• 0

Drop hier je ideeen

Hallo , dit is mijn tweede bericht , op mijn eerste bericht op zoek naar de site waar je ideeen kan droppen van groot tot klein, heb ik geen reactie gekregen nog. Ik heb zoveel ideeen ik sta te trappelen ok ze te delen , misschien heb je er ook een paar die je de groep in wilt gooien.

 

Wat doe je als je op kantoor zit en je wilt iets printen maat het komt maar niet uit de printer rollen. Een beetje bewust mens kijkt even of er nog voldoende papier inzit, de printer geen storing heeft etc., de nog iets wijzeren weten het print icoontje te vinden rechtsonder in het scherm, om na te kijken of het document echt wel in de wachtrij staat. Maar het gros van het klootjesvolk klikt nog eens op print, en nogeens. Is dit je geheel ontgaan, kijk dan eens in die kliko naast de printer, dan zie je hetzelfde mailtje, of hetzelfde powerpoint document a 50 paginas keer drie liggen.

 

Waarom krijg je niet gewoon meteen een waarschuwing als het printen niet meteen lukt. Ik bedoel als je 2 of meer keer op print klikt, dan zou je gewoon een popup te zien moeten krijgen, liefst meteen met de foutmelding. Dat als je zeker weet dat je het document meer dan 1 x wilt printenje op ok klikt. Of als je meerdere kopieen nodig hebt, dat je dat alleen maar kunt printen als het aantal kopieen numeriek invoert.

 

Men was er 10 jaar geleden zo zeker van dat er door de opkomst van het digitale tijdperk, er minder papier gebruikt zou worden. Alom verbazing dat er juist meer papier gebruikt werd. Als er iemand pakweg 10 corporate bedrijven zou bezoeken, en daar elk 3 kliko's zou controleren op duplicaten, dan denk ik dat dat op zich alleen al een behoorlijke verklaring zou kunnen betekenen.

 

En dan nog zoiets : Had vandaag 10 kopieen elk nodig van een 3-tal documenten , gaf dus numeriek aan dat ik er 10 wilde hebben. Na afloop word afgesloten, en toen ik een halve dag later een ander word document wilde printen, slechts 1 kopie, kreeg ik er ook tien. Ik snap niet dat de printsettings als zodanig blijven staan, noem mij maar dom maar ik erger me eraan dat de software erop gericht lijkt papier te verslinden ipv mensen enigzins in bescherming te nemen tegen hun eigen domheid of spilzucht, en je nog een keer vraagt of je zeker weet dat je het document weer 10 keer wilt printen. Valt er niet een plugin te ontwikkelen, die je bijvoorbeeld bij wijze van marketing dmv een cdrom van een office supplier richt aan de inkopers maar ook de systeembeheerders ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet om flauw te doen, maar ik vind dit niet echt in de categorie 'ideeen' vallen. Je noemt alleen twee voorbeelden van onhandige gebruikers.

 

Dat kun je oplossen door de software aan te passen, maar wat me een betere manier lijkt is die mensen wat beter op te leiden - da's veel praktischer, en de investering blijft tot in het einde der dagen zijn vruchten afwerpen.

Link naar reactie
  • 0

Waarom krijg je niet gewoon meteen een waarschuwing als het printen niet meteen lukt.

 

Die krijg ik: er komt dan namelijk geen papier uit te printer... ;D Thuiskantoor, dus ik zit naast m'n printers. Meestal is het iets simpels: printer vergeten aan te zetten.

 

Op een grote overheidsinstelling, waar ik 1 dag per week aanwezig ben, komt er netjes een melding op het scherm als het printen wel of niet gelukt is. Overigens ligt daar ook vaak veel overbodig materiaal, of prints die pas na uren opgehaald worden.

 

V.w.b. het wel of niet resetten van de aantallen prints, of overige instellingen, ik vind dat er wel een beetje oplettendheid van de gebruiker verwacht mag worden. Software die mij iedere keer zou vragen "weet u zeker dat u 10 prints wil maken" gaat er al snel weer af.

 

Ik ben wel met je eens dat er dingen gedaan kunnen worden om het papiergebruik terug te dringen. Dubbelzijdig (indien mogelijk) en/of verkleind (2 x A4 tot A5 terugbrengen en dan samen op 1 A4) bijvoorbeeld. Of een stukje bewustzijn kweken: je iedere keer afvragen "heb ik die print wel nodig".

