• 0

Uitstraling van onderneming

Ik ben bezig om naast mijn bestaande baan een kleine onderneming te starten.Ik wil produkten via internet,advertenties en mailings aanbieden en verzenden.Ik wil zoveel mogelijk reeds aanwezige zaken gaan gebruiken,compter/fax/ telefoon/ uit huis,om zo min mogelijk aanloop kosten te hebben.

Iets waar ik nog geen duidelijke lijn in kan vinden is de uitstraling van de onderneming.Ik ben zelf van mening dat ik in ieder geval niet een goedkope uitstraling wil hebben.Dus..een professionele website (laten?)bouwen,fatsoenlijk briefpapier/visitekaartjes, enz.Ik zie ook wel in dat dit een behoorlijk financiele aanslag is.

Maar ik denk zelf dat deze kosten in een later stadium dubbel en dwars terugkomen.

Zijn er mensen die het met mij eens zijn en eventueel aanbevelingen kunnen doen.Uiteraard mogen er ook mensen reageren die het niet met mij eens zijn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel vrienden!

 

Je hebt veel vrienden nodig, eentje die je helpt een mooie huisstijl te ontwikkelen, eentje die op basis daarvan een mooie website kan maken en dan nog een paar vrienden, dan ben je al een heel eind. Ik weet niet of je een full service webwinkel wil laten maken, maar een leuke huisstijl, mooi briefpapier en een gelikte website, moeten voor zo'n € 1.500,- en wat bier (voor je vrienden) te regelen zijn.

 

Werk met freelancers en houd het process goed in de hand. Duur is niet hetzelfde als goed (goedkoop ook niet trouwens). Misschien zijn er hier op het forum wel ondernemers die je kunnen helpen voor weinig.

 

Kom op guys & grrls, bied je aan. Voor één keertje mag je spammen!

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Nils eens, kijk eens in je vriendenkring rond. Zelf heb ik ook gebruik gemaakt (en maak nog gebruik) van vrienden en kennissen. Laat ook zoveel mogelijk mensen weten dat je iets wil beginnen en je zal verbaast zijn van de reacties! Zelfs uit de meest onverwachte hoek (bedrijven in een aanverwante sector!).

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Ik heb dit bericht even eruit gehaald. Dit is een forum voor en door ondernemers om elkaar te helpen, te ondersteunen en te adviseren ... reclame maken en klanten werven gebeurd hier niet of anders zeer low profile (bijvoorbeeld in je signature).

Ik hoop dat iedereen hier begrip voor heeft !?!

 

Thanx for your attention - Kermie

Link naar reactie
  • 0

Mijn auto is in onderhoud bij een prima garage met een klote uitstraling. Ik ken daarentegen ook legio autobedrijven met een mooi pand en briefpapier, waar de service sucks. Mijn suggestie is dan ook: concentreer je eerst op een goed aanbod en ga pas daarna je uitstraling oppoetsen. Een leuk voorbeeld zijn de standwerkers die op de markt uiensnijers, autopoetslappen of portemonees slijten. Een leuke babbel en een gladde demo: altijd raak.

 

Wat je precies nodig hebt (aan mailings, brochures, websites etc) volgt vanzelf uit je marktanalyse (welk aanbod voor welke vraag). Er zijn zoveel varianten denkbaar, dat een algemeen advies niet bijdraagt aan een slimme besteding van je startbudget. Geld voor visitekaartjes en briefpapier kan waarschijnlijk beter besteed worden aan je shop of mail, om maar een zijsprong te noemen, tenzij je diensten verkoopt.

 

Wil je slimme tips voor je marketing: leg dan je plannetje wat meer in details voor aan dit forum 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nog twee voorbeelden waarbij specifiek aanbod belangrijker is dan de uitstraling (waar ik weleens een internetvariant van zou willen zien):

 

parlevinker een drijvende srv-man die levensmiddelen aan schippers verkoopt

 

campingwinkel elk seizoen kassa aan frisdrank, snacks en andere convenience goods

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Probeer zoveel mogelijk tweedehandse aankopen te verichten.

Zo heb ik zelf een tweedehands kantoorinventaris opgekocht van een failiet internetbedrijf. (via Marktplaats.nl katern zakelijk)

Tevens heb ik hier (met toestemming van de oude eigenaar) mijn huisstijl en logo vandaan gehaald.Ik ben het met de rest eens, dat gebruik maken van je vriendenkring de meeste kosten bespaard.

