• 0

Re:Kinderschoen Uitvinder zoekt raad van experts

Natuurlijk ben ik op zoek naar mogelijke investeerders maar eerst zou ik wat meer informatie van experts willen hebben op het gebied van het exploiteren van een nieuw idee/product.

 

Mijn uitvinding is een 'Size Adjustable Shoe/Sneaker'.

De markt: kinderen van 1 t/m 10.

Uit een enquette van 250 mensen waren er 244 die zeer positief waren omdat het een forse besparing zou menen.

Geschatte kostprijs per paar is ongeveer € 6.

Geschatte verkoopsprijs per paar ligt tussen de € 30 en € 40.

 

Het probleem is dat je normaal gesproken schoenen van een kind na ongeveer 6 maanden weg moet gooien. Mijn product gaat anderhalf jaar mee omdat het schoentje met het voetje 'meegroeit'. Je koopt eigenlijk 3 maten in 1 paar schoenen.

 

Het gaat hier puur om value for money.

 

Ik heb al een aantal uitvindingen op naam staan dus begrijp de route die gevolgd moet worden om een octrooi aan te vragen etc.

Het schoentje moet naar all waarschijnlijkheid in een ander land worden geproduceerd omdat de kosten in landen zoals Indonesie, mexico, India en China veel goedkoper is dan Nederland.

 

Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.

2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.

 

Heeft iemand raad voor een verdere stap of weet iemand die wellicht interesse heeft voor mijn uitvinding?

 

Met vriendelijk groet,

 

Eric ;)

 

 

[Edit mod Mikky: titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

http://webh01.ua.ac.be/focus/Edison/edison1/PDFprojecten/project16.pdf

 

zoiets?

 

Een keten heeft geen belang bij het verkopen van minder schoenen. Ze hebben juist wel belang bij het niet op de markt komen dus wellicht kan je ze het concept verkopen. ;D

Schoenen bij kinderen statussymbool nr1. Een meegroeischoen geeft niet echt status lijkt me, eerder het tegenovergestelde. Tenzij je ze iets speciaals kan meegeven.

Mijn dochter heeft een tijdje bij een voetspecialst "gelopen" en die was juist voorstander van het regelmatig wisselen van schoen omdat de steun na verloop van tijd minder wordt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 4

Even aflevering van DrakensDen improviceren. ;)

 

dedragons-alg-4-350_tcm121-150790.jpg

 

Eric;

Goedenavond Draken, mijn naam is Eric en ik heb een verstelbare kinderschoen uitgevonden. Door het verstelmechanisme gaan de schoenen drie keer zo lang mee. Het is bedoeld voor kinderen van 1 - 10 jaar.

 

Annemarie:

Schoenen dat spreekt mij wel aan natuurlijk, al had ik liever laarzen gezien, maar even serieus. Heb je er wel bij stilgestaan dat mensen ook graag schoenen voor hun kinderen kopen die in de mode zijn, ben je niet bang voor een averechts effect waardoor het schoenen worden voor mensen die minder draagkrachtig zijn.

 

Eric:

..............................

 

Annemarie:

Gekke vraag misschien maar kunnen kinderen er ook mee voetballen, kinderen spelen graag en dat gaat met vallen en opstaan, kan jouw schoen wel tegen een stootje ?

 

Eric:

..............................

 

Henk Patent:

Je hebt hierop patent aangevraagd, maar hoe sterk is dat patent, is dat patent al verleend ?

 

Eric:

..............................

 

Henk Patent:

Maak mij niet wijs dat er niet al iemand jou voor geweest is met deze simpele oplossing .Het lijkt immers nogal een voor de hand liggende plossing, is er wel voldoende patentonderzoek gedaan ?

 

Voor welke landen heb je eigenlijk patent aangevraagd ?

 

Eric:

..............................

 

George;

Zeg Eric, ik zie hier dat je 250 mensen hebt gevraagd of ze belangstelling hebben voor dit product, maar aan wie heb je dat gevraagd, aan je vrienden in de kroeg ? Die vrienden gaan je natuurlijk niet afvallen, dan lopen ze weer een rondje van jou mis, dus hoe zit het met dat "marktonderzoek" ?

 

Eric:

..............................

 

Arjen:

Je wilt deze schoenen in lage lonen landen laten maken, hoe ga je dat doen met kwaliteitscontrole ? Hoe weet je nu zeker dat ze jouw container niet vullen met zandzakken ?