 

Soms lijkt het wel of mensen een grote stapel papier op het bureau, of onder de arm, belangrijk vinden staan. Had bij mijn vorige baan een collega die alles uitprintte wat hij tegenkwam, vaak dubbel of drie keer, ook al had hij er niets mee te maken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo , dit is mijn tweede bericht , op mijn eerste bericht op zoek naar de site waar je ideeen kan droppen van groot tot klein, heb ik geen reactie gekregen nog. Ik heb zoveel ideeen ik sta te trappelen ok ze te delen , misschien heb je er ook een paar die je de groep in wilt gooien.

 

Misschien kun je nog even aangeven welk doel je met dat droppen van ideeën wilt nastreven?

 

Wat je eerste idee betreft, sluit ik mij bij de commentaren van anderen die reeds hebben gereageerd aan.

Link naar reactie
  • 1

Asjeblieft niet nog meer popups! Ik gruwel al als ik op een site waar ik ben ingelogd (Belastingdienst, bank) klik op Uitloggen en dan de (in mijn ogen redelijk stompzinnige) vraag krijg "Weet u zeker dat u wilt uitloggen?" "Ja, eikel, anders klik ik er toch niet op" is dan het eerste wat in mijn hoofd op komt.

 

En wat Windows betreft: die doet al veel te veel zijn best om voor mij te denken. Eerlijk: dat doe ik toch echt liever zelf!

Als je zelf niet kunt nadenken over wat je doet koop dan gewoon een typemachine.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je dan papier wilt besparen bij kopieerapparaten zou ik dat doen door een soort sheetfeeder te maken voor printpapier. De sheetfeeder is dat ding waar je een stapel papier in kan leggen en vervolgens die stapel met een knop kan laten scannen/kopieëren. Als je nou ook zo'n ding maakt voor papier om op te printen kun je oud papier dat aan een kant is gebruikt makkelijk gebruiken om op de andere kant te printen. Het probleem is nu dat je niet weet hoe om je dat papier in de papierlade moet leggen en geen tijd hebt om dat uit te vinden. Laatst kopieerde ik een boekje op een kopieerapparaat dat ik nog nooit had gebruikt, ik kopieër dat boekje 3x en als ik klaar ben kom ik erachter dat ik het boekje in de foute hoek had gelegd en er daardoor slechts de helft van dat boekje op de kopieën stond.

 

Wat doe je met dat papier?? Ik mikte het in de papierbak omdat ik geen idee had hoe ik dat oude papier zo in de kopieerapparaat moest krijgen dat de nieuwe prints op de goeie kant van het papier zouden komen...

 

Dat was weer 30 vel...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Als je dan papier wilt besparen bij kopieerapparaten zou ik dat doen door een soort sheetfeeder te maken voor printpapier. De sheetfeeder is dat ding waar je een stapel papier in kan leggen en vervolgens die stapel met een knop kan laten scannen/kopieëren. Als je nou ook zo'n ding maakt voor papier om op te printen kun je oud papier dat aan een kant is gebruikt makkelijk gebruiken om op de andere kant te printen. Het probleem is nu dat je niet weet hoe om je dat papier in de papierlade moet leggen en geen tijd hebt om dat uit te vinden. Laatst kopieerde ik een boekje op een kopieerapparaat dat ik nog nooit had gebruikt, ik kopieër dat boekje 3x en als ik klaar ben kom ik erachter dat ik het boekje in de foute hoek had gelegd en er daardoor slechts de helft van dat boekje op de kopieën stond.

 

Wat doe je met dat papier?? Ik mikte het in de papierbak omdat ik geen idee had hoe ik dat oude papier zo in de kopieerapparaat moest krijgen dat de nieuwe prints op de goeie kant van het papier zouden komen...

 

Dat was weer 30 vel...

 

Een boek kopiëren?

Dat is op zijn zachts gezegd niet netjes. Zo lopen auteurs dus inkomsten mis.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie markt voor een decopieeerapparaat. ;D

 

Ik begrijp alleen niet zo goed wat dit onderwerp met innovatie en ondernemerschap te maken heeft. Het gaat hier immers om een stuk bewustwording waarmee je een gedragsverandering probeert te bewerkstelligen.

