• 0

verkapte fusie

Hallo,

 

Al enige tijd heb ik een groothandel, Sinds 2003 ben ik bevriend geraakt met een groepje groothandel eigenaars(8) verspreid over heel nederland.

 

Een jaar later hebben we met zijn allen een samenwerkingscontract getekend, zo hebben we allemaal de prijzen op het zelfde niveau gebracht, de winkel allemaal hetzelfde ingedeeld en onze diensten allemaal hetzelfde.

 

Sinds een jaar denken we over een fusie, we hebben dit laten onderzoeken door een jurist, deze kwam al snel met het nieuws dat we waarschijnlijk geen toestemming krijgen van de nma, iets met concurrentie.

 

Daarom hebben we besloten om een bv op te richten en de aandelen eerlijk te verdelen, na dat dit gebeurt is hebben we allemaal ons pand ondergebracht in de bv.

Ik wil nu graag weten hoe verder?

 

1.ik neem aan dat ik niet zomaar mijn klantenbestand mag onderbrengen in de bv? wat zijn daar de regels voor?

2.Hoe zit het mijn leveranciers, kan ik die gewoon uitkopen, en vervolgens mijn bedrijf opheffen?

 

 

gegroet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hebben jullie met zijn 8ten het overgrote deel van de markt in nederland in handen in jullie branche? anders lijkt het me sterk dat jullie daar geen toestemming voor krijgen.

 

zo hebben we allemaal de prijzen op het zelfde niveau gebracht,

 

Ik ben geen jurist maar hier zal ik ook even naar laten kijken. Volgens mij kan je als jullie inderdaad het grootste deel van de markt in handen hebben hier wel eens serieuse problemen mee krijgen (kartel vorming / verboden prijs afspraken??)

maar er zijn hier vast mensen die daar meer over kunnen zeggen.

Link naar reactie
  • 0

hebben jullie met zijn 8ten het overgrote deel van de markt in nederland in handen in jullie branche? anders lijkt het me sterk dat jullie daar geen toestemming voor krijgen.

 

zo hebben we allemaal de prijzen op het zelfde niveau gebracht,

 

Ik ben geen jurist maar hier zal ik ook even naar laten kijken. Volgens mij kan je als jullie inderdaad het grootste deel van de markt in handen hebben hier wel eens serieuse problemen mee krijgen (kartel vorming / verboden prijs afspraken??)

maar er zijn hier vast mensen die daar meer over kunnen zeggen.

Inderdaad hebben we een het overgrote deel van de markt in onze handen.

 

uiteraard zijn we niet zo stom geweest allemaal De zelfde prijs te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad hebben we een het overgrote deel van de markt in onze handen.

 

uiteraard zijn we niet zo stom geweest allemaal De zelfde prijs te nemen.

 

En als jullie zo'n grote speler zijn, hebben jullie dan geen adviseur bij dit geheel betrokken ?

nee, dat komt omdat wij samen binnen nederland een grote speler zijn, maar allemaal apart niet zo groote speler.(we hebben nooit nagedacht over hoe groot we zouden worden.)

 

en mischien komt dat ook wel omdat we zelf dachten dat we het wel even zouden doen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn zo te zien acht visjes in een kleine vijver die een klassiek voorbeeld van een kartel gevormd hebben. Zoek maar eens op in Google....

 

K A R T E L

 

Zal alvast verklappen: heeft iets met concurrentie te maken, ook wel mededinging genoemd. Dit is echt hilarisch:

 

Een jaar later hebben we met zijn allen een samenwerkingscontract getekend, zo hebben we allemaal de prijzen op het zelfde niveau gebracht, de winkel allemaal hetzelfde ingedeeld en onze diensten allemaal hetzelfde.

 

Maar het valt allemaal reuze mee zolang jullie samen NIET de mededinging beperken. Zijn er nog mededingers? 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.