• 0

Rookverbod horeca en coffeeshops

Is het mogelijk om het rookverbod te omzeilen?

 

Ik had gehoord dat het kon.Om je te laten inschrijven als vereniging bij de kvk en werkt met lidmaatschap pasjes. Is dit dan de manier om de rookverbod te omzeilen??? Of zijn er meerdere manieren?

 

??? ??? ???

 

 

 

 

 

 

Edit, gelieve het gebruik van uitsluitend hoofdletter achterwege te laten, schreeuwen is niet nodig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik snap de poeha niet zo. Het is toch hardstikke fijn dat de overheid eindelijk eens luisterd naar de meerderheid van Nederland. Maar 31% van de volwassen Nederlanders roken. De meerderheid dus niet.

 

Hier liggen juist kansen voor horeca ondernemers om die meerderheid dus naar de horeca te krijgen. De doelgroep is juist dus groter geworden en daar zou de horeca ondernemer zich op moeten focussen en niet hoe ze de wet kunnen omzeilen.

 

In Groningen hebben ze ook een proef gedaan met een grote horecagelegenheid om die een paar maanden niet-roken te maken. Uiteraard mislukte dit, de verklaring daarvoor is heel simpel er waren teveel alternatieven. Wanneer er geen alternatief meer is, moet men zich aanpassen. Uiteraard doet het de eerste maanden pijn in de horeca, maar naarmate men het gewend is zal het reuze meevallen.

 

Net als het rookverbod in openbare gebouwen en het openbaar vervoer (vroeger de bus, later de trein) was iedereen over de zeik van dit verbod en zweerde heel Nederland niet meer met het openbaar vervoer te reizen. Toch zitten de treinen en bussen nog steeds vol en hoor je niemand er meer over.

 

Deze maatregelen zijn alleen maar beter voor onze kinderen. Ik ben er in ieder geval blij mee, tegen de tijd dat mijn kinderen de leeftijd krijgen om te gaan roken is het allang uit om te gaan roken en is het iets wat raar is om te doen. Uiteraard zijn er wel meer dingen wat je uit de wereld moet helpen, maar je moet toch ergens beginnen en dit is een goed begin.

Wie niet waagt, wie niet wint......

 

http://www.lannation.nl

More than just LAN - gaming

 

http://www.gameforceone.nl

The number One Force in Gaming

Link naar reactie
  • 1

Als iemand heroine wil spuiten of coke wil snuiven, dan hou ik ze niet tegen, ik vind dat dat legaal zou moeten zijn.

Meen je dat echt?

 

Hoeveel mensen gaan er in ons land jaarlijks dood aan heroinegebruik? tien? Er gaan er twintigduizend per jaar dood aan roken. Dus waarom moet heroine verboden zijn? Legalisering helpt ons ook af van de drugscriminaliteit. Geen autokraken meer, geen junks die inbreken, geen schietpartijen tussen rivaliserende drugsbenden, geen bolletjesslikkers meer op schiphol, moet je kijken hoeveel tijd de politie dan voor andere dingen heeft.

Bovendien hoeven drugs niet meer gepusht te worden als ze legaal zijn. Geen enge types die jouw en mijn kinderen geforceerd aan de drugs helpen.

 

Ik zei toch dat ik erg liberaal was?

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hier een roker!

 

Wat mij altijd verbaasde tijdens deze discussies dat een roker gehouden werd altijd en overal continu te willen roken.

 

Ik als zware roker verzeker jullie dat het niet zo is. Ik heb me (m)enige malen betrapt daarop, dat ik 4-5 uur lang vergat, dat ik een roker was omdat de situatie navenant was. Heus, we rokers kunnen enige uren zonder roken.

 

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 1

@Christine: Ik rook(te) alleen als veiligheidsmaatregel: het is de enige manier om jouw blauwzuur te detecteren ;)

 

Een groot deel van de mensheid kan echter door genetische oorzaken de geur niet ruiken. Voor hen is blauwzuur geurloos en dus nog gevaarlijker. Wel kan een roker de aanwezigheid van blauwzuur bemerken: zijn sigaretje zal plotseling onaangenaam gaan smaken.

