• 0

Rookverbod horeca en coffeeshops

Is het mogelijk om het rookverbod te omzeilen?

 

Ik had gehoord dat het kon.Om je te laten inschrijven als vereniging bij de kvk en werkt met lidmaatschap pasjes. Is dit dan de manier om de rookverbod te omzeilen??? Of zijn er meerdere manieren?

 

??? ??? ???

 

 

 

 

 

 

Edit, gelieve het gebruik van uitsluitend hoofdletter achterwege te laten, schreeuwen is niet nodig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

een rook club zal je misschien wel mogen oprichten maar hou er wel rekening mee dat je dan wel alles zelf moet doen, je kan geen personeel in dienst nemen aangezien je personeel niet in een rookruimte mag laten werken.

 

Bediening/glazen ophalen in een speciale rookruimte in een cafe is b.v. ook niet toegestaan.

Link naar reactie
  • 0

een rook club zal je misschien wel mogen oprichten maar hou er wel rekening mee dat je dan wel alles zelf moet doen, je kan geen personeel in dienst nemen aangezien je personeel niet in een rookruimte mag laten werken.

 

Bediening/glazen ophalen in een speciale rookruimte in een cafe is b.v. ook niet toegestaan.

 

Stel dat je een bij een bestaande kroeg een 'rookterras' hebt. Je laat dit terras verwarmen en plaatst luxe stoelen, parasollen schuttingen enz. Muziekje erbij en je hebt je 'rookruimte' in de buitenlucht. Hier zou je toch wel personeel mogen laten werken? Het lijkt mij best wel een goed idee.

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

een rook club zal je misschien wel mogen oprichten maar hou er wel rekening mee dat je dan wel alles zelf moet doen, je kan geen personeel in dienst nemen aangezien je personeel niet in een rookruimte mag laten werken.

 

Bediening/glazen ophalen in een speciale rookruimte in een cafe is b.v. ook niet toegestaan.

 

Stel dat je een bij een bestaande kroeg een 'rookterras' hebt. Je laat dit terras verwarmen en plaatst luxe stoelen, parasollen schuttingen enz. Muziekje erbij en je hebt je 'rookruimte' in de buitenlucht. Hier zou je toch wel personeel mogen laten werken? Het lijkt mij best wel een goed idee.

 

Ik ken de wet niet uit mijn hoofd maar wat ik begrepen heb mag je personeel dus niet laten werken in de ruimtes/plekken waar gerookt wordt. Of een teras daar ook onder valt durf ik zo niet te zeggen maar lijkt me vrij waarschijnlijk.

Link naar reactie
  • 0
De markt ervoor is klein omdat de meeste mensen weliswaar een hekel aan roken hebben maar niet de moeite nemen om er iets voor te doen.

 

En dat is dan de schuld van de rokers? Wat is er gebeurd met eigen verantwoordelijkheid en zo?

 

In Californie is het al heel lang verboden te roken in bars en restaurants, en daar is het aantal mensen dat buiten de deur eet veel hoger dan hier.

 

Dat geldt voor heel urban USA en heeft niets met roken te maken - ze zijn gewoon te lui om te koken! ;)

 

Ik blijf er bij dat ik niet begrijp waarom het niet verboden is om andere mensen voor de lol bloot te stellen aan longkanker.

 

Daar ben ik het helemaal mee eens, laat daar alstjeblieft geen twijfel over bestaan! Alleen vind ik het redelijker om beide groepen tevreden te houden, zodat iedereen gewoon zelf kan kiezen.

 

Soms moet je als overheid de burgers in bescherming nemen ook al vragen ze er niet zelf om.

 

Da's een post voor dat draadje over betutteling... ;)

 

Geef de niet-roker een keuze en hij kiest voor niet-roken kroeg maar omdat hij gewend is dat er in de kroeg wordt gerookt staat hij er redelijk onverschillig tegenover.

 

Dus heel Nederland moet rookvrij worden gemaakt voor mensen die er in grotendeels onverschillig tegenover staan? Als het ze zelf al niet boeit, waarom zou de overheid zich er dan nog tegenaan moeten bemoeien?

