• 0

columnisten gezocht

Dames, heren, jongens, meisjes,

voor een van mijn eigen sites, www.businessbox.nl, zoek ik columnisten die artikelen willen schrijven over het ondernemerschap (heel algemeen dus, op je eigen vakterrein). Een financiele vergoeding zit er helaas niet in, wel mag je onderaan je artikel ongegeneerd reclame maken voor je eigen bedrijf (of site) en je logo plaatsen.

 

De Businessbox richt zich niet op technostarters maar met name op aanstaande detaillisten en kleine zakelijke dienstverleners. Eventueel kan ik ieder verhaal voor je redigeren. Bijdragen zijn welkom! Vragen ook trouwens.

 

René

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die Businessbox oogt als een fraai staaltje ambush-marketing. Wat mij nou opvalt, is dat Zonneveld een vragenforum aanbiedt, om vervolgens Higherlevel in een Businessbox-raamwerk te presenteren. Als actief deelnemer aan het forum, zou ik graag eens willen weten hoe dat auteursrechterlijk geregeld is. Ik kan mij niet voorstellen dat Dreamstart/Higherlevel daarmee instemt, vooral omdat Zonneveld zich afzet tegen Dreamstart. Hij motiveert Businessbox door andere initiatieven als onduidelijk en academisch af te schilderen.

 

Nou ben ik het eens met zijn stelling dat de meeste starter-initiatieven door salondernemers worden bestierd, maar het lijkt me dat Zonneveld hen niet met open vizier van jetje geeft. Hier suggereert hij dat Businessbox vooral mikt op detaillisten en dienstverleners, maar op de site zelf spreekt Zonneveld 'alle startende ondernemers' aan.

 

Wat me vooral bevreemdt, is dat hij nu hier columnisten werft die 'helaas' niet betaald kunnen worden, terwijl hij op de bewuste site abonnementen a 70 euro probeert te slijten. Zonneveld ontpopt zich zo als een party-crasher die de lekkere hapjes bij Dreamstart meeneemt om op zijn eigen feestje uit te delen.

 

Verder is het best een aardige site. En inderdaad: veel duidelijker voor starters .

 

;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Klopt niet helemaal: ik ben door HigherLevel benaderd om voor de Businessbox gebruik te maken van het forum, niet andersom. Probleem dat ik hiermee heb is dat er veel technostarters komen (logisch ook) die op een veel hoger niveau communiceren dan de gemiddelde bezoeker op Businessbox. Vandaar dat ik aanvullende teksten zoek die ook voor andere starters begrijpelijk en invoelbaar zijn.

 

Dat ik columnisten nog niet kan en wil betalen komt omdat ik de site nu al een jaar of drie in de lucht hou terwijl ik er geld op toeleg. Is niet erg, want het is geen beroepsmatige activiteit. Mochten de abonnees a 70 euro toestromen, dan kan ik professionele columnisten benaderen en ze betalen voor hun werk. Maar als je bang bent dat ik rijk word van jouw gratis bijdragen, dan staat het je vrij om niets in te sturen... :)

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de toelichting. Blijkbaar ben je geen party-crasher, maar een genode gast die deze higherlevel-hapjes op zijn eigen website mag uitdelen. Excuus voor de flame.

 

Maar zeg nou es eerlijk: zijn Businessbox en Dreamstart niet toch een tikkeltje concurrerend?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat denk ik niet. Er is naar mijn idee verschil in doelgroep. Ik zie ze eerder als aanvullend. Niet dat technostarters niet bij de Businessbox welkom zijn, maar ik denk dat ze bij Dreamstart domweg meer gerichte informatie vinden. Mijn insteek is: geen branchegerichte informatie maar vooral laagdrempelige info over algemene ondernemerszaken. En concurrerend... ik wou dat er zulke websites waren geweest toen ik zelf startte!

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

HAHA, mooie uitspraak Annedien.

 

Het is inderdaad zo dat wij businessbox hebben benaderd zoals we dat bij vele ondernemers gerichte sites doen. Het gebruik van het forum binnen deze sites wordt gemotiveerd met het volgende als doen.

 

De partner heeft zonder al te veel inspanning (een technische ingreep in zijn website) een actief discussieforum en alle andere partners en gebruikers hebben weer een extra ingang tot collega ondernemers via het forum.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mooi gesproken! Want inderdaad ... het is precies zoals Annedien zegt. Van belang is dat technostarters (beter benoemd als innovatieve starters en laatst hoorde ik dat kennisintensieve wellicht nog beter is) in Nederland de juiste hulpbronnen weten te vinden om snel van start te gaan. Dit kan via diverse ingangen (zowel non-profit als de private).

Maar dat neemt niet weg dat we met dit gezamenlijke forum een lichtpunt hebben gecreëerd waar vele starters behoefte aan hebben als het gaat om interactief communiceren over ondernemerszaken.

En hiermee wil ik toch weer even onderstrepen: tuurlijk hebben innovatieve/kennisintensieve starters meer aanvullende informatie nodig als het om starten gaat (bijv. op het gebied van IPR e.d.), maar dat neemt niet weg dat de niet-technologische aspecten van het ondernemerschap voor iedereen nagenoeg hetzelfde is. En alle hulp die dan geboden wordt (óók van partners) is op dit gebied welkom.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.