 

Norbert,

overigens al geruime tijd gestopt

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

jaarlijks tienduizenden gevallen van huidkanker vast als gevolg van buiten werken. Moeten ze ook maar verbieden dan ;)

 

Het verschil is dat als je buiten werkt je weinig tegen het zonlicht kan doen anders dan goede bescherming. Het is niet je buurman die dat zonlicht veroorzaakt. Tabaksrook wordt veroorzaakt door iemand die voor z'n plezier gifstoffen in de lucht blaast. Die kan er wel iets aan doen.

 

Maar nu hou ik er over op.

 

 

Link naar reactie
  • 1

jaarlijks tienduizenden gevallen van huidkanker vast als gevolg van buiten werken. Moeten ze ook maar verbieden dan ;)

 

Het verschil is dat als je buiten werkt je weinig tegen het zonlicht kan doen anders dan goede bescherming. Het is niet je buurman die dat zonlicht veroorzaakt. Tabaksrook wordt veroorzaakt door iemand die voor z'n plezier gifstoffen in de lucht blaast. Die kan er wel iets aan doen.

 

Maar nu hou ik er over op.

 

 

Dat is een goed plan, want wie weet gaat een groot deel van de mensen die buiten werkt ook geregeld op vakantie in Spanje, en lopen zij daar halfnaakt rond met een ijsje in de hand, terwijl de autochtonen met de luiken dicht heerlijk zitten te eten, lekker op zichzelf zijn en daarna lekker een dutje gaan doen, in de schaduw. Terwijl de zon op zijn top is, in heel het seizoen.

Om maar niet te spreken over zonnebanken, en andere foton bombardementen waarmee de cellen geïrriteerd zouden kunnen worden.

 

-- reutel -- , wens jullie allen goeds, Stef.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 1

Nog steeds wordt één groep niet-rokers totaal niet beschermd tegen rookoverlast: Schoonmakers, die de stinkende rookhokken in de horeca, instellingen en bedrijven verplicht moeten binnentreden om daar schoon te maken. Waarom hebben zij als enigen géén recht op een rookvrije werkplek?? De oplossing is een moderne rookcabine met een elektrostatisch rookfilter+ afzuiging. Maar dat is te duur voor veel organisaties.

Link naar reactie
  • 1

Ok ok ok!

 

Ik als roker heb hier zoveel ellende gelezen, ik rook vandaag niet! Wie doet ermee?

 

Iwan, goed van je! Maar besef je wat je zegt! Morgen is het ook VANDAAG! Dus als jezelf inprent, dat je morgen weer rookt maar vandaag niet (en je eraan houdt), dan heb je gestopt.

 

Bij mij is het helaas andersom, morgen stop ik, vandaag nog niet.

 

Karel

Link naar reactie
  • 1

Schoonmakers moeten het rookhok wel betreden om dat schoon te maken. Waarom is in al deze plannen geen rekenig met hen gehouden?

 

Daar is wel rekening mee gehouden, schoonmakers mogen er niet aan het werk als gerookt wordt. Hoe lang het precies duurt voordat de rook is opgetrokken is natuurlijk een punt van discussie en dat zal verschillen per ruimte en aanwezige ventilatie.

 

Bij ruimtes die 24/7 in gebruik zijn lijkt me zoiets lastig, maar in de meeste gevallen zal het wel loslopen als er voor het laatst is gerookt rond sluitingstijd en er net voor openingstijd wordt schoongemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn nog geen uitspraken over volgens mij, maar inderdaad zoals je zegt: als je de vereniging "rokers only" opricht en de toegang naar het café beperkt tot leden, dan kun je daarmee volgens mij het rookverbod mee omzeilen.

 

Je schrijft in je titel ook coffeeshops, is het niet zo dat juist daarvoor een uitzondering wordt gemaakt? Of heb ik iets gemist? Dat zijn toch per definitie rokerscafees?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nee ook in de coffeeshops is het niet meer toegestaan. Want stel je voor dat we ziek worden ;D

 

De sociale onmoetingsplaatsen worden hiermee steeds minder aantrekkelijk.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt je personeel 1% van de aandelen geven, waardoor ze geen werknemer meer zijn... :)

 

Dat is maar hoe je het bekijkt, ik ben erg blij dat de horeca binnenkort rookvrij is, idioot dat het tientallen jaren heeft moeten duren.