 

Wie wil er weg van zijn vrienden en weg van zijn stamkroeg met een aantal lotgenoten gezellig gaan zitten roken?

 

Niemand, daarom wordt de stamkroeg omgetoverd in een rookvereniging. :)

 

Als de roker zich sociaal op zou stellen en zou vragen of we er bezwaar tegen zouden hebben.

 

Dat gaat meer over gedrag dan over roken. Als ik in mijn eigen huis bezoek heb vraag ik ook of ze er bezwaar tegen hebben als ik rook, hoewel de mensen die er echt last van hebben, zoals Christine, tegen die tijd allang weer buiten zouden staan.

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik iedereen die rookt mede verantwoordelijk houd voor mijn ongemakken.

 

Sorry, maar nee. Rokers zijn niet schuldig aan hoe de samenleving met het verschijnsel omgaat. Als er ondanks een verbod toch wordt gerookt ligt dat anders, en dan natuurlijk alleen voor diegenen die dat verbod overtreden.

 

De overheid houdt totaal geen rekening met de omwonenden.

 

Ik ben het eens met Paul! :o

 

;)

 

Ik heb zelf in Utrecht tegenover Moira gewoond, waar men vorige zomer als ludieke aktie een niet-roken avond organiseerde, met als gevolg dat er continue 20 tot 30 man met een biertje in de ene en een peuk in de andere hand buiten stond te schreeuwen en te zingen. Dus ja, voor omwonenden van een kroeg gaat het stukken erger worden.

 

Toch is dit ook de verantwoording van de kroegbaas. Een nette asbak buiten zetten en geen geschreeuw buiten.

 

Ik denk niet dat de meeste kroegen het zich kunnen veroorloven om iemand buiten neer te zetten om dat ik de gaten te houden... ;)

 

En komt dat omdat er plotseling een kroeg wordt gebouwd naast je huis?

 

Somebody else's problem, eh? Jij woont dus niet naast een kroeg, begrijp ik...

 

Stel dat je een bij een bestaande kroeg een 'rookterras' hebt. Je laat dit terras verwarmen en plaatst luxe stoelen, parasollen schuttingen enz. Muziekje erbij en je hebt je 'rookruimte' in de buitenlucht. Hier zou je toch wel personeel mogen laten werken? Het lijkt mij best wel een goed idee.

 

Theoretisch wel, alleen ontbreekt het bij, zeg, 95% van de kroegen aan de mogelijkheid hiertoe.

Link naar reactie
  • 0

En dat is dan de schuld van de rokers? Wat is er gebeurd met eigen verantwoordelijkheid en zo?

 

Het verschil is dat jij niet ziek wordt als je even niet rookt terwijl ik wel ziek wordt als ik even wel meerook. Iedereen doet altijd maar alsof beide partijen gelijksoortige verantwoordelijkheden en mogelijkheden hebben. Een roker kan met een simpele beweging een einde maken aan het niet roken in een ruimte maar een niet-roker kan niet een einde maken aan het roken, sterker nog, als ergens wordt gerookt dan is het urenlang of zelfs dagenlang no-go terrein.

 

Ik vind het prima als iemand rookt maar ik eis dat een ruimte van 30cm om mij heen 100% vrij blijft van rook en longkanker. Is dat nou zo veel gevraagd? Die 30cm is maar een heel klein deel van de kroeg. Maar geen roker is bereid zelfs maar die 30cm vrij te houden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedenk wel dat dit soort wetgeving niet gaan om of bedoeld is voor mensen met extreme allergien tegen sigarettenrook - er is bijna niemand die echt acuut ziek wordt als hij een kamer betreed waar wordt gerookt, laat staan de vorige dag gerookt is of iets dergelijks.

 

Uiteraard is zoiets heel vervelend, maar roken om die reden verbieden is zoiets als bomen in nederland verbieden zodat mensen met hooikoorts er geen last meer van hebben.

 

daarom wordt de stamkroeg omgetoverd in een rookvereniging.

 

Als het kon zou het me niet verbazen als er hier en daar zoiets gebeurd.

