• 0

opgelicht en BV staat op een andere naam

Goede avond,

 

Ik weet niet waar dit thuis hoort dus probeer ik het hier.

Ik probeer het kort te houden.

 

Toen ik nog samen woonde met mijn toenmalige partner kreeg ik in 2000 kanker.

Hierdoor heb ik mijn financiën niet kunnen bijhouden waardoor mijn toentertijd partner dit voor me deed.

 

Op mijn rekeningnummer heeft hij zijn mobiele nummer aan gekoppeld waardoor hij alle codes ontving op zijn mobiel. Dit heeft hij volgens de postbank via internet bankieren aangevraagd.

Zo heeft hij duizenden euro's weggeschreven. Postbank laat mij geen inzicht krijgen van het contract terwijl ik dit afgesloten zou moeten hebben , terwijl dit niet waar is. Wel geven ze toe dat zijn nummer eraan gekoppeld was. Deze is nu geblokkeerd

Punt 2 heeft hij een bankrekening laten openen op beide namen waar ik geen toegang had en ook geen machtiging maar zou wel mijn handtekening staan. ABN amro heeft gelukkig bewezen dat het niet mijn handtekening is en heb keurig een brief gekregen dat het niet mijn handtekening is en dat ik geen machtigingen heb.

Bankrekening is gebruikt om bedragen door te sluizen naar zijn BV. Deze zijn te bewijzen door de afschriften die ik heb aangevraagd.

 

Punt 3 hij had destijds een doorlopend krediet op zijn naam, deze is( ik weet niet hoe) op beide namen gekomen en zou mijn handtekening erop staan. Hij heeft 30.000 geleend en heeft dit doorgesluisd naar zijn BV. Ik heb Postbank een brief gestuurd en die weigerden mee te werken en heb een kopie van het contract meegekregen en politie onderzoek wijst uit dat ik het nooit zou hebben kunnen geplaatst. Wat is hier mijn recht? Ze blijven bij mij innen en hebben nu mijn rekeningnummer bevroren. Ik kan er nu niet meer bij en er is al een bedrag rond de 8.000 euro afgeschreven.

 

Punt 4 Wij hadden een hypotheek en heeft mij destijds overtuigd dat het huis grondig aangepakt moest worden. Nieuwe keuken etc. Daar hebben we een bedrag van 60.000 voor geleend. Ik kwam later achter dat dit ook doorgesluisd is naar zijn BV die destijds nog in oprichting was, die ik ook destijds niet wist dat hij bezig was met het oprichten van zijn BV.

 

Punt 5 Hij heeft via een ex belasting adviseur op beide namen aangifte gedaan, hiervan was ik niet op de hoogte vanwege hij de financiën deed tijdens mijn ziekte. Hij heeft op beide namen gefraudeerd van ieder een bedrag van 40.000.

 

Nu komt het: Toen ik erachter kwam heeft hij en mijn kind zomaar op straat gezet sloten veranderd. Mijn relatie van 8 jaar was ineens een leugen.

Nu 2 jaar verder, is het huis in beslag genomen door de bank, postbank heeft loonbeslag gelegd waar ik 700 euro aan over hou, ik kan mijn huur niet meer betalen. Belastingdienst heeft op alles beslag gelegd. Ik kan geen kant meer op.

 

Ik kwam via kamer van koophandel achter dat hij zijn BV en Holding op een ander naam had gezet zonder dat er enige betalingen zijn verricht? Deze persoon was zijn zakelijke partner.

Katvanger wordt dit ook wel genoemd geloof ik.

 

Ik kan geen kant op, politie doet niks en belastingdienst verwees mij door naar de Kredietbank voor schuldhulpverlening. Toen ik daar was zag ik hem daar ook. Ik kon mijn woede niet beheersen. Hij heeft het geld wel maar betaald het niet en wil op een makkelijke manier onderuit komen door schuldsanering aan te vragen.

 

Moet ik echt boeten voor wat hij mij heeft aangedaan? Overal waar ik aanklop wordt er gezegd dat ze het sneu voor me vinden maar dat ze niets aan kunnen doen. Politie doet niets, want moordzaken gaan voor? Hoe strafbaar is hij? AUB help zie de bomen door het bos niet meer. En wil niet met 2 kinderen op straat staan. Wat kan ik hieraan doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Resolute1,

 

Het is een heel verhaal wat je ons voorschoteld, een verhaal met een probleem dat van hieruit niet is op te lossen. Jammer is dat al een aantal stations zijn gepasseerd, waar die trein nog tijdig te stoppen was geweest, maar daar heb je op dit moment niets aan.

 

Eigenlijk kan ik je maar een advies geven: Zoek iemand uit je directe omgeving die jouw hele verhaal ontdoet van alle emoties en die dan van daaruit samen met jou tracht tot oplossingen te komen.

 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan is het inderdaad vervelend, maar dan blijft er alleen de reeds door jou genoemde schuldhulpverlening over.

 

Ik wens je heel veel sterkte.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oef! Dit klinkt als een ware nachtmerrie.

Ik weet zo 1-2-3 geen oplossing, maar er loopt op dit forum vast wel iemand rond die een betere tip heeft.

 

Weet dat we (en alle meelezers, die niet reageren) met je meeleven en je vooral veel kracht en sterkte toewijzen. Helpt misschien niet veel, maar toch.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

Je partner heeft je opgelicht in een periode waarin je zelf niet goed in staat was om na te gaan wat hij aan het doen was en nu zit je met de brokken. Je zou verwachten dat er wel een instantie was of iemand die een manier weet waarop jij je recht kan halen. Maar een forum voor innovatief ondernemen lijkt me niet de plek om dit soort toestanden te bespreken. Ik doe daarom het topic dicht en verzoek iedereen die zinnig advies meent te hebben dat via de PM-knop in het profiel van de topicstarter te versturen.

 

Hopelijk ben je zo toch een beetje geholpen.

 

Sterkte, ook met de gezondheid ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.