• 0

06-nummer telefoongids - goed idee?

Ik ben de laatste tijd bezig geweest met yournumber.nl : de eerste telefoongids voor 06-nummers in Nederland.

 

06-nummers staan er alleen in, als de persoon zich zelf heeft aangemeld.

 

Graag zou ik willen weten wat jullie hier van vinden, of je dit concept wel eens eerder bent tegengekomen (in het buitenland bijvoorbeeld) en hoe je met dit onderwerp tegenover privacy staat.

 

 

[titel aangepast/overbodige links verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

De enige reden waarom ik in het telefoonboek sta is omdat dat standaard is. Zeker nu spammen per telefoon aan de orde van de dag is zou ik mezelf nooit opgeven voor zo een gids.

 

Mensen die me kennen of wat van me willen kunnen via een andere route altijd om mijn 06-vragen. Ik wil zelf in de hand houden wie dat nummer daadwerkelijk krijgt.

 

Persoonlijk zie ik niet in wie er van de dienst gebruik gaan maken, omdat ik niet begrijp waarom je het zou willen.

Link naar reactie
  • 0

als je wil dat het een succes gaat worden zou ik om te beginnen een andere naam (domeinnaam) gaan kiezen.

Een engelse domeinnaam met een .nl extentie vind ik persoonlijk helemaal niks en gaat ook niet bijdragen aan het onthouden van je site. (in elkgeval niet in een situatie zoals deze waarin je naam ook beschrijvend moet zijn voor je diensten).

 

Overigens.... http://www.06gids.nl/ welke ik tegenkwam omdat ik de naam die ik het meest voor de hand liggend vond voor zo een gids wilde checken of die nog vrij was.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Zoals Vossie al aangeeft, een ander domein naam kiezen.. Een die zeer makkelijk te onthouden is en ook heel kort.. Persoonlijk denk ik wel dat je website kan aanslaan. Aangezien we meer de mobiele kant op gaan en als we een gemist gesprek hebben van een onbekend nummer, willen we allemaal weten wie het was..

 

Mijn persoonlijke tips:

 

* ander domein naam zoals : http://www.gemistgesprek.nl/ is voor mij al pakkender..

 

* Of gewoonweg een domein wat er niks mee te maken heeft.. en deze zeer goed promoten doormiddel van online reclame en offline reclame.

 

 

Uw bedrijf online?

Wij weten wat dit inhoud!

http://www.serversteel.nl

Link naar reactie
  • 0
06-nummers staan er alleen in, als de persoon zich zelf heeft aangemeld.

 

Daarmee heb je denk ik gelijk de gootste zwakte van het plan genoemd. Wie gaat zijn nummer daarin zetten? Al je vrienden hebben je nummer al, en zo kunnen onbekende weirdo's je nummer ook vinden.

 

En zonder (voldoende) telefoonnummers op je site heeft niemand een reden om deze te bezoeken.

 

Maar goed, da's mijn persoonlijke mening... ;)

 

Hoe wil je nummers valideren? Of is dat geen issue?

 

Oe! Stel dat ik jouw nummer onder de naam "Katja Schuurman' invul...

Link naar reactie
  • 0

Hoe wil je nummers valideren? Of is dat geen issue?

 

Is zeker een issue maar met SMS verificatie eenvoudig te ondervangen. Voor een paar tientjes per maand heb je een inkomend mobielnummer dat aan je site te koppelen is. En voor een paar cent stuur en ontvang je geautomatiseerd SMS in je webapp.

Link naar reactie
  • 0

Hoe wil je nummers valideren? Of is dat geen issue?

 

Is zeker een issue maar met SMS verificatie eenvoudig te ondervangen. Voor een paar tientjes per maand heb je een inkomend mobielnummer dat aan je site te koppelen is. En voor een paar cent stuur en ontvang je geautomatiseerd SMS in je webapp.

 

 

Inderdaad. Als je je nummer opgeeft, krijg je een sms met een verificatiecode die vervolgens weer op de site moet worden ingevoerd.

Zo valt er na te gaan dat alle 06-nummers werkelijk kloppen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het antwoord. Ik ben bekend met dit controlesysteem, maar kon niks terugvinden over 'verificatie bij aanmelding' tussen de veelgestelde vragen. Als je een werkend systeem hebt, dan kun je je aandacht naar mijn mening naar het binnenhalen van mobiele bellers en adverteerders verleggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Als je het moet hebben van mensen die zichzelf gaan aanmelden op die lijst is het naar mijn mening bij voorbaat al een kansloze onderneming.

 

Je zal zo en zo moeten gaan zorgen dat je naam/nummer combinaties gaat verkrijgen via andere bronnen.