 

Uiteraard kun je daar wel een softwarematige toepassing voor bedenken. Stel nu dat er een pop up verschijnt met een mannetje met een motorzaag die vraagt of hij weer een boom in het park om mag zagen. Door net als bij trialsoftware de juiste knop steeds te wisselen zullen mensen zich misschien iets bewuster worden en niet blind van alles uitprinten.

 

Het papierloze kantoor is al heel lang een soort fatamorgana, je ziet het voor je maar het blijft een utopie.

Mensen bekijken sommige zaken nu eenmaal graag op een stuk papier. Ook kun je op papier makkelijk even een aantekening kwijt, opladen is niet nodig, enz. Ook menig boek leest een stuk makkelijker weg als je het op paier voor je hebt liggen.

 

Zaken als de efactuur inclusief e-acceptgiro zullen binnenkort wel ingevoerd, de ontwikkeling daarvan loopt al enige tijd.

 

Over papierbesparing gesproken, heb je al een nee nee sticker op je brievenbus ?

Link naar reactie
  • 0

Een boek kopiëren?

Dat is op zijn zachts gezegd niet netjes. Zo lopen auteurs dus inkomsten mis.

Tja, mijn idee was het niet (leraar) maar je wilt niet weten wat er qua auteursrecht op scholen allemaal misgaat...

 

Filmrechten? haha! Muziekrechten? haha! Boekrechten? haha! Afbeeldingsrechten? haha! ( kijk maar eens een gemiddeld werkstuk door, als bron staat er: google images ;D )

 

Het was trouwens niet een heel boek maar een hoofdstuk :P

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Wat doe je met dat papier?? Ik mikte het in de papierbak omdat ik geen idee had hoe ik dat oude papier zo in de kopieerapparaat moest krijgen dat de nieuwe prints op de goeie kant van het papier zouden komen...

 

Dat was weer 30 vel...

 

Hergebruiken als kladpapier / aantekeningen.

 

En v.w.b. het opnieuw invoeren voor dubbelzijdig, 1 keertje testen met een klein merktekentje op het bovenste velletje wat in de papierlade ligt, dan weet je hoe het papier door het apparaat loopt.

Link naar reactie
  • 0

Jazeker heb ik een Nee sticker op mijn brievenbus. En ik heb ook diverse leveranciers de afgelopen weken gebeld omdat deze iedereen die ooit bij ons heeft gewerkt bijna elke week een mailing of catalogus sturen, dat is nu ook afgelopen, we krijgen er nu nog maar 1 naar het algemene adres.

 

Ik kan me inleven dat veel mensen niet nog meer pop ups willen zien, mij gaat het erom dat vooral bij Corporate bedrijven de verspilling het heftigst is. De printer staat niet op de vloer, dus je moet er even naar toe lopen om je prints te halen. Ligt er niets, loopt iedereen vrolijk naar zn plek terug en klikt nogmaals op print. Ik weet het zo zeker, omdat ik wel bij problemen op de printstatus klik en dan telkens zie dat mensen het doodleuk nog 2-3 of vaker proberen, en dan gaat het echt niet om een mailtje maar om vette presentaties etc. Ik werk met bijna alleen maar hoogopgeleide mensen, maar het schiet blijkbaar niemand te binnen om even te kijken of er nog voldoende papier in de printer zit of dat een ander probleem er voorzorgt dat er niet geprint kan worden. Ik ben het dus vaak die de pakken papier in de printer legt , en voordat MIJN print eruit komt krijg ik eerst alle die vette powerpoints van 50 pagina's !! X 3 ofzo ! Op de reacties op mijn bericht is het net of deze mensen allemaal dom zijn, training nodig hebben , maar dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Een popup die je duidelijk maakt dat je document in de wachtrij staat, omdat de feeder leeg is bijvoorbeeld ! Zorgt ervoor dat je die vergissing niet maakt. En ik doe echt niet moeilijk om 20 velletjes per dag,. de kliko bij ons die naast de printer staat, is elke twee weken VOL. De systeembeheerders ergeren zich hier ook kapot aan, vooral omdat zij tevens het papier en cartrdiges naar alle afdelingen sjouwen, maar zijn het eens met de stelling dat het aan de software ligt. Omdat je nou eenmaal houd dat er mensen zijn die niet bewust omgaan met papieren helemaal niet willen weten wat een printcue is en hoe je die dan kan zien. En als je een batterijtje mensen eindelijk hebt uitgelegd wat ze moeten doen als het printje er niet onmiddellijk uitkomt, heb je weer een nieuwe batterij corporate hoogopgeleide yuppies die weer opnieuw uitleg dienen te krijgen.

