• 0

Rookverbod horeca en coffeeshops

Is het mogelijk om het rookverbod te omzeilen?

 

Ik had gehoord dat het kon.Om je te laten inschrijven als vereniging bij de kvk en werkt met lidmaatschap pasjes. Is dit dan de manier om de rookverbod te omzeilen??? Of zijn er meerdere manieren?

 

??? ??? ???

 

 

 

 

 

 

Edit, gelieve het gebruik van uitsluitend hoofdletter achterwege te laten, schreeuwen is niet nodig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier nog een roker; wat mij echt verbaasde is dat je op een treinstation nog wel mag roken (weleens waar binnen 3 meter van de paal) maar dat klopt toch eigenlijk ook niet?

 

En mensen kunnen ook 12 uur in een vliegtuig zitten zonder te roken?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het wachten is op de buitenkroeg.

Afgelopen vrijdag was ik op een bruiloft, erg gezellig (not).

Een deel van het bezoek stond buiten te paffen terwijl anderen binnen bleven.

Creeer een ruimte die zo open is dat het als buiten is aan te merken terwijl mensen toch het comfort van binnen behouden.

.

Link naar reactie
  • 0

Als scholen(be)leverancier kom ik vaak op scholen waar een "rokershok" ingericht is. Vaak een lelijke kamer zonder enige decoratie of opsmuk. Hier zitten de rokende docenten te paffen. Wat zei ik? Rokende? Maar ook veel NIET rokers, omdat in deze kamer de "aardigste" mensen zitten en dus volgen de niet-rokers hen.

 

Iwan, gerookt vlees gaat langer mee, nietwaar?

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

En mensen kunnen ook 12 uur in een vliegtuig zitten zonder te roken?

 

Tja, de gemiddelde mens kan ook gerust een week niet eten zonder daar enige schade van op te lopen, maar de vraag is of je dat wilt.

 

Bij vliegtuigen is er weinig alternatief, afgezien van een paar weken op een boot gaan zitten, maar voor horeca ligt dat natuurlijk niet zo simpel. Vliegen doe je om van A naar B te komen, en is sowieso al onprettig, maar het idee achter cafe's en restaurants is toch dat men er voor zn plezier naartoe gaat. Als dat er dan bij inschiet is het denk ik niet verbazend als er een forse omzetdaling ontstaat.

 

Het wachten is op de buitenkroeg.

...

Creeer een ruimte die zo open is dat het als buiten is aan te merken terwijl mensen toch het comfort van binnen behouden.

 

Een van de grote problemen aan het verbod is dat nooit echt duidelijk is gemaakt wat de preciese eisen zijn om iets 'buiten' te mogen noemen. Wil de investering in zoiets te verantwoorden zijn dan moet wel eerst duidelijk zijn dat zoiets niet alsnog verboden wordt, en dat de regels daarover ook voor een redelijk lange termijn hetzelfde blijven.

Link naar reactie
  • 0

"Een van de grote problemen aan het verbod is dat nooit echt duidelijk is gemaakt wat de preciese eisen zijn om iets 'buiten' te mogen noemen. Wil de investering in zoiets te verantwoorden zijn dan moet wel eerst duidelijk zijn dat zoiets niet alsnog verboden wordt, en dat de regels daarover ook voor een redelijk lange termijn hetzelfde blijven"

 

Daarom is het raar dat je op een treinstation wel bij een rookpaal mag roken.....

 

Zeker als je weet dat er ook feesten gegeven worden, http://www.swingsteesjun.nl/ valse concurrentie?

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

@Christine: Ik rook(te) alleen als veiligheidsmaatregel: het is de enige manier om jouw blauwzuur te detecteren ;)

 

Een groot deel van de mensheid kan echter door genetische oorzaken de geur niet ruiken. Voor hen is blauwzuur geurloos en dus nog gevaarlijker. Wel kan een roker de aanwezigheid van blauwzuur bemerken: zijn sigaretje zal plotseling onaangenaam gaan smaken.

