• 0

Ik wil een handelsnaam registreren maar die bestaat al

Hallo,

 

Wij starten binnenkort een feestwinkel in de buurt van Rotterdam, echter ontbreekt het ons nog aan een goede naam.

 

Wij hebben bedacht om de handelsnaam 'Party & Co' te registreren bij de KvK eb meteen bij het merkenbureau. Echter van de KvK kregen we een brief terug dat deze naam al gebruikt wordt door een bedrijf dat feesten organiseerd en gevestigd is in Vlijmen.

 

Ik dacht eigenlijk dat je best een zelfde handelsnaam mocht voeren als je maar niet bij elkaar in de regio zit en verschillende activiteiten voert. Is dat inmiddels dan verandert?

 

Daarnaast bestaat er ook een spel met deze naam.

 

Kan ik deze naam voeren? M.a.w. heeft het zin om iets van bezwaar te maken bij de KvK?

 

Of is het advies 'Bedenk een andere naam'?

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik deze naam voeren?

 

Dat kan, want de rol van de KvK hierin is slechts adviserend.

 

Maar als dat andere bedrijf bezwaar maakt, dan kan het je voor de rechter slepen. En dan kan het feit dat je gewaarschuwd was door de KvK wel meewegen, denk ik.

 

Of is het advies 'Bedenk een andere naam'?

 

Inderdaad.

Link naar reactie
  • 0

Ok lijkt me duidelijk allemaal.

 

Kan ik overwegen om de handelsnaam 'Party & Co Feestartikelen' te gebruiken of kleven hier dezelfde risico's aan.

 

Geweldig trouwens die snelle feedback :-)

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Kan ik overwegen om de handelsnaam 'Party & Co Feestartikelen' te gebruiken of kleven hier dezelfde risico's aan.

 

Wat zou je zelf vinden van de naam Albert Heijn Kruidenierswaren?

 

Lijkt me niets renep, wij doen in feestartikelen (had ik overigens al vermeld) en niet in kruidenierswaren.

 

Wat ik bedoel is dat De Vries Slagerij en De Vries Bakkerij elkaar ook niet bijten.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Ok lijkt me duidelijk allemaal.

 

Kan ik overwegen om de handelsnaam 'Party & Co Feestartikelen' te gebruiken of kleven hier dezelfde risico's aan.

 

Geweldig trouwens die snelle feedback :-)

 

Party & Co is een bordspel en een trademark dat geregistreerd is door het Spaanse bedrijf Diset (thans onderdeel van Jumbo in Zaandam).

 

Daarmee pleeg je een veel diepere inbreuk op het naamsrecht door een TM te trotseren. De bestaande NL onderneming krijgen hier wellicht nog last mee.

 

Kies een andere naam!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.