• 0

Aanbod gekregen: 10% aandelen in installatiebedrijf van € 3,5 mln

kan iemand mij helpen/adviseren in het volgende.

 

ben 8 jaar werkzaam bij een installatiebedrijf, nu heeft mijn werkgever mij 10% aandelen aangeboden door prive omstandigheden.

het bedrijf heeft een omzet van 2,5 miljoen en een waarde van 3,5 miljoen dat zijn getallen wat zijn adviseur ongeveer heeft gezegd.

het vertouwen is geen probleem.

wat hier mee te doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inhoudelijk weet ik er niets van, maar heb even geGoogled op de waardebepaling van een installatiebedrijf en vond toen dit artikel, wellicht handig om te lezen (hier is de waardering namelijk 0,3 en 0,4 maal de omzet, is nogal een verschil t.o.v. de waardebepaling (1,4) die de adviseur toekent).

 

Kan toch zijn dat er een pand of zo in de BV zit en dat daardoor de waarde mede wordt bepaald?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Inhoudelijk weet ik er niets van, maar heb even geGoogled op de waardebepaling van een installatiebedrijf en vond toen dit artikel, wellicht handig om te lezen (hier is de waardering namelijk 0,3 en 0,4 maal de omzet, is nogal een verschil t.o.v. de waardebepaling (1,4) die de adviseur toekent).

 

Kan toch zijn dat er een pand of zo in de BV zit en dat daardoor de waarde mede wordt bepaald?

 

 

klopt het pand waar we zitten heeft een waarde van een half miljoen, het hele magazijn wat we hebben is ook 150000.

 

Link naar reactie
  • 0

Kan toch zijn dat er een pand of zo in de BV zit en dat daardoor de waarde mede wordt bepaald?

 

Tuurlijk, er kunnen zelfs 8 panden inzitten. Dat weet ik toch niet op basis van de openingspost :)

 

Maar dan kan het nog steeds wel een goede tip zijn (met als achterliggende gedachte: vaar nooit blind op de adviseur van 'de tegenpartij', vooral niet als het over waardebepaling gaat).

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk, er kunnen zelfs 8 panden inzitten. Dat weet ik toch niet op basis van de openingspost :)

 

[sarcasme modus]

Sterker nog: er kunnen evenveel hypotheken of er kan evenveel hypotheekschuld zijn :) Best leuk die panden als ze van de bank zijn, dan vertegenwoordigen ze nog weinig waarde in de onderneming... De intrinsieke waarde zou 0 kunnen zijn.

[/sarcasme modus]

 

Maar even meer inhoudelijk... Als het vertrouwen geen probleem is: stel je eigen advisieur aan in deze en laat een boekenonderzoek doen. Lijkt me toch best vervelend als je straks geld gaat betalen voor een onderneming die op papier niets waard is of zelfs schulden heeft. (gechargeerde situatie).

 

Waar ik naartoe wil: het is geen kattepis. Niet alleen kijken naar de transactie, maar ook kijken naar wat er na de transactie gebeurt lijkt me verstandig. Die aandelenaankoop kan allerlei fiscale gevolgen hebben. DGA salaris? Pensioen opbouw? Bestuurders aansprakelijkheid? Zomaar even wat kreten. Laat je bijstaan door een onafhankelijk!! adviseur.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.