 

Je zal echt vele tien/honderdduizenden naam/nummers in je database moeten hebben voordat het interesant gaat worden om dit te gebruiken.

 

zoek b.v. eens uit hoe nummerzoeker.com aan hun gegevens komt.

 

Wat ook al een probleem is is database vervuiling, daar heeft nummerzoeker.com al last van en zal jij nog veel meer last van krijgen aangezien mobiele nummers tegenwoordig vaak al als weggooi product gezien worden.

Ik doel hiermee dus op wat je gaat doen als iemand zijn nummer opzegt en niet meer gebruikt, of het verkoopt aan een ander.

De eigenaar van dat nummer gaat dat echt niet op jouw website aanpassen. komt er op neer dat je na een jaar met 30% niet werkende nummers in je database zit.

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me inderdaad ook een probleem, zeker met prepaid nummers of wanneer iemand zijn nummer niet fatsoenlijk weet te porteren en daarome en ander krijgt (gebeurd vaak genoeg).

 

Verder weet ik niet hoe mensen er gemiddeld tegenover staan, maar ik zou net als veel anderen hier niet weten waarom ik me voor zo'n gids zou aanmelden. Iemand die mn naam wel weet maar mn nummer niet stuurt maar een e-mail (of vaak, juist liever niet ;) ).

Link naar reactie
  • 0

uit oogpunt van de eigenaren van nummers is het inderdaad vaak niet handig en zelfs iritant als je vermeld staat. daarentegen is het voor mensen die een nummer zoeken wel heel erg handig.

 

Dat is nu net 1 van de redennen dat zelf aanmelden dus niet zal gaan werken en je blij mag zijn als je over een jaar een paar honderd nummers in je database hebt staan (maar dan zal je wel heel erg je best moeten gaan doen ben ik bang)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het antwoord. Ik ben bekend met dit controlesysteem, maar kon niks terugvinden over 'verificatie bij aanmelding' tussen de veelgestelde vragen. Als je een werkend systeem hebt, dan kun je je aandacht naar mijn mening naar het binnenhalen van mobiele bellers en adverteerders verleggen.

 

Groet,

 

Highio

 

Bedankt voor je antwoord! Ik had die vraag nog nooit gehad, maar ik zal hem er tussen zetten bij de veelgestelde vragen.

Link naar reactie
  • 0

uit oogpunt van de eigenaren van nummers is het inderdaad vaak niet handig en zelfs iritant als je vermeld staat. daarentegen is het voor mensen die een nummer zoeken wel heel erg handig.

 

Dat is nu net 1 van de redennen dat zelf aanmelden dus niet zal gaan werken en je blij mag zijn als je over een jaar een paar honderd nummers in je database hebt staan (maar dan zal je wel heel erg je best moeten gaan doen ben ik bang)

 

Ja precies ik snap wat je bedoelt. De site is nog niet zo heel lang live maar er staat nu al wel een paar honderd 06-nummers op..

Echter, er kunnen problemen ontstaan als je bijvoorbeeld 06-nummers in gaat kopen (zoals is gebeurd bij een soortgelijk idee uit Amerika: zie http://webwereld.nl/articles/49735/service)

 

Zie jij andere manieren om meer 06-nummers te krijgen?

Ik denk dat je dat alleen via de persoon zelf kunt doen.

Link naar reactie
  • 0

uit oogpunt van de eigenaren van nummers is het inderdaad vaak niet handig en zelfs iritant als je vermeld staat. daarentegen is het voor mensen die een nummer zoeken wel heel erg handig.

 

Dat is nu net 1 van de redennen dat zelf aanmelden dus niet zal gaan werken en je blij mag zijn als je over een jaar een paar honderd nummers in je database hebt staan (maar dan zal je wel heel erg je best moeten gaan doen ben ik bang)

 

Ja precies ik snap wat je bedoelt. De site is nog niet zo heel lang live maar er staat nu al wel een paar honderd 06-nummers op..

Echter, er kunnen problemen ontstaan als je bijvoorbeeld 06-nummers in gaat kopen (zoals is gebeurd bij een soortgelijk idee uit Amerika: zie http://webwereld.nl/articles/49735/service)

 

Zie jij andere manieren om meer 06-nummers te krijgen?

Ik denk dat je dat alleen via de persoon zelf kunt doen.

 

Om dat te kunnen ebantwoorden zal je eerst jezelf moeten verdiepen in de wet en regelgeving hieromheen.

Je zou b.v. een spider kunnen opzetten om nummers op internet te vinden, zal het wel eist moeite kosten om te zorgen dat er een goede naam/adres aan gekoppeld wordt.

 

Maar let op databanken wet, privacie wet, telecommunicatie wet enz..

