• 0

Cold calling gaat hopeloos, slimme commerciele aanpak

Het was te verwachten dat we van een koude kermis thuis zouden komen. Toch een kleine tegenvaller, je hoopt toch altijd dat je wat meer succes hebt: We zijn gestart met cold calling. Waarom? Naast uitbreiden binnen ons netwerk willen we graag proberen of we substantieel onze omzet kunnen laten groeien buiten ons netwerk.

 

Wat we hebben gedaan: Willekeurig bedrijven gebeld met diverse aanknopingspunten zoals bijvoorbeeld hun website. Vervolgens een gesprekje aangeknoopt over hun ICT e.d. Constant worden we afgeserveerd met opmerkingen als: We hebben al iemand die dat doet, we hebben al een leverancier etc. Als we vragen of die bevalt dan is het antwoord altijd ja. Zelfs bij bedrijven waarvan ik weet dat het niet zo is.

 

Wat willen we verkopen: http://brievenbakje.com of onze andere ICT diensten.

 

Hoe zouden we dit nou beter aan kunnen pakken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Maar tip drie ik weet

niet echt wat je daarmee bedoelt kun je me dat verder uitleggen.

 

Verschillende clubs organiseren het hele jaar door speciale bijeenkomsten voor de bedrijven die lid zijn, buiten de reguliere bijzondere evenementen van de desbetreffende clubs. Je zou daarbij aanwezig kunnen zijn om je product te promoten.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

dat is wel een goed idee en dan gewoon met een stand erbij staan om zo het de man

te brengen. Thanks

 

dan nog iets

 

We willen graag het product zo brengen dat het ook voor de bedrijfsleven

interessant is om dit weg tegeven. Ik weet namelijk dat er bij de porshe audi en volvo

dealer heel vaak dingen worden weg geven voor de mensen die een auto kopen. Weet je misschien hoe ik hiertussen kom. en dan niet alleen auto dealers maar ook commerciële bedrijven voor bijvoorbeeld documenten automatisering of detacheringsbureau's dat ze dit kunnen weggeven voor hun toekomstige klanten.

Link naar reactie
  • 0

Voor onderstaande en ook de eerste post op dit forum geld volgens mij: losse acties werken niet vaak.. Je kunt beter zorgen dat de klant op verschillende manieren en momenten met je merk of product in aanmerking komt. Hoe hangt natuurlijk af van doelgroep maar ik zou zorgen dat de acties elkaar aanvullen. Bijvoorbeeld van breed naar smal: advertentie, mailing, bellen oid.

de eeuwenoude strategie van de communicatiemix werkt volgens mij nog steeds..

 

Beste mensen,

 

Om even op het onderwerp verder te gaan, heb ik het volgende. Wij hebben een product dat heet

de golf-back-ball met .nl erachter kom je op onze website. Wij zijn hier sinds kort mee bezig en we verkopen

wel maar niet genoeg niet zoals het zal moeten. Onze strategie is om te bellen, vertellen, mail sturen en

de volgende dag weer terug bellen. Aan de hand dat dit volgens mij geen seizoensgebonden product is, geven

de mensen toch aan van ik kijk er in oktober even naar voor het nieuwe seizoen.

 

Is er misschien een aanvulling die ik hierop kan geven wat ze misschien overhaalt om toch gelijk te kopen of in ieder geval een te bestellen zodat ze het met hun eigen ogen kunnen zien. Hier moet ik bij zeggen wij zijn exclusieve distributeur van de benelux dus als we dit niet kunnen verkopen dan houd het snel op HELPHELPHELP

 

groetjes genereus

www.calduran.nl/buzz

www.bouwtechniekonline.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.