Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
weerdo

Goed administratie pakket

Recommended Posts

Heb zelf even GnuCASH geprobeerd. Schijnt super te zijn, echter, het ging binnen 10minuten niet zoals ik wou dus heb ik eruit geknikkerd.

Werk nu met een makkelijk template dat ik open in OpenOffice, gedownload vanaf hier: http://www.zibb.nl/ondernemen/financien_administratie.asp?artnr=652557

 

Is voor mij (klein bedrijfje) wel genoeg. Heb anderen hier op HigherLevel zeer enthousiast over gehoord.

 

Eerst was ik helemaal verkocht van Augustus, maar helaas, dat draait niet onder Linux.

 

Jelmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf even GnuCASH geprobeerd. Schijnt super te zijn, echter, het ging binnen 10minuten niet zoals ik wou dus heb ik eruit geknikkerd.

 

Ik ben benieuwd. Ik ga hem opzoeken en eens bekijken. Mochten meerdere mensen referenties voor me hebben dan houd ik me aanbevolen. Bedankt voor de tip iig.

 

Werk nu met een makkelijk template dat ik open in OpenOffice, gedownload vanaf hier: http://www.zibb.nl/ondernemen/financien_administratie.asp?artnr=652557

 

Is voor mij (klein bedrijfje) wel genoeg. Heb anderen hier op HigherLevel zeer enthousiast over gehoord.

[\quote]

 

Ja, deze had ik reeds gedownload een tijdje terug. Ik wist niet dat je dit ook gewoon in OpenOffice kunt gebruiken. Ik ben dus nog niet over gegaan op Open Source, maar dit gaat snel gebeuren zodat ook mijn licenties in orde zijn. Bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat een administratiepakket bestanden op een bepaalde manier moet opslaan, omdat de belastingdienst er anders problemen mee heeft. Het gaat hierbij met name om het feit dat je niet alles lukraak kunt veranderen.

 

Klopt dit? Of geldt dit alleen als je geen papieren administratie er naast houdt (dwz. veel printen)

 

GuiCli


Hofstadter's Law: It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb ik ooit gelezen dat een administratiepakket bestanden op een bepaalde manier moet opslaan, omdat de belastingdienst er anders problemen mee heeft. Het gaat hierbij met name om het feit dat je niet alles lukraak kunt veranderen.

 

Klopt dit? Of geldt dit alleen als je geen papieren administratie er naast houdt (dwz. veel printen)

 

GuiCli

 

Ik heb vorige week in Delft een seminar gevolgd van en over de belastingdienst voor starters. Ik heb ze er niets over horen zeggen hoe je precies de administratie op moet slaan. Waar je wel rekening mee moest houden is dat de gegevens digitaal altijd (7 jaar) opvraagbaar blijven. Stel dat je nog documenten van het wordperfect 5.1-onder-dos-tijdperk hebt dan moet je ervoor zorgen dat deze geconverteerd worden naar bijvoorbeeld een word-formaat. Je kunt ze natuurlijk altijd even opbellen, maar ikzelf maak me er geen zorgen over.

 

Vanavond is trouwens de module Commercieel Plan en Marktonderzoek aan de beurt voor starters. Mensen met interesse moeten nu even bellen naar de KVK (den haag, delft of rijswijk). Het begint om 19.00 uur en eindigt om 22.00. Het is vlak bij CS en het kost 30 euro.

 

Grtz. Nathan

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even weer ontopic...

 

Ik vond het volgende gratis opensource ERP en CRM pakket:

 

Compiere

 

Dit pakket stond ook op de agenda tijdens het op dinsdag 20 januari 2004 gehouden eerste Nederlandse Open Source Ervaringen congres. www.oservaringen.nl

 

Je kunt via de website meer over het pakket zien. Hier heb ik echter voor het gemak de links geplaats met screenshots uit het pakket.

 

----------------------------

First Impression

From Login, Menu navigation, enter an Order, print it and receive the Payment.

(Click here to start)

 

User Interface

Get an introduction on how to navigate in the application and how to achieve your goals.

(Click here to start)

 

Accounting

Where do I see the accounting in Compiere and how does it work?

(Click here to start)

 

Requests

Requests allow you stay in touch with your business partners and follow up issues.

(Click here to start)

--------------------------

 

Het ziet er allemaal erg goed en uitgebreid uit. Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Is het misschien niet te complex voor een kleine onderneming? Ik wil natuurlijk wel groeien en daar reeds rekening mee houden. Maar het moet ook weer niet te complex zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vond het volgende gratis opensource ERP en CRM pakket:

 

Compiere

 

Dit pakket stond ook op de agenda tijdens het op dinsdag 20 januari 2004 gehouden eerste Nederlandse Open Source Ervaringen congres. www.oservaringen.nl

 

Ik ben het nu aan het downloaden en ga het eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

 

Jelmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het nu aan het downloaden en ga het eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

 

Graag gedaan.

