• 0

Goed administratie pakket

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er is ook een combinatie van beiden mogelijk (zelf in de hand houden, uitbesteden).

Nl.: [mod-edit: de link in dit 9 jaar oude bericht werkte niet meer en leidde nu naar een adsensepagina. Derhalve verwijderd] Administratieve dienstverlening aan het MKB via Internet, op abonnementsbasis. In nauwe samenwerking met een aantal professionele partijen hebben ze een software pakket ontwikkeld dat volledig is toegespitst op de branche waarin je bedrijf actief is. Voor de lange termijn adviezen blijft je accountant of belastingadviseur natuurlijk de aangewezen persoon. Het voorbereidende werk is door jezelf en de online diensten van Balfort al gedaan. En dat scheelt u tijd en kosten.

 

mod-edit:@onbekende melder van de adsensefuik: bedankt

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb geen idee hoeveel gebruikers ze hebben.

 

Maar, ik heb Stephan (contactpersoon bij Balfort) een e-mail gestuurd en gevraagd of hij zich wil registeren in ons forum.

Dan kan hij zelf antwoord geven. Want wat is nou betrouwbaarder dan de bron zelf?

Daarnaast verwacht ik dus dat Balfort wel wat referenties heeft waar gepolst kan worden wat de ervaringen zijn.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Stephan werkt niet meer bij Balfort.

Die heeft zich aangesloten tot de club technostarters en is een eigen bedrijf begonnen.

Hij heeft het momenteel errug daroek met de uitvoering van zijn bedrijfsideeën. Maar we komen hem op zeker tegen hiero. Dus heb nog even geduld.

 

Wel had ik ergens in de grijze massa in mijn memorie dat ik ooit een GRATIS online pakket had, door ctrl C uitvoering in mijn hersenpan was ik deze even kwijt.

 

Maar ... het is weer terug:

Gratis factuur programma : http://www.orea.nl/

 

Misschien heb je hier iets aan?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo weerdo,

 

Op http://www.dyos.nl/ kun je een gratis factuur programma downloaden.

Ik gebruik het zelf (gratis versie), en het bevalt mij prima. Voor mij als beginner is het een overzichtelijk pakket met toch veel mogelijkheden.

Ik heb ook orea gehad maar ben daar snel van afgestapt omdat het mij te omslachtig was.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Helaas zijn er nog geen tips voor een sluitende registratie van de urenadministratie.

Maar heb ter info/aanvulling van een goed administratiepakket onderstaand nieuwsbericht gevonden.

 

Administratiecontrole

Belastingdienst had ondernemer erop moeten wijzen dat aanpassing van computerprogramma niet nodig was.

 

Niet alleen voor lichamen (bijvoorbeeld een BV) maar ook voor bepaalde natuurlijke personen (bijvoorbeeld een IB-ondernemer) geldt een administratieplicht. De administratie moet zo zijn ingericht dat het voor de Belastingdienst mogelijk is om de administratie binnen een redelijke termijn te controleren.

 

Onlangs bleek uit een rapport van de Nationale Ombudsman dat de Belastingdienst om aanpassing van de administratie kan verzoeken als het niet mogelijk is om bepaalde gegevens met elkaar te vergelijken. Indien de Belastingdienst weet dat de aanpassing van

een administratie op een goedkopere wijze is te bereiken, dan moet de inspecteur de ondernemer daarop wijzen.

 

Het complete verhaal gaat over een campingeigenaresse, maar strekking van het verhaal is voor alle ondernemers interessant.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Exact is in principe een prima keuze. Er zijn echter momenteel prima alternatieven waarbij je gebruik kunt maken van online administratieve software zoals:

 

www.administratie.nl

www.7*24.nl

 

Het voordeel hierbij is dat je deze software "huurt" voor een vast bedrag per maand. (ongeveer euro 50 p/mnd). Op dit moment zijn er gelijkertijd mogelijkheden om daarbij tevens een online accountancy abonnement erbij te nemen voor de begeleiding en ondersteuning bij administratieve en fiscale vraagstukken. Dit is dan een accountant die tevens toegang krijgt tot die software via internet. Deze begeleidt je dan bij je administratieve organisatie.

 

De kracht zit hem in deze combinatie van beide diensten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om er maar een paar te noemen:

 

-muis

-afas

-exact

-king

-pastel

- cash (werkt onder Linux!)