 

Niet half zo idioot als het feit dat in diezelfde tijd de succesvolle niet-rook horeca gelegenheden niet als paddestoelen uit de grond zijn geschoten... ;)

Link naar reactie
  • 0

Wat raar, inderdaad. Kheb een stukje gemist blijkbaar. Er was wel een kamermeerderheid voor het feit dat coffeeshops in een uitzonderingspositie zaten.

 

Klink is flink op zn strepen gaan staan...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

De sociale onmoetingsplaatsen worden hiermee steeds minder aantrekkelijk.

 

Dat hangt er maar van af hoe je het bekijkt. Ik vind dat mensen zoveel mogen roken als ze willen waar ze willen maar dat er een absoluut verbod moet komen op het blootstellen van anderen aan lonkankerverwekkende en andere ziekmakende stoffen. Ik vind het raar dat het zo lang toegestaan is geweest om anderen willens en wetens longkanker en andere enge ziekten te bezorgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet half zo idioot als het feit dat in diezelfde tijd de succesvolle niet-rook horeca gelegenheden niet als paddestoelen uit de grond zijn geschoten... ;)

 

Dat komt omdat als in een groep van 100 mensen er eentje rookt, deze ene voor de anderen bepaalt dat het niet meer rookvrij is. Het zou beter zijn als het andersom was, dat als er iemand is die allergisch is, dat dan automatisch roken verboden is met terugwerkende kracht van twee dagen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ben je al allergisch, wordt je door Christine ook nog eens een sociale paria....

 

Ik vrees vooral dat horeca voor veel mensen nog minder aantrekkelijk wordt. Dus een opleving in de nachtelijke feestjes thuis, boerenschuren en dat soort verschijnselen. Geen controle, meer overlast en een sector die het weer eens extreem lastig wordt gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat mensen zoveel mogen roken als ze willen waar ze willen maar dat er een absoluut verbod moet komen op het blootstellen van anderen aan lonkankerverwekkende en andere ziekmakende stoffen. Ik vind het raar dat het zo lang toegestaan is geweest om anderen willens en wetens longkanker en andere enge ziekten te bezorgen.

 

Weet je wat ik raar vind ?

Dat ik met mijn fietsje achter de auto's moet rijden. die nog veel meer longkanker verwekkende en andere ziekmakende stoffen de lucht in werpen en dat daarvoor geen dwingende maatregelen, zoals de rook vrije ruimtes ingevoerd gaan worden.

 

Wat ik me trouwens afvraag, op welke wijze de overheid straks het verlies aan accijns gaat compenseren.

Link naar reactie
  • 0

Weet je wat ik raar vind ?

Dat ik met mijn fietsje achter de auto's moet rijden. die nog veel meer longkanker verwekkende en andere ziekmakende stoffen de lucht in werpen en dat daarvoor geen dwingende maatregelen, zoals de rook vrije ruimtes ingevoerd gaan worden.

 

Auto's stoten aanzienlijk minder longkankerverwekkende stof uit dan een sigaret. Tabak bevat stoffen die heel specifiek longkanker veroorzaken. Bovendien is het een erg zwak argument om een misstand goed te praten omdat er nog meer misstanden zijn in de wereld.

 

Ik begrijp niet dat rokers het zo moeilijk vinden om rekening te houden met anderen. Ik, en met mij honderdduizenden anderen, kunnen nooit naar een café. Eigenlijk ook niet naar een restaurant, maar dat doe je dan soms wel, en dan ben je daarna een paar dagen ziek. Ik ben lid van een bridge club, maar ik kan geen competitie spelen omdat op andere clubs wordt gerookt.

 

Een allergie is niet dat je last hebt als het ergens blauw staat van de rook. Allergie is dat je pijn krijgt als iemand op 20 meter afstand van jou een sigaret opsteekt. En die iemand vindt dan dat ze het recht hebben om jou dan maar te laten weggaan.

