• 0

Hoe krijgen we klanten op ons terras????

Hallo,

 

Sinds (nog maar) 2 maanden hebben we een horecagelegenheid waar we koffie, thee, taart, gebak, verse (groente en fruit)sappen, broodjes (koud en warm) verkopen.

Binnen hebben we een paar zitplaatsen en buiten een groot terras.

Terras ziet er mooi en verzorgd uit (al zeggen we het zelf). Alles is nieuw (hout met naturel), gezellige plantjes op de tafel, fleurige parasols, duidelijk menukaart. Goed in de zon (als die schijnt).

In de weekends is het redelijk druk, bij mooi weer is het zelfs al MEGA geweest! We wisten niet wat we meemaakten!!! ;D Want als het geen mooi weer is, gaat er niemand op het terras zitten, logisch.

Na wat kleine aanloopprobleempjes, die meer met het aantal personeelsleden had te maken, hebben we het idee dat we alles behoorlijk op de rails hebben.

Klanten zijn tevreden, (dat vragen we na afloop) borden komen leeg terug (niet omdat het te weinig is ;D), maar omdat ze het lekker vonden. We krijgen ook vaak complimentjes.

Er komen ook al klanten terug. Dus je zou denken: "wat is je probleem...."

Nou het volgende.....om ons heen zitten ook horecagelegenheden, al langer dan wij er zitten.

Doordeweeks zitten zij altijd bijna vol!! En dan zijn er dagen/momenten dat ons terras leeg is! >:(

Als het van dat "net niet weer" is, willen ze nog wel eens koffie bestellen, niet altijd met wat erbij. Dan zijn enkele tafels bezet.

Tegen die tijd dat het lunchtijd gaat worden, raakt het terras weer leeg en blijft het ook leeg!!

En dat gebeurd ook wel als het wel mooi weer is !!???

Het eerste wat je kunt noemen is de menukaart.

Maar volgens mij is die best uitgebreid voor het type gelegenheid dat we zijn.

Ongeveer 5 verschillende warme koude broodjes (van de grill) 3 verschillende bruine broodjes en (sinds kort) ook tosti's, omdat daar vraag naar was.

Ik moet wel zeggen dat we niet een hele grote keuken hebben en dit assortiment wel ongeveer is wat we kunnen handelen qua ruimte en logistiek. De opzet was ook niet om een hele grote lunchkaart te hebben, maar meer koffieklanten met wat lekkers erbij.

Belangrijk misschien wel is dat we GEEN alcohol verkopen.

Maar ja, dan zou je eerder denken dat dit in de weekenden een probleem zou zijn, als dat er mee te maken heeft, dan doordeweeks.

In het weekend kan het terras wel vol zitten.

Maar goed, we willen best de menukaart aanpassen en nog wat producten toevoegen, zoals salades of zo.

En misschien is alcoholvrij bier en wijn een suggestie????

Maar waarom lukt het dan wel in het weekend en niet door de weeks?

En het meest frustrerende is dat het bij de "buren" verderop dan wel druk is!

Wat ik ze overigens van harte gun hoor!

En ik weet ook wel: een leeg terras is "killing"! Dan denken mensen gauw "Oh, daar ga ik niet zitten, dat zal wel niet goed zijn of zo...", dat zou ik zelf ook wel hebben eerlijk gezegd. Je gaat toch meestal ergens zitten waar het wat drukker is.....

Maar hoe kunnen we er nou voor zorgen dat er wel mensen gaan zitten.

Want tot nu is het wel steeds zo, dat als er 1 tafel bezet is, het ineens in een sneltrein vaart kan gaan en krijg je alles tegelijk....hoppa…. en weg zijn ze daarna weer met z'n allen.....

Zelf gaan zitten, is ook geen optie, dat doen we ook wel hoor. Maar ja dat helpt dan ook niet en dan kijken we heus niet chagerijnig of zo.

We hebben al van alles bedacht, maar we weten het niet.

Als het geen potentie zou hebben, zou er nooit iemand zijn gaan zitten en dat is het dus niet.

Maar wat wel???? Wisten we het maar.

We zijn natuurlijk niet zo lang bezig en we willen misschien te veel en te snel. Maar het blijft toch frappant dat het de ene dag redelijk tot heel druk kan zijn en de andere dag heel slecht. Onder bijna dezelfde omstandigheden.

En een leeg terras is nu eenmaal geen goede reclame! Ook niet voor de mensen die er langs lopen en niet direct op dat moment de behoefte of tijd hebben om te gaan zitten….

Een heel verhaal maar wij weten het ff niet meer.

 

Heeft iemand tips of suggesties?

Alvast hartelijk bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

We hebben inderdaad al verschillende soorten koffie, thee.