 

Eric:

..............................

 

Willem:

Uhm, jij wil schoenen verkopen, heb jij ervaring in deze branche, waar komt jouw kennis vandaan.

 

Eric:

..............................

 

Annemarie:

Je hebt al eerder producten uitgevonden, hoe succesvol was je daarmee ?

 

Eric:

...............................

 

Henk Patent

Heb je ook aan een orthopeed gevraagd wat hij er van vind ? Als die schoenen niet verantwoord zijn dan koopt niemand ze natuurlijk.

 

Eric:

..............................

 

Annemarie:

Je zegt wel dat deze schoenen ongeveer anderhalf jaar gedragen kunnen worden maar heb je wel rekening gehouden met zomer en winterschoenen.

Kindervoetjes groeien soms erg snel, als je pecht hebt dan zijn je zomerschoenen van vorig jaar ondanks het verstel mechanisme toch te klein.

Heb je daar over nagedacht ?

 

Eric:

..............................

 

Willem:

Je wilt het groots opzetten, ken je mensen in deze wereld, heb je sowieso een schoenennetwerk of moet je nog helemaal beginnen.

 

Eric:

..............................

 

Annemarie:

Hoe wil je deze schoenen in de markt zetten, moet het een luxe merk worden of wordt het een schoen die bij de Trekpleister in de aanbiedingsmandjes ligt ?

 

Eric:

..............................

 

Arjen: (o oh nu komt het huiswerk)

Ik zie dat je met een kostprijs van €6 rekent, heb je daar ook alle kosten zoals transpsort en taxen in meegerekend ? Heb je ook al offertes aangevraagd bij deze bedrijven om deze getallen te kunnen staven ?

 

Eric:

..............................

 

Arjen:

Als ik even doorreken dan zal het al snel een kleine € 12 worden voor de schoenen daarwerkelijk bij jou in het magazijn staan. Als iedereen er in de keten nog iets op moet verdienen dan is die verkoopprijs van €30-40 wel aan de krappe kant, ik ken de gebruikelijke factor voor schoenen winkels niet maar ik schat dat het al snel een factor drie zal zijn. Het is allemaal wel erg optimistsci berekend, hoe denk jij daarover Eric ?

 

Eric:

..............................

 

Willem:

Heb je eigenlijk al klanten die de schoenen af gaan nemen, ik kan me zo voorstellen dat niet elke schoenmaker zit te wachten op schoenen die langer meegaan, lijkt me dan toch weer een product voor een discounter, die kan makkelijk om je heen ?

 

Eric:

..............................

 

George:

Eric, je vraagt van ons een investering van € xxx.xxx, wat zien wij daarvoor terug in aandelen ?

 

Eric:

..............................

 

Willem:

Wat ga jij met ons geld doen, toch niet in vage marketingacties stoppen he, je hebt toch wel al nagedacht over hoe je dit in de markt wil gaan zetten.?

 

Eric:

..............................

 

Henk Patent;

Heb je eigenlijk al een merknaam voor je schoenen en heb je die al vastgelegd bij het Benelux Merkenburau

 

Eric:

..............................

 

Jort

Nou Eric, ze hebben jou even flink de oren gewassen, in de herkansing ?

 

Eric:

..............................

 

 

Edit typo's

Link naar reactie
  • 0

Wie zoekt, zal vinden dat ik ook verschillende pattenten op mijn naam heb. Maar er komen nog heel veel hobbels voordat je product een succes kan worden. Presentatie en het vinden van de juiste marktinput zijn de volgende stappen. Daarna is het de kunst om je niet te laten overbluffen door de grote blaffers in dat marktdeel en je eigen belang optimaal te verdedigen. De schoenenmarkt is een vrij besloten clubje hier in de Langstraat. Mischien zou Hans Vrinten je willen helpen......

Link naar reactie
  • 1

;D

 

Als je nou in de quote meteen je antwoorden mee had genomen had het zin gehad :P Nu is het gewoon nutteloze paginavulling ?

 

Ga er dan op in!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

[Als iemand interesse toont zal ik de vragen beantwoorden. Als het alleen maar gedaan word om een showtje te emuleren dan hoef ik toch geen antwoord te geven.