 

Doodgaan aan longkanker is een ellendige dood, maar als mensen daar voorzichzelf voor kiezen is dat hun goed recht. Maar hou je gif dan bij je, zorg dat ik niet ziek hoef te worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om het rookverbod te omzeilen?

 

Ik had gehoord dat het kon.Om je te laten inschrijven als vereniging bij de kvk en werkt met lidmaatschap pasjes. Is dit dan de manier om de rookverbod te omzeilen??? Of zijn er meerdere manieren?

 

??? ??? ???

 

 

http://www.horecarookvrij.nl/Ondernemers

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Dat komt omdat als in een groep van 100 mensen er eentje rookt, deze ene voor de anderen bepaalt dat het niet meer rookvrij is.

 

Dat is onzin, natuurlijk. Als je een niet-roken cafe begint dan kan die ene roker domweg de boom in. Die bepaalt helemaal niets - die gaat maar ergens anders drinken, als hij het niet op kan brengen een paar uurtjes niet te roken.

 

Als roker ondersteun ik 100% het recht van niet-rokers om gevrijwaard te worden van mijn rook, en die van anderen. Echter, als daar zo'n grote behoefte aan is als gesuggereerd wordt, zou je verwachten dat het bijzonder lucratief zou moeten zijn een horeca-gelegenheid te openen waar niet gerookt mag worden.

 

In Utrecht is het twee keer geprobeerd, weet ik. Een dancing en een restaurant, en beide zijn vrij snel failliet gegaan.

 

Dat suggereert dat onder de bevolking die behoefte aan rookvrije horeca niet zo heel groot is, wat trouwens ondersteund wordt door de kromme officiele motivatie dat het ingesteld wordt omdat de werknemers recht hebben op een rookvrije werkomgeving. Dat was de enige mogelijkheid om het er door te drukken.

Link naar reactie
  • 0
Ik woon in Engeland en sinds afgelopen zomer is hier het NO SMOKING verbod ingegaan. Dat betekent dat er niet gerookt mag worden in alle openbare faciliteiten. perrons, restaurants, cafe's, discotheken enz. enz. De weken voor het verbod waren alle rokers druk aan het zeuren over deze belachelijke maatregel. Hoe kan je nou naar de pub zonder te roken? Of hoe kan je nou flink uit je dak gaan in een club zonder een peuk??

Kijk in de zomer maakt dit niet veel uit. daarvoor zijn er terrasjes toch?? Het was altijd erg rustig binnen De eerste week zijn er wel wat barmannen mishandeld door de die hard rokende Engelse hooligan die weigerde buiten te roken. Maar na de eerste weken begon iedereen er aan te wennen. En nu hoor je helemaal niemand er meer over. We zijn er aan gewend geraakt! En ik moet zeggen dat het me eigenlijk heel goed bevalt!

Hierdoor steek je niet de een naar de andere sigaret op, je kleren stinken niet en je word na een avond goed doorhalen in de kroeg niet wakker met een droge bek en een dikke bruine klodder slijm achter in je strot die je naar 3 gorgelende hoestaanvallen in de wasbak uit kan spugen. En als je dan toch wilt roken kan je gezellig buiten gaan staan. Waardoor je 10 x meer geniet van je sigaret en het is nog sociaal ook! Zo ontmoet je nieuwe mensen!

De meeste pubs hebben overdekte smoking areas en soms hebben ze zelf warmtelampen neergezet zodat mensen niet hoeven te verkleumen tijdens hun sigaretje!

het enige nadeel is dat als je naar een club gaat er soms wachtrijen zijn om naar buiten te mogen! En het je dus een half uur kan kosten om ff te gaan roken en het grootste nadeel is dat je nu alles ruikt op de dansvloer!! Nooit geweten dat mensen zo naar zweet kunnen stinken tijdens het dansen en elke scheet die er gelaten word is nu te ruiken!!

bron: partyfloc.nl

 

Kansen voor ondernemers die ventilatieoplossingen bieden, of luchtverfrissers, deodorant in miniflacons, terasverwarming of zelfs groene thee die winderigheid schijnt tegen te gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.