Link naar reactie
  • 0

uit oogpunt van de eigenaren van nummers is het inderdaad vaak niet handig en zelfs iritant als je vermeld staat. daarentegen is het voor mensen die een nummer zoeken wel heel erg handig.

 

Dat is nu net 1 van de redennen dat zelf aanmelden dus niet zal gaan werken en je blij mag zijn als je over een jaar een paar honderd nummers in je database hebt staan (maar dan zal je wel heel erg je best moeten gaan doen ben ik bang)

 

Ja precies ik snap wat je bedoelt. De site is nog niet zo heel lang live maar er staat nu al wel een paar honderd 06-nummers op..

Echter, er kunnen problemen ontstaan als je bijvoorbeeld 06-nummers in gaat kopen (zoals is gebeurd bij een soortgelijk idee uit Amerika: zie http://webwereld.nl/articles/49735/service)

 

Zie jij andere manieren om meer 06-nummers te krijgen?

Ik denk dat je dat alleen via de persoon zelf kunt doen.

 

Om dat te kunnen ebantwoorden zal je eerst jezelf moeten verdiepen in de wet en regelgeving hieromheen.

Je zou b.v. een spider kunnen opzetten om nummers op internet te vinden, zal het wel eist moeite kosten om te zorgen dat er een goede naam/adres aan gekoppeld wordt.

 

Maar let op databanken wet, privacie wet, telecommunicatie wet enz..

 

Op internet naar willekeurige nummers zoeken en die toevoegen is wettelijk gezien niet toegestaan. Ik respecteer de privacy van de mensen die zich aanmelden en ik zou geen mensen opnemen in de lijst die niet expliciet op Yournumber gevonden willen worden door hun vrienden.

Wel erg bedankt voor je creatieve input!

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe kreeg je vrij kritische opmerkingen.

 

Een eenvoudige vraag: waarom is dit niet een simpel, maar briljant idee ?

Waarom vinden we het zeer prettig dat je via detelefoongids.nl mensen vast kan opzoeken, maar het okay vinden dat je nog nergens iemands 06 kan vinden?

 

Kortom: ga zo door, ik hoop dat het je lukt om iedereen comfortabel te laten voelen, want het is bespottellijk dat zo'n gids als deze er nog niet is.

 

Succes !

Link naar reactie
  • 0

Kortom: ga zo door, ik hoop dat het je lukt om iedereen comfortabel te laten voelen, want het is bespottellijk dat zo'n gids als deze er nog niet is.

 

Succes !

 

Er zijn er wel degelijk al meerdere. 1 hiervan reeds eerder vermeld.

Indien hij dus aangeeft dat hijd e eerste 06 gids gaat starten heeft hij of geen onderzoek gedaan naar concurenten of erg slecht.

 

Neemt niet weg dat het voor gebruikers een interesante website kan worden, hij zal echter het probleem met het vullen en onderhouden van de database moeten gaan oplossen.

 

Overigens vind ik de gemaakte layout van de site wel mooi:-)

Link naar reactie
  • 0

Je noemt dat alleen telefoonnummers worden opgenomen die aangemeld worden. Ik denk dat de kracht van een telefoonboek is dat (bijna) alle nummer er in te vinden zijn. Met slechts een paar aanmeldingen heet deze website geen meerwaarde. Wat heb ik aan een telefoonboek waarin ik niemand kan vinden?

 

Achter de telefoongids zit een gigantische organisatie die zorgt voor een zo volledig mogleijke database en iedereen afbeld om te verivieren of de gegevens kloppen. Kun jij dit ook waar maken? Er zijn iniedergeval veel concurrenten die dit wel doen (ilocal, hotfrog, detelefoongids.nl, telefoonboek.nl).

 

p.s. Je kunt toch ook gewoon je 06 nummer opgeven voor het telefoonboek... Ik zie eerlijk gezegd de meerwaarde niet van een dergelijke site

Link naar reactie
  • 0

Waarom vinden we het zeer prettig dat je via detelefoongids.nl mensen vast kan opzoeken, maar het okay vinden dat je nog nergens iemands 06 kan vinden?

 

Tja, de vraag is ook of mensen in telefoonboeken staan omdat ze dat willen, of omdat hun telcomprovider dat gewoon gedaan heeft. Als je een (vast) nummer aanschaft komt dat in de regel automatisch in de telefoongids, tenzij je daar actie op ondereemt.

 

Voor bedrijven is het natuurlijk prettig om vermeld en vindbaar te zijn, maar eerlijkgezegd denk ik dat het voor particulieren weinig nut meer heeft. Dat is denk ik gewoon een gevolg van internet, als je iemand wilt contacteren kun je hem googelen en meteen mailen of bellen, als hij een van die gegevens online zet althans.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.