-ysa-plus

 

Echter niet allemaal even goedkoop. Ik gebruik op het ogenblik ysa-plus (60 EUR) en werkt goed. Nadeel is dat het onder dos werkt en dat er geen duidelijke handleiding bij zit. Je moet echt wat van boekhouden weten om het goed te kunnen gebruiken.

 

Ben zelf bezig met het schrijven van een boekhoudpakket voor Windows/Linux en ben daarom bovenstaande pakketten aan het analyseren.

 

Davilex pakket wordt over het algemeen trouwens niet goed beoordeeld.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag heb ik het genoegen gehad kennis te maken met Twinlife.com

 

Dit is een volledig boekhoudpakket dat werkt via internet. Behoorlijk volledig en overzichtelijk. Het voordeel is dat je accountant nooit meer over de vloer hoeft te komen, maar je hem gewoon de inloggegevens kan geven.

 

Het programma importeert eenvoudig gegevens vanuit Excel en produceerd rapporten in Excel of PDF. Verder kan je werken met een duidelijk ingerichte projectadministratie, urenregistratie en facturering.

 

Dit pakket is ideaal voor de ondernemer die zijn administratie op een andere lokatie voert, of met meerdere vestigingen werkt.

 

Grote nadeel is het kostenplaatje, €75 per maand.

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens op www.mijncontroller.nl en je hebt zowel een twinfield account + een online controller die je met raad en daad bij staat.

 

mijncontroller.nl werkt intensief met twinfield samen om het MKB van een totaaloplossing te voorzien zoals de ondernemer dit wenst en zodat de ondernemer zich bezig kan houden met ondernemen en dus niet met administratie en alles wat daarbij komt kijken!!

 

Ben benieuwd naar jullie reacties,

 

Groeten,

 

Stephan Burg

Link naar reactie
  • 0

Stephan,

 

Dank voor de link. Er zijn een aantal van deze concepten, waaronder Balfort, die maken ook gebruik van twinfield en werden eerder in deze topic genoemd.

Balfort en Mijncontroler.nl werken efficiënt, waardoor ze de kosten laag kunnen houden. Met name Mijncontroler.nl lijkt alle onderdelen aan te bieden. Ben erg benieuwd naar de kosten hiervan. Misschien is dit wel de administratieve lastenverlichting in een notedop :D

Ik ben erg positief over deze concepten, maar denk wel dat je er een accountant bij moet zoeken die de kritische noot kan plaatsen bij je Administratieve Organisatie en je kan adviseren over de fiscale inrichting.

 

Misschien leuk voor een nieuwe topic: De toegevoegde waarde van een online boekhoudpakket.

Het heeft in ieder geval een aantal voordelen:

- Geen systeem onderhoud

- Geen dure consultants van de leverancier over de vloer

- Als je server vastloopt kan je gewoon op een andere pc verder boeken

- Altijd de laatste software versie

- Je accountant kan inloggen op jouw admin en de stukken opstellen

 

Nadelen:

De nadelen zijn vooral operationeel:

- Boekhouden in een browser "refreshed" later, waardoor je geen realtime controle hebt op invoer fouten.

- Geen dropdown menu's (bijvoorbeeld: selecteren van grootboekrekeningen). Deze laden te traag.

 

Voor ons boekhoudkantoor heeft het één groot voordeel, als onze klanten er prijs op stellen kunnen ze 24 uur per dag kijken wat de status van hun administratie is en zelf een rapportage uitdraaien. Scheelt weer een telefoontje.

 

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Arjan voor je reactie. Ben zelf echter accountant (AA) en reeds 16 jaar (waarvan 5 als afgestudeerd) actief als zodanig. Naast het mijncontroller.nl initiatief ben ik ook vennoot bij een middelgroot MKB kantoor in het Tilburgsche.

 

Wij kunnen derhalve daadwerkelijk een totaaloplossing met online begeleiding verzorgen voor ondernemers. Dit onafhankelijk van de fase van de levenscyclus van die onderneming.

 

Overigens was ik hiervoor algemeen directeur van Balfort.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stephan Burg

Mijncontroller.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

Weet niet precies wat je bedoelt met "spam" en "on-topic" .

 

In het kader van een demo dien je je te realiseren dat we praten over zowel een web-loonadministratie oplossing; web-financiele administratie en periode rapportages (eindproduct voor klant). Al met al dus verschillende dimensies binnen een totaaloplossing. Een simpele demo is derhalve op dit moment niet te faciliteren. Wel kan men via mijncontroller.nl een demo aanvragen mits men aangeeft waar de interesse naar uitgaat.

 

Groet,

 

Stephan Burg

Mijncontroller.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.