 

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar je bevindingen. Is het wat? Ik las ergens dat het 'slechts' 3 uur duurt om te installeren. (slik)

 

Grtz. Nathan

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmn,

Installeren ben ik niet aan toegekomen:

 

Prerequisites

 

1. Install Oracle 9i2 (free download for prototyping)

2. Download and install Sun Java 1.4.1 SDK (not just JRE)

3. You downloaded Compiere

 

Installation

 

1. Install Compiere Server

2. Create Compiere Database

3. Complete Compiere Server Install

 

Toen dacht ik dus: laat maar.

 

Wel heb ik nog van sourceforge.net XRMS geprobeerd maar deze werkte niet zoals ik wou, installatie ging al mis en dan geef ik de moet al snl op.

 

Jelmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmn,

Installeren ben ik niet aan toegekomen:

 

Prerequisites

 

1. Install Oracle 9i2 (free download for prototyping)

2. Download and install Sun Java 1.4.1 SDK (not just JRE)

3. You downloaded Compiere

 

Installation

 

1. Install Compiere Server

2. Create Compiere Database

3. Complete Compiere Server Install

 

Toen dacht ik dus: laat maar.

 

Wel heb ik nog van sourceforge.net XRMS geprobeerd maar deze werkte niet zoals ik wou, installatie ging al mis en dan geef ik de moet al snl op.

 

Jelmer.

 

Nou, aan deze informatie heb ik ook voldoende. Ook niets voor mij. Te uitgebreid, te groot, te complex. Waarschijnlijk een geweldig systeem. Gelukkig weten we niet wat we missen. :)

 

Ik ga ook nog wat verder kijken. Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geachte heren,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Volg dit forum nu al een week ongeveer, zeer interressant moet ik zeggen, goed nu ontopic.

Misschien kunnen jullie ook eens kijken naar Turbocash. Te vinden op turbocash.com en turbocash.nl. Gratis opensource pakket, alleen als je ondersteuning, een cd en dergelijke wilt betaal je 175 euro. Heb het zelf nog niet gebruikt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dick Maurer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de starters ben ik o.a. de volgende gratis boekhoudpakketten tegen gekomen:

- Informer Compact Light (www.informer.nl, met handleiding en cursus)

- Ohmega Account Light (www.ohmega.nl, met handleiding en cursus)

- Mill7 Basis (www.mill7.nl, met handleiding)

- Gryphon (www.thorwin.nl, open sourse software)

- TurboCash (www.turbocash.nl, open source software, engelstalige handlleiding)

 

Ze zijn minder of niet geschikt voor agenda, urenadministratie, facturen aanmaken, kilometeradministratie of andere specifieke administratieve taken, maar kunnen voor veel starters (KvK:na drie jaar is de helft al weer gestopt) voldoen. Bij de light/basis versies hoopt men dat je (in de toekomst) overstapt op een betaalde versie en/of kiest voor betaalde support en updates (vanaf een paar honderd euro). Alles is te downloaden.

Ervaring heb ik er nog niet echt mee. De handleidingen en cursussen zijn zeer verschillend. Soms een powerpointpresentatie en zowel beperkt als uitgebreidt. Soms is er een forum beschikbaar.

Ongetwijfeld zijn er meer gratis (in aanschaf en daarna) boekhoudpakketten en meldt dat dan op deze site (bij voorkeur met je ervaringen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb Mill7 gedownload.

 

Ziet er perfect uit en het is nog gratis ook.

 

Nu weet ik alleen niets van boekhouden e.d. In de help staat alleen de werking van het programma. Kan iemand mij helpen met het programma (en de basics van boekhouden).

 

bijv.

Ik wil een klant toevoegen.Waar moet ik deze onderbrengen. En ik krijg geld van deze klant wat ik ga binnenkort een factuur op de bus doen. Hoe gaat dit in zn werk?

 

Dit zelfde geld voor mn telefoonaanbieder..

 

wie helpt me uit de brand?


Wie niet droomt is geen realist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb Gryphon gedownload van www.thorwin.nl.

Het ziet er zeer begrijpelijk en overzichtelijk uit voor een leek als mijzelf. De ontwikkelaar is een Nederlander en het pakket is dan ook gericht op de Nederlandse markt. Ik denk wel dat ik hier mee verder zou kunnen.

 

De software is geschreven in java en kun je dus zonder problemen naast windows ook op linux en de mac draaien. Gryphon is de client-software. Ik lees op de evenzo overzichtelijke website dat het de bedoeling is dat er ook een administratieserver komt waar je als 'client' op in kunt loggen.

 

Turbocash heb ik ook uitgeprobeerd, maar daar liep ik telkens vast. Dit had zeker te maken met mijn onkunde. Turbocash ziet er veelbelovend uit en er wordt veel energie gestoken in de support. Momenteel zijn er gratis cursussen te volgen/downloaden. Maar ik wil niet eerst op cursus hoeven om iets te kunnen gebruiken wat als hulpmiddel gezien wordt en wat ik voorheen prima in excel kon doen. Is dit kortzichtig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet zo op die gratis pakketten.

