• 0

Hoogste drempels voor starters?

Goedenavond,

 

Voor mijn nieuwe initiatief ben ik opzoek naar een aantal antwoorden op vragen die ik heb.

Van wie zou ik dat beter kunnen horen, dan van jullie!

 

Hulp Bij Starten heeft eigenlijk als thema in zijn concept, de DREMPELS die startende ondernemers tegen komen, juist als ze denken eindelijk eens te kunnen beginnen....

 

- Maar wat zijn nou de meest moeilijke drempels?

- Wanneer krijg je een gevoel van opgeven? (als je dat wel eens hebt gehad natuurlijk)

- Kon je bij iemand terecht met je drempel of heb je het zelf kunnen oplossen?

 

Graag jullie reacties!

 

Groeten,

 

Hester Groot

(hulpbijstarten.nl)

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Hester,

 

Drempels bij het starten zijn voor iedereen natuurlijk weer anders. Algemene drempels voor ondernemers (de valkuilen) zijn vrij bekend en kun je zo op google wel vinden.

 

Ik denk dat je persoonlijkheid juist een belangrijke factor is bij deze 'drempels'. Welke deze ook zijn, belangrijkste kenmerk van een ondernemer is dat hij doorzet en een oplossing vind om deze drempel te overwinnen.

 

Geef je het op omdat je het gevoel hebt om het op te geven dan zal dit het gevolg zijn van het gevoel dat je er alles aan hebt gedaan maar dat het door een voor jou specifieke reden niet lukt. Kun je dit overbruggen door creatief te zijn en bijvoorbeeld om de drempel heen te lopen dan ga je door. Vele geven op voor de drempel, maar t moet ook in je karakter zitten denk ik.

 

Verder 2 bekende drempels:

 

De meest moeilijke drempel is doorgaan ondanks kritiek te krijgen, blijven geloven in jezelf. Vaak is de omgeving (vrienden, fam) etc de grootste drempel door jaloezie, onbegrip etc.

 

Veel ondernemers zijn dan ook eigenwijs (ook een grote drempel) en in het begin willen ze alles alleen doen en ook alles tegelijkertijd waardoor net niks goed af komt. Samenwerken en advies inwinnen (netwerken) is daar de oplossing voor.

 

succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Trouwens op je website bied je onbeperkt advies voor 250 eu per maand aan, maar dit moet van te voren overgemaakt worden. Een starter kan zijn geld maar 1 keer investeren en dit kan ook een 'figuurlijk' drempel zijn.

 

Ik zou namelijk geen 250 euro overmaken zonder ik weet of ik tevreden zou zijn met de bijstand. Opzich werp je voor je eigen bedrijf direct al een grote drempel op. Je kunt bijvoorbeeld een week proefperiode aanbieden.

 

Veel succes met je onderneming

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Als ondernemer meteen in de figuurlijk Ferrari gaan rijden als je "de weg" nog niet kent. Je komt dan veel meer (letterlijke en figuurlijke) drempels tegen. Als je begint in je Deux Chevaux met "verkennen en ontdekken" en pas later in een Ferrari stapt, heb je de weg met de meeste drempels makkelijker kunnen nemen en kun je ze met je Ferrari beter ontwijken.

 

... Of ben ik nu te filosofisch?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hester,

 

Er is op de "markt" voor starters erg veel aanbod, zowel privaat als publiek. Zonder echt inhoudelijke kennis en of toegevoegde waarde zal het erg lastig worden om a, klanten te vinden en b, deze klanten adequaat verder te helpen. Bovendien zijn starters niet echt vermogende partijen, die graag adviseurs huren en is er veel gratis advies verkrijgbaar.

 

Uit je presentatie op het internet begrijp ik dat je zelf de nodige starterservaring hebt opgedaan. Dat is waardevol. Kijk hoe je dat kunt omzetten in toegevoegde waarde. Wat heb je ervan geleerd? Wie heeft je uit de shit geholpen? Welk advies was het meest waardevol? Hoe kan je dit overdragen? En, niet onbelangrijk, Wat was het je waard (en hoe heb je dat beloond)?

 

Veel succes!

Henk

 

Link naar reactie
  • 0

Als ondernemer meteen in de figuurlijk Ferrari gaan rijden als je "de weg" nog niet kent. Je komt dan veel meer (letterlijke en figuurlijke) drempels tegen. Als je begint in je Deux Chevaux met "verkennen en ontdekken" en pas later in een Ferrari stapt, heb je de weg met de meeste drempels makkelijker kunnen nemen en kun je ze met je Ferrari beter ontwijken.

 

... Of ben ik nu te filosofisch?

 

Dan zou ik metaforisch gezien direct een shovel nemen :D weg drempels!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

 

Is dit nou oprechte belangstelling in de drempels die starters tegenkomen, of is dit een onderhandse manier van linkzaaien?

 

De hele opzet van hulpbijstarten.nl is een beetje lui. Dok maar vast 250 euro per maand en je kan me altijd bellen als je een drempel op je weg tegenkomt. Daar staat weer tegenover dat je als klant kan afhaken zodra je ontevreden bent over de verleende diensten, en dat dit maandtarief andermans uurtarief is (niewah Ruben? - zo werkt dat met starters-for-starters) dus het is eigenlijk een coaching-abonnement.

 

Maar toch vind ik het een luie opzet voor luie klanten. Dat blijkt ook wel uit de beginvraag. Moeten wij nou de drempels gaan aandragen die de basis van jouw bestaan zijn....

 

Kom-es met de top-tien drempels die in jouw ervaring het meest remmend zijn. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit alleen te kijken in de portfolio en ik zie 2 algemene webshops en een "wij bouwen het" welke in elke provincie nog geen enkele "vakmensen" heeft. Dus ik denk dat "hulp bij starten" nog niet echt een bijdrage heeft geleverd. Wat ik wel raar vind aangezien je in de portfolio meestal successtories neerzet om vertrouwen te wekken.

 

Vooral gezien de voorgeschiedenis van Hester Groot zelf die in haar verhaal verteld dat er verschillende bedrijven naar een hogere omzet heeft gebracht.

 

Wanneer er hulp bij starters aangeboden wordt, zorg er eerst voor dat er zelf geen hulp nodig is...

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ze is "zelf door schade en schande wijs geworden" ::)

In 4 jaar tijd......ja, dan heb je inderdaad een brok ervaring wat je met anderen moet gaan delen......

 

verder lees ik "kantoor aan huis" "besprekingen in de plaatselijke kroeg"

"wij bellen terug wanneer het ons uitkomt" "vooraf betalen" "doorsturen naar partnerbedrijven" etc etc......

 

 

 

Wat een vage toestand! Ik vraag me werkelijk af, wie nou van dit soort adviesburo's gebruikt maakt.....

 

 

@Hester: je eigen hoogste drempel heb jezelf al gecreëerd! Door met naam en toenaam op dit forum te gaan proberen meer aandacht voor je eigen bedrijfje te krijgen, want het is niets meer en niets minder dan een goedkope actie om naamsbekendheid te krijgen. Ondertussen zorgt de ranking op Google van dit forum er wel voor dat je lekker hoog staat met dit topic ;D

Verwacht verder niet al te veel positieve bijdragen alhier, want je start compleet verkeerd >:(

 

 

Ik zou zeggen: SLOTJE! Maar anderzijds zou ik ook graag een reactie van topicstarter zien ;)

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Aggut... ze is al bijna vier jaar ondernemer.... ja dan heb je je sporen inmiddels wel verdiend... Dan heb je alles al meegemaakt wat je als ondernemer kunt meemaken.... :-\ Je kunt net zelf lopen! Hoe wil je anderen dan leren fietsen?

Zó, dat moedigt de TS echt aan om te reageren, zeg! :P Maar even over ervaringsdeskundigheid: Romano Sandee, ons allen hier wel bekend, heeft op zijn manier vanuit zijn ervaring een start gemaakt. En daar zit volgens mij wel een brok inspirerende ervaring voor Hester in.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Aggut... ze is al bijna vier jaar ondernemer.... ja dan heb je je sporen inmiddels wel verdiend... Dan heb je alles al meegemaakt wat je als ondernemer kunt meemaken.... :-\ Je kunt net zelf lopen! Hoe wil je anderen dan leren fietsen?

Zó, dat moedigt de TS echt aan om te reageren, zeg! :P Maar even over ervaringsdeskundigheid: Romano Sandee, ons allen hier wel bekend, heeft op zijn manier vanuit zijn ervaring een start gemaakt. En daar zit volgens mij wel een brok inspirerende ervaring voor Hester in.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Hoe bedoel je dat? Wie moet wie nou gaan helpen dan?

Ik weet niet of het bloxx-verhaal nou zo'n goed succesvol voorbeeld is, na 2 jaar 3 klanten :-\

Kan allemaal wel heel inspirerend zijn, maar d'r moet toch ook geld verdiend worden?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik moet mij toch aansluiten bij de posts van Peter, Ruben en Ed.

 

Voor dat bedrag per maand, verwacht ik dat de coach de antwoorden heeft en ze niet eerst nog eens moet gaan zoeken! Ik heb nog even de moeite genomen om je website te bekijken, voor het geval je wat ongelukkig uit de hoek kwam en daar een waslijst aan prestaties (en dieptepunten) te lezen waren, maar helaas ::)

 

Persoonlijk verwacht ik van een coach(al dan niet onterecht ;D) dat hij of zij alwetend is.Of mij in elk geval dat gevoel geeft.

 

Taco

.

Link naar reactie
  • 0

Zo eens rondklikkende op die site wordt het nog mooier: ze is ook nog eens directeur van een bedrijvengids! En als ergens mijn haren van overeind gaan staan...

 

Of ja, dit kan natuurlijk die ene zijn die wel koosjer is ;)

 

Maar goed, dit initiatief klinkt me ook een beetje erg vaag in de oren hoor.

 

Na krap 4 jaar al starters kunnen adviseren. Ja natuurlijk.

 

Daarnaast klinkt de portfolio ook niet al te overtuigend. Als het al klopt lijken dit me meer kennissen die ooit 'geholpen' zijn, dan iets anders.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

My God, wat zijn jullie een stel negatieve mensen bij elkaar zeg!

 

En zo vriendelijk... het knalt van het scherm!

 

Ik kan me hier wel gaan verdedigen, maar helaas voel ik daar geen behoefte toe, want je wordt toch afgemaakt waar je bij staat!

Wat er achter zit weet ik niet dat er hier zo gereageerd wordt, maar dat zal dan wel weer aan mijn weinige ervaring liggen :'(

 

Kennelijk heb ik me nogal in deze website vergist, want ik stelde een oprecht serieuze vraag!

Moet je kijken wat er gebeurd... zonder dat jullie mij ooit gesproken of gezien hebben wordt er keihard geoordeeld...

Wat zegt dat van jullie sociale vermogen dan?

 

 

Groeten,

 

Hester Groot

 

Hallo Hester,

 

Ik heb toch serieus antwoord op je vraag gegeven en misschien kun je daar wel wat mee.

 

De toon waarop gereageerd wordt valt wat over te zeggen, nu aan jou om het goede voorbeeld te geven en te laten zien dat je oprecht een discussie wilt over de drempels bij het starten?

 

mijn drempel: onbegrip..

 

succes

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar ik neem aan dat iemand die startende ondernemers wil begeleiden (in wat voor concept dan ook) heel goed weet welke drempels er zijn.

 

Of is dit een hele rare gedachte?

 

Daarom zou het leuk zijn als zij ook haar bijdrage levert door inhoudelijk te reageren, maar ik vrees dat dat niet meer gaat gebeuren.

 

 

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Er zijn hier al genoeg dienstverleners aktief die een starterspakket klaar hebben liggen. Of niet soms?

 

opzich niks mis mee toch :)

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

My God, wat zijn jullie een stel negatieve mensen bij elkaar zeg!

 

En zo vriendelijk... het knalt van het scherm!

 

Ik kan me hier wel gaan verdedigen, maar helaas voel ik daar geen behoefte toe, want je wordt toch afgemaakt waar je bij staat!

Wat er achter zit weet ik niet dat er hier zo gereageerd wordt, maar dat zal dan wel weer aan mijn weinige ervaring liggen :'(

 

Kennelijk heb ik me nogal in deze website vergist, want ik stelde een oprecht serieuze vraag!

Moet je kijken wat er gebeurd... zonder dat jullie mij ooit gesproken of gezien hebben wordt er keihard geoordeeld...

Wat zegt dat van jullie sociale vermogen dan?

 

Beste Hester,

Jij ondersteunt startende ondernemers, reageren die ook zoals jij nu, als jij die starter een aantal kritische noten aangeeft ?

Ik weet het ,we hebben het ons aangeleerd om meteen in de aanval te gaan in plaats van ons te realiseren dat er waardevolle zaken zitten in de kantekeningen die we aangereikt krijgen.

 

Je vroeg om drempels, die heb je gekregen met daarnaast nog een groot aantal adviezen, doe er je voordeel mee door er op een volwassen manier op te reageren. Gesteld dat je hier nog komt kijken/lezen natuurlijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Dok maar vast 250 euro per maand en je kan me altijd bellen als je een drempel op je weg tegenkomt. Daar staat weer tegenover dat je als klant kan afhaken zodra je ontevreden bent over de verleende diensten, en dat dit maandtarief andermans uurtarief is (niewah Ruben? - zo werkt dat met starters-for-starters) dus het is eigenlijk een coaching-abonnement.

 

Een uurtarief is slechts een prijs die aan veronderstelde waarde wordt gehangen. Pas als de prijs herhaaldelijk wordt betaald krijgt de onderliggende dienst of product waarde. Anders wordt het als de aanbieder zijn eigen toegevoegde waarde als nihil inschat. Reken maar na: Ik kan voor € 250,- per maand onbeperkt advies en coaching krijgen. In een maand zitten 40 uur per week x 4,33 week per maand = 173,2 uren. Ik mag voor € 250,- beslag leggen op die 173,2 uren (dus niet helemaal onbeperkt). Dat houdt in dat de topicstarter al bij € 1,44 per uur toegevoegde waarde kan leveren. Dat lijkt me niet zo moeilijk.... En derhalve is de toegevoegde waarde laag.

 

Het lijkt me dat topic starter toch wel een probleem heeft als ze tien klanten heeft die een maand lang onbeperkt een beroep doen op haar coachingskwaliteiten.... Dan gaan ze voor die € 250,- per maand ook nog eens hun geld terug vragen wegens wanprestatie.... Heb je je een maand lang de pl*uris gewerkt, en vraagt iedereen z'n geld terug omdat ze niet tevreden zijn. En dat terwijl één sessie van anderhalf uur in de twee maanden meer dan voldoende kunnen zijn (niet altijd) om een ondernemer op koers te houden. Vertaal dat naar een maandabonnement (om de investering te spreiden naar een bedrag per maand) van €125,- en je kunt pak 'm beet 200 klanten behappen (moet je ze wel eerst vinden...)

 

Okee... de toegevoegde waarde van dit advies is dus:

 

200 klanten x 125,- per klant / maand = € 25.000,- per maand

€ 25.000,- per maand x 12 maanden = € 300.000,- per jaar.

 

Minus:

10 klanten x 250,- per maand x 12 maanden = € 30.000,- per jaar

 

Plus:

Crediteren van 10 x 250 x 12 = € 300.000,- per jaar

 

Totaal toegevoegde waarde: € 300.000,-

 

Dus laat ik nu eens een factuur sturen van € 150.000,- dan kunnen we toch wel spreken van een win/win situatie????

 

Toch? ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hester,

 

Wat ik teruglees in je repliek, is dat je erg gevoelig bent voor de (en ik ben het met je eens: vaak ongezouten) kritiek en dat je daarop je handel en wandel baseert.

 

Veel reacties komen over als 'azijn pissen', maar daar kan voor jou best wat goede raad uit te filteren zijn. En er zijn mensen die maar al te gemakkelijk zeggen: "Hartstikke goed, moet je doen!" Van die mensen leer je vaak niet zoveel.

 

Probeer het op waarde te schatten (lukt mij soms ook niet, hoor)... Hee! Is dat misschien zo'n drempel: "Het niet goed op waarde kunnen schatten van adviezen en kritieken, misschien vanwege de toon die wordt gehanteerd?"

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
is misschien wel het diepste wat hier ooit is gezegd op dit forum ::)

 

Pff...als je dit niet kunt hebben, kun je beter weer een baantje gaan zoeken... ::)

 

Kritiek is gevoelsmatig nooit leuk, maar kan je, als je er gewoon even zakelijk tegenaan kijkt, heel veel wijsheid geven. Helaas wil je niet inhoudelijk ingaan op de 'negatieve' reakties, maar ik raad je aan dat toch wel even te doen. Ze raken namelijk de kern, ook als ze wat minder sympathiek geformuleerd zijn.

 

En als je bij dit standpunt blijft

 

Nou voor leuke reacties sta ik dus open, de rest kan er wat mij betreft lekker blijven ;)

 

dan kun je in het vervolg beter niet meer om feedback vragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.