Vers geperste groente en fruitsappen. Dat vinden mensen wel heel lekker als ze het eenmaal proberen.

Croissantjes....goed idee. Bronsapjes ook ;D Gaan we eerst even zelf proberen.

We dachten inderdaad al een gratis sap bij een broodje of zo.

 

Qua plaats zitten we op een "goede" lokatie. Zeker niet achteraf.

Take away, doen we ook.

We staan voor alles open en hoeven heus niet stram aan ons concept vast te houden.

Maar je moet wel ergens vanuit gaan.

"U vraagt, wij draaien" gaat niet altijd op. Dan kan je wel aan de gang blijven.. Openingstijden uitbreiden zijn geen optie.

Er zijn toch genoeg lunchrooms die ook om half 6 gesloten zijn.....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zijn de buur terrassen in het weekend helemaal vol, en willen de mensen toch ergens buiten zitten, en dan komen ze bij jullie.

Doordeweeks zal er op de buurterrassen wel plek zijn (ook al ziet het er druk uit) en gaan ze bij jullie buren zitten.

 

Ik zelf denk dat het probleem is, dat de mensen bij jullie verwachten wat ze bij de buren kunnen krijgen. Dus wel een grotere kaart, wel alcohol enz..

Link naar reactie
  • 0

Bij kritische opmerkingen neig je naar een verdedigende houding. Zie alle reacties echter als mogelijkheid om je concept te verbeteren.

 

Alleen positieve klanten bestaat ook niet, dan vraag je onvoldoende door om er uiteindelijk je voordeel mee te kunnen doen.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

waarom vraag je het je klanten zelf niet?

 

zet een bakje op tafel met wat kaartjes met hierop een klanttevredenheidsonderzoekje. stuk of 5 vragen. vraag de klanten vooraf of ze deze (na de luch uiteraard) willen invullen en in een pot willen stoppen. anoniem is een mogelijkheid. maak een vraag waaruit blijkt waarom ze komen. ( zakenlunch, ontspanning, toerisme etc) Zo heb je snel in de gaten welke mensen er komen terrassen... en eindig met de laatste vraag zoals bijvoorbeeld: als u een ding graag anders zou zien, wat zou dit dan zijn? Dat doen steeds meer bedrijven en niet alle antwoorden zijn eerlijk natuurlijk dus stel een paar open vragen er bij, maar je komt wel wat meer te weten over je klanten en hun wensen.

 

groet,

 

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

ik heb terassen gezien die hun personeel lekker op het terras laten zitten of de buren of vrienden etc.. kopje koffie erbij. Mensen willen graag zitten waar het gezellig is.

 

Als ik uit eigen ervaring spreek (consument) dan ga ik liever ergens zitten waar nog net 1 tafeltje vrij is dan op een leegterras. De mens is toch in zekere mate een sociaal kuddedier.

 

Bijna al mijn vrienden drinken wel eens alcohol, zeker als ze even op een terras gaan zitten. Vergelijk het met een restaurant dat ook geen wijn kan schenken.. dan kijk je ook raar op.

 

Zouden wij met 5 mensen bij jou gaan zitten en je schenkt alleen alcoholvrij dan is dat al genoeg om ergens anders heen te gaan.

 

zakelijk gezien zou ik snel voor een vergunning zorgen of je moet je zo erg onderscheiden: denk aan hele speciale alcoholvrije drankjes.

 

Ik zou trouwens ook overwegen om terrasverwarming aan te schaffen en ook de avond open te zijn. In combinatie met alcohol trek je een heel ander publiek dat niet even een half uurtje blijft zitten maar misschien wel de hele avond en dat lijkt me heel goed voor je omzet!

 

veel succes... als ik nu zo naar buiten kijk en de regen zie vallen vermoed ik dat je terras leeg is.. :(

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Bij kritische opmerkingen neig je naar een verdedigende houding. Zie alle reacties echter als mogelijkheid om je concept te verbeteren.

 

Volgens mij reageert TjongeJonge behoorlijk genuanceerd op de reacties. Hij/zij kent de details van zijn zaak natuurlijk beter en het is juist prima dat hij niet elke suggestie opvolgt maar z'n/haar eigen weg kiest.

 

Zou iedere vragensteller maar zo reageren. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zeker sympathie voor wat in twee maanden bereikt lijkt te zijn, lees alleen diverse keren ja, maar dat kunnen of willen we niet...

 

Vijf soorten thee of vijf soorten broodjes klinkt prima, maar heeft alleen waarde voor een onderneming als tussen die vijf soorten thee bijvoorbeeld een 'herkenbare' verse muntthee (met marge) of 'smakelijke tussendoor' verkoophit croissantje (met marge) of als zelf reeds toegevoegd tosti bij zit. Ik heb ooit resultaten stevig verbeterd door op gemiddelde omzet per klant en bijverkoop te focussen. Succes!

 

 

Quote : Highio op Vandaag om 15:31:23

Bij kritische opmerkingen neig je naar een verdedigende houding. Zie alle reacties echter als mogelijkheid om je concept te verbeteren.

 

 

 

Volgens mij reageert TjongeJomge behoorlijk genuanceerd op de reacties. Hij/zij kent de details van zijn zaak natuurlijk beter en het is juist prima dat hij niet elke suggestie opvolgt maar z'n/haar eigen weg kiest.

 

Zou iedere vragensteller maar zo reageren.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Ja sorry :-[ Excuus, jullie hebben gelijk, maar ik had al eerder op die suggestie gereageerd.

En als je dan alleen zo een opmerking plaatst vindt ik dat ook een beetje kort door de bocht.

Alle tips en suggesties zijn welkom. Heel lief natuurlijk dat iedereen zo meedenkt! :) Maar ik kan alleen die tips toepassen die voor ons haalbaar zijn, het moet wel te realiseren zijn.

Ik weet ook wel dat als je alcohol verkoopt en tot 's avonds open blijft je meer omzet haalt.

Maar ja, dan moet ik wel eerst een alcohol vergunning aanvragen die maanden duurt.(als ik hem uberhaupt zou krijgen). Dus daar ben ik nu niet mee geholpen.

Mijn keuken is klein, dus niet gechikt voor uitgebreide maaltijden.

Wel serveren we heerlijke luxe broodjes van de grill met sla erbij.

Salades of soep kan wel, bijvoorbeeld.

Met sommige buren hebben we al gesproken, meer oppervlakkig. Er is geen broodnijd, maar ze gaan volgens mij ook niet zeggen wat hun "succes" is.(en wat hun succes is hoeft ook niet de onze te zijn) En je gaat ook niet steen en been klagen bij je buren. Er is dan toch een beetje schaamte....

 

Alcoholvrije drank was ook bij ons opgekomen....

In de huidige tijd van gezondheid dit en gezondheid dat en in aansluiting op onze gezonde sappen.... ;D

Maar ik heb van die rose geprobeerd en het was niet echt te Z... :P.

Ik moet de witte en de rode nog proberen ;D Nou ja, dronken wordt ik er niet van!

 

Hier schijnt het zonnetje inmiddels 8) en er zaten ook wat mensen op het terras......

We blijven positief, maar goed feit blijft dat dit niet 1,2,3 op te lossen is.

Maar meerdere personen weten meer dan 1......

En er zaten echt hele bruikbare tips bij!

Van die enquetekaartjes gaan we doen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer anders eens om werknemers van bedrijven naar je toe te trekken, ik heb vorig jaar twee weekjes vakantiewerk gedaan in het centrum van A'dam, om de hoek zat de http://www.bagelsbeans.nl/ , lekker eten voor een scherpe prijs met bovendien snelle service. De formule werkte, ik ben daar in twee weken tijd 3 keer geweest en over twee weken ga ik daar weer aan de slag en verheug me nu al op die bagels ;D ( tip: tostibagel :) )

Wat dacht je hiervan: ga naar bedrijven en spreek met hun af dat medewerkers die 's middags bij je lunchen hun eerste kop koffie gratis krijgen... Die mensen hoeven in de pauze geen alcohol want ze moeten daarna werken ( we zijn niet in Italië he :) ), ze nemen een broodje met een saladetje ofzo en als je inderdaad goeie koffie hebt gaan er waarschijnlijk ook rustig twee koppen koffie in.

 

Met een goeie service, leuke prijs en lekker eten denk ik dat het je, als je genoeg bedrijven benaderd, best wat klanten kan opleveren.

 

Mocht het je lukken om een vergunning te krijgen voor alcohol dan kun je het natuurlijk nog veel gekker maken: 's middags komen lunchen betekent 's avonds een gratis biertje, gevolg is dat mensen 's middags komen lunchen en die hele troep komt 's avonds nog eens bier en chips bij je halen :)

 

En tot slot: je hebt vrrrdomme het mooiste terras van de hele wijde wereld, het lekkerste eten en het is nog betaalbaar ook!!!! Dat mag toch iedereen weten? Schreeuw het van de daken en druk direct 5.000.000 flyers ( 5.000 mag ook ;D ) om iedereen die je maar tegenkomt enthousiast te vertellen over je terras met alles erop en eraan! Kortingsbonnetje eraan vast en je hebt weer een vol terras de komende week ( en dan is het de truc om die klanten vast te houden... )

 

Succes,

 

Hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Als ik uit eigen ervaring spreek (consument) dan ga ik liever ergens zitten waar nog net 1 tafeltje vrij is dan op een leegterras. De mens is toch in zekere mate een sociaal kuddedier.