 

Wat zijn leuke pakketten onder de €100,- ?

 

 

Wat gebruiken jullie?


____________ (online).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet zo op die GRATIS pakketten.

 

Wat zijn leuke pakketten onder de €100,- ?

 

::)

 

€100,- = (bijna) GRATIS ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is administratie een belangrijke peiler in mijn bedrijf. Wij hebben een vrij uitgebreide projectadministratie en voeren sinds dit jaar ook de loonadministratie zelf. Een gratis pakket is dus niet voor ons weggelegd, veel te risicovol.

 

We zijn in zee gegaan met Afas (profit), het kost wat maar dan heb je ook wat. Helaas besteden ze meer tijd/geld aan hun PR dan aan hun interne zaken. Het pakket is prima op een paar verbeterpunten na maar de organisatie krijgt een aantal minpunten van mij.

 

Ik heb overigens ook ervaring met Exact maar dat was alleen financieel dus geen koppeling aan projecten. Voor het financiele gedeelte werkte het prima. Daarvoor heb ik ook nog wel eens met Davilex gewerkt maar daar liep ik toch te vaak tegen problemen aan.

 

Mijn advies: maak eerst een inventarisatie van je bedrijfsprocessen die je in het pakket wilt monitoren. Neem dat als leidraad in je keuze. Veel pakketten zijn uitgebreid en lijken alles te kunnen.


ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooralsnog heb ik eenvoudig boekhouden een aantal malen gedownload dit boekhoud programma mag je en maand gratis gebruiken.

http://www.eenvoudigboekhouden.nl/

 

Werkt op zich leuk en eenvoudig, maar toch besloten om een boekhouder in te schakelen met name voor het invullen van de aangiften belastingsdienst.

 

Als je heldere afspraken maakt met de boekhouder hoe die de gegevens het beste aangeleverd wil hebben, hoeven de kosten ook niet zo hoog te zijn.En je hoeft zelf niet te tobben.

 

Ik heb een aantal dagboeken in excel gemaakt, op verzoek van de boekhouder zodat hij deze gegevens direkt kan overnemen in zijn systeem en de excel sheets kan hij als bijlage gebruiken??

 

ieder zijn vak nietwaar!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gratis boekhoud programma is ook te vinden op www.kasboek.nl

Ik heb mijzelf net ingeschreven maar het ziet er opzich leuk uit.

 

Niet geschikt voor alle bedrijven maar wel voor een eenmanszaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar dat niemand het online boekhoudprogramma wat ik gebruik heeft genoemd, namelijk http://www.reeleezee.nl.

 

Ik gebruik het nu al 6 maanden, na het testen van een aantal andere paketten, en ben er zeer tevreden over (vooral omdat er vanuit twee locatie gewerkt wordt aan onze boekhouding).

 

Je kan het zelf ook uitgebreid testen, zonder kosten.

 

De prijs is wel aan de hoge kant (ik betaal EUR50,- per maand voor Reeleezee Administratie + Factuur). Echter het is wel mijn complete boekhouding en die wil graag wel goed opgeslagen hebben (en daar zorgen ze dan ook voor door goede beveiligde servers, backups en hosting.) Ook werken ze continu aan verbeteringen van het product, waarbij gebruikers direct input hebben op het product en verbeteringen kunnen voorstellen.

 

Ik heb al 4 updates meegemaakt (gaat allemaal automatisch) en met elke update wordt het steeds beter. Vergelijk dat eens met een normaal boekhoudprogramma op je pc, misschien krijg je één keer per jaar een update (als je geluk hebt).

 

Als mensen er nog vragen over hebben dan hoor ik het wel (op neem een proefabbonement dan kun je het zelf aan de kaak stellen).

 

 


Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze post werd hij al aangehaald https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=5952;start=msg48540#msg48540

Ondernemers Zaken / Administratie, sociale premies en verzekeringen / Re:gezocht simpel programma voor administratie

 

600 Euro per jaar is nogal een bedrag voor een beginnende ondernemer, zeker als je bedenkt dat een goed geschreven boekhoudpakket eigenlijk geen updates nodig heeft en je met een gekocht pakket jaren kunt doen zonder servicecontract.....

Een beginnend ondernemer kan voor die 600 euro zijn gehele boekhouding en jaarrekening laten doen...


Egbert Punter

Share this post


Link to post
Share on other sites

2ThePoint:

 

"600 Euro per jaar is nogal een bedrag voor een beginnende ondernemer, zeker als je bedenkt dat een goed geschreven boekhoudpakket eigenlijk geen updates nodig heeft en je met een gekocht pakket jaren kunt doen zonder servicecontract.....

Een beginnend ondernemer kan voor die 600 euro zijn gehele boekhouding en jaarrekening laten doen..."

 

En gelijk heeft Egbert! Ik wil me nooit bemoeien met dit soort draadjes omdat ik dat al snel zie als reclame voor mezelf maar dit ging mij ook te ver. 600 Euro per jaar is belachelijk veel!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 249 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept