• 0

Re:Kinderschoen Uitvinder zoekt raad van experts

Natuurlijk ben ik op zoek naar mogelijke investeerders maar eerst zou ik wat meer informatie van experts willen hebben op het gebied van het exploiteren van een nieuw idee/product.

 

Mijn uitvinding is een 'Size Adjustable Shoe/Sneaker'.

De markt: kinderen van 1 t/m 10.

Uit een enquette van 250 mensen waren er 244 die zeer positief waren omdat het een forse besparing zou menen.

Geschatte kostprijs per paar is ongeveer € 6.

Geschatte verkoopsprijs per paar ligt tussen de € 30 en € 40.

 

Het probleem is dat je normaal gesproken schoenen van een kind na ongeveer 6 maanden weg moet gooien. Mijn product gaat anderhalf jaar mee omdat het schoentje met het voetje 'meegroeit'. Je koopt eigenlijk 3 maten in 1 paar schoenen.

 

Het gaat hier puur om value for money.

 

Ik heb al een aantal uitvindingen op naam staan dus begrijp de route die gevolgd moet worden om een octrooi aan te vragen etc.

Het schoentje moet naar all waarschijnlijkheid in een ander land worden geproduceerd omdat de kosten in landen zoals Indonesie, mexico, India en China veel goedkoper is dan Nederland.

 

Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.

2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.

 

Heeft iemand raad voor een verdere stap of weet iemand die wellicht interesse heeft voor mijn uitvinding?

 

Met vriendelijk groet,

 

Eric ;)

 

 

[Edit mod Mikky: titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben al 7 jaar bezig om deze uitvinding te perfectioneren. Ik heb de hulp in geroepen van een deskundige (ortopedies schoenmaker) en samen hebben wij het tot een klasse product gebracht.

 

Om iets zelf uit te vinden klinkt leuk maar is eigenlijk een lange nachtmerrie omdat het je nooit loslaat. maar ik blijf doorgaan. Ik heb nog 13 jaar te goed op de octrooi recht. Komt wel goed.

 

[quote author=P.J.Odems

link=board=26;threadid=19760;start=15#msg167612 date=1213345805]

Het is moeilijk om je te onderscheiden natuurlijk. De oever van de vijver komt ook steeds voller te zitten met hangelaars. Op elke hoek van de straat zit wel een webdesigner of een of ander adviesbureau. Uit die hoek komen nou niet bepaald nieuwe praktische uitvindingen. Mijn eigen ervaring (als uitvinder) is dat een echt nieuw idee volgt op dingen die je ziet in de maatschappij of in de markt. In het geval van de maatschappij, wordt het vaak moeilijk om er aanknopingspunten naar een markt voor te vinden. Maar in het geval van de markt, heb je vaak ook al de connecties om de verbetering ten gelde te maken. Ik heb zelf nooit een uitvinding geforceerd. Ze komen gewoon als je er nachten van wakker ligt en als je het dan ook nog eens technisch wilt oplossen. Er zijn heel veel hobbels te nemen voordat je succes hebt. En je moet soms bereid zijn om letterlijk en figuurlijk tot het gaatje te gaan. Ik denk dat veel uitvinders iets uitvinden dat maatschappelijk een (in hun ogen) verbetering teweeg kan brengen. Dat zijn vaak ook nog eens particulieren, die geen financieel vermogen hebben en geen affiniteit met de markt. Dan zit je in een moeilijke positie.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg benieuwd of je een input vindt om met jouw produkt iets hier te kunnen betekenen. Ik woon midden in de Langstraat, ofwel het Mekka van de schoenfabrikanten. Die zijn al jaren geleden uitgedund en laten hun schoenen in Polen, Portugal, Turkije en verder weg produceren. Ik noteerde de naam Hans Vrinten al voor je van Tango-Shoes. Mischien dat die iets met jouw produkt kan doen voor je.

Link naar reactie
  • 0

http://v3.espacenet.com/origdoc?DB=EPODOC&IDX=EP1424915&F=8&QPN=EP1424915

 

Kan er dus ook nog best mooi uitzien en technisch knap in elkaar steken. Patenten (deze heer Miller heeft er veel in deze richting) zijn vaak van weinig waarde omdat alle zoek rapporten (die ik heb kunnen vinden) laten zien dat het wel mooi en leuk is maar niet nieuw en/of inventief. Zoals IDbroker al vermelde is er heel veel uitgevonden in deze richting.

 

Bij bovenstaande schoenen lijkt mij de kostprijs door het gecompliceerde mechanisme vrij hoog.

 

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb zelf geen kinderen, maar.... een neefie die elke keer andere schoenen wil, omdat het niet past bij zijn nieuwe out-fit of mee wil lopen in de nieuwe hypes. Die hypes zijn gelukkig tijdelijk, als ik nog voor ogen heb dat hij vorig jaar op de niet-uitziende kabouter croqs liep.

En dan praat ik over een jochie van 7 jaar... Zijn voeten groeien... heel fijn voor hem... want dan krijgt hij weer nieuwe (ander kleurtje, ander modellejte). Kinderen zijn enorm kritisch in kleding... op hele jonge leeftijd al.

 

Ik ben het daarom eens met de optie die Tonino en Ard meegeven. Voor functionele schoenen geldt dat namelijk niet.