 

Norbert,

overigens al geruime tijd gestopt

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@Christine

Alcohol en koffie zijn ook gevaarlijk, vallen jaarlijks aardig wat doden door, wereldwijd. Ik heb een collega programmeur wel eens horen zeggen dat hij gemotiveerd werd door te gaan met het werk, na een sigaret. Freud noemde zijn sigaren werkstokken (overleden aan de gevolgen van tongkanker ). Ik denk dat juist die drugs die op een bepaalde manier bijdragen aan het kapitalistisch systeem zijn toegestaan.

Trouwens een verbod op substanties helpt geen ene zier, dat is ook al vaak bewezen in de geschiedenis van de mensheid. Nicotineverslaving is wel een hele aparte, ik heb ooit iemand gesproken die zei dat hij pas stopte na de derde bypass. Nadat de verslaving min of meer was afgenomen begon het tot hem door te dringen hoe erg verkeerd hij bezig geweest was, pas na de derde bypass operatie. Ongelofelijk, en waar.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Wel handig want ik moet er ook niet zijn. :) . Hoewel ik het in de kroeg niet zo erg vond.

 

In Engeland werkt het wel.

http://www.bupa.co.uk/health_information/html/health_news/030708_smoking_ban.html

 

Roken kost daar trouwens ongeveer € 8,- per pakje dus je moet haast wel stoppen.

 

 

Goed dat je het zegt, ff inkopen doen, morgen ben ik daar de hele dag

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Als scholen(be)leverancier kom ik vaak op scholen waar een "rokershok" ingericht is. Vaak een lelijke kamer zonder enige decoratie of opsmuk. Hier zitten de rokende docenten te paffen. Wat zei ik? Rokende? Maar ook veel NIET rokers, omdat in deze kamer de "aardigste" mensen zitten en dus volgen de niet-rokers hen.

Doe me dan toch maar dat rokershok, niet meer dan 5 jaar geleden zaten alle docenten op mijn basisschool nog in een soort algemene kamer te roken, daar stonden ook de printer en het kopieerapparaat. Als je dan als leerling net na de pauze iets moest gaan kopiëren of een print moest ophalen stond het letterlijk blauw van de rook. Pas een jaar of 4 geleden heeft men alle rokers naar buiten gejaagd...

 

Ik vind de rookvrije horeca trouwens heerlijk en ik vind het best logisch dat het nu eindelijk eens verboden wordt al die kankerverwekkende zooi over ons heen te blazen. Nu nog een algemeen rookverbod voor openbaar terrein en ik ben echt gelukkig :)

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

@Christine

Alcohol en koffie zijn ook gevaarlijk,

 

Het verschil met koffie is dat het alleen gevaarlijk is voor de gebruiker zelf, anderen hebben er geen last van. Dat geld voor alcohol ook, behalve in het verkeer en dat is dan ook streng verboden. Roken zou ook streng verboden moeten zijn als je de kans loopt anderen met je rook in contact te brengen. Als iemand heroine spuit of cocaine snuift dan heeft de omgeving daar geen last van, maar het is wel verboden. Ik vind het allemaal maar krom.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stef

 

jij: drugs die op een bepaalde manier bijdragen aan het kapitalistisch systeem zijn toegestaan.

 

Dit kan ik niet volgen! Alcohol en tabak zijn vooralsnog geen drugs maar genotmiddelen en niet iedereen die het gebruikt is een alcohilist dan wel een nicotine verslaafde. En wat met het capitalistische systeem te doen heeft begrijp ik helemaal niet.

 

Als je Spaans spreekt raad ik je het boek aan van Fernado Ortiz - een Cubaanse fylosoof: "El Contrapunteo Cubano del Tabaco y el Azucar"

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

@Christine

Alcohol heeft iets meer impact dan alleen domme dronken mensen die anderen en zichzelf te pletter rijden. Met name in huiselijk geweld, en geweld binnen het huwelijk speelt alcohol in een aanzienlijk deel van de gevallen een rol. Ook bij zedendelicten is dit het geval, ook zedendelicten binnen het huwelijk. Maar ja, het is sociaal geaccepteerd, en zo zie je in ons een-tweetje, dan worden allerlei gruwelijke gebeurtenissen in de maatschappij waar alcohol in het spel is, toch al gauw wat figuurlijk verzacht.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Stef

 

jij: drugs die op een bepaalde manier bijdragen aan het kapitalistisch systeem zijn toegestaan.