Het hoeft ook geen pop up te zijn, mag ook dat de printrij zichtbaar wordt op het moment dat je de printopdracht stuurt, en dat deze op je scherm blijft staan totdat je print eruit is. Dan zie je namelijk ook meteen of er redenen zijn waardoor er niet geprint wordt. De bedoeling van dit topic was, is toch een leuke plugin om op cdrom bij een pallet papier te krijgen. Uiteraard word er dan minder papier besteld, maar daartegenover zou dat wel onze vaste leverancier worden omdat wij graag zakendoen met bedrijven die ook bewust omgaan met het milieu.

Link naar reactie
  • 0

O ja, hergebruik....inderdaad....Maar dan wel ook verantwoord. Niet zoals toen ik ooit aangifte moest doen bij de politie vanwege inbraak, dat ik een telefoonnummer meekreeg , op een kwart A-4tje, van de stapel papier voor hergebriuik duidelijk, alleen op de andere kant stond een deel van een procesverbaal over huiselijk geweld inclusief voor an achternamen en adressen. Dat is eigenlijk ook het moment geweest dat ik vaak over dit onderwerp ging nadenken, want alle goeie bedoelingen ten spijt, dit moet toch niet kunnen....Hoeveel zin zou het hebben om weer terug te lopen en ze uit te leggen dat dat niet kan. Moet ik dat de politie gaan uitleggen ? Zodoende ben ik er op gaan letten en over na gaan denken, hoe stop je dat mensen dingen printen waar ze helemaal niets aan hebben of waar geen noodzaak voor is.

 

10 jaar geleden bij IBM, moest je alle prints op halen bijn de balie van de printkamer. Daar lag het dan voor je klaar met je naam als voorblad. Niet alleen zodat er niet nodeloos geprint werd, maar omdat vertrouwelijke documenten dan ook niet achteloos bij de printer zouden blijven liggen. Maar dat vind ik dan ook weer uit de tijd.

 

Link naar reactie
  • 0

Xerox vindt manier om meerdere keren op hetzelfde blad papier te drukken

Raadpleeg inhoudstafel van nummer 126 31/01/2007 UTOPIES

 

• Twee afgedrukte bladzijden op vijf zijn bedoeld voor onmiddellijk gebruik en worden slechts één keer gelezen.

• Xerox werkt aan een technologie met inkt die na een relatief korte termijn verdwijnt.

 

Deze technologie, die nog in de testfase zit, is de vrucht van een samenwerking tussen het Canadese onderzoekscentrum van Xerox en het Palo Alto Research Center. De gebruikte inkt verdwijnt een dag na het afdrukken, waardoor het mogelijk wordt om verschillende keren op hetzelfde papier te drukken. Xerox heeft vastgesteld dat documenten die worden afgedrukt om onmiddellijk gelezen te worden en die daarna worden vernietigd (in tegenstelling tot documenten om te archiveren), bijna de helft van alle afdrukken uitmaken. Opgelet: deze technologie geldt slechts voor een bepaald type van papier en printer.

 

Het project kadert in het ecologische innovatiebeleid van Xerox, de historische pionier van het ‘papierloze kantoor’ met leasing van kopieermachines en recuperatie van inktpatronen.

 

Het merk creëerde in het verleden ook al een afdruktechnologie die 90% minder afval genereert dan vergelijkbare afdrukken, biedt ecologisch efficiënte printers aan en voert onderzoek naar tal van andere manieren om de papierberg te verminderen.

 

Bedankt voor de Link !!

Link naar reactie
  • 0

Het is fijn dat jij je drukt maakt over het onnodig papierverbuik bij jou op het kantoor. Het is echter geen technisch probleem maar gewoon gemakszucht cq onverschilligheid van de mensen dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

 

Het is echter geen onderwerp voor een forum wat zich vooral richt op innovatie en ondernemerschap, daarom gaat hier een slotje op.