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig kunnen mensen wel nadenken en bomen niet. Soms moet je een noodzakelijk kwaad accepteren omdat het nu eenmaal is. alle bomen omhakken veroorzaakt hele andere problemen. Niet meer roken veroorzaakt hooguit afkickverschijnselen om even flauw op je voorbeeld te reageren

 

Je wordt niet acuut ziek van een ruimte waar gerookt wordt. Maar op de lange termijn kun je wel dodelijk ziek worden. Zeker als je veel openbare ruimtes bezoekt waar gerookt wordt.

 

De vraag is niet of je er acuut ziek van wordt maar de afweging tussen het belang van het roken en de algemene gezondheid.

 

Wil je dit omzeilen dan kan ik me voorstellen dat er een rokersverenigingen etc opgericht worden. Maar ik denk juist doordat dan echt iedereen daar rookt dat zelfs de mildere rokers het niet meer aangenaam vinden, dus of het zin heeft... :)

 

Hoe zit het trouwens met de electronische sigaret? Mag die wel in de kroeg? Is dat niet een alternatieff voor in de kroeg?

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Je wordt niet acuut ziek van een ruimte waar gerookt wordt.

 

Het was in reactie op wat Christine screef, die er als ik het goed begrijp wel acuut naar van wordt.

 

Hoe zit het trouwens met de electronische sigaret? Mag die wel in de kroeg? Is dat niet een alternatieff voor in de kroeg?

 

Tabak zit er niet in, dus ik neem aan dat het voor de wet geen probleem is.

Link naar reactie
  • 0
Iedereen doet altijd maar alsof beide partijen gelijksoortige verantwoordelijkheden en mogelijkheden hebben

 

Daar heb je gelijk in - excuses. :)

 

Maar geen roker is bereid zelfs maar die 30cm vrij te houden.

 

Of in staat. Ik ben er van overtuigd dat de meeste het graag zouden doen als het kon, maar als er aan de andere kant van de ruimte toch al gerookt wordt, is het kwaad al geschied.

 

Niet meer roken veroorzaakt hooguit afkickverschijnselen om even flauw op je voorbeeld te reageren

 

Het gaat mij persoonlijk helemaal niet om het afkicken. Ik vind het prettig om te roken. Het is mijn keuze (inclusief alle mogelijke gevolgen) en met mij die van 5 miljoen andere Nederlanders.

 

Je wordt niet acuut ziek van een ruimte waar gerookt wordt. Maar op de lange termijn kun je wel dodelijk ziek worden. Zeker als je veel openbare ruimtes bezoekt waar gerookt wordt.

 

Sommige mensen wel, en dan doel ik niet alleen op Christine. Ik heb een collega gehad die het acuut en letterlijk stervensbenauwd kreeg als er 10 meter verderop een sigaret aangestoken werd. Daar hou je dan dus rekening mee.

 

De vraag is niet of je er acuut ziek van wordt maar de afweging tussen het belang van het roken en de algemene gezondheid.

 

In dat licht moet op termijn dus fast-food ook verboden worden en sporten verplicht gesteld... Waarom mag iedereen niet gewoon zelf kiezen hoe hij zijn/haar leven al of niet naar de kloten helpt?

 

Hoe zit het trouwens met de electronische sigaret? Mag die wel in de kroeg? Is dat niet een alternatieff voor in de kroeg?

 

Als Klink het ding toelaat, dan mag het in de kroeg ook, maar dat eerste acht ik erg onwaarschijnlijk - het schijnt dat het heel gemakkelijk is om bij 'ondeskundig gebruik' een hoeveelheid nicotine in je lichaam te krijgen die gelijk staat aan 5 pakjes zware shag, terwijl je denkt dat je je gebruikelijke 10 Marlboro light's rookt. In die doses is het dan niet meer recreatief, of zo...ik weet niet mee prrecies hoe het zat, maar dan zou het weer onder een andere wet vallen.

Link naar reactie
  • 0
Het gaat mij persoonlijk helemaal niet om het afkicken. Ik vind het prettig om te roken. Het is mijn keuze (inclusief alle mogelijke gevolgen) en met mij die van 5 miljoen andere Nederlanders.