Mijn neefje van 7 weer als voorbeeld: voetbalschoenen zijn voetbalschoenen, ski-schoenen zijn ski-schoenen... zijn streetdance en breakdance schoenen zijn al 2 jaar van dezelfde soort... en zijn schaatsen zijn schaatsen. Wel nieuwe kopen omdat zijn voetjes zijn gegroeid.

Ook mijn zus vindt het wel belangrijk dat mijn neefje er kickeh uitziet. Nieuwe dagelijks schoenen zijn geen probleem. Maar ze vind het wel steeds een enorme uigaven om elk jaar, zo niet tweejaarlijks nieuwe functionele sportschoenen te kopen.

 

Kortom... Kinderen zijn op enorm jonge leeftijd al enorm kritisch v.w.b. kledingkeuzes.. maar als het om functionele schoenen gaat maakt het ze niet uit... als ze maar doen waarvoor ze elke keer weer gekocht worden.

Ik zou dus de opties van Tonino en Ard ter harte nemen en mij in die markt verdiepen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als je oom zelf in Nederland schoenen produceert word de kostprijs denk ik veel hoger dan in mijn marktonderzoek. In de 'aflevering ' van de draken werd mijn kostprijs in twijfel genomen en de kwaliteit van de schoenen die in bv Indonesie, India, Mexico, etc gemaakt worden. Alle grote merken (Nike, Adidas, Reebok) worden in deze landen gemaakt. China is een probleem omdat dit land zelf gewoon met een product aan de haal gaat en maling heeft aan Westerse wetten/verdragen. China is niet deel van de Paris Convention.

 

Volgens mij is er wel degelijk een markt voor mijn schoentjes. Er zijn heel veel mensen die goede schoenen niet kunnen kopen omdat het nu eenmaal te duur is. De kwaliteit van schoenen in het algemeen is slecht tot zeer slecht.

 

Ik heb zelf kinderen van 6, 9 en 12. Ik heb voor mijn oudste zoon van 12 Nike's en gewoon no brand gympies gekocht. De Nike's leven nog naar 4 maanden maar zijn te klein en de no brand gympies kon ik naar 5 weken weggooien. Of ik koop schoenen die 2 maten te groot zijn zodat hij 'erin' kan groeien of mensen kunnen mijn schoentje gaan kopen zodra het op de markt is. Zodra je kwalitatief goede degelijke schoenen hebt die in de mode meekunnen qua look en je kunt er veel langer op lopen dan een normale schoen dan ben ik verkocht en ik denk velen met mij. Een brand bouw je dan vanzelf op maar dat neemt natuurlijk wel wat tijd. En ook dat is OK.

 

De marktonderzoek heb ik op scholen gedaan omdat ik van de ouders en van de kinderen wilden weten wat de reactie was. Heel gunstig voor mijn schoentje.

 

 

 

 

 

Toevallig (denk er nu pas aan) is mijn oom schoenenfabrikant. Hij levert oa. bij Invito en Manfield als ik het goed heb onthouden.

 

Hij produceert zelf, dus de deal zou dan waarschijnlijk om royalties gaan.

 

Volgens mij heb je dus hier je 1e echte geïnteresseerde te pakken, alleen moet je de messenger er wel van overtuigen dat ie een boodschap overbrengt aan zn "baasje" die de moeite waard is.

Link naar reactie
  • 1

Mijn vorige post was bedoeld om eens een humoristisch tintje te geven aan de vaak zeer droge discussies die hier gevoerd worden over nieuwe vindingen maar daarom niet minder serieus. Door de vragen naast je neer te leggen als een leuk geintje en er niet op in te gaan laat je al een mooi stukje van jouw karakter zien. De vragen zijn misschien ook wel wat te confronterend voor je.

 

Je geeft aan te zoeken naar investeerders. Investeerders lezen regelmatig mee op dit forum. Als deze mensen jouw reacties lezen dan zien ze daarin een zeer eigengereid persoon die het zelf allemaal veel beter weet. dat het jou nog niet gelukt is ligt aan iedereen behalve aan jou. Denk je dat investeerders met dat soort mensen in zee gaan ?

 

Had je mijn vragen over eerdere vindingen, de sterkte van jouw octrooi, de landen waar je geoctrooieerd had beantwoord dan waren vragen van anderen niet nodig geweest. Maar goed, ondanks dat je eigenlijk meer niet beantwoord wordt het mij wel redelijk duidelijk hoe de vork in de steel zit.

 

Waar het allemaal op neerkomt is dat er al kostbare jaren verloren zijn gegaan. Jouw octrooi heeft nog een geldigheidsduur van 13 jaar wat impliceert dat je er al minstens 10 jaar mee bezig bent.

Met alle respect, dat je nu pas om raad gaat vragen bij experts is niet alleen 10 jaar te laat, jouw vinding lijkt het prototype stadium nog niet eens ontstegen te zijn. Daarmee reist bij mij de vraag "wat heb je al die jaren gedaan ?" Ook het feit dat er legio van dit soort producten is geoctrooieerd en vervolgens nergens te koop zijn is een teken aan de wand.

