• 0

kans van slagen ?

Goede avond,

 

Ik zal me eerst even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum.

Ik ben Bas en kwam via google op deze site terecht en moet te kennen geven "hij is fantastisch" echt super hoeveel informatie hier op te vinden is.

 

De situatie: ik ben al circa 9 jaar werzaam als account manager in de luchtverdeeltechniek en heb vorig jaar september de overstap gewaagd naar een buitenlandse firma om een product in loondienst te gaan verkopen in Nederland. Dit is afgelopen maanden super gegaan. van 0 euro naar 350k in 5 maanden.

 

Door een verkoop van de fabriek is mij een voorstel gedaan als agent door te gaan. financieel technisch ga ik daar enorm op vooruit en kan ik haast schuldloos van start en genereer direct inkomsten.

 

Ik factuur dus mijn geleverde diensten aan een belgische firma !.

 

1 klein probleem prive kan ik alle kosten en opstart zaken behappen echter mijn bureau (een auto) gaat niet lukken.

 

Lease is geen optie daar ik tot 3 jaar boekhouding moet overleggen en dit is tot op heden met een zeer financieel plan nog niet gelukt.

 

Ik wou een ondernemingsplan schrijven met een lening van de bank voor enkel een auto. De rest kan ik prive behappen.

 

Zitten hier mischien mensen die een juiste kans kunnen inschatten voor succes ?

 

Ik kan niet met een brik aankomen aangezien ik 55.000 km per jaar rij.

 

De omzet en winst na de belasting zijn zeer goed te noemen

 

ik hoor het graag

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom!

 

Probleem bij een auto is: afschrijving. Weet niet wat je van plan bent om uit te geven aan een auto?Mocht je omvallen, dan krijgt de bank een auto die een stuk minder waard is.

 

Heb je geen onderpand in de vorm van een eigen woning? Dan krijg je wel wat geld los, met of zonder ondernemingsplan.

 

Wat is er trouwens mis met een auto van 10 jaar oud, 200dKm op de teller voor €5.000,- ? Daar kun je nog wel een jaar mee rijden, in dat jaar ga je sparen voor een nieuw(ere)?

 

Overigens zijn er wel leasebedrijven die in zee gaan met ondernemers zonder een trackrecord van jaren...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Probleem bij een auto is: afschrijving. Weet niet wat je van plan bent om uit te geven aan een auto?Mocht je omvallen, dan krijgt de bank een auto die een stuk minder waard is.

 

Heb je geen onderpand in de vorm van een eigen woning? Dan krijg je wel wat geld los, met of zonder ondernemingsplan.

 

uitgeven 36.000 euro en heb een eigenwoning maar net gekocht. vandaar de vraag anders hem prive van mijn overwaardebetaalde betaald

Link naar reactie
  • 0

Je wilt 36K uitgeven aan een auto? Of dat geef je uit excl je auto en dan is de zak met geld op?

 

ja 36 k voor enkel een auto de rest behap ik zelf ik heb genoeg midellen.

en krijg betaald per maand met een gegarandeerde omzet.

 

Ik kan niet met een polo aankomen das een beetje het probleem ze denken dan dat het slecht gaat. nu rij ik een A3. 36k is voor een BMW 1 dus doe nog rustig aan.

 

het is een onderneming met een orderflow van een paar miljoen per jaar dus een golf past er niet bij.

 

PS voor mij wel hoor zou graag het eerste jaar klein beginnen maar dit werkt tegen heb ik ervaren. Met de inkopers van een GTI suez in een polo werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over loondienst en tevens zeg je dat je factureert. Als je in loondienst bent krijg je een loonstrookje en factureer je niet. Wat is de situatie?

 

De situatie is dat ik per 1 sep uit loondienst ga en mijzelf verhuur via een eenmanszaak aan de fabriek voor een bepaald % van de omzet.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet met een polo aankomen das een beetje het probleem ze denken dan dat het slecht gaat. nu rij ik een A3. 36k is voor een BMW 1 dus doe nog rustig aan.

 

Ik ken branches waar het er compleet anders aan toe gaat. Waar ze je geen euro omzet gunnen als je in een Porsche rijdt, zelfs een BMW -> jaloersheid.

 

36K aan een auto in je opstartjaar vind jij rustig aan doen? Ik zou zeggen: max 10K voor je auto en dan kun je zeker een jaar voorruit. Als jij uitlegt dat het je 1e jaar is dat je op eigen benen staat, dan kunnen jouw klanten daar toch geen problemen van maken?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik kan niet met een polo aankomen das een beetje het probleem ze denken dan dat het slecht gaat. nu rij ik een A3. 36k is voor een BMW 1 dus doe nog rustig aan.

 

Ik ken branches waar het er compleet anders aan toe gaat. Waar ze je geen euro omzet gunnen als je in een Porsche rijdt, zelfs een BMW -> jaloersheid.

