De hel van Dante

Aanbevolen berichten

Dante Alighieri geeft in "Inferno" een fantastische omschrijving dan de hel. Hij reserveerd keurig plaatsen voor allerlei zondaars. Gustaf Doré heeft dat eeuwen later op onnavolbare wijze in beeld gebracht.

 

Wisten jullie dat Dante een speciaal plekje in de hel heeft gereserveerd voor "Valsche Raadgevers"? ;D

 

Ik moest erg lachen toen ik het las. Wat vinden jullie, horen de "raadgevers" van de technostarters in de hel van Dante of juist in de 7e Hemel?

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Goede vraag Nils !

 

Ik hoor steeds vaker dat je als starter een "advocaat van de duivel" nodig hebt, dus zul je je toch een beetje richting hel begeven.

Dus waar begin je ... in de hemel met je dromen om te starten .... en in de hel om het allemaal voor elkaar te krijgen?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Ik hoor steeds vaker dat je als starter een "advocaat van de duivel" nodig hebt, dus zul je je toch een beetje richting hel begeven.

 

Gek eigenlijk, de advocaat van de duivel is een goede raadgever, dus die komt weer in de Hemel. Maar daar komt ie de duivel niet meer tegen ;D Als je er even over doordenkt, moet je concluderen dat alle raadgevers in de Hel in de hel thuis horen. ???

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nils,

 

Dante is natuurlijk gestoeld op het Christendom. Dat is alweer een veronderstelling die niet door iedereen gedeeld wordt. Stel je voelt meer voor bijvoorbeeld het Zen boedisme. Dan kom je erachter dat de waarheid verschillende gezichten kent (staat best dicht bij Einstein's parallele universum).

Een raadgever die te stellig zijn Waarheid als de absolute Waarheid portreteert riekt naar fundamentalisme. Het grappige van fundamentalisten is dat ze altijd denken en hopen in de hemel te belanden, terwijl het toch logischer is dat deze in de hel terecht komen.

Mijn advies aan alle raadgevers: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. ;D

Karel van der Poel

www.mirror42.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.