• 0

opzeggen diensten zonder de facturen nog betaald te hebben

Ik vroeg mij het volgende af. ik zou graag met een bedrijf waar ik een geschil mee heb al mijn diesnten willen opzeggen. echter staat er nog een som facturen open. deze wil ik pas betalen nadat het geschil is opgelost.

 

is dit mogelijk of kan de leverancier mij verplichte eerst te betalen voor ik het kan opzeggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je volgens je overeenkomst het recht hebt de diensten op te zeggen dan kun je dat gebruiken ongeacht of er nog bedragen open staan. Zou vreemd zijn als ze je kunnen verplichten meer van een dienst af te nemen omdat je iets niet betaalt.

 

Loopt je overeenkomst nog door (bijv. abonnement van een jaar) dan is het een ander verhaal. Ze moeten dan een wanprestatie leveren wil je het contract kunnen ontbinden. Maar ook dit staat los van openstaande facturen (voor zover deze over een periode in het verleden gaan, bij vooruitbetaling is het een ander verhaal)

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je precies afgesproken, wat staat er in de overeenkomst?

 

In veel algemene voorwaarden staat bijvoorbeeld dat facturen binnen de termijn betaald moeten worden zonder schuldvergelijking etc. Dat houdt bijvoorbeeld in dat als je 2 diensten koopt waarvan er 1 niet bevalt je niet de betaling voor de 2e dienst mag verrekenen met de eerste dienst e.d.

 

Zo zijn er nog veel meer juridische voorwaarden die bepalen wat jij mag.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

er is geen overeenkomst afgesloten. niet schriftelijk en niet mondeling.

ik zal in ieder geval de alg. voorwaarden opvragen

 

 

Meestal staat in de offerte danwel de overeenkomst iets over het accepteren van de algemene voorwaarden. De aanbieder is verplicht om je hier op te wijzen en te laten lezen voordat je iets tekent. Heeft deze dat nagelaten dan kan hij zich ook niet beroepen op de algemene voorwaarden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.