 

36K aan een auto in je opstartjaar vind jij rustig aan doen? Ik zou zeggen: max 10K voor je auto en dan kun je zeker een jaar voorruit. Als jij uitlegt dat het je 1e jaar is dat je op eigen benen staat, dan kunnen jouw klanten daar toch geen problemen van maken?

 

Je hebt echt een punt ik weet het maar ik start met 50k na de belasting netto netto over het eerste jaar. daar is mijn salaris ook al over betaald.

 

wellicht ga ik wel eens praten met terberg leasing hebben ook iets van short lease zag ik net.

 

om je een idee te geven geef ik enkel al 35.000 euro uit aan fabriekjes bezoeken in het buitenland met mijn klanten oja en voetbal kijken morgen ;)

Link naar reactie
  • 0

Voor € 10.000 zijn er al Volvo S60's te koop. Probleem volgens mij: volgens wil jij voor je gevoel niet een stapje terug doen.

 

Stap terug maakt niet uit maar betaal wel bijtelling over de nieuw waarde.

 

dit is een beetje zonde als ik het geld heb of kan krijgen voor een nieuwe.

 

zal eens een rondje bellen morgen.

Link naar reactie
  • 0

Nou je doet je naam wel eer aan....je blaast hoog van de toren ;D

 

Als je nu nog in loondienst bent, zou je kunnen overwegen om een persoonlijke lening op te nemen. Of het verstandig is, is een tweede maar zo omzeil je wel het probleem van leasen zonder cijfers.

 

Daarnaast......je hebt het over fantastische bedragen in het eerste jaar. Hoe weet je dat zo zeker? Heb je dat op papier? Als je dat op papier hebt, dan heb je toch direct een goed onderpand voor de leasemij. ;)

 

Houdt er anderzijds wel rekening mee dat banken best huiverig kunnen zijn ten opzichte van handelsagenten. Je hebt dan wel weinig risico qua inkoop/verkoop, maar wat gebeurt er als je fabriek het contract opzegt (of ook verkocht wordt), je ziek raakt, klanten niet betalen (en jij je provisie waarschijnlijk niet krijgt).

 

Qua imago vind ik het bullshit dat je niet met een oudere auto kunt aankomen, helemaal in die technische branche waarin je zit. Ik zit zelf (als agent) in een branche waar wel wat meer op uiterlijk en imago gelet wordt. Klanten plaatsen orders bij mij die in de miljoenen gaan, maar die orders werden me ook gegund in mijn beginperiode toen ik in een auto van 6 jaar oud reed. Tip:koop een ex-lease auto in een courant model dan valt het voor velen niet eens op dat 'ie wat ouder is en rij daar een jaartje mee rond.

Of geef niet zoveel geld uit aan die fabrieksbezoekjes, dan ben je er ook zo. Sowieso snap ik die opmerkingen niet over 50K en 35K aan fabrieksbezoekjes niet. Wat bedoel je daarmee? Komt nu een beetje patserig over.

 

Als die fabriek je zo graag wil hebben, is het vrij normaal/menselijk dat ze je financieel ondersteunen. Dat zou kunnen door je bijv. provisie vooruit te betalen. Het lijkt mij logisch dat ze heus wel een luisterend oor hebben voor iemand die jarenlang in loondienst gewerkt heeft.

 

Ik herken je gedachtengang overigens wel hoor.......Heb er zelf ook mee te maken gehad en wilde als autoliefhebber ook graag direct een dikke bak. Ik heb dat bewaard voor wat later. Als ik je verhaal zo lees, heb ik eerder de indruk dat het eerder aan jezelf ligt dat je een leuke auto wilt dan dat je klanten het belangrijk vinden.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Voor € 10.000 zijn er al Volvo S60's te koop. Probleem volgens mij: volgens wil jij voor je gevoel niet een stapje terug doen.

Met een Volvo S60 van 15k maak je bij veel mensen ook nog eens een betere indruk dan met een splinternieuwe BMW 1.

 

Behalve als je BMW gerelateerde producten verkoopt natuurlijk ;)

Link naar reactie
  • 0

Nou je doet je naam wel eer aan....je blaast hoog van de toren ;D

 

Als je nu nog in loondienst bent, zou je kunnen overwegen om een persoonlijke lening op te nemen. Of het verstandig is, is een tweede maar zo omzeil je wel het probleem van leasen zonder cijfers.

 

Daarnaast......je hebt het over fantastische bedragen in het eerste jaar. Hoe weet je dat zo zeker? Heb je dat op papier? Als je dat op papier hebt, dan heb je toch direct een goed onderpand voor de leasemij. ;)

 

Houdt er anderzijds wel rekening mee dat banken best huiverig kunnen zijn ten opzichte van handelsagenten. Je hebt dan wel weinig risico qua inkoop/verkoop, maar wat gebeurt er als je fabriek het contract opzegt (of ook verkocht wordt), je ziek raakt, klanten niet betalen (en jij je provisie waarschijnlijk niet krijgt).