 

Dit kan ik niet volgen! Alcohol en tabak zijn vooralsnog geen drugs maar genotmiddelen en niet iedereen die het gebruikt is een alcohilist dan wel een nicotine verslaafde. En wat met het capitalistische systeem te doen heeft begrijp ik helemaal niet.

 

Als je Spaans spreekt raad ik je het boek aan van Fernado Ortiz - een Cubaanse fylosoof: "El Contrapunteo Cubano del Tabaco y el Azucar"

 

Karel

Karel, ik heb geen zin om over de definitie van drugs te gaan babbelen. Zie jij het als genotsmiddel, ik vind het prima. Ze blijven gevaarlijk, en schadelijk, en daarom vroeg Christine zich terecht af waarom juist deze middelen legaal zijn.

Trouwens, als Cocaine, Heroine, Meta-amfetamine, en wat hebben de mensen nog meer bedacht, geen genot zouden geven zouden toch vrij weinig mensen het nemen.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

Stivoro heeft vandaag gereageerd : Heeft inderdaad honderden pakjes (ongefrankeerd) ontvangen, á 0,44 ct per stuk.

Op zich vind ik het wel een ludiek actie (niet voor de kosten, maar toch)

 

Nu de horeca (en dan doel ik niet op restaurants) rookvrij zijn, zitten de rokers lekker gezellig buiten op het terrasje, biertje in de hand te genieten van zon én sigaretje. Binnen mogen ze niet komen, maar dat is vandaag niet zo erg....

 

Hé, daar komt de fietsclub van Tante Bep met aanhang ! He, wat jammer, er zijn nog wel wat plaatsen vrij maar dan zitten we allemaal tussen die vieze rokers...!

 

Het gevolg is dus dat er nu al onderzoek gedaan wordt om ook de terrassen rookvrij te maken. Nu moet het dus echt niet gekker worden.

 

 

Opa van 85 zit in bejaardenhuis, op een eigen kamer, waar hij zelf de huur van betaald, met zijn deur op slot (het is nl gewoon zijn huis!) een sigaartje te paffen. Sigaren afgepakt ! (en dit is al enkele jaren geleden)\

 

Café in ons dorp heeft een enorme ommezwaai gemaakt van bruine kroeg naar jongeren café ! De beste zet ooit voor deze ondernemer. Iedere vrijdag stampensvol met feestende jongeren. Iedere zaterdag de buurt, polite en gemeente in zijn nek. Allerlei maatregelen getroffen en iedereen was gelukkig, ook de omgeving.

Helaas staan nu iedere vrijdag avond de jongelui op straat te roken, vriendje of vriendinnetje gaat mee naar buiten, wel zo gezellig, en de kastelein staat heel de avond politieagent te spelen.

Buiten is het drukker en gezelliger dan binnen.

 

Een tevreden roker ís geen onruststoker....!

Link naar reactie
  • 0

@Stef,

 

Karel, ik heb geen zin om over de definitie van drugs te gaan babbelen. Zie jij het als genotsmiddel, ik vind het prima. Ze blijven gevaarlijk, en schadelijk, en daarom vroeg Christine zich terecht af waarom juist deze middelen legaal zijn.

Trouwens, als Cocaine, Heroine, Meta-amfetamine, en wat hebben de mensen nog meer bedacht, geen genot zouden geven zouden het toch vrij weinig mensen nemen.

 

Niet IK, maar de wet ziet dat zo.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

@Stef,

 

Karel, ik heb geen zin om over de definitie van drugs te gaan babbelen. Zie jij het als genotsmiddel, ik vind het prima. Ze blijven gevaarlijk, en schadelijk, en daarom vroeg Christine zich terecht af waarom juist deze middelen legaal zijn.

Trouwens, als Cocaine, Heroine, Meta-amfetamine, en wat hebben de mensen nog meer bedacht, geen genot zouden geven zouden het toch vrij weinig mensen nemen.

 

Niet IK, maar de wet ziet dat zo.

 

Karel

Wat zie jij dan precies?

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.