• 0

Kosten van zogenoemde bannernetwerk

Beste levellers,

 

In de zoekfunctie heb ik niet een duidelijk antwoord kunnen vinden en de bannernetwerks hebben alle veel informatie voor de adverteerder op hun site staan maar weinig tot geen informatie voor een websitebeheerd.

 

Wij zijn momenteel bezig met een nieuw websiteproject. Binnen dit project zal een van de inkomstenbron advertenties zijn. Omdat het veel tijd in beslag neemt om zelf adverteerders te zoeken zijn wij bezig om onderzoek te doen naar de zoogenaamde bannernetwerk die jou opnemen in hun netwerk en op zoek gaan naar advertentie. Concreet komt mijn vraag op het volgende neer: heeft iemand ervaring met deze bannernetwerks en zou ja hoe zijn deze ervaring. En nog belangrijker wat zijn de kosten hiervan? Werken ze met maandelijkse kosten of een percentage van de advertente inkomsten.

 

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 2

Nee, je hebt geen kosten. Het is echter wel een klus om bij de echt goedbetalende netwerken binnen te komen.

 

Het bannernetwerk pakt een bepaalde fee over het bedrag dat de adverteerder betaald, meestal ligt dit tussen de 40 en 60%.

 

www.m4n (CPC / CPL / CPA)

www.tradedoubler.nl (CPC / CPL / CPA)

www.tradetracker.nl (voornamelijk CPL / CPA)

www.netdirect.nl (voornamelijk CPL/ CPA)

www.google.com/adsense (CPC / CPM)

www.adremedy.nl (CPC / CPM)

 

CPC = costs per click, je krijgt betaald per klik

CPL = costs per lead, je krijgt betaald per lead

CPA = costs per action, je krijgt betaald per ondernomen actie

CPM = costs per mille, je krijgt betaald per 1000 advertentie-vertoningen, enige echte garantie van inkomsten op je website.

 

Iedereen heeft zo zijn ervaringen maar iedere website is natuurlijk totaal verschillend. Naar mijn ervaring presteerd Google Adsense vrij goed voor het opvullen van bannerruimte. Voor je mooiste advertentieplekken zal zelf verkopen het meeste verdienen. Als je flinke volumes draait en een goed gevestigde naam hebt (in NL) kun je het proberen bij:

 

www.webads.nl (CPM)

www.adfactor.nl (CPM)

www.semilo.nl (CPM)

www.attentionmedia.nl (CPM)

 

Heb met geen van de bovengenoemde vier ervaring.

 

Misschien kun je wat meer aanvullende informatie geven over je website, dan kan ik (en vast ook nog anderen) meer doelgerichte tips geven over wat je het beste kunt inzetten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Joost voor je heldere reactie.

De door je gegevens informatie was grotendeels al bij mij bekend. We willen graag gaan werken op basis van CPM. Het is inderdaad interessant als je je beste advertentie plek zelf kan verkopen / als de adverteerder zelf bij je aanklopt om daar te adverteren. Maar dat zie ik niet direct gebeuren. Mede door hun netwerk en contact van goede adverteerders willen we ons aansluiten bij een bannernetwerk. de 4 laatsgenoemde zijn inderdaad erg groot en je komt er pas binnen als je groot volume draait. toch zullen er ook kleinere bedrijven zijn die hetzelfde aanbieden alleen nog niet zo groot zijn.

Om een goed beeld te krijgen wat advertentie ons kunnen opbrengen is van belang dat we ongeveer weten wat de bannernetwerk organisatie aan fee opstrijkt.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 1

De fee van de bannerboer is 1. Maar ook wat het advertentienetwerk aan zijn adverteerders vraagt. WebAds vraagt bijvoorbeeld 8-60 euro CPM voor zijn banners terwijl hun eigen dochterbedrijf (adremedy) vaak niet meer dan 2 euro CPM aan hun adverteerders vraagt.

 

Je geeft aan CPM-ads te willen draaien met kleine volumes. Ik vrees dat dat gewoonweg niet gaat lukken, kleinere netwerken kunnen niet de bedragen vragen zoals een Webads, die zullen CPM hanteren van 20 cent tot 2 euro CPM. daar gaat hun fee nog vanaf. Ook deze netwerken zullen jou te klein vinden want hun sales-afdeling kan het ook niet rendabel maken om advertenties op jouw netwerk aan te bieden wanneer jij 'slechts' 100.000 pageviews per maand genereerd. Bij een gemiddelde van 1 euro CPM verkoopprijs en een kickback naar jou van 40 cent CPM verdienen hun 60 euro. Dat is gewoonweg niet rendabel als je kijkt naar alle kosten die tegenover die 60 euro revenue staan.

 

Daarom zeg ik ook dat Google-Adsense waarschijnlijk het beste gaat werken. Hun CPM-bieding systeem is net zo geautomatiseerd als hun CPC-systeem, maar ook hier geld dat dit site-specifieke biedingen zijn. Adverteerders moeten bij jou willen adverteren, CPM-ads worden niet vanzelfsprekend geserveerd.

 

Daarnaast is het natuurlijk heel erg doelgroep afhankelijk. Als jij 300.000 pageviews weet te generen onder uitsluitend financiele experts zijn dat best goede aantallen. Is het een social network met een brede doelgroep als hyves dan mag je heel erg blij zijn als je een eCPM draait van boven de 25 eurocent.

 

Sowieso zou ik eerst gewoon starten en groeien en daarna pas gaan zoeken naar een goede partij om jouw advertentieruimte te exploiteren, zonder bezoekers is je ruimte sowieso moeilijk te verkopen ;)

Link naar reactie
  • 0
Sowieso zou ik eerst gewoon starten en groeien en daarna pas gaan zoeken naar een goede partij om jouw advertentieruimte te exploiteren, zonder bezoekers is je ruimte sowieso moeilijk te verkopen

 

Dat is sowieso de bedoeling, maar ik ben graag op (bijna) alles voorbereid ;D

 

Je reactie is helder en ligt ook grotendeels in mijn beeld dat ik heb. bedankt.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.