• 0

afschrijven op verhuur?

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je algemeen zoekt op afschrijven, kom je zeker de regels tegen. Daar staat ook bij dat je in zijn algemeenheid op bedrijfsmiddelen kunt afschrijven. En ook dat je op specifieke, verhuurde bedrijfsmiddelen (vastgoed) beperkt af kunt schrijven.

 

Wat wil je gaan verhuren?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Als je algemeen zoekt op afschrijven, kom je zeker de regels tegen. Daar staat ook bij dat je in zijn algemeenheid op bedrijfsmiddelen kunt afschrijven. En ook dat je op specifieke, verhuurde bedrijfsmiddelen (vastgoed) beperkt af kunt schrijven.

 

Wat wil je gaan verhuren?

Geluidsapparatuur.

Link naar reactie
  • 0

Het is waarschijnlijk te specifiek of de onderwerpen sluiten niet aan bij mn zoekopdracht.

 

Ik denk dat dat wel meevalt. Die apparaten die je gaat verhuren, zijn die aangeschaft door je bedrijf? Zo ja, mag je als bedrijf afschrijven op apparaten die je voor je berdijf gekocht hebt?

 

Goede vraag....

Link naar reactie
  • 0

Goede vraag....

 

Als je het antwoord op deze vraag echt niet weet, dan rest me niets anders dan je heel dringend aan te raden de sites van de belastingdienst, KvK, etcetera (opnieuw) goed door te nemen, want daar kun je dit allemaal vinden.

 

Datzelfde geldt voor je andere vragen - ze zijn heel elementair, de antwoorden zijn makkelijk te vinden, en uit niets blijkt dat je zelf enige moeite hebt gedaan informatie te vinden.

 

Higherlevel is geen vraagbaak voor elk vraagje dat toevallig opdoemt.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat mijn onderwerp en vraag niet zo gemakkelijk antwoorden geeft. Ik heb erg veel gezocht over dit onderwerp, of mij zoekkwaliteiten te wensen overlaat of het gewoon niet gemakkelijk te vinden is kan ik niet zeggen. Ga alsjeblieft niet beweren dat ik geen moeite doe want dat is absoluut niet het geval. Ik heb hier en op de google vele omschrijvingen ingevoerd zonder enig duidelijk resultaat. Ik zal nogmaals de KVK site doornemen maar als iemand kan helpen graag.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat mijn onderwerp en vraag niet zo gemakkelijk antwoorden geeft. Ik heb erg veel gezocht over dit onderwerp, of mij zoekkwaliteiten te wensen overlaat of het gewoon niet gemakkelijk te vinden is kan ik niet zeggen. Ga alsjeblieft niet beweren dat ik geen moeite doe want dat is absoluut niet het geval. Ik heb hier en op de google vele omschrijvingen ingevoerd zonder enig duidelijk resultaat. Ik zal nogmaals de KVK site doornemen maar als iemand kan helpen graag.

 

Je hebt inderdaad veel basale vragen, op zich is daar niets mis mee, we zijn allemaal ergens begonnen, maar wikipedia blinkt niet altijd uit in zorgvuldig- en duidelijkheid.

Je zou hier

http://www.fons-vernooij.nl/bb-site/index.html

eens kunnen kijken om een aantal zaken duidelijker te krijgen. Daar vind je ook beter, informatiever omschreven wat tot de inventaris gerekend kan worden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja sorrie ik ben wat dit aangaat ook maar een leek. Als jullie zouden kunnen zien wat ik allemaal moet doen/uitzoeken dan zullen jullie het vast en zeker begrijpen. Op de goede omschrvijving zoeken valt ook niet altijd mee. In ieder geval bedankt voor jullie hulp! thanx ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels nog wel wat gelezen. Wellicht wat interessante materie.

 

In het geval van verhuur zal ik apparatuur inbrengen uit prive. Ik heb gelezen dat je op inbreng uit prive niet af kan schrijven, ik vraag me af of ik eenmaal ingebracht uit prive naar zakelijk ik deze kan verkopen, investeren in nieuwe apparatuur zodat ik dan wel af kan schrijven op de aangeschafte apparatuur van dat geld. Beetje technisch verhaal, mijn vraag is of afschrijven op die manier wel wordt geaccepteerd door de belastingdienst?

 

Wellicht heeft iemand zoeksuggesties zodat ik het kan vinden in een al bestaand forum.

 

Thanx

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je niet af kunnen schrijven op activa die vanuit privé is ingebracht ?

Je activeert de ingebrachte zaken voor een reeële waarde (X,) waardoor jouw bedrijfsvermogen met eenzelfde bedrag (X) wordt verhoogd.

Over (X) kan gewoon afgeschreven worden, De vraag is dan alleen: over welke periode mag je de ingebrachte apparatuur gaan afschrijven, en dat is weer afhankelijk van de reeële levensduur van die ingebrachte spullen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb er inmiddels wat over gelezen (inbreng auto). Het kan dus wel. Je ziet het wel weer. Ik voel me echt hopeloos. Wat een materie allemaal. Het zal wel even duren voordat ik het allemaal wat door heb. Bedankt voor de rectificatie.

 

Het voelt misschien wel hopeloos, maar het is niet hopeloos.

Het woord ondernemer zegt het al, je zult moeten ondernemen en daar hoort o.a. ook uit- en opzoekwerk en volhouden bij !!

