• 0

Wijzigen bestemmingsplan

Hallo,

 

Ik ben deze week naar ons stadskantoor geweest om te kijken hoe het met de bouwgrond en de bijbehorende bestemmingsplannen gesteld is. Ik moet zeggen dat ik er niet echt vrolijk van werd. De ruimte om mijn project te realiseren is er wel, alleen moet het bestemmingsplan gewijzigd worden.

 

Een belangrijke P is Plaats, zeker in mijn geval. Daarom ga ik proberen om het bestemmingsplan te laten wijzigen. "Het kan wel meneer, maar er gaat een aardige procedure met een bijbehorende papierwinkel aan vooraf", aldus de balie medewerker.

 

Wie heeft er al eens te kampen gehad met dit soort problemen en kan mij op weg helpen?

 

Groetsels!

Bart

 

 

ice

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hé Baart ...

 

Ik heb je bijdragen beetje gevolgd ... en nu ik hier iets lees mbt bestemmingsplan gemente Den Haag weet je mn aadacht weer te trekken. Ik zelf wil met de tijd ook de gemeente / provincie benaderen om inzage te krijgen in bestemmingsplannen. Een vraag die nu bij mij rijst (aangezien ik niet weet wat je doelen zijn) is betreft jouw project een leisure of andersoortige doelstelling? Ik wil in (de nabije) toekomst graag met andere ondernemers brainstormen over onder meer vernieuwende leisure projecten ... misschien vind je het leuk om eens van gedachten te wisselen.

 

Groetjes,

 

Jornt Boeren

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er al eens te kampen gehad met dit soort problemen en kan mij op weg helpen?

 

Ik zelf niet, maar ik ken wel een geval waarbij het twee jaar duurde. Als je niet veel klanten op bezoek krijgt (niet echt merkbaar voor de buren) en geen constante af en aanvoer van goederen hebt hoef je ook niet zo snel het bestemmingsplan te wijzigen.

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Het wijzigen van een bestemmingsplan is een hel. Je moet goed naar de huidige bestemming kijken en bezien of je activiteiten en met wat kunst en vliegwerk inpassen.

 

Aals het bestemmingsplan formeel geweizigd dient te worden, duurt dat wel even. Er is ook veel medewerking van gemeente en provincie voor nodig. Dat lukt je alleen als zij (gemeente en provincie) veel baat bij de wijziging hebben.

 

Volgens mij is er ook een procedure die korter en makkelijker is, dat is een soort ontheffing op het bestaande bestemmingsplan. Dan kan als de inbruik op het bestemmingsplan niet al te ingrijpend is.

 

LAat even weten wat je wilt doen en wat er in het bestemmingsplan staat. Misschien hebben we ideeën.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling is om een uitgaansgelegenheid te creëren in een middelgrote gemeente. Niet alleen in de gemeente maar ook in de wijde omtrek is er tekort aan.

 

Als bijbaan ben ik taxichauffeur in het weekend en rij meer dan regelmatig uitgaanspubliek die steen en been klagen over de gelegenheden die momenteel voor handen liggen. Na heeel lang nadenken en alles lezen wat met horeca te maken heeft ben ik voorzichtig gaan denken over het opstarten van een discotheek. Het concept zoals ik het nu im me hoofd heb (en deels op papier) is baanbrekend en zeer vernieuwend! Gezien het feit dat ik een werktuigbouwkundige achtergrond heb ga ik gebruik maken van nieuwe technologische ideeen om een optimale beleving en ambiance te bewerkstelligen.

 

Maar dan het bestemmingsplan :(... . Het word in ieder geval een nieuwbouw project. Geschikte lokaties zijn er niet in overvloed maar ik heb er wel een paar gevonden. Het aanpassen van een bestaand gebouw naar mijn wensen is kostbaarder (volgens kenners uit de cement :D industrie) En het wordt dan ook stukken lastiger om een geschikte Plaats te vinden. (lees; bij gebrek aan opties gewoon niet te doen)

 

De terreinen die interessant zijn hebben de bestemming bedrijventerrein. De afmetingen en alle andere gestelde eisen zijn keurig na te lezen. Gezien het feit een discotheek een horecaonderneming is val ik dus buiten de boot!

 

Het compleet wijzigen van een bestemmingsplan neemt gemiddeld genomen, 26 maanden in beslag (als het uberhaupt lukt). het ontlenen van een ontheffing duurt gem. 60 weken.

 

Ik moet nog eens goed gaan praten met de ambtenaren, maar het is in ieder geval niet te vermijden dat het een geruime tijd in beslag gaat nemen!

 

Gegroet.

bart

 

 

 

ice

Link naar reactie
  • 0

Toevallig ken ik de geschiedenis van Snowworld een beetje. De reden waarvoor het Snowworld zoetermeer is geworden is omdat er ontzettend lang gesproken was met de uithof (Den Haag) om het daar te bouwen.

 

Op een gegeven moment hadden de initiatiefnemers schijt genoeg van de papierwinkel en vertragingen en hebben ze voor Zoetermeer gekozen.

 

Ik begrijp die beslissing wel. Als je al 26 maanden bezig moet zijn om uberhaupt te mogen beginnen met bouwen zou ik verder gaan kijken naar alternatieve locaties.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

je reageert op een topic van 7 jaar oud? ???

Klopt, omdat er spam links geplaatst worden naar ro-web, zijn eigen website. Vriendelijk verzoek om daar dus per direct mee te stoppen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 307 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.