Een eventuele investeerder zal hierover vallen. Verder toon je niet de daadkracht die een ondernemer verondersteld wordt in ruime mate te hebben, meer lijk je op een dagdromende uitvinder die op een goed moment hoopt een keer echt geld te gaan verdienen.

Als je dat op deze manier blijft doen, en ik neem aan dat eerdere vindingen waar je het over hebt even "succesvol" zijn geweest, dan zul je nooit verder komen dan dit dagdroom stadium.

 

 

Om in DD stijl af te sluiten.

Je bent al veel te lang bezig met dit project, jouw product verkeerd nog in een prototype stadium terwijl het allang op de markt had moeten zijn. Je hebt je huiswerk (marktonderzoek, haalbaarheidsplan, octrooionderzoek) niet gemaakt en je cijfers zijn niet realistisch.

Ik doe niet mee

Link naar reactie
  • 0

Mijn vorige post was bedoeld om eens een humoristisch tintje te geven aan de vaak zeer droge discussies die hier gevoerd worden over nieuwe vindingen maar daarom niet minder serieus. Door de vragen naast je neer te leggen als een leuk geintje en er niet op in te gaan laat je al een mooi stukje van jouw karakter zien. De vragen zijn misschien ook wel wat te confronterend voor je.

 

Je geeft aan te zoeken naar investeerders. Investeerders lezen regelmatig mee op dit forum. Als deze mensen jouw reacties lezen dan zien ze daarin een zeer eigengereid persoon die het zelf allemaal veel beter weet. dat het jou nog niet gelukt is ligt aan iedereen behalve aan jou. Denk je dat investeerders met dat soort mensen in zee gaan ?

 

Had je mijn vragen over eerdere vindingen, de sterkte van jouw octrooi, de landen waar je geoctrooieerd had beantwoord dan waren vragen van anderen niet nodig geweest. Maar goed, ondanks dat je eigenlijk meer niet beantwoord wordt het mij wel redelijk duidelijk hoe de vork in de steel zit.

 

Waar het allemaal op neerkomt is dat er al kostbare jaren verloren zijn gegaan. Jouw octrooi heeft nog een geldigheidsduur van 13 jaar wat impliceert dat je er al minstens 10 jaar mee bezig bent.

Met alle respect, dat je nu pas om raad gaat vragen bij experts is niet alleen 10 jaar te laat, jouw vinding lijkt het prototype stadium nog niet eens ontstegen te zijn. Daarmee reist bij mij de vraag "wat heb je al die jaren gedaan ?" Ook het feit dat er legio van dit soort producten is geoctrooieerd en vervolgens nergens te koop zijn is een teken aan de wand.

Een eventuele investeerder zal hierover vallen. Verder toon je niet de daadkracht die een ondernemer verondersteld wordt in ruime mate te hebben, meer lijk je op een dagdromende uitvinder die op een goed moment hoopt een keer echt geld te gaan verdienen.

Als je dat op deze manier blijft doen, en ik neem aan dat eerdere vindingen waar je het over hebt even "succesvol" zijn geweest, dan zul je nooit verder komen dan dit dagdroom stadium.

 

 

Om in DD stijl af te sluiten.

Je bent al veel te lang bezig met dit project, jouw product verkeerd nog in een prototype stadium terwijl het allang op de markt had moeten zijn. Je hebt je huiswerk (marktonderzoek, haalbaarheidsplan, octrooionderzoek) niet gemaakt en je cijfers zijn niet realistisch.

Ik doe niet mee

 

Ik wilde het niet zo negatief stellen. Maar mischien beschouw jij dit als realistisch. Ik denk dat ik als uitvinder dicht genoeg bij de ts sta om heb een beetje te begrijpen en aan te voelen. En ja, als uitvinder blijf je (soms tegen beter weten in) doorknokken. Dat kan je in een akelig moeras doen belanden.

Link naar reactie
  • 0

Als een schoen kwalitatief goed is en nog sexy ook en daarbij nog langer meegaat dan zie ik wel dat er een markt is. Daarbij zijn er genoeg landen die value for money heel hoog in de vaandel hebben zitten. Ik denk hierbij bv aan een deal met het rode kruis die schoen kunnen kopen voor kinderen in arme landen die nog op blote voeten naar school moeten. Er zijn talloze mogelijkheden.

 

Je zult versteld staan hoeveel ouders het financieel niet kunnen opbrengen om dure schoenen voor hun kinderen te kopen. Als Nederlandse kinderen moeten opgroeien met schoenen als statussymbool dan vindt ik het lachwekkend. Dat veel ouders en kinderen erin meelopen betekent niet dat het juist is.

 

Mijn kinderen hebben alle drie merkschoenen maar ook gewoon no brand shoes. Ik ben zelf opgegroeid met merk schoenen en kleding omdat ik werd gesponsored. Even ter info.

 

Ik heb de prototypes samen met een erkend ortopedies schoenmaker in Amsterdam gemaakt. Hij is nu ook mijn partner.

 

http://webh01.ua.ac.be/focus/Edison/edison1/PDFprojecten/project16.pdf

 

zoiets?

 

Een keten heeft geen belang bij het verkopen van minder schoenen. Ze hebben juist wel belang bij het niet op de markt komen dus wellicht kan je ze het concept verkopen. ;D

Schoenen bij kinderen statussymbool nr1. Een meegroeischoen geeft niet echt status lijkt me, eerder het tegenovergestelde. Tenzij je ze iets speciaals kan meegeven.