Link naar reactie
  • 0

Zeker niet hopeloos. Ik heb alleen erg veel moeite met de begrippen. Veel zit wel in mn hoofd maar daar is dan weer een technische benaming/noemer voor wat ik dan weer moet uitzoeken. Ik wil ondernemer zijn om te verkopen en niet om al deze technische omslachtige (maar ook zeker niet onvoordelige) regelingen. Ik wil gewoon doen. Maar ja je hebt blijkbaar gelijk dat er veel uitzoek werk bij hoort. Ik moet het eenmaal weten en het op de regel hebben, maar het is zeker niet makkelijk (ook niet verwacht maar pfff). :P

Link naar reactie
  • 0

Als jullie zouden kunnen zien wat ik allemaal moet doen/uitzoeken dan zullen jullie het vast en zeker begrijpen.

 

He! >:(

 

Hoe denk je dat wij begonnen zijn, dan? Bedrijfje van paps overgenomen? Nee dus...

 

Niet beledigend bedoeld, mocht het zo over komen bij deze excuses. Je input zegt mij voldoende over je kennis :o

Veel mensen spreken mij aan van 'hey ben je nog niet begonnen', dan zeg ik 'nee, ik moet een heel ondernemingsplan uitwerken'. Veel mensen schijnen met een pak geld gewoon te starten zonder rompslomp (vooraf), dat is voor mij geen optie.

Met cijfers en berekningen heb ik geen problemen maar waar ik wat moet plaatsen hoe het zit het valt niet mee. En wat ik allemaal wel niet moet doen, uit mn vinger zuigen en dat vervolgens onderbouwen. Het is goed maar wel waanzinnig veel werk en uitzoek werk. Daarvoor wordt ik geen ondernemer. Ik wil verkopen en verhuren promoten.

 

in ieder geval bedankt voor de feedback. :)

Link naar reactie
  • 0

Ja sorrie ik ben wat dit aangaat ook maar een leek. Als jullie zouden kunnen zien wat ik allemaal moet doen/uitzoeken dan zullen jullie het vast en zeker begrijpen. Op de goede omschrvijving zoeken valt ook niet altijd mee. In ieder geval bedankt voor jullie hulp! thanx ;)

 

Als jij eens zou zien wat ik na 20 jaar nog steeds moet doen / uitzoeken, waarvan het nut mij niet geheel duidelijk is en best ik zonder kan, maar wel door vadertje staat mij gevraagd wordt te doen, dan zou jij niet eens aan je nieuwe bedrijf beginnen! ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik wil ondernemer zijn om te verkopen en niet om al deze technische omslachtige (maar ook zeker niet onvoordelige) regelingen. Ik wil gewoon doen. Maar ja je hebt blijkbaar gelijk dat er veel uitzoek werk bij hoort. Ik moet het eenmaal weten en het op de regel hebben, maar het is zeker niet makkelijk (ook niet verwacht maar pfff). :P

Het is niet alle dagen feest !!!

Ondernemen is ietsje meer dan alleen verkopen ! Er zijn zat goede verkopers en perfecte vaklieden die ondernemers dachten te zijn maar nooit zijn geworden en die liggen nu allemaal op het bekende Kerkhof.

Dus er is nog een weg te gaan en die kan erg hobbelig zijn, maar ook feestelijk !!!.

Link naar reactie
  • 0
Niet beledigend bedoeld, mocht het zo over komen bij deze excuses. Je input zegt mij voldoende over je kennis :o

 

Ik ben absoluut niet beledigd, want ik begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen.

 

Ik ben 4 jaar geleden begonnen zonder enige kennis van ondernemen. Ik kwam uit 21 jaar veilige betaalde baantjes, en heb alles wat ik moest weten op het internet gezocht en gevonden. Nu heb ik het op alle fronten een stuk beter dan toen ik elke dag in de file stond, houd ik zelf mijn administratie bij, en doe ik zelf alle belastingaangiftes.

 

En hoewel ik geen praktijkervaring heb met apparatuur verhuren weet ik wel het antwoord op jouw vraag omdat ik me in de basismaterie verdiept heb.

 

Al dat vervelende gedoe hoort er echt bij, en daar kom je niet onderuit. Als je je eigen tent wilt hebben moet je je die basiskennis eigen maken. Als jij dat niet wilt, dat moet je serieus na gaan denken of je wel wilt ondernemen...

 

Met cijfers en berekningen heb ik geen problemen maar waar ik wat moet plaatsen hoe het zit het valt niet mee.

 

Het enige zinvolle advies daarvoor is om iemand in te huren die je daarbij kan helpen. Als je het zelf zo vervelend en moeilijk vindt is de kans groot dat het niet een optimaal bedrijfsplan wordt, en dan kun je het sowieso vergeten.

 

in ieder geval bedankt voor de feedback. :)

 

No worries! :)

Link naar reactie
  • 0

Respect Peter. Je hebt volkomen gelijk, basiskennis is van groot belang, als dat eenmaal goed is kan ik daar op voortborduren. Het is een leerproces met horten en stoten. Ik ga er van uit dat dat met de tijd, inzet en ervaring zal komen.

 

Mijn vader zou mij overigens kunnen helpen met aangiftes, hij doet dit namelijk voor zn werk. Ik zit momenteel in een pre-starterstraject en heb een coach adviseur maar goed veel moet ik nog steeds zelf doen (en terecht).

 

Bedankt en groet,

Jan

Ps. in friesland hebben we geen files dus wat dat aangaat zou gewoon werken niet erg zijn ;)

Link naar reactie
  • 0
...veel moet ik nog steeds zelf doen (en terecht).

 

Gelukkig kun je hier op Higherlevel een zee aan informatie vinden. De zoekfunctie is misscieh niet altijd even overzichtelijk, maar als je bijvoorbeeld op Google gaat zoeken naar 'afschrijven verhuur apparaten site:higherlevel.nl', dan is de informatie die je zoekt misschien wat makkelijker te vinden... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.