 

Natuurlijk vind je het prettig om te roken omdat dit het onprettige gevoel van afkicken opheft. Heb zelf gerookt (ben al 28 jaar gestopt) en weet dus hoe het is om verslaafd te zijn.

 

In dat licht moet op termijn dus fast-food ook verboden worden en sporten verplicht gesteld... Waarom mag iedereen niet gewoon zelf kiezen hoe hij zijn/haar leven al of niet naar de kloten helpt?
Als je bij de fastfood een hamburger in iemand anders zijn keel propt wordt je al opgepakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

schiphol -

 

Het rookverbod op Schiphol heeft geleid tot een fors lagere omzet bij horecavestigingen op de luchthaven. Reizigers bestellen minder drankjes sinds de invoering van het rookverbod op 1 januari.

 

Volgens horeca-exploitant HMSHost is de omzet in bars met tien procent gedaald. In de restaurants wordt meer eten besteld, maar de stijging is onvoldoende om de terugloop in de bars te compenseren. De ervaringen op Schiphol lijken bange vermoedens van cafébazen te bevestigen dat het landelijke rookverbod per 1 juli leidt tot minder klanten en minder omzet.

 

http://www.haarlemsdagblad.nl

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Kwam een tijdje geleden hier de (mede-)eigenaar van dit bedrijf tegen:

 

http://www.smokingsolutions.com/

 

Die maken complete buitenrook oplossingen. Verwarming, beveiliging, afdak, asbakken, etc. etc. Leuk bedrijf en goed aan het inspelen op de huidige markt.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
  • 1

Ik snap de poeha niet zo. Het is toch hardstikke fijn dat de overheid eindelijk eens luisterd naar de meerderheid van Nederland. Maar 31% van de volwassen Nederlanders roken. De meerderheid dus niet.

 

Hier liggen juist kansen voor horeca ondernemers om die meerderheid dus naar de horeca te krijgen. De doelgroep is juist dus groter geworden en daar zou de horeca ondernemer zich op moeten focussen en niet hoe ze de wet kunnen omzeilen.

 

In Groningen hebben ze ook een proef gedaan met een grote horecagelegenheid om die een paar maanden niet-roken te maken. Uiteraard mislukte dit, de verklaring daarvoor is heel simpel er waren teveel alternatieven. Wanneer er geen alternatief meer is, moet men zich aanpassen. Uiteraard doet het de eerste maanden pijn in de horeca, maar naarmate men het gewend is zal het reuze meevallen.

 

Net als het rookverbod in openbare gebouwen en het openbaar vervoer (vroeger de bus, later de trein) was iedereen over de zeik van dit verbod en zweerde heel Nederland niet meer met het openbaar vervoer te reizen. Toch zitten de treinen en bussen nog steeds vol en hoor je niemand er meer over.

 

Deze maatregelen zijn alleen maar beter voor onze kinderen. Ik ben er in ieder geval blij mee, tegen de tijd dat mijn kinderen de leeftijd krijgen om te gaan roken is het allang uit om te gaan roken en is het iets wat raar is om te doen. Uiteraard zijn er wel meer dingen wat je uit de wereld moet helpen, maar je moet toch ergens beginnen en dit is een goed begin.

Wie niet waagt, wie niet wint......

 

http://www.lannation.nl

More than just LAN - gaming

 

http://www.gameforceone.nl

The number One Force in Gaming

Link naar reactie
  • 0

Je wordt niet acuut ziek van een ruimte waar gerookt wordt.

 

Als tien seconden voor jou niet acuut is, dan heb je gelijk. Zo lang duur het bij mij, hooguit. En het gaat ook nooit over. Sinds het begonnen is, met een 100% correlatie met tabaksrook, ben ik geen dag meer gezond geweest.

 

Maar los van mijzelf, longkanker is niet iets wat je krijgt als je honderd of honderdduizend sigaretten hebt meegerookt. Het is een kanspercentage dat ook in de eerste minuut oploopt. Je kunt longkanker krijgen van een minuut meeroken, ook als je verder nooit meer iemand met een sigaret tegenkomt.

