• 0

Ervaringen met containers vanuit USA/China?

Sinds 3 jaar laat ik incidenteel een 20' FCL container overkomen uit USA.

 

De container zit dan niet altijd bomvol, maar ervaring leerde mij dat vanaf ongeveer 6 pallets de meerkosten erg weinig is terwijl een FCL sneller is en er nooit onverwachte tegenvallers zijn. (schade, dozen zoek etc.)

 

Mijn zus laat ook af en toe spullen uit China komen. Tot nu toe altijd losse pallets gezien de volume erg beperkt is.

 

Ondanks wat ervaring, vind ik echter alles op het gebied van container transport nog erg ondoorzichtig.

 

Ik begrijp wel dat de meeste aanbieders vergelijkbaar zijn met reisbureaus.

 

Mijn vraag:

 

Is er een simpele antwoord te geven op de vraag wie de grote aanbieders zijn op FCL container transport (vanuit USA en/of China). ?

 

Ik zou graag eens willen bekijken wat andere aanbieders voor prijs offereren en/of ze kortere transport tijden kunnen bieden.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Transittijden zijn vrijwel gelijk.

Containers ex USA, worden momenteel alleen duurder, daar er door de lage dollarkoers bijna geen container meer te vinden is in USA.

China is nu aardig voordelig, maar men verwacht wel weer een lichte stijging.

Stuur me anders een email, misschien kan ik je verder helpen......

 

Mvg,

Link naar reactie
  • 0

Heb net een paar offertes binnengekregen voor een 20' container Guangzhou - Hamburg: tussen 1600 en 1850 USD. Maar exclusief aflevering naar mijn bedrijf (ca 200 km van Hamburg) en douane, en van Chinese shippers. Ik schat dat het te doen is incl. aflevering op eindbestemming voor rond de 1500 euri plus douane, dus net onder de 2000 euro. Dus: De kosten van het zeetransport zijn maar 60% - de rest is aflevering bij jouw adres, en douane. Als ik meer exacte getallen heb laat ik het je weten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.