Mijn dochter heeft een tijdje bij een voetspecialst "gelopen" en die was juist voorstander van het regelmatig wisselen van schoen omdat de steun na verloop van tijd minder wordt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat jij niet mee wil doen doet mij alleen maar deugt.

Je vragen zijn derhalve totaal onbelangrijk. Ik zie er trouwens de humor niet van in.

 

Ik vind je opmerkingen over mijn persoon ook niet gepast.

Je komt over als een arrogant mannetje.

 

Ik vroeg om raad en jij komt met een showtje vol met vragen waar IK niets mee kan.

Ga aub naar een ander forum en ga daar maar verder met draakje spelen.

 

 

Mijn vorige post was bedoeld om eens een humoristisch tintje te geven aan de vaak zeer droge discussies die hier gevoerd worden over nieuwe vindingen maar daarom niet minder serieus. Door de vragen naast je neer te leggen als een leuk geintje en er niet op in te gaan laat je al een mooi stukje van jouw karakter zien. De vragen zijn misschien ook wel wat te confronterend voor je.

 

Je geeft aan te zoeken naar investeerders. Investeerders lezen regelmatig mee op dit forum. Als deze mensen jouw reacties lezen dan zien ze daarin een zeer eigengereid persoon die het zelf allemaal veel beter weet. dat het jou nog niet gelukt is ligt aan iedereen behalve aan jou. Denk je dat investeerders met dat soort mensen in zee gaan ?

 

Had je mijn vragen over eerdere vindingen, de sterkte van jouw octrooi, de landen waar je geoctrooieerd had beantwoord dan waren vragen van anderen niet nodig geweest. Maar goed, ondanks dat je eigenlijk meer niet beantwoord wordt het mij wel redelijk duidelijk hoe de vork in de steel zit.

 

Waar het allemaal op neerkomt is dat er al kostbare jaren verloren zijn gegaan. Jouw octrooi heeft nog een geldigheidsduur van 13 jaar wat impliceert dat je er al minstens 10 jaar mee bezig bent.

Met alle respect, dat je nu pas om raad gaat vragen bij experts is niet alleen 10 jaar te laat, jouw vinding lijkt het prototype stadium nog niet eens ontstegen te zijn. Daarmee reist bij mij de vraag "wat heb je al die jaren gedaan ?" Ook het feit dat er legio van dit soort producten is geoctrooieerd en vervolgens nergens te koop zijn is een teken aan de wand.

Een eventuele investeerder zal hierover vallen. Verder toon je niet de daadkracht die een ondernemer verondersteld wordt in ruime mate te hebben, meer lijk je op een dagdromende uitvinder die op een goed moment hoopt een keer echt geld te gaan verdienen.

Als je dat op deze manier blijft doen, en ik neem aan dat eerdere vindingen waar je het over hebt even "succesvol" zijn geweest, dan zul je nooit verder komen dan dit dagdroom stadium.

 

 

Om in DD stijl af te sluiten.

Je bent al veel te lang bezig met dit project, jouw product verkeerd nog in een prototype stadium terwijl het allang op de markt had moeten zijn. Je hebt je huiswerk (marktonderzoek, haalbaarheidsplan, octrooionderzoek) niet gemaakt en je cijfers zijn niet realistisch.

Ik doe niet mee

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het patent 7 jaar terug aangevraagd maar ben er pas het laatste jaar concreet mee bezig geweest. Wat ik in die tussentijd heb gedaan hoef ik aan niemand uit te leggen. Het zou goed zijn als deze man alles zou door lezen want dan komt het misschien wat duidelijker over. Ik staar mij niet blind op een droom. Ik wilde gewoon kijken wat mensen hadden te zeggen waar ik daadwerkelijk wat aan heb.

 

Ik overweeg om het toch samen met mijn partner (ortopedies schoenmaker)te starten.

Toch bedankt voor je opmerking

 

Mijn vorige post was bedoeld om eens een humoristisch tintje te geven aan de vaak zeer droge discussies die hier gevoerd worden over nieuwe vindingen maar daarom niet minder serieus. Door de vragen naast je neer te leggen als een leuk geintje en er niet op in te gaan laat je al een mooi stukje van jouw karakter zien. De vragen zijn misschien ook wel wat te confronterend voor je.

 

Je geeft aan te zoeken naar investeerders. Investeerders lezen regelmatig mee op dit forum. Als deze mensen jouw reacties lezen dan zien ze daarin een zeer eigengereid persoon die het zelf allemaal veel beter weet. dat het jou nog niet gelukt is ligt aan iedereen behalve aan jou. Denk je dat investeerders met dat soort mensen in zee gaan ?

 

Had je mijn vragen over eerdere vindingen, de sterkte van jouw octrooi, de landen waar je geoctrooieerd had beantwoord dan waren vragen van anderen niet nodig geweest. Maar goed, ondanks dat je eigenlijk meer niet beantwoord wordt het mij wel redelijk duidelijk hoe de vork in de steel zit.

 

Waar het allemaal op neerkomt is dat er al kostbare jaren verloren zijn gegaan. Jouw octrooi heeft nog een geldigheidsduur van 13 jaar wat impliceert dat je er al minstens 10 jaar mee bezig bent.

Met alle respect, dat je nu pas om raad gaat vragen bij experts is niet alleen 10 jaar te laat, jouw vinding lijkt het prototype stadium nog niet eens ontstegen te zijn. Daarmee reist bij mij de vraag "wat heb je al die jaren gedaan ?" Ook het feit dat er legio van dit soort producten is geoctrooieerd en vervolgens nergens te koop zijn is een teken aan de wand.

Een eventuele investeerder zal hierover vallen. Verder toon je niet de daadkracht die een ondernemer verondersteld wordt in ruime mate te hebben, meer lijk je op een dagdromende uitvinder die op een goed moment hoopt een keer echt geld te gaan verdienen.

Als je dat op deze manier blijft doen, en ik neem aan dat eerdere vindingen waar je het over hebt even "succesvol" zijn geweest, dan zul je nooit verder komen dan dit dagdroom stadium.

 

 

Om in DD stijl af te sluiten.

Je bent al veel te lang bezig met dit project, jouw product verkeerd nog in een prototype stadium terwijl het allang op de markt had moeten zijn. Je hebt je huiswerk (marktonderzoek, haalbaarheidsplan, octrooionderzoek) niet gemaakt en je cijfers zijn niet realistisch.

Ik doe niet mee

 

Ik wilde het niet zo negatief stellen. Maar mischien beschouw jij dit als realistisch. Ik denk dat ik als uitvinder dicht genoeg bij de ts sta om heb een beetje te begrijpen en aan te voelen. En ja, als uitvinder blijf je (soms tegen beter weten in) doorknokken. Dat kan je in een akelig moeras doen belanden.

Link naar reactie
  • 0

Laat je als uitvinder door niemand van de wijs brengen. Natuurlijk ben je eigenwijs en denk je dat je met jouw uitvinding een wereldpad gaat bewandelen. Maar vergeet ook niet af en toe te proberen een andere pet op te zetten en vanuit de markt naar je eigen produkt te kijken. Iemand die zelf geen uitvinder is kan daar eigenlijk niet goed op reageren. Zoals hierboven wordt bewezen, wordt de persoon in de beoordeling meegenomen. Dat is natuurlijk helemaal niet relevant voor de uitvinding. Het enig relevante dat hier voor de uitvinder telt, is het wel of niet vinden van positieve respons op zijn uitvinding. Als slechts één persoon positief reageert en die persoon heeft toevallig affiniteit in dat marktsegment, is dat voldoende. Andere reakties zijn volledig irrelevant.

Link naar reactie
  • 0

Als je oom zelf in Nederland schoenen produceert word de kostprijs denk ik veel hoger dan in mijn marktonderzoek.

 

Staat er niet. Er staat dat hij schoenen aan Invito levert. Er wordt vrijwel niks meer in Nederland gemaakt, alleen nog geassembleerd. Zelfs Franse en Italiaanse topmerken komen uit Turkije. Maar dat wist jij al beter.

 

Je reageert erg defensief. Ik snap dat al die uiteenlopende reacties soms heel betweterig overkomen, maar juist doordat je reacties krijgt van andere uitvinders, mensen die aan marketing doe of bij financiering betrokken zijn, doe je ideeën op. Zelfs al ben je het met veel suggesties niet eens. Om op al die suggesties in te gaan, is echter verspilde energie. Pik er gewoon die uit waar je wat aan meent te hebben.

 

Mijn vijf cent. Praat eens met een leverancier van functionele schoenen, dus geen modegevoelige schoenen. Denk bv aan schoolschoenen die nog verplicht zijn in Belgie en Engeland. Probeer binnen te komen via een specifiek segment, en kijk van daaruit of je breder kan gaan.

 

Maar het wordt na 7 jaar nu echt tijd om naar uitvoering toe te werken en niet in eeuwige aanscherping te blijven hangen. Dus ga niet thuis zitten fantaseren over modieuze varianten en samenwerking met het rode kruis voor arme kindertjes (zie je wel hoe onrealistisch ver die twee uit mekaar liggen) maar trek de stoute schoenen aan en ga op bezoek met mensen uit de schoenenhandel. Die zijn er zat in Nederland!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik waardeer je input en zal het zeker overwegen. Het word inderdaad tijd om de markt op te gaan. En je gelijk dat ik niet moet reageren op alle suggesties.

 

Als je oom zelf in Nederland schoenen produceert word de kostprijs denk ik veel hoger dan in mijn marktonderzoek.

 

Staat er niet. Er staat dat hij schoenen aan Invito levert. Er wordt vrijwel niks meer in Nederland gemaakt, alleen nog geassembleerd. Zelfs Franse en Italiaanse topmerken komen uit Turkije. Maar dat wist jij al beter.

 

Je reageert erg defensief. Ik snap dat al die uiteenlopende reacties soms heel betweterig overkomen, maar juist doordat je reacties krijgt van andere uitvinders, mensen die aan marketing doe of bij financiering betrokken zijn, doe je ideeën op. Zelfs al ben je het met veel suggesties niet eens. Om op al die suggesties in te gaan, is echter verspilde energie. Pik er gewoon die uit waar je wat aan meent te hebben.

 

Mijn vijf cent. Praat eens met een leverancier van functionele schoenen, dus geen modegevoelige schoenen. Denk bv aan schoolschoenen die nog verplicht zijn in Belgie en Engeland. Probeer binnen te komen via een specifiek segment, en kijk van daaruit of je breder kan gaan.

 

Maar het wordt na 7 jaar nu echt tijd om naar uitvoering toe te werken en niet in eeuwige aanscherping te blijven hangen. Dus ga niet thuis zitten fantaseren over modieuze varianten en samenwerking met het rode kruis voor arme kindertjes (zie je wel hoe onrealistisch ver die twee uit mekaar liggen) maar trek de stoute schoenen aan en ga op bezoek met mensen uit de schoenenhandel. Die zijn er zat in Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Wat het mode-aspect betreft, maak een schoen met modieuze accessoires die kinderen zelf aan hun schoenen kunnen bevestigen, een schoen is dan altijd up to date. Tevens mooie handel.

 

@P J Odems

Gaat het nu een strijd worden om wie de meest zielige en onbegrepen uitvinder is ?

Het is zonder meer waar dat je als uitvinder een bijna blind doorzettingsvermogen moet hebben, maar daarnaast moet je als uitvinder ook de grootsheid hebben om te weten wanneer verdere investeringen in een vinding niet langer zinvol zijn.

De wereld kent alleen de succesvolle uitvinders, alle anderen blijven anoniem. Kijk je naar grote successen dan is de kans op een gouden medaille bij de Olympische Spelen aanmerkelijk groter dan de kans die een uitvinder heeft in de geschiedenis boeken te belanden. Anders dan sporters denken mensen vaak dat uitvinden vrijblijvend is als het om tijd gaat. Helaas vergeten veel mensen dat ook uitvindingen aan bederf onderhevig zijn, de wereld staat immers niet stil. Een sporter is zich meer bewust van de beperkingen die het ouder worden met zich mee brengt, dat spoort hem aan tot actie.

 

Een uitvinder koppelt niet zelden zijn eigen identiteit aan zijn vinding, slaagt de vinding niet, dan slaagt de uitvinder als persoon niet. Kritiek wordt dan al snel als een bedreiging ervaren terwijl kritiek eigenlijk gratis advies is. Als je je laat afleiden door kritiek met als gevolg negatieve dachten dan blijft een mens daar meestal ook in steken. Depressie is het gevolg.

 

Verder ben ik het er niet mee eens dat de persoon er niet toe doet maar dat het slechts om de vinding gaat. Misschien dat zoiets opgaat als je als eenling alles zelf kunt doen, als je met partners iets op wilt gaan zetten dan gaan persoonlijke eigenschappen wel degelijk een rol spelen.

Een uitvinder die qua gedrag voldoet aan de vooroordelen die er over uitvinders de ronde doen dan heeft hij weinig kans van slagen.

Van de uitvinders die ik ken, ik ken er een aantal via de NOVU, zijn het de uitvinder/ondernemers met de goede sociale vaardigheden vaak degene die hun vinding succesvol naar de markt weten te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het voor een groot deel met je eens. En bovendien is iedereen anders. Bij mij speelt het menselijke aspect altijd een rol. En mischien komt het ook daardoor dat ik alles alleen heb gedaan om het proces van mijn eigen uitvindingen af te ronden.

Link naar reactie
  • 0

Als je oom zelf in Nederland schoenen produceert word de kostprijs denk ik veel hoger dan in mijn marktonderzoek.

 

Staat er niet. Er staat dat hij schoenen aan Invito levert. Er wordt vrijwel niks meer in Nederland gemaakt, alleen nog geassembleerd. Zelfs Franse en Italiaanse topmerken komen uit Turkije. Maar dat wist jij al beter.

 

Mijn oom is zelf Belg (zoals ik, alleen ik woon in NL hij in BE) en produceert nog in Nederland noch in België. Zelfs de heren van Bommel en van Lier produceren niet in NL. Er wordt oa door ze in Portugal geproduceerd. Ze zouden wel gek zijn het hier te laten doen, stel je voor dat hun (riante) marges onder druk komen te staan ;)

 

Maar even zonder gekheid: ik kan je een mooi lijntje geven naar een DGA van een schoenenfabrikant die levert aan grote ketens oa in NL. Wellicht heeft hij interesse om ze bij een van zijn afnemers aan te bieden.

 

Concreet:

- hoe sterk is dat patent van je?

- waarom zouden mensen die het "erg moeilijk" hebben dan niet gewoon bij het leger des heils aan kloppen ipv jouw schoenen te kopen?

- kun je voorbeelden laten zien van hoe de schoenen eruit komen te zien en hoe het mechanisme precies werkt?

- wat denk jij per paar verkocht paar schoenen over te houden (aan royalties)?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Wat het mode-aspect betreft, maak een schoen met modieuze accessoires die kinderen zelf aan hun schoenen kunnen bevestigen, een schoen is dan altijd up to date. Tevens mooie handel.

 

@P J Odems

Gaat het nu een strijd worden om wie de meest zielige en onbegrepen uitvinder is ?

Het is zonder meer waar dat je als uitvinder een bijna blind doorzettingsvermogen moet hebben, maar daarnaast moet je als uitvinder ook de grootsheid hebben om te weten wanneer verdere investeringen in een vinding niet langer zinvol zijn.

De wereld kent alleen de succesvolle uitvinders, alle anderen blijven anoniem. Kijk je naar grote successen dan is de kans op een gouden medaille bij de Olympische Spelen aanmerkelijk groter dan de kans die een uitvinder heeft in de geschiedenis boeken te belanden. Anders dan sporters denken mensen vaak dat uitvinden vrijblijvend is als het om tijd gaat. Helaas vergeten veel mensen dat ook uitvindingen aan bederf onderhevig zijn, de wereld staat immers niet stil. Een sporter is zich meer bewust van de beperkingen die het ouder worden met zich mee brengt, dat spoort hem aan tot actie.

 

Een uitvinder koppelt niet zelden zijn eigen identiteit aan zijn vinding, slaagt de vinding niet, dan slaagt de uitvinder als persoon niet. Kritiek wordt dan al snel als een bedreiging ervaren terwijl kritiek eigenlijk gratis advies is. Als je je laat afleiden door kritiek met als gevolg negatieve dachten dan blijft een mens daar meestal ook in steken. Depressie is het gevolg.

 

Verder ben ik het er niet mee eens dat de persoon er niet toe doet maar dat het slechts om de vinding gaat. Misschien dat zoiets opgaat als je als eenling alles zelf kunt doen, als je met partners iets op wilt gaan zetten dan gaan persoonlijke eigenschappen wel degelijk een rol spelen.

Een uitvinder die qua gedrag voldoet aan de vooroordelen die er over uitvinders de ronde doen dan heeft hij weinig kans van slagen.

Van de uitvinders die ik ken, ik ken er een aantal via de NOVU, zijn het de uitvinder/ondernemers met de goede sociale vaardigheden vaak degene die hun vinding succesvol naar de markt weten te brengen.

 

ps.... nou moet ik toch echt eens bij je op de koffie.... ;)

Link naar reactie
  • 0

- waarom zouden mensen die het "erg moeilijk" hebben dan niet gewoon bij het leger des heils aan kloppen ipv jouw schoenen te kopen?

Loop eens binnen bij Scapino of de Schoenereus, volgens mij heb je daar al schoenen vanaf een euro of 5.

 

Nog niet eens aan gedacht ;)

 

En wat te denken van het feit dat die schoentjes het niet eens een jaar volhouden? Als ik een jaar lang op een paar schoenen loop zijn ze echt helemaal op. (casual schoenen) Heeft het dan nog zin ze een maatje groter te maken? Of zijn het tegen die tijd al teensandalen geworden ? ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

- waarom zouden mensen die het "erg moeilijk" hebben dan niet gewoon bij het leger des heils aan kloppen ipv jouw schoenen te kopen?

Loop eens binnen bij Scapino of de Schoenereus, volgens mij heb je daar al schoenen vanaf een euro of 5.

 

Nog niet eens aan gedacht ;)

 

En wat te denken van het feit dat die schoentjes het niet eens een jaar volhouden? Als ik een jaar lang op een paar schoenen loop zijn ze echt helemaal op. (casual schoenen) Heeft het dan nog zin ze een maatje groter te maken? Of zijn het tegen die tijd al teensandalen geworden ? ;)

 

Aan jouw producten kunnen ook technische mankementen zitten die d.m.v. technische verbeteringen hersteld kunnen worden. Of kun je een voorbeeld geven, dat jouw eigen product meteen perfekt was? Of heb je überhaubt een eigen product?

Link naar reactie
  • 0

Een heel belangrijk voordeel noemt 'ie dan weer niet. Als je meerdere kinderen hebt dan wil je niet dat de jongste een complex krijgt omdat hij of zij nooit nieuwe schoenen krijgt omdat er altijd nog bijna-nieuwe schoenen zijn van oudere broers of zussen. Met deze uitvinding kan je jongste zoon er zeker van zijn dat de afdankertjes van z'n oudere broer te ver versleten zijn zodat hij ook 's nieuwe schoenen krijgt. Idem voor alle neefjes en nichtjes die wij van bijna-nieuwe schoenen hebben voorzien :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de tendens van jullie "experts" erg negatief. Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk, ook al bral je nog zulke gebakken-lucht-onzin, dan heb je nog gelijk. Maar de ts start dit topic echt niet om technisch-inhoudelijke opmerkingen te krijgen. Ik denk dat hij dat stadium alwel voorbij is. De TS staat nu met zijn uitvinding op een punt dat hij niet weet hoe het verder moet. Hij betaalt jaarlijks een fee voor de instanthouding van zijn uitvinding en die kosten lopen in de komende jaren behoorlijk op. Als daar geen inkomsten tegenover staan, kan het een lelijke financiële misser worden. Sinds enige jaren is ook de Nederlandse en Europese patentwet gewijzigd. Als er geen hele sterke gronden zijn dat je idee geheel wordt afgedekt door een voorgaand patent, maar wel gedeeltelijk, kun je als uitvinder nog steeds beslissen of je de aanvraag doorzet. In het proces wordt dan duidelijk gesteld, dat je dan eventuele geschillen later samen moet gaan uitvechten.