 

Qua imago vind ik het bullshit dat je niet met een oudere auto kunt aankomen, helemaal in die technische branche waarin je zit. Ik zit zelf (als agent) in een branche waar wel wat meer op uiterlijk en imago gelet wordt. Klanten plaatsen orders bij mij die in de miljoenen gaan, maar die orders werden me ook gegund in mijn beginperiode toen ik in een auto van 6 jaar oud reed. Tip:koop een ex-lease auto in een courant model dan valt het voor velen niet eens op dat 'ie wat ouder is en rij daar een jaartje mee rond.

Of geef niet zoveel geld uit aan die fabrieksbezoekjes, dan ben je er ook zo. Sowieso snap ik die opmerkingen niet over 50K en 35K aan fabrieksbezoekjes niet. Wat bedoel je daarmee? Komt nu een beetje patserig over.

 

Als die fabriek je zo graag wil hebben, is het vrij normaal/menselijk dat ze je financieel ondersteunen. Dat zou kunnen door je bijv. provisie vooruit te betalen. Het lijkt mij logisch dat ze heus wel een luisterend oor hebben voor iemand die jarenlang in loondienst gewerkt heeft.

 

Ik herken je gedachtengang overigens wel hoor.......Heb er zelf ook mee te maken gehad en wilde als autoliefhebber ook graag direct een dikke bak. Ik heb dat bewaard voor wat later. Als ik je verhaal zo lees, heb ik eerder de indruk dat het eerder aan jezelf ligt dat je een leuke auto wilt dan dat je klanten het belangrijk vinden.

 

idd door de omzet gem. afgelopen jaren weet ik haast op de euro nauwkeurig wat er binnenkomt. mijn plan en begroting is ook zonder blikken of blozen goedgekeurd. Voor de rest heb ik met de fabriek een zeer langdurig contract met een uitkoop regeling waar je u tegen zegt.

 

als ik ziek in bed blijf "blijven klanten doorbestellen vanwege contracten"

 

aan de markt ligt het hoe je je gedraagd ik zit in de bouw dus wellicht dat dit iets duidelijk maakt. marge genoeg en dat moet je laten zien.

 

dit is anders in andere markten.

 

maar als ik niet naar voetallen ga met mijn klanten doet mijn concurent dit wel

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

idd door de omzet gem. afgelopen jaren weet ik haast op de euro nauwkeurig wat er binnenkomt. mijn plan en begroting is ook zonder blikken of blozen goedgekeurd. Voor de rest heb ik met de fabriek een zeer langdurig contract met een uitkoop regeling waar je u tegen zegt.

 

als ik ziek in bed blijf "blijven klanten doorbestellen vanwege contracten"

 

aan de markt ligt het hoe je je gedraagd ik zit in de bouw dus wellicht dat dit iets duidelijk maakt. marge genoeg en dat moet je laten zien.

 

dit is anders in andere markten.

 

maar als ik niet naar voetallen ga met mijn klanten doet mijn concurent dit wel

 

 

 

Joh, je hebt het kip met de gouden eieren gevonden!

Ik dacht dat ik die al had :D

 

Voor wat betreft de begroting: natuurlijk wordt die zonder blikken of blozen goedgekeurd, want ze willen maar al te graag dat je veel verkoopt. Een fabrikant zal nooit zeggen: "je prognoses zijn veel te hoog" Wat gaan ze doen als je die begroting niet haalt.......

Hoe zijn je inkomsten als je klanten betalingsproblemen hebben, grote projecten vertraagd worden, je fabriek afbrandt etc etc etc.

 

Ga eerst eens lekker een jaartje (of iets langer) bewijzen (voor jezelf) dat het inderdaad allemaal zo geweldig is en je zo'n leuke auto kunt rijden. Als ik je verhaal zo lees moet je niet eens aan een leasecontract beginnen, want als jij 1-2 jaar lekker gedraaid hebt vind je zo'n kleine 1-serie BMW alweer een instappersautootje. Je wilt toch laten zien dat je dikke marge's draait? Nou dan moet je in de bouw toch met minimaal een E-klasse voor komen rijden ;D

 

Het verhaal dat je je dikke marge moet laten zien, vind ik de reinste flauwekul. Dus jou klant koopt bij jou omdat jij zo goed verdient aan hem?

Ik zit ook in de bouwwereld (echter meer qua inrichting), zit bij de eindgebruiker/investeerder aan tafel. Heb enkele klanten die voor 5-6 miljoen per jaar bij mij kopen. Nog nooit heb ik gemerkt dat mijn toenmalige auto van 6 jaar oud (maar er wel goed uitzag) een negatieve invloed had.