Ik kan alle vragen beantwoorden maar als je het onderwerp goed leest staat er dat ik raad vraag aan experts. Aan gewoon weg een mening of alleen vragen stellen zonder aan te geven of er uberhaupt interesse is word ik niet warm van. Jammer genoeg heeft het geen waarde voor mij. En jammer genoeg jou mail ook niet. Maar ik blijf ten all tijde open staan voor goede raad van mensen die mij verder willen helpen.

 

 

quote author=Yannick Veys, Sp00n link=board=26;threadid=19760;start=0#msg167494 date=1213297107]

;D

 

Als je nou in de quote meteen je antwoorden mee had genomen had het zin gehad :P Nu is het gewoon nutteloze paginavulling ?

 

Ga er dan op in!

Link naar reactie
  • 0

Hmm...

 

Voor of iemand interesse heeft in jouw product, stel ik voor dat je het een en ander bij vraag & aanbod neerzet.

 

Ik ben van mening dat de vragen die Nico* stelde niet het opvoeren van een showtje was. De namen van de dragons die iedere keer genoemd worden kun je toch vervangen voor: Expert1, Expert2 etc. ?

 

De dragons wordt als voorbeeld aangehaald omdat het nu eenmaal een topic is bij HL die met interesse wordt gevolgd.

 

De vragen die gesteld worden, zijn vragen die potentiële investeerders (geïnteresseerden) ook zullen stellen. Ik zou juist dankbaar zijn voor de geboden hulp en er serieus op in gaan. Laat dan zien dat je ze kunt beantwoorden! Ik weet zeker dat je daar mee veel goodwill kweekt en dat zal je geen windeieren leggen hier op het forum.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

"Liever geen idee..... dan met een investeerder in zee....."

 

Eén ding moet ik je wel meegeven: je reactie past perfect bij het "karakter" die jij als avatar gebruikt, namelijk Onslow uit de serie Keeping up appearances. Wat een kerel is dat... ;)

 

Nog meer goeie tips ? ;)

 

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ach.... hij is ook de kwaaiste niet hoor...... ;)

Hij is zeker niet de kwaaiste. Alleen kun je (zo'n uitspraak van) hem, niet echt ondernemend noemen ;)

 

Daarom dacht ik: geef eens een "andere" tip!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

OK Dan weer serieus. Probeer uit de klauwen van investeerders te blijven. Dan zou ik nog eerder het hele idee aan een belanghebbende partij gaan verkopen. Er zijn natuurlijk genoeg ideeën die je nooit zelf helemaal in de markt kunt zetten. Dan sta je voor het blok dus.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.

2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.

 

De door jou genoemde optie 1 is geen reële optie. Geen enkele grote keten zal met jou in zee gaan om van dit concept een commercieel succes te maken. Als ze met je in zee gaan dan zullen zij dat alleen doen om ervoor te zorgen dat het product nooit op de markt komt.

 

Het lijkt mij trouwens erg onwaarschijnlijk dat jij de eerste bent die zo'n schoen heeft bedacht. Is er in het kader van een octrooiaanvraag een formeel nieuwheidsonderzoek gedaan of heb je zelf, zonder een nieuwheidsonderzoek, een aanvraag voor een 6-jarig octrooi ingediend?

Link naar reactie
  • 0

Toevallig (denk er nu pas aan) is mijn oom schoenenfabrikant. Hij levert oa. bij Invito en Manfield als ik het goed heb onthouden.

 

Hij produceert zelf, dus de deal zou dan waarschijnlijk om royalties gaan.

 

Volgens mij heb je dus hier je 1e echte geïnteresseerde te pakken, alleen moet je de messenger er wel van overtuigen dat ie een boodschap overbrengt aan zn "baasje" die de moeite waard is.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Misschien een rare kronkel... Maar bowling? De helft van de tijd dat ik op zo'n baan sta is mijn maat op en moet ik als pipo de clown op een maat groter m'n best doen....

Prima gedachte Tonino.

 

Dat maakt de volgende bij mij los.

 

Ander "technisch" schoeisel.

 

Skischoenen voor kinderen.