 

Ik vraag niet dat mensen niet roken. Ik vraag om een kleine ruimte van 100% rookvrije lucht direct om mij heen, is dat teveel gevraagd? Spuiten is een goed alternatief, dan krijg je nog meer nicotine binnen en veroorzaak je geen overlast voor anderen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het rookverbod op Schiphol heeft geleid tot een fors lagere omzet bij horecavestigingen op de luchthaven. Reizigers bestellen minder drankjes sinds de invoering van het rookverbod op 1 januari.

 

Je gaat naar Schiphol om te vliegen, niet om te drinken. Schiphol is voor een grote groep mensen sowieso een probleem, tot dinsdag, omdat de rookruimten niet zijn afgescheiden, en je moet er langs wil je bij je gate komen.

Link naar reactie
  • 0

Een fles Hiedseck Piper Rose is wel lekker zo onderweg naar de VS...... :o

een fles spa blauw is ook lekker hoor. Alleen kan dat niet vanaf schiphol, maar wel op de terugweg.

 

Rokers moeten gaan proberen te accepteren dat ze verslaafd zijn. Dan kunnen ze er ook aan gaan werken om van die verslaving af te komen.

Dat vereist wilskracht. Als je dat niet hebt dan ga je argumenten verzinnen.

 

Ik was 10 en toen kwam ik van school terug met de mededeling "van roken ga je dood". Mijn ouders hebben die dag allebei de laatste sigaret van hun leven gerookt. Niet vanwege de informatie, maar vanwege het voorbeeld dat ze mij en mijn zus wilden geven. Ze zijn daarna wel oud geworden.

 

Link naar reactie
  • 0
NRC schrijft dat kinderen zelfs meeroken als de ouders speciaal met hun sigaretje buiten gaan staan.

 

En tegelijkertijd suggereren de gequote percentages dat de invloed van roken redelijk marginaal is...

 

Rokers moeten gaan proberen te accepteren dat ze verslaafd zijn. Dan kunnen ze er ook aan gaan werken om van die verslaving af te komen.

 

Oh, puhlease...hebben we weer zo eentje met de misconceptie dat rokers volldige idioten zijn die geen idee hebben wat er aan de hand is.

 

Dat vereist wilskracht. Als je dat niet hebt dan ga je argumenten verzinnen.

 

En nog een...

 

Ik was 10 en toen kwam ik van school terug met de mededeling "van roken ga je dood".

 

En datzelfde geldt voor vet eten, autorijden, wonen in een stad, thuis klussen - ga zo maar door. Als we dan toch ongenuanceerd gaan doen kan dat er ook nog wel bij, toch?

 

Kleine illustratie: mijn dochter van 8 mocht laatst met de buren meerijden om een trampoline te halen, en na afloop hoorde ik dat die zak met drie kinderen zonder gordel of stoeltjes rondgreden heeft - iets dat elke dag gebeurt, waar je niemand over hoort, en wat als het misgaat zo goed als zeker het worst-case scenario betekent...

 

Het enige waar je gegarandeerd dood van gaat is leven - we zijn allemaal terminaal ziek. Binnen dat kader nemen we allemaal de nodige risico's die dat onvermijdbare einde in enige mate kan bespoedigen (met de nadruk op 'kan') in ruil voor genot, gemakzucht of een andere even vluchtige reden. De een wat meer, de ander wat minder, maar ga daar alstjeblieft niet moralistisch over doen.

 

Ze zijn daarna wel oud geworden.

 

Daar ben ik heel blij om, voor hen en jou, maar niemand weet of ze dat anders niet zouden zijn geworden. Laten we het allemaal alstjeblieft niet zo dramatisch maken.

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe je het ook wendt of keert, roken is iets waarover iedereen zelf moet beslissen en op het moment dat jij anderen schade berokkend met die keuze ben je (imo) fout bezig... daarom vind ik het helemaal niet raar dat de overheid het verbiedt in de horeca.

 

En dat staat compleet los van dieselauto's die mij longkanker bezorgen in de stad, autogebruik mag wat mij betreft ook best enorm ingeperkt worden (als de overheid nou eindelijk eens zorgt voor fatsoenlijk OV...) maar dat dat niet gebeurt wil niet zeggen dat roken niet ingeperkt moet worden...

