• 0

Gratis boekhoudprogramma...

Goedendag,

 

Ik heb een eenmanszaak en momenteel doe ik de boekhouding via het excel bestand dat op zibb.nl beschikbaar is gesteld voor de boekhouding. Hierbij heb je alle posten op een rijtje en een verlies/winst rekening zit erbij. Toch wil ik de facturen, klanten, balans etc. eigenlijk in 1 handig programmaatje bijhouden. Ik heb al via Google en dit forum gezocht, maar daar kwam ik meestal net niet tegen wat ik zocht.

 

OS Financials

Micorsoft Office Accounting

 

ben ik o.a. tegengekomen als gratis software alleen voordat ik me ga verdiepen in een programma en alles ga invoeren, wil ik graag weten of mensen hier ervaring mee hebben of wat er wordt aangeraden.

 

Ik hoor het graag, b.v.d.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

osFinancials is inmiddels wel een volwassen systeem naar mijn idee. Ik gebruikt het nu anderhalf jaar. Ik moet wel zeggen ik gebruik maar een klein gedeelte er van maar ga er dit jaar meer van gebruiken.

Je moet wel verstand van boekhouden hebben om er volledig mee om te kunnen gaan. Dat laatste ontbreekt het mij nog aan.

Link naar reactie
  • 0

Micorsoft Office Accounting

 

Als ff op de site van Microsoft kijk zie je dit al staan bijv:

 

At this time, Office Accounting Express 2008 is designed for US and UK based small businesses only and does not support local requirements outside of these two countries.

 

Dat had ik nog niet gezien. Wel vreemd dat zibb.nl zelf een bericht plaatst, waar die software min of meer wordt getipt:

 

http://www.zibb.nl/10147430/Financien/Financien-nieuws/Financien-nieuwsbericht/Gratis-boekhoudpakket-Microsoft-in-trek.htm

 

En bedankt iig ook voor de andere reacties. Ik zal alles even laten bezinken en extra bekijken.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf PAP ben ik erg over te spreken. Je kunt het geheel erg inrichten naar je eigen wensen-eisen. Zelf ben ik nooit zo´n voorstander van Davilex software... misschien een bepaald gevoel overgehouden aan m´n jeugd toen ik een keer een game van Davilex kocht die ik helemaal niks vond (iets van grachtenrace ofzo'

Neem gerust de eerste stap. Je hoeft niet de hele trap te zien, neem gewoon de eerste trede

Link naar reactie
  • 0

Ik maak zelf gebruik van(MOD EDIT: link verwijderd. Probeer je nu over de rug van HL geld te verdienen door deze site te promoten met jouw affiliatenummer achter de link). Eerste maand gratis, nooit meer als 10 euro per maand. Makkelijk met boekhouden (ook voor de eventuele boekhouder).

Succes met je keuze!

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik sinds kort het online boekhoudpakket van e-Boekhouden.nl. Heb nu een gratis proefabonnement afgesloten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag dat ze sinds kort ook een koppeling met Magento hebben voor online webshops. dat zou voor mij ideaal zijn...heeft iemand hier al ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik sinds kort het online boekhoudpakket van e-Boekhouden.nl. Heb nu een gratis proefabonnement afgesloten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zag dat ze sinds kort ook een koppeling met Magento hebben voor online webshops. dat zou voor mij ideaal zijn...heeft iemand hier al ervaring mee?

 

Ondanks dat ik ongeveer 2 jaar geleden een eigenbedrijf wilde beginnen wat door een zware burn-out niet gelukt is ben ik toch de laatste week weer informatie aan het vergaren hier op dit mooie forum.

 

Alle opties die ik in dit onderwerp tegenkwam heb ik bekeken en ik heb zelf het beste gevoel bij http://e-boekhouden.nl overgehouden.

Mede omdat zij ook een gratis cursus boekhouden aanbieden via http://www.gratis-cursus-boekhouden.nl/default.asp?c=8 en laat ik nou totaal geen kaas hebben gegeten van boekhouden.

Kortom voor mensen die net beginnen lijkt mij dit de meest ideale manier.

 

Mocht iemand nog een ander optie hebben dan sta ik daar zeker voor open.

Ik hoop uiteindelijk dat ik over 2 jaar voor me zelf kan gaan beginnen.

Dit hangt nog van veel factoren af maar voorlopig blijf ik hier informatie vergaren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.