• 0

Google Adwords

Beste mensen,

 

Ik adverteer veel op Google (adwords). Ik doe dit nu een jaar of 4. Ik merk dat de klikprijs steeds hoger wordt.

Ik begon met +/- € 0,20 per klik, nu is het € 0,42 per klik. De CTR is 2,55%.

 

Kosten per klik € 0,42

CTR 2,55%

Succespercentage 1,39%

Toeristenbranche

 

Wat is jullie ervaring met Adwords?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet niet wat je met 'eerst' bedoelt maar sinds begin vorig jaar is de 'quality score' (sterker) van invloed op je campagne. En ik meen gelezen te hebben dat die in de afgelopen zes maanden zelfs nog zwaarder is gaan wegen in je cpc. Maar kan de bron van dat laatste niet terugvinden.

 

Zie hier

 

Merk trouwens zelf dat de adsense op m'n hobby blog de laatste drie maanden beter presteert en de vermageringspillenreclame nagenoeg verdwenen is (kookblogje)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sind kort een adwords advertentie, maar het geeft een handelsnaam probleem.

 

Ik heb een webshop die nu 2 merken verkoopt.

 

Bij het merk Jaguar heeft Adwords geen probleem,maar bij Ferrai wel. Ondanks dat ik originele produkten heb kan ik hier niet op adverteren. Hoe kan ik dit het beste oplossen? of heb ik in dit geval pech dat ik de verkeerde produkten met de verkeerde naam verkoop?

Link naar reactie
  • 0

Ls,

 

Ik heb nog geen ervaring met google adwords, maar graag duid ik jullie op:

 

www.stompernet.com en zoek dan naar "Adwords Triangulation Method"

 

Hartelijke groeten,

 

Albert-Jan van der Neut

www.webpuls.nl

webpuls.hyves.nl

www.online-marktonderzoek.com

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik adverteer veel op Google (adwords). Ik doe dit nu een jaar of 4. Ik merk dat de klikprijs steeds hoger wordt.

Ik begon met +/- € 0,20 per klik, nu is het € 0,42 per klik. De CTR is 2,55%.

 

Kosten per klik € 0,42

CTR 2,55%

Succespercentage 1,39%

Toeristenbranche

 

Wat is jullie ervaring met Adwords?

 

ik heb het ook wel eens uitgeprobeerd en zat ook rond dat bedrag per klik. Ik vind adwords vooral geschikt om leads te genereren. Dus echt een verkoopgerichte site hebt. In principe kunnen de kosten dan ook echt verantwoord worden t.o.v. de verkoop.

 

Het scheelt denk ik ook wel of je erg slim met bepaalde zoekwoorden omgaat en je doelgroep ook bereikt. Is dit niet goed afgestemd dan heb je veel klikken maar een hoog weigeringspercentage.

 

Verder had ik het gevoel/idee dat concurrenten ook graag klikken op die van jou.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Het is heel logisch dat de kosten over een periode van 4 jaar gestegen zijn. Er komen nog steeds honderden AdWords adverteerders per dag bij... En aangezien de kosten en biedingen op het marktwerkingsprincipe van bieden gebaseerd zijn is het logisch dat de kosten stijgen. Onze eerste AdWords campagne deed 5 jaar geleden gemiddeld 5 cent per click omdat we de enige adverteerder in de branche waren. We betalen nu een veelvoud en besteden nog vrijwel dagelijks aandacht aan deze account. Het aantal adverteerders in onze branche ligt nu denk ik boven de 40..

 

Ook een van onze eerste klanten die 4 jaar geleden begon zat aanvankelijk op 5 cent en deze zit nu ruim boven een euro per click. Belangrijkste is dan om goed inzichtelijk te krijgen wat het opbrengt. Als je daar een goed helder beeld van hebt door coversiemeting en na het eerste contact tracken hoeveel mensen klant worden en wat je vervolgens aan ze verdient blijf je zich houden op het resultaat en kijk je minder dan alleen naar de kosten.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.