 

 

 

 

 

 

 

PS laat je sysops maar eens kijken naar OS X van Apple.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is fijn dat jij je drukt maakt over het onnodig papierverbuik bij jou op het kantoor. Het is echter geen technisch probleem maar gewoon gemakszucht cq onverschilligheid van de mensen dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

 

Het is echter geen onderwerp voor een forum wat zich vooral richt op innovatie en ondernemerschap, daarom gaat hier een slotje op.

 

 

 

 

 

 

 

PS laat je sysops maar eens kijken naar OS X van Apple.

 

 

Volgens mij zijn ze nog aan het bijkomen van de laatste "wow" van M$....... ;)

Link naar reactie
  • 0

Er schoot me laatst iets te binnen toen ik bij mijn ouderlijk huis de deur moest opendoen voor een installateur van de NUON (beide waren aan het werk, en dan rij ik even heen en weer).

 

De hele meterkast en (volgens mij) alle meters gingen op de schop dus zo lang als zijn bezoek duurde zat ik te brainstormen over het volgende:

 

 

Meterkast 2.0 (ha-ha)

 

Een apparaatje/kastje dat alle meters registreerd en bijhoud, het kastje moet een draadloos signaal zenden richting een klein LCD-display waarop te zien is hoe 'groen' je leeft. Dit signaal wordt (lees kan) tevens via het internet direct worden verzonden naar mijnmeterkast2.0.ltd waar je een persoonlijk profiel kunt hebben. Hier kun je ook aangeven hoe groot je huis is, hoeveel badkamers, hoeveel bewoners, aantal m2 buitenmuur etc.

Wanneer je hier gebruik van maakt kun je je 'ranking' zien op de website alsmede op het LCD-display die ergens in de huiskamer te plaatsen is, uiteraard is deze ranking gebaseerd op zoveel mogelijk eigenschappen die je hebt in/aangevuld op je profiel. Hierdoor kun je zien hoveel meer/ minder 'groen' jouw huishouden leeft ten opzichte van anderen.

 

Uiteraard kun je alles aanvullen met 'zuinigheidstips' om anderen te helpen ook groener te leven. Je kan het verschil in verbruik (en kosten) zo makkelijk in kaart brengen in bijvoorbeeld een geval wel/geen HR-ketel of piek/dal-stroom.

 

Je zou ze kunnen verkopen bij een media-markt maar het zou waarschijnlijk beter passen bij één (of meerdere) energie-maatschappij(en) om dit gratis weg te geven/ te verkopen aan huidige en/of nieuwe klanten.

 

De bottomline is dat je het verbruik van je huis online deelt, ook kunt delen welke eigenschappen van jouw huis voor dat verbruik zorgen, en nog belangrijker hoe je hier (positief) invloed op kunt uitoefenen. Het past goed in de groene trend van nu en kan tevens zorgen voor grote kostenbesparingen. Je word natuurlijk ook met alle postieve en negatieve veranderingen in je verbruik geconfronteerd op het LCD-display.

 

Het is een idee, ik weet alleen de technische haalbaarheid niet, maar in samenwerking met een energie-maatschappij moet het natuurlijk in principe altijd mogelijk zijn.

 

Misschien leuk voor iemand die helemaal into groen ondernemen is, een ondernemer die soortgelijke hardware heeft ontwikkeld of wie dan ook.

 

Wat vinden/ denken jullie? Ik heb overigens geen onderzoek gedaan wat er al is of kan, het is puur een idee.

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom vraag je geen groene subsidie aan?

 

Hoe voer je de randvoorwaarden in dat systeem? Ik bedoel daarmee de status van de woning en de isolatiewaarde van de woning.....

 

Bouwjaar opgeven en/of van schaal van 1/10 de isolatie laten aangeven. Bij deze schaal staat dan uitleg, wat er bij 10/10 ongeveer in een huis gedaan en wat er bij 1/10 in een huis aan isolatie ligt.

 

Heb je werkelijk geen idee vul je het bouwjaar in van je huis, dan pakt het systeem het gemiddelde cijfer van huizen uit dat bouwjaar.

 

Denk dat je dan wel redelijk dichtbij komt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.