• 0

Verkoopprijzen vaststellen voor import uit China

Beste ondernemers,

 

Ik ben enige tijd geleden een webwinkel begonnen, waarvoor ik mijn koopwaar importeer uit China. Het gaat erg goed (beter dan verwacht) en nu wil ik ook B2B gaan leveren.

 

Mijn vraag is hoe ik de B2B prijzen moet vaststellen en wat daarin gebruikelijk is. Ik hoef niet met groothandelsprijzen aan te komen die 10% lager liggen dan mijn consumentenprijzen, maar wil natuurlijk wel een goede marge blijven maken.

 

De vraag is dus of er standaard maatstaven zijn voor het vaststellen van groothandelsprijzen en wat voor marge reeel is.

 

Alvast dank!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jeroen,

 

Ik werk voor een bedrijf die opmaat gemaakte producten uit China importeerd...wij hebben een kantoor in China die daar aan sourcing doet. We krijgen fabrieksprijzen binnen en schatten dan zelf in wat de marge moet zijn (natte vinger werk). Op de ene product 45% op de andere 800%.

Je krijgt er op een gegeven moment handigheid in om in te schatten wat een NL bedrijf voor je product zal betalen.

Het beste in jou geval is denk ik om een keer een offerte erin te gooien en afwachten wat de reactie zal zijn, dan weet je of je in de goede richting zit.

 

Waar wij vaak tegenaan lopen is het feit dat niemand Chinese vertrouwd. Onze enige redding is dus een kantoor in China met 8 Chinese managers die 100% kwaliteitscontrole uitvoeren en sterke onderhandelings kwaliteiten hebben.

 

Het blijft een tricky business daarzo....

 

Ik persoonlijk raad iedereen af om met China zaken te gaan doen, maar als je het goed doet kan je rijk worden.

 

 

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Oganeser!

 

Ik heb al goede ervaringen met de Chinese producent dus ik maak me niet zo veel zorgen over de kwaliteit van de producten.

 

Ik ga inderdaad maar gewoon een offerte opstellen en de reactie afwachten...

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wat heb je liever als je verdwaald bent in de woestijn, een fles water of een rugzak goud?

 

Het bepalen van de juiste prijs is een wetenschap op zich. Je zult eerst moeten kijken wat voor soort product je verkoopt, is het een luxe product of een gebruiksproduct? Vervolgens kun je daar diverse prijsstrategieen op los laten. Eenvoudiger is het om na te gaan wat je klanten er voor over hebben.

 

De truuk bestaat er uit om er achter te komen wat je klanten bereid zijn te betalen, daarnaast kun je kijken wat je concurrenten vragen of wat de prijs is van vergelijkbare producten.

 

Ten slotte kun je met de juiste marketing ook iets met je prijzen doen. (Bar le Duc komt in utrecht uit de kraan, toch betalen we er in de rest van Nederland geld voor als het in een flesje zit).

 

groet Peter

 

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.