Ik heb uiteraard meer producten dan op mijn website worden gepresenteerd. Daarnaast heb ik nog zaken in de "ijskast" liggen, die pas tevoorschijn komen als de markt er rijp voor is. Je kunt immers pas echt sterk staan als er vanuit de markt om jouw product wordt gevraagd. Soms duurt een proces van "gedachte/idee" tot "geschaald commercieel succes" wel 8 jaar voor een bepaald product. En ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de tendens van jullie "experts" erg negatief.

 

Of het negatief is of gewoon advies wat de ts niet past is maar net vanuit welke invalshoek je het bekijkt. Wie post op een forum en vraagt om raad kan natuurlijk verwachten dat een deel van die raad misschien wel wat pijn veroorzaakt vanwege het confronterende karakter.

De ts weet zelf wel wat hij goed doet. Vragen om advies impliceert dat je graag wilt horen waar het anders kan of moet. Dat is niet altijd advies wat iemand wil horen, is het daarmee dan een verkeerd advies ?

 

Wat voor hem goed advies is, daar is nog steeds geen zinnig antwoord op te geven om de dood eenvoudige reden dat de ts weigert de vele vragen te beantwoorden. Mogelijk staan er ook wel vragen tussen die hij vanuit persoonlijk of concurrentie oogpunt liever voor zichzelf houd.

 

Er zijn vele persoonlijke factoren die mee bepalen wat voor de ts de juiste weg is. Eerdere ervaringen met vindingen naar de markt brengen is er eentje van. Een ander is de liqiditeit, waar is het project tot nu toe mee gefinancierd en hoe zit het met de poen voor de toekomst? Heeft de ts voldoende kapitaal om enkele containers vol te laten fabriceren in een lage lonen land of heeft hij hooguit geld om een kleine partij te laten maken. Heeft de ts al kennis van de schoenenbranche, heeft hij al een netwerk, heeft hij al gesproken met mogelijke afnemers ? allemaal vragen die mee bepalen wat nu voor hem een goede weg zou kunnen zijn, waarbij ik vind dat je in die overweging mee moet nemen dat het misschien wel beter is om het project ondanks gedane investeringen gedag te zeggen.

 

Bij een aantal KvK's kun je een technostartergesprek aanvragen.

Tijdens dit gesprek krijg je advies van een erkend NOVU lid die zelf ervaring heeft met het naar de markt brengen van vindingen. Dit gesprek is vertrouwelijk waardoor het ook mogelijk is onderwerpen aan te snijden waar een forum niet geschikt voor is door het openbare karakter.

 

Verder vind ik het nogal goedkoop andere deelnemers af te doen als luchtbakkers om vervolgens jezelf te benoemen tot expert. Ik weet vrij zeker dat je geen van deze experts persoonlijk kent laat staan weet waar zij hun ervaring mee opgedaan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Je levert een goed inhoudelijk kommentaar voor de ts. Daar kan hij wat mee. Van mijn kant uit kan ik niet meer doen dan vanuit mijn ervaringen een reaktie geven. Ik ben geen expert, maar ik ben wel ervaringsdeskundige als het om zuksoortige processen en aanverwant ondernemen gaat. Natuurlijk ben ik het met je eens dat eerlijkheid soms ook hard kan zijn en dat van alle kanten, om allerlei praktische redenen, een "uitvinding" de grond in kan worden geboord. Maar aan de andere kant kun je ook een stapje verder gaan en proberen een oplossing te zoeken voor de ts. Daarmee zeg ik niet dat jij nou juist de persoon bent die negatief heeft gereageerd. Ik zeg alleen dat er in het algemeen erg negatief wordt gereageerd.

Link naar reactie
  • 0

1) Ik probeer het idee aan een grote schoenen keten te verkopen voor een royalty.

2) Ik probeer het samen met een investeerder/partner op de markt te zetten.

 

De ervaring leert dat grote ketens (in welke branche dan ook) niet gauw zaken doen met een uitvinder of ontwerper van een nieuw product. Vinden ze te lastig en te riskant. Bovendien is hun business verkopen, niet ontwikkelen.

 

Ik zou een investeerder zoeken die enige affiniteit met de branche of het onderwerp heeft en dan prototypes maken en een goed marketingplan schrijven. Je moet bijvoorbeeld kunnen garanderen dat je op tijd kunt leveren en dat de producten van voldoende kwaliteit zijn. Met een stapel dozen met schoenen onder je arm wordt je door een winkelketen wel met open armen ontvangen, denk ik.

 

Ik zou wel beginnen met een niche markt waarin het probleem dat jij oplost extra nijpend is. Ik weet niet of dat de onderkant van de markt is of de bovenkant of b.v. mileubewuste mensen die het zonde vinden dat schoenen worden weggegooid als ze nog niet versleten zijn of gezondheidsmaniakken die er heel erg op tegen zijn dat kinderen elkaars schoenen afdragen (daar waarschuwen orthopeden altijd tegen, schoenen moeten door de persoon zelf zijn ingelopen). In de beide laatste gevallen kun je een hogere prijs vragen, ook altijd handig.

 

In je pitch aan investeerders zou ik het kostenplaatje geven tot en met de eerste container met schoenen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.