 

Overigens, k zag vandaag op het nieuws dat het in Frankrijk allemaal erg meeviel met omzetverlies, 4,5% minder omzet aan de bar maar verder nauwelijks verschil. Wel zijn de terrassen nu no go voor niet rokers omdat alle rokers op de terrassen gaan zitten waardoor die een grote rookpluim zijn...

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Maar hoe je het ook wendt of keert, roken is iets waarover iedereen zelf moet beslissen en op het moment dat jij anderen schade berokkend met die keuze ben je (imo) fout bezig... daarom vind ik het helemaal niet raar dat de overheid het verbiedt in de horeca.

 

Het eerste deel ben ik het mee eens, maar het laatste deel niet. Vrijwillig rookvrije horeca is geprobeerd en jammerlijk mislukt wegens een totaal gebrek aan interesse.

 

Los daarvan - waarom, in het licht van 'iedereen zijn keuze' niet naar rato rookvrij? Omdat het niet om keuzes gaat, maar omdat onze regering als puntje bij paaltje komt mensen eigenlijk het roken gewoon wil verbieden.

 

En dat staat compleet los van dieselauto's die mij longkanker bezorgen in de stad, autogebruik mag wat mij betreft ook best enorm ingeperkt worden (als de overheid nou eindelijk eens zorgt voor fatsoenlijk OV...) maar dat dat niet gebeurt wil niet zeggen dat roken niet ingeperkt moet worden...

 

Wees nou eens eerlijk - vind je dat zelf logisch of consequent klinken?

Link naar reactie
  • 0

Je gaat naar Schiphol om te vliegen, niet om te drinken. Schiphol is voor een grote groep mensen sowieso een probleem, tot dinsdag, omdat de rookruimten niet zijn afgescheiden, en je moet er langs wil je bij je gate komen.

 

Op schiphol mag al een tijdje nergens meer gerookt worden. Eigenlijk is dat een idiote oplossing, waarom niet gewoon een paar afgesloten rooklounges maken zoals veel andere vliegvelden hebben?

 

In de situatie tot begin dit jaar was het inderdaad zo dat de plaatsen waar gerookt mocht worden niet waren afgesloten en je daar dus doorheen moest. Maar waarom dat oplossen met een compleet rookverbod voor het hele vliegveld, terwijl het net zo goed had gekund met afgsloten rookruimtes?

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik 14 jaar gerookt en ben sinds 1 november 2006 gestopt. Veel stoppers beginnen direct te zeuren over roken en worden de grootste zeurpieten omtrent roken. Ondanks dat ik zware van Nelle shag gerookt heb vrij stevig zal ik nooit iemand verbieden te roken. Iedereen moet het voor zichzelf weten wat hij doet. Als iemand naast mij gaat roken, prima ik heb er totaal geen last van, zolang je als niet roker niet 8 uur per dag in de rook zit, prima hoe vaak komt het nou voor. Ik vind het een kwestie van elkanders dingen respecteren. Als ik het nou lekker vind om aardbeien met mayonaise te eten en de roker naast mij word er misselijk van is dat ook jammer voor hem, het werkt 2 kanten op.

 

Wat ik persoonlijk echt belachelijk vind is het rookverbod in de horeca. Een horeca gelegenheid (bedoel ik voornamelijk de cafe's) bestaat uit 4 delen, zuipen, roken, ouwehoeren en muziek. Ben je het niet eens met een van deze delen, dan blijf je toch lekker thuis dan hoor je niet in een cafe te komen...

 

Ik weet nog wel dat op een verjaardag vroeger altijd de huiskamers blauw stonden van de rook en dat de kleine kinderen hun flesjes gegeven werden met een peuk in de mond. Het was volkomen normaal om gewoon door te roken tijdens een zwangerschap, deze kinderen zijn toch ook niet eerder dood gegaan? Tegenwoordig mag je alleen nog op een stukje prei knabbelen op een verjaardag want van de rest ga je dood ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.