 

(verhuur) schaatsen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is moeilijk om je te onderscheiden natuurlijk. De oever van de vijver komt ook steeds voller te zitten met hangelaars. Op elke hoek van de straat zit wel een webdesigner of een of ander adviesbureau. Uit die hoek komen nou niet bepaald nieuwe praktische uitvindingen. Mijn eigen ervaring (als uitvinder) is dat een echt nieuw idee volgt op dingen die je ziet in de maatschappij of in de markt. In het geval van de maatschappij, wordt het vaak moeilijk om er aanknopingspunten naar een markt voor te vinden. Maar in het geval van de markt, heb je vaak ook al de connecties om de verbetering ten gelde te maken. Ik heb zelf nooit een uitvinding geforceerd. Ze komen gewoon als je er nachten van wakker ligt en als je het dan ook nog eens technisch wilt oplossen. Er zijn heel veel hobbels te nemen voordat je succes hebt. En je moet soms bereid zijn om letterlijk en figuurlijk tot het gaatje te gaan. Ik denk dat veel uitvinders iets uitvinden dat maatschappelijk een (in hun ogen) verbetering teweeg kan brengen. Dat zijn vaak ook nog eens particulieren, die geen financieel vermogen hebben en geen affiniteit met de markt. Dan zit je in een moeilijke positie.

Link naar reactie
  • 0

[Je hebt gelijk. Ik had mij misschien even verder moeten verdiepen wie het bericht plaatst. Ik zou alleen nooit zelf willen deelnemen aan deze programma. Het is namelijk niet zo dat ik perse een investeerder zoek. Mijn gedachte gaat meer uit naar een iemand die het schoentje kan produceren. De vragen die gesteld worden zijn wellicht voor sommige mensen belangrijk maar ik heb de antwoorden op de vragen. Mijn gevoel zegt mij om het juist zonder investeerder te doen. Ik heb totaal geen zin om helemaal doorgelicht te worden door iemand die niet eens aangeeft of er interesse is of niet.

 

De marges die zijn uitgerekend zijn als volgt. Als er bv 500 @ €35 paar schoenen per maand verkocht worden dan is de bruto winst ongeveer €14500 per maand. Dat zijn toch leuke bedragen. Kijk, ik ben geen hoogvlieger dus ik denk niet direct aan een verkoop van 100 000 paar per maand. Natuurlijk denk ik wel aan verkoop in meerdere landen en dan niet alleen in Europa

 

Daarbij zijn deze schoenen, sneakers, etc ( de range zal worden uitgebreid) qualitatief sterk en zien er heel modieus uit. De markt die ik wil bereiken zijn mensen die willen dat het product ook simpelweg langer meegaat. Value for money.

 

Ik waardeer je input.

Nederlands is mijn eerste taal niet maar ik zal proberen om mij beter uit te drukken.

 

 

 

quote author=Jeroen Bakker link=board=26;threadid=19760;start=0#msg167501 date=1213298333]

als je het onderwerp goed leest staat er dat ik raad vraag aan experts (...) Jammer genoeg heeft het geen waarde voor mij.

 

Dan mis je toch echt de strekking van die post... Eén tip: verdiep je even in wie een dergelijk bericht plaatst, het zou wel eens een expert kunnen zijn!

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft niet de eerste te zijn die iets bedenkt. Alleen is het wel zo dat het mechanisme wel nieuw is. Ik heb in 2 landen buiten Nederland octrooien voor deze uitvinding/idee. Het idee is in het buitenland verwekt als het ware.

 

Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.

2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.

 

De door jou genoemde optie 1 is geen reële optie. Geen enkele grote keten zal met jou in zee gaan om van dit concept een commercieel succes te maken. Als ze met je in zee gaan dan zullen zij dat alleen doen om ervoor te zorgen dat het product nooit op de markt komt.

 

Het lijkt mij trouwens erg onwaarschijnlijk dat jij de eerste bent die zo'n schoen heeft bedacht. Is er in het kader van een octrooiaanvraag een formeel nieuwheidsonderzoek gedaan of heb je zelf, zonder een nieuwheidsonderzoek, een aanvraag voor een 6-jarig octrooi ingediend?

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad veel mogelijkheden maar mijn doelgroep is toch tussen de 1 en 10 jaar oud. Het schoentje moet zichzelf eerst bewijzen op de markt.[

 

quote author=Tonino link=board=26;threadid=19760;start=15#msg167606 date=1213345091]

Misschien een rare kronkel... Maar bowling? De helft van de tijd dat ik op zo'n baan sta is mijn maat op en moet ik als pipo de clown op een maat groter m'n best doen....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.