Ik ben enige tijd geleden een webwinkel begonnen, waarvoor ik mijn koopwaar importeer uit China. Het gaat erg goed (beter dan verwacht) en nu wil ik ook B2B gaan leveren.
Mijn vraag is hoe ik de B2B prijzen moet vaststellen en wat daarin gebruikelijk is. Ik hoef niet met groothandelsprijzen aan te komen die 10% lager liggen dan mijn consumentenprijzen, maar wil natuurlijk wel een goede marge blijven maken.
De vraag is dus of er standaard maatstaven zijn voor het vaststellen van groothandelsprijzen en wat voor marge reeel is.
veje
veje
Beste ondernemers,
Ik ben enige tijd geleden een webwinkel begonnen, waarvoor ik mijn koopwaar importeer uit China. Het gaat erg goed (beter dan verwacht) en nu wil ik ook B2B gaan leveren.
Mijn vraag is hoe ik de B2B prijzen moet vaststellen en wat daarin gebruikelijk is. Ik hoef niet met groothandelsprijzen aan te komen die 10% lager liggen dan mijn consumentenprijzen, maar wil natuurlijk wel een goede marge blijven maken.
De vraag is dus of er standaard maatstaven zijn voor het vaststellen van groothandelsprijzen en wat voor marge reeel is.
Alvast dank!
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag