Ga naar inhoud
  • 0

opzeggen contract

Een werknemer met een vastdienstverband en een opzegtermijn van 1

maand heeft netjes met een brief opgezegd per 1 jan. 2009 omdat hij gaat emigreren. Dus geen problemen.

Nu heeft hij zich bedacht en wil per augustus al weg. Op zich voor mij ook geen probleem dus geregeld maar ik kan het dan toch niet hebben dat ik eigenlijk niet weet hoe dit jurisch zou zitten als ik wel een probleem met augustus zou hebben. Zou ik een dergelijke medewerker er aan kunnen houden dat hij tot jan. moet blijven of niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Lijkt mij in eerste instantie niet zolang hij maar aan de afspraken houdt in het contract (dus 1 maand opzegtermijn). Het is wel een situatie die voor veel problemen kan zorgen omdat er nog geen vervanger is ingewerkt dus het wordt niet als netjes gezien maar als jullie er in goed overleg uitkomen is het toch top?!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een werknemer met een vastdienstverband en een opzegtermijn van 1

maand heeft netjes met een brief opgezegd per 1 jan. 2009 omdat hij gaat emigreren. Dus geen problemen.

Nu heeft hij zich bedacht en wil per augustus al weg. Op zich voor mij ook geen probleem dus geregeld maar ik kan het dan toch niet hebben dat ik eigenlijk niet weet hoe dit jurisch zou zitten als ik wel een probleem met augustus zou hebben. Zou ik een dergelijke medewerker er aan kunnen houden dat hij tot jan. moet blijven of niet?

Nee. Wanneer de werknemer de opzegtermijn respecteert, is hier niets aan te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.