• 0

belgische rechtsvorm voor project in België

Voor een interationale tender zijn wij uitgenodigd een offerte te maken voor het uitvoeren van bosbouwkundige werkzaamheden.

 

Via de bank en het ministerie hebben wij al verscheidende mogelijkheden onderzocht om het een en ander goed te kunnen behartigen.

 

Telkens wordt ons geadviseerd om een belgische vestiging op te zetten.

 

Naast de normale problemen zoals huisvesting, personeel e.d. zit ik een beetje met rechtsvorm.

 

Momenteel is ons een bedrijf een eenmanszaak en de personeelsgrootte bedraagt zes personen.

 

Wat zijn de mogelijkheden voor een rechtsvorm in belgië?

En belangrijker misschien nog, wat zijn de voor en nadelen in onze situatie.

 

[titel aangepast - mod]

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Sofiak,

Dat is een vraag waar ik een verder gesprek met de bank probeer achter te komen.

 

Genoemd wordt wel het gemakkelijker zaken doen met elkaar. Ik heb begrepen dat de gemiddelde Belg niet zoveel op heeft met zijn Noorderbuur. Of dit waar is weet ik niet en er ook niks in voorgaande contacten van gemerkt.

 

@djluc

Is een belgische bvba te vergelijken met de nederlandse BV of sla ik dan de plank volledig mis?

 

Misschien dat ter zake doet het feit dat de werkzaamheden onder dienstverlening vallen.

 

Link naar reactie
  • 0

Een BVBA is wel vergelijkbaar met een BV, maar niet precies hetzelfde. Een heel belangrijk verschil is bijvoorbeeld dat de aandeelhouder volledig aansprakelijk is als hij de enige aandeelhouder is. Het is verstandig om er voor te zorgen dat er altijd minimaal 2 aandeelhouders zijn.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de info,

 

Om terug te komen op de belgische vestiging;

 

BIj het uitvoeren van werken voor (rijks)overheden kan de belgische belastingsdienst 15% van de uitgevoerde som inhouden als voorschot voor de af te dragen belasting. Dit kan de uitvoerende partij terug vragen. Dit gaat vele malen gemakkelijker als de uitvoerende partij een in België gevestigd bedrijf is.

Link naar reactie
  • 0

Een BVBA is wel vergelijkbaar met een BV, maar niet precies hetzelfde. Een heel belangrijk verschil is bijvoorbeeld dat de aandeelhouder volledig aansprakelijk is als hij de enige aandeelhouder is. Het is verstandig om er voor te zorgen dat er altijd minimaal 2 aandeelhouders zijn.

 

Dat is niet waar.

Het kan onder een aantal voorwaarden maar het is geen feit zoals u dat lijkt te schrijven.

Een bvba met een aandeelhouder is een Ebvba met als belangrijkste verschil het verplichte startkapitaal.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.