Zelf heb ik ook gebruik gemaakt van vrienden en kennissen.

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is, is je gewenste uitstraling een logisch gevolg van de zaken die je in je ondernemingsplan hebt opgenomen. Zo'n plan heb je, neem ik aan... ;). Belangrijk is niet zozeer wat jij doet, wel hoe je markt eruit ziet. Wie zijn je klanten? Wat doen je concurrenten? Soms kun je voor een paar honderd euro klaar zijn, een andere keer moet je toch echt meer investeren dan dat.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Een goede uitstraling in print, online en je andere uitingen is natuurlijk wel iets heel belangrijks, maar hoeft niet per se heel duur te zijn. Wel is het belangrijk er tijd en zorg aan te besteden, letten op kleine dingetjes.

 

Geen geld (over) voor voorbedrukte enveloppen? Koop een stempel.

 

Een logo? Kun je helemaal laten ontwerpen - vaak met goed resultaat - maar kun je zelf ook actief bij betrokken zijn. Erover nadenken, alvast weten in welke richting je wilt. Dat scheelt de ontwerper tijd, en jou (dus) geld.

 

Website? Je kunt er 1 laten bouwen, en laten onderhouden door een professional. Of je gaat zelf aan de slag, als je enige vaardigheden op dat gebied hebt en veel verloren uurtjes. Misschien de middenweg, laten ontwerpen maar met content management zodat je zelf aanpassingen kunt doen zonder rekeningen van je bouwer.

 

Kantoor? Van verven krijg je vieze vingers... van (winter)schilders een lege portemonee.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil toch nog even wat kwijt,ik neem maar even het volgende voorbeeld:als er in de supermarkt twee blikken soep staan een met een deuk en het andere blik staat ongeschonden in het rek.Dan is ,volgens mij,bijna iedereen geneigt het blik zonder deuk te pakken.

Ik denk dat dit identiek werkt met de uitstraling van een bedrijf,men gaat eerder zaken doen met een bedrijf dat er in ieder geval knap voor de dag komt.

Het is dan aan de ondernemer hoe hij nu de klant verder behandelt.Er zijn legio voorbeelden te bedenken van prachtig uitziende bedrijven die in ieder geval wel klanten trekken en er vervolgens een puinhoop van maken zodat deze potentiele klanten nooit meer terug komen.Ik zie de uitstraling van een bedrijf ook als een all round visite kaartje.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, inderdaad je Logo & Huisstijl, dit zijn vaak een van de eerste zaken bij de visuele communicatie met de wereld.

 

Het is van belang dat ze herkenbaar, eenduidig, en passend bij je onderneming zijn; Uw klant moet u eraan in positieve zin kunnen herkennen, en liefst moet juist uw logo hem goed bij blijven!

 

Alleen het volledige huisstijl ontwerp uit handen geven heeft zijn prijskaartje vanwege de zogename denktank!

Dat zou ik dus niet 123 doen.

 

Je kan met foto`s en software heel veel zelf doen.

Als je iets digitaal op zet kan je eventueel aan de drukkerij vragen om dit verder uit te werken. (zonder extra kosten)

Zodoende bespaar je de kosten die je kwijt bent aan een reclamebureau.

 

M.V.G

 

Chris

 

Link naar reactie
  • 0

> foto`s

 

bad idea in een huisstijl :)

 

> Als je iets digitaal op zet kan je eventueel aan de drukkerij vragen

> om dit verder uit te werken.  (zonder extra kosten)

 

dan wil ik wel eens weten welke drukker dit is :)

 

je kan het best gewoon iets maken of laten maken (door een kennis ofzo) wat je zelf thuis kan uitprinten ipv drukken.

Link naar reactie
  • 0

Een goed begin is het halve werk...

 

Ik heb zelf ook een beetje te kampen met dit probleem. Ik ben nog niet zover maar toch maalt er al van alles door mn hoofd, ook logo's en huisstijl.

