• 0

Telfort, O2, Telfort...

Opvallend berichtje vandaag: O2 gaat weer Telfort heten.

 

http://www.online.o2.nl/home

Vandaag is bekendgemaakt dat O2 (Netherlands) BV verkocht is aan de Nederlandse investerings- maatschappij Greenfield Capital Partners. Dit betekent dat O2 in Nederland als zelfstandige onderneming zal voortbestaan. Het financiële draagvlak van de investeerder garandeert de toekomst van onze onderneming.

 

Voor onze klanten, partners en relaties verandert er niets. Wel nemen we een ander naam aan: Telfort. Binnen 6 maanden vervalt de naam O2 in Nederland. We zijn blij met deze positieve ontwikkeling. Want hierdoor worden we in staat gesteld om onze Nederlandse klanten nog beter van dienst te zijn en producten en diensten aan te bieden die aansluiten op hun wensen.

 

Nou vraag ik je, is dat reclamebudget over de balk gooien of niet?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou vraag ik je, is dat reclamebudget over de balk gooien of niet?

 

Ik lees die reactie overal, maar ik snap hem niet. Greenfield koopt O2 voor (relatief) zeer weinig en hoeft zich daarbij ook nog eens geen zorgen te maken over de schulden die het bedrijf had. Het enige waar men niet zo tevreden over is, is de nieuwe naam (geef ze eens ongelijk). Dat draait men terug, logisch toch? 'Enertel en Telfort' bekt een stuk beter, en de naam Telfort kent het grote publiek toch nog wel (juist nú kun je die naam weer ijzersterk herintroduceren).

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel ook meer te zeggen dat de eerste verandering nogal een loze stap is geweest. Waarom zou je het in vredesnaam re-branden? Dat er een andere eigenaar achter zit, wil niet per se zeggen dat je daarom bij het grote publiek een andere naam hoeft te gaan voeren.

 

Het is sowieso heel opvallend dat veel dingen in nederland anders heten dat in de overige landen. Cola LIGHT? Raider (nu ook twix), Jif/Gif/Cif, Libertel/Voda, Smith's/Lay's en ga zo maar door. Het lijkt overigens wel een trend om die namen alsnog gelijk te gaan trekken... maar waarom ze initieel anders waren blijft me een raadsel.

 

De verandering terug door de rechtenkwestie kan ik best begrijpen trouwens.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij zit er een andere reden achter. O2 is niet alleen Nederland (zeggen ze ook in hun bericht: 'verdwijnt uit Nederland'). In Engeland is O2 er bijvoorbeeld nog wel. Ik hoorde zoiets dat de overkoepelende organisatie O2-NL in de uitverkoop heeft gedaan vanwege financiele redenen (vandaar ook dat de overname maar 25 miljoen euro omvatte).

Link naar reactie
  • 0

Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij zit er een andere reden achter. O2 is niet alleen Nederland (zeggen ze ook in hun bericht: 'verdwijnt uit Nederland'). In Engeland is O2 er bijvoorbeeld nog wel. Ik hoorde zoiets dat de overkoepelende organisatie O2-NL in de uitverkoop heeft gedaan vanwege financiele redenen (vandaar ook dat de overname maar 25 miljoen euro omvatte).

 

Klopt, het consumentenmerk O2 en moederbedrijf mmO2 blijft in GB, Ierland enzo gewoon actief. Nederland liep slecht, vandaar dat men het kwijt wilde. Naar verluid voor zo'n acht keer onder de vraagprijs, maar daar weet ik verder de details niet van. Ook Versatel, Vodafone en Scarlet waren trouwens serieus geïnteresseerd in het overnemen van de Nederlandse tak van O2.

 

[speculatie] Vorige week hoorde ik trouwens dat mmO2 en KPN een verregaande samenwerking wilden starten. De enige markt die echt overlapte was NL, met KPN relatief sterk in Duitsland en mmO2 in het VK. Zou het bij een samenwerking blijven, of is men een fusie van de mobiele dochters aan het voorbereiden? [/speculatie]

Link naar reactie
  • 0
[speculatie] Vorige week hoorde ik trouwens dat mmO2 en KPN een verregaande samenwerking wilden starten. De enige markt die echt overlapte was NL, met KPN relatief sterk in Duitsland en mmO2 in het VK. Zou het bij een samenwerking blijven, of is men een fusie van de mobiele dochters aan het voorbereiden? [/speculatie]

 

De samenwerking met KPN betrof de Duitse markt. E-plus verliest marktaandeel t.o.v. Vodafone en T-Mobiel.

 

 

 

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

De samenwerking met KPN betrof de Duitse markt. E-plus verliest marktaandeel t.o.v. Vodafone en T-Mobiel.

 

De samenwerking wel ja, maar wie weet speelt er meer? Zie bijvoorbeeld dit artikel: UK mobile giant seeks £7.5bn Dutch merger. En de conclusie van The Register:

The mobile network operators overlap in The Netherlands and Germany, while KPN also hangs out in Belgium and Luxembourg, and mmO2 goes to battle for subscribers in the UK and Ireland. A KPN E-Plus/mmO2 combo would, however, deliver a more credible competitor in Germany, where KPN is said (by the Observer) to be struggling.

 

Any merger would surely see mmO2 flogging off its loss-making ops in the Netherlands, where KPN is the dominant player. But that's no problem - as the business is already up for sale. Trouble is, no one seems very keen to buy it, right now.

Aan die laatste regel is nu voldaan (verkoop van O2 Nederland), dus nu de rest nog?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.