Mijn klanten komen ook naar de fabriek (in buitenland) maar betalen de reis zelf, ik zorg voor overnachting in een 5-sterren hotel maar de vliegreis van 7-800 eur, betalen ze allemaal lekker zelf. Voetbalwedstrijden? Thuis op de tv mogen ze die gaan bekijken! Kerstgeschenken? Ammehoela,die komen bij al die andere cadeau's te staan en worden aan het personeel gegeven.

 

 

Het is maar net hoe hoe je er zelf mee omgaat. Je wilt graag de succesvolle jongen uithangen, maar hebt nog niets bereikt (als zelfstandige dan).

Ik ben ervan overtuigd dat je klanten het juist alleen maar kunnen waarderen als je zelfstandig wordt, er keihard voor werkt en in het begin een iets mindere auto rijdt.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over loondienst en tevens zeg je dat je factureert. Als je in loondienst bent krijg je een loonstrookje en factureer je niet. Wat is de situatie?

De situatie is dat ik per 1 sep uit loondienst ga en mijzelf verhuur via een eenmanszaak aan de fabriek voor een bepaald % van de omzet.

Hoe voorkom je dat dit fiscaal als verkapte loondienst wordt gezien?

 

Sucès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over loondienst en tevens zeg je dat je factureert. Als je in loondienst bent krijg je een loonstrookje en factureer je niet. Wat is de situatie?

De situatie is dat ik per 1 sep uit loondienst ga en mijzelf verhuur via een eenmanszaak aan de fabriek voor een bepaald % van de omzet.

Hoe voorkom je dat dit fiscaal als verkapte loondienst wordt gezien?

en nog een om na te denken!

 

Je wordt afhankelijk van één opdrachtgever, wat doe je als deze stopt met opdrachten ?

Link naar reactie
  • 0

Je wordt afhankelijk van één opdrachtgever, wat doe je als deze stopt met opdrachten ?

 

Hoe kijkt de fiscus hier trouwens tegenaan? Zal die niet gaan vinden dat het hier gaat om verkapt dienstverband met alle (fiscale) gevolgen van dien...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Waar in dienst dan?

"Werkgever" zit in Belgie, "werknemer" in Nederland. Zou hij dan onder de Nederlandse wet of Belgische vallen? Lijkt me moeilijk aan te tonen dat er een gezagsverhouding is als er normaal gesproken meer dan 100 kilometer tussen zit.

 

Dus och, ik denk dat dat wel los loopt.

Maar toch, ben voorzichtig. Geld uitgeven is het makkelijkst dat er is, geld verdienen... Lijkt altijd mooi en makkelijk... Neem om te beginnen gewoon een leuke ex-lease. 4 jaar oud en niemand die dat ziet.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Waar in dienst dan?

"Werkgever" zit in Belgie, "werknemer" in Nederland. Zou hij dan onder de Nederlandse wet of Belgische vallen? Lijkt me moeilijk aan te tonen dat er een gezagsverhouding is als er normaal gesproken meer dan 100 kilometer tussen zit.

 

Dus och, ik denk dat dat wel los loopt.

Maar toch, ben voorzichtig. Geld uitgeven is het makkelijkst dat er is, geld verdienen... Lijkt altijd mooi en makkelijk... Neem om te beginnen gewoon een leuke ex-lease. 4 jaar oud en niemand die dat ziet.

 

Succes!

 

Voor de fiscus val je dan gewoon onder de NL-wet. Als Topicstarter alleen aan de belgische fabrikant gaat facturen gaat 'ie een probleem krijgen met de fiscus.

Afstand maakt niet uit, ik werk voor een fabrikant op 1000km afstand maar heb dit ook moeten oplossen. Ben benieuwd hoe de topicstarter dit gaat oplossen.....

 

Trouwens: 35k uitgeven aan fabrieksbezoeken met klanten in België :o

Dan ga je (volgens mij) niet naar de fabriek maar naar hele andere etablissementen ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Waarom vraag je die Belgische firma gewoon niet om een auto onder je kont voor de komende zes maanden? Beletterd of niet...zij willen toch bekendheid op de Nederlandse markt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Even over de auto,

 

Eerlijkgezegd vind ik een bmw1 echt totaal geen indruk maken, zelfs de nieuwe 1 cabrio vind ik een vrouwenauto. Dan kan je toch nog altijd beter een 2dehands 5 serie nemen en je rijdt dan in het nieuwste model en de bijtelling gaat over de dagwaarde, niet over nieuwwaarde zoals jij eerst noemde. Over 2 jaar ruil je 'm dan in voor het nieuwe model dat rond die tijd uitkomt.

 

Welke auto rijd je nu eigenlijk nu je nog in loondienst bent, kan je die niet overnemen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.