 

Ik heb, of ben het aan het oplossen met een vriend van me die een opleiding volgt aan het grafisch lyceum in Rotterdam. Hij vond het een heel leuk idee en wilde er graag eens naar kijken... zou toch mooi zijn als het lukt.... (ik ben namelijk niet gauw tevreden ..maar das een ander verhaal... ;) )

ice

Link naar reactie
  • 0

Re op Paul Mathijs

 

Je kan van mij een brief verkrijgen met mijn huistijl waar wel een een duidelijke en een zeer vervaagde foto in voorkomt.

 

Met het adres van de drukkerij waar ik op doelde.

 

Geen conclusie trekken voordat de mogelijkheden kent en de feiten ziet !

 

M.V.G

 

Chris :-[

 

 

Link naar reactie
  • 0

drukker: er zijn vast drukkers die het doen, maar het is niet normaal.

 

huisstijl: het kan zeker, maar vaak niet handig. zeker niet als je geen cash hebt en thuis aan de slag wil met een printer.

 

> Geen conclusie trekken voordat de mogelijkheden kent en de feiten ziet!

 

ik ken de feiten heus wel, zit met mn neus dik in de drukwereld ;D

 

maar goed, dit is flink offtopic. kickje terug in de goede richting :)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit identiek werkt met de uitstraling van een bedrijf,men gaat eerder zaken doen met een bedrijf dat er in ieder geval knap voor de dag komt.

 

Het blijft afhankelijk van je product-marktcombinatie. Tweedehands meubelen bij een rommelig bedrijf lijken veel goedkoper dan bij een bedrijf dat 'knap voor de dag' komt.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Een vriendin die voor zichzelf wilde beginnen, was een half jaar bezig (behoud van uitkering natuurlijk) met 'haar huisstijl' voordat we eindelijk eens met klantenwerving konden beginnen. We hebben tien brieven verstuurd en dat leverde direct twee gesprekken op: mooie score voor een beginnend adviesbedrijfje. Nu heeft ze een goed lopende zaak en geeft ze toe dat ze wat traag op gang gekomen is. Die huisstijl-obsessie was eigenlijk plankenkoorts.

 

Ik ben voor mooie visitekaartjes en briefpapier, maar dat is bijzaak en geen hoofdzaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een mooie huisstijl is bijzaak, een zelfgeknutselde (amateuristische) versie een hoofdzaak.

Een goede huisstijl baat, een slechte schaadt. (Baat het dus niet schaadt het wel! Ook al kan het bedrijf in kwestie prima je auto repareren :-*)

Een ondernemer die zorg besteedt aan zijn huisstijl communiceert dat hij inziet dat elk aspect van belang is.

Echter- een goede huisstijl is duur. (tussen de 2000 en 20.000 euro, hangt van het bureau en bedrijf waarvoor het is af) (40.000 euro voor een huisstijl is ook niet raar trouwens)

Er zijn wel bedrijven die voor starters een lief tarief willen rekenen (dat weet ik 100% zeker 8) )

. Vraag eens om je heen, misschien een startend ontwerpbureau dat blij is met een launching customer en er wel een veertje voor wil laten...

 

Het kan wel het verschil uitmaken tussen kleine en grote accounts, kleine vissen en grote vissen. Niet per se- zwart/wit is het niet, maar het wekt wel vertrouwen. Kwaliteit van het ontwerp wordt gelinkt aan credibility (daar is onderzoek naar gedaan).

 

Groet,

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden wij hem adviseren om zoveel geld aan een goede huisstijl uit te geven als het anders kan ?

 

We hebben te weinig informatie om vast te stellen wat zinvol is. De oorspronkelijke vraag is gesteld door iemand die zich erover verbaast dat haar leveranciers een BTW-nummer en KvK-inschrijving verlangen voor ze een prijsopgave doen. Met andere woorden: er is nog helemaal geen onderneming!

 

Mijn stelling is: eerst lopen voordat je gaat rennen. Eerst de onderneming beginnen voordat je de uitstraling gaat perfectioneren. Loop door een willekeurige winkelstraat en je ziet tientallen winkeliers die niet meer gedaan hebben dan hun naam op de gevel zetten. Is niks mis mee. De vraagstelster wil echter een thuiswinkeltje beginnen door aan direct selling te doen. Dan moet ze media inzetten (website, drukwerk...) en is het slim om toch een beetje te besteden aan de uitstraling.

