• 0

Kopie btw aangifte / bankafschrift overleggen aan detacheerder

Ontvang zojuist een raamwerkovereenkomst voor een detacheringsklus. Hierin staat dat ik per kwartaal een kopie van mijn btw aangifte + betalingsbewijs van die btw moet overleggen. Snap niet helemaal wat zij te maken hebben met het al dan niet opgeven / afdragen van mijn btw. Is er grond voor deze verplichting?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb weleens meegemaakt dat buitenlandse bedrijven een verklaring willen hebben dat je BTW plichtig bent en afdraagt, dit kan je bij de belastingdienst aanvragen (voor het buitenland moet het dan via het ministerie van financiën)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Hoi Willem

 

Dit kan niet van doen hebben met de VAR WUO. Die ziet nl. op een verkapt dienstverband.

 

Ik denk aan inleners- of ketenaansprakelijkheid. Als jij jouw BTW niet betaalt en jouw diensten aan hen vallen onder de ketenaansprakelijkheid, dan kunnen zij aansprakelijk gesteld worden voor jouw niet betaalde BTW.

 

Dit kun je voorkomen door een G-rekening aan te vragen. Wordt die aanvraag afgewezen, vraag de fiscus dat om een expliciet standpunt dat de inleners- of ketenaansprakelijkheid niet van toepassing is.

 

Denk in dit verband aan het inlenen van personeel of het ontstaan van een keten waarin de ene dienst onlosmakelijk verbonden is met de andere. Als bijvoorbeeld de Mac externe schoonmakers in dienst neemt, dan is het schoonmaken dusdanig verbonden aan het fatsoenlijk uitoefenen van een Mac, dat de Mac verantwoordelijk wordt voor de BTW en LB over de kosten van de schoonmakers, als het schoonmaakbedrijf die niet afdraagt.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.