar.

 

Wat mis ik hier in deze redenatie?? wat zijn jullie gedachtes.

 

Vr.gr JB

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag JB,

 

het lijkt op het eerste gezicht aantrekkelijk dit te doen, maar neem even als uitgangspunt de situatie waarin je zelf 200K stort in je EMZ en dan een pand koopt of het pand bij een bank financiert. Ik ga ervan uit dat je sowieso een pand wilt kopen!

 

Als je alle vraagtekens in de bijlage weet in te vullen dan kom je op de juiste keuze uit (voorzover ik nu kan overzien, correcties zijn welkom uiteraard). Let er wel op dat als je jouw constructie aangaat met de schenking, dat je dan de schenking wel apart van het geheel moet vastleggen om te voorkomen dat de fiscus stelt dat de huur feitelijk 15.000 is.

 

Bekijk de BTW gevolgen ook apart, want ook jouw vader kan zich aanmelden als BTW ondernemer. Verder spelen de kosten voor aanschaf ook een belangrijke rol, want die zijn voor jouw vader niet aftrekbaar, zoals de 6% overdrachtsbelasting. Toch 12.000 euro. Ik denk dat een goed advies bij een fiscalist echt de juiste weg is om te voorkomen dat je de verkeerde beslissing maakt.

 

Groet

Joost

 

 

 

vergelijk_pand_JB.xls

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Er zijn dus geen beperkingen omdat het in de familiesfeer gebeurd.

 

Ik heb een EMZ met een omzet van € 175.000 en een winst van € 25.000

Dus een financiering krijgen helemaal in deze tijd word moeilijk.

 

Die € 200.000 komen uit de overwaarde van mijn huis na verkoop ( zelf ge/verbouwd)

 

De nadelen aan de door mij voorgestelde constructie zijn volgens mij als volgt:

 

Pa word er niks beter van maar het kost hem ook niks, uiteraard worden KK verwerkt in de lening.

De eventuele waardestijging van het pand is voor pa want op papier is het zijn eigendom.

Ik krijg geen rente op mijn spaargeld.

Als het pand BTW belast is moet dat ook betaald worden.

effectief kan ik/pa dus maar een pand kopen van € 152500 want de KK en BTW komen er nog overheen.

Ik betaal elk jaar vermogensbelasting.

Als pa zou komen te overlijden zit je met een moeilijke afhandeling.

 

Wat ik er beter van word is volgens mij:

 

Ik kan elk jaar € 20000 van mijn winst aftrekken en blijft er maar € 5000,- over.

Ik vang elk jaar € 20.000 onbelast op mijn prive rekening.

Ik kan bijna alle gemaakte kosten aan het pand aftrekken als dat zo is afgesproken in het huurcontract.

 

Graag hoor ik of dit ongeveer compleet is

Dan kan ik voor mezelf afwegen of ik het via deze constructie doe? of het geld in de EMZ stort en dan met een stukje finaciering een groter pand kan kopen.

 

Vr gr JB

Link naar reactie
  • 0

Hoi JB

 

Ook na de uitleg van jouw situatie valt hier geen eenduidig antwoord op te geven waar je het best mee af bent. Je vult wel enkele vraagtekens in, maar er staan er te veel open (m.n. de kosten als eigenaar) om te komen tot een slotsom. Vraag eens bij de gemeente op wat de lasten zijn, vraag verzekeringsoffertes op en check of het pand zonder onderhoud de komende jaren doorkan.

 

Als je dat allemaal helder hebt, dan is een bezoek aan een fiscalist de volgende stap.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Uiteraard ga ik niet over 1 nacht ijs en zoek ik hulp bij mijn boekhouder en een fiscalist.

Dit was gewoon een zondagmiddag gedachte die ik wilde toetsen.

Ik vind nml zelf dat het een beetje riekt naar belastingfraude en daar word je nooit beter van.

 

Maar als jij zegt dat mijn gedachte in principe legaal is kan ik het verder uitwerken.

 

De kosten waar jij het over hebt zijn volgens mij gewoon voor de huurder "de EMZ dus"

 

volgens de belastingdienst:

 

U huurt een pand dat u helemaal voor uw onderneming gebruikt

Als u bedrijfsruimte huurt, kunt u alle kosten die u voor de bedrijfsruimte maakt, aftrekken van de opbrengsten van uw onderneming. Tot deze kosten behoren onder meer:

 

de huur

de energiekosten, verzekeringskosten, schoonmaakkosten en dergelijke

de inrichtingskosten, zoals vloerbedekking, behang, bureau(s) en kastruimte (over deze kosten moet u mogelijk afschrijven)

Let op!

 

U kunt deze kosten inclusief btw aftrekken, voor zover u de btw niet als voorbelasting kunt aftrekken.[/b]

 

Link naar reactie
  • 0

Vergeet ook niet aspecten als estate planning mee te nemen in de afweging. Nu ten koste van jou (huur) vermogen opbouwen bij je vader, terwijl de winst, inclusief eventuele waardestijging van het pand, straks weer terug gaat, is meestal niet de meest voordelige oplossing.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Waar ik een beetje mee zit correct me if iám wrong:

 

Pa koopt de bedrijsruimte prive

€ 152500 excl BTW excl KK zo worden bijna alle panden aangeboden !!!

Vervolgens moet hij € 28975,- BTW betalen

En uiteraard die 10% KK € 18147,50 maar die moet je altijd betalen.

 

Maar als pa de loods weer zou verkopen na hem een aantal jaren als prive persoon in bezit te hebben gehad mag hij volgens mij geen BTW meer rekenen en zal hij het pand dus voor € 200.000,- moeten zien te verkopen zonder dat BTW aftrek mogelijk is voor de vermoedelijke zakelijke koper van het pand.

Daarmee word het pand dus gewoon 19% te duur in de markt.

 

Als dit inderdaad zo is is het een waardeloze constructie sterkere nog een waardeverminderende constructie.

 

Ik hoor graag van jullie

 

Vr gr JB

Link naar reactie
  • 0

JR

 

Jouw vader kan de BTW op de aanschaf ook terugvragen van de fiscus. Als hij binnen 2 jaar verkoopt moet hij BTW rekenen over de verkoopsom. Verkoopt hij daarna, maar binnen 10 jaar het pand, dan zonder BTW, maar dan volgt wel een correctie op de reeds ontvangen BTW op aanschaf. Die correctie bedraagt 1/10e van de BTW bij aanschaf voor elk jaar dat hij het pand nog geen 10 jaar verhuurde.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.