 

Misschien dat tweeduizend Euro voor een huisstijl een goeie investering is. En met zes miljoen maken we er binnen enkele jaren een gevestigde naam van (zoveel heb je volgens experts nodig om een merk op te bouwen). Maar als elke cent telt, dan moet je smart zijn. Zo zijn er zat mensen die wat bijverdienen met een winkeltje op eBay. Huisstijl overbodig.

 

Een andere service die misschien van pas komt wordt geleverd door Durk-Jan de Bruin (oprichter van Startpagina) die thuiswinkeldiensten voor low-budget ondernemers aanbiedt: http://www.mijnwinkel.nl. Is je assortiment kleiner dan 25 artikelen, dan is die service nog gratis ook. Al wat je nodig hebt is een spreadsheet.

 

Overigens: als je webshop online is, dan moet je nog klanten lokken. Maar dat is een ander verhaal. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waarom zouden wij hem adviseren om zoveel geld aan een goede huisstijl uit te geven als het anders kan ?

 

Omdat hier op HigherLevel.nl veel mensen rondlopen die tegen lage tarieven een huisstijl zouden kunnen ontwerpen, en mensen die daar meer geld voor vragen (en daar ook meer voor teruggeven vaak). En als al die mensen hun diensten gaan aanbieden lopen de topics snel vol, en dat is niet de bedoeling, en vandaar mijn edit.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk zie ik het nut in van proffesionele reclame en marketing bureau`s.

 

Het enige wat ik een startende ondernemer op het hart wil drukken dat ze zeker een derde van opstartkosten kunnen besparen door gebruik te maken van o.a;

 

. Tweedehands inventaris

. Inzetten van vrienden, familie en kennissen

. besparing op frankering van een direct mail aktie d.m.v gebruik van

antwoordnummer, partijpost of eventueel een frankeermachine.

. Verschillende offertes aanvragen bij meerdere drukkerijen, reclame

en marketing adviesbureau`s

. En het belangrijkste het zoveel zelf doen t.b.v bijv marktonderzoek en huisstijl

 

Waarschijnlijk komt deze zuinige behoefte voort uit het feit dat ik oorspronkelijk uit zeeland kom.

 

M.V.G

 

Chris

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb veel mensen zich zien verslikken in het zelf maken van een huisstijl, maar ik heb natuurlijk last van beroepsdeformatie ;D

 

Het is een beetje alsof iemand zegt: "Kijk, ik heb mijn pak zelf genaaid- kan toch prima?" en ik zie dat de snit te ouderwets is, de naden niet goed gestikt zijn en de voering gebobbeld zit op plekken waar je dat niet wil. Daar komt bij dat het waarschijnlijk zal verkleuren en bij de eerste de beste stomerij-beurt als een vodje terugkomt.

 

Maar voor de rest kan 'ie er prima mee naar klanten...

:-\

 

Daarenboven kan je met een goede huisstijl compenseren dat je bijvoorbeeld geen kantoor, dikke auto, bedrijfspand hebt.

Als je vanuit je huis werkt kun je hiermee wel de gewenste professionaliteit uitstralen die je dienst of product verdient.

Wat je aan overhead bespaart kan je toch deels investeren in professionalisering?

 

Ik raad dus niemand een duur bureau aan; ik raad mensen wel een goede huisstijl aan.

 

Mijn donquichotisme heb ik hierin lang geleden al laten varen (mensen zijn met logo's en huisstijlen om de een of andere reden enorm eigenwijs) maar als het zo relevant is zeg ik het toch maar even ;D

Helemaal onder technostarters mag dit 'bewustzijn' wel een klein beetje meer aangewakkerd worden. Presentatie!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

anjori_voorbeeld.gif

 

Bijvoorbeeld ;D

 

1: Iets dat m.i. de toets der huidige eisen wel aardig kan weerstaan, kleurencombi van nu (albert.nl, T-mobile, enz.), onvoordehandliggend font. (Snel in elkaar gezet door ondergetekende, maar toch ;)

 

2: Alle don'ts van ontwerpen komen voorbij (en zo vaak gezien)...de vermaarde drop shadow, de gevreesde Comic Sans, de oncreatieve cirkeltje om lettertje met outline.

 

Ik hoop met een plaatje meer te zeggen dan met duizend woorden.

 

 

Groet,

Dien Quichotte

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.