 

Er is sowieso een soort zal-wel-slecht-zijn gevoel op dat moment, daar doe je weinig aan. Overigens is dat soms ook gewoon waar, zaken met minder omzetsnelheid hebben daardoor soms voedsel langer op voorraad en dan is het minder vers. Maar met een beperkte menukaart valt dat wel weer mee, hoef je weinig verschillends in te kopen.

 

Overigens heb ik wel eens meegemaakt (niet in nederland) dat restaurants de eerste terrasgasten gewoon van straat plukken en voor de halve prijs laten eten. Zo'n toko zat daardoor iedere avond bomvol, paar mensen die gezellig zitten te eten hebben een enorme aanzuigende werking op passanten.

 

Wat je misschien zou kunnen doen is een soort happy hour aan het begin van lunchtijd, bijv tussen 11 en 12 gratis drankje bij je broodje oid.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al zeer veel goede tips geweest zoasl bijvoorbeeld het mini-klantenonderzoek, contact met de lokale kantoren (DOEN!), flyeren (met tegoedbon erop!) en de tell-a-friend-bon.

 

Misschien heb je nog iets aan de volgende idëeen:

 

- Wellicht kun je wat extra promotie maken door live entertainment? Huur eens een lokale band in en zorg voor een leuke promo-actie. Of boek een goochelaar die mensen je terras op stuurt...

 

- Zoek contact met lokale verenigingen (voetbal, carnaval) of adverteer in clubbladen met ook een leuke actie...

 

- Als je een lekkere appeltaart hebt, bak er dan een paar en ga ermee de straat op en langs lokale bedrijven om ze te laten proeven. Kan je gelijk je flyer achterlaten!

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een aantal tips om meer gasten op je terras te krijgen:

 

- Meer persoonlijke aandacht. Gasten houden ervan om in de watten gelegd te worden. Bied ze een unieke ervaring aan in jullie horeca zaak.

- Ga langs bij je concollega's. Maak een praatje met ze en vertel over jullie lunchroom(?). Misschien dat ze de volgende keer wel mensen naar jullie doorverwijzen als hun volzitten.

- Geef een visitekaartje mee bij de rekening. Dit kunnen ze dan aan vrienden/kennissen laten zien.

 

Hebben jullie inmiddels al een aanbieding in de krant geplaatst of geflyerd o.i.d.?

 

Verder is een naamsbekendheid opbouwen een belangrijk punt. Ga langs bij bedrijven in de buurt (kantoren etc.) en vertel over jullie bedrijf. Laat een visitekaartje achter. Misschien dat deze mensen in het lunchtijd wel bij jullie komen eten op het terras.

 

Ik hoop dat je wat aan bovenstaande tips hebt.

 

Groeten,

 

Billy

Link naar reactie
  • 0

Mijn two cents.

 

. Alcoholvergunning moet je gewoon hebben, anders kun je net zo goed ophouden. (Note: ik drink geen alcohol, maar zo ligt het gewoon).

 

. Leg een paar kranten neer. Ik ga zelf nooit ergens zitten waar geen kranten zijn. Kranten trekken ook een nieuwe groep mensen.

 

. Elk cafe heeft vaste klanten. Voor hun is het ontmoeten van andere vaste klanten een deel van de beleving. Wat jij mist is volgens mij vaste klanten.

 

. Vaste klanten drinken altijd alcohol.

 

. De producten op de kaart zijn in de horeca overal in Nederland kwalitatief goed. Daar kan nooit het probleem zitten.

 

. De bediening is vrijwel overal slecht. Dat betekent niet dat jij het wel goed kan zolang je naar Nederlandse voorbeelden kijkt. Om het goed te doen, zul je naar buitenlandse voorbeelden moeten kijken.

 

. Als al het andere faalt, zou je kunnen overwegen je op een of meer speciale groepen te richten. Afhankelijk van waar je gevestigd bent, etcetera. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat zakenlieden 10 procent meer zouden willen betalen EN 1000 euro per jaar lidmaatschapsgeld voor een club/restaurant/cafe waar ze elke dag betrouwbare bediening krijgen, soortgenoten kunnen ontmoeten en het personeel door de leiding op hun werk wordt aangesproken. Geen gillende kinderen, geen recepties van oma die 85 is geworden, etcetera, maar gewoon om 1 uur 's middags binnenkomen, uitsmijtertje eten, krantje lezen en om 2 uur weer terug op kantoor, bij het vertrekken even een relatie spreken die je kan vertellen wie de beste off shore fiscaal adviseur in de omgeving is. Lijkt me een verademing. Restaurants en cafe's die vooral gezelligheid willen bieden zijn er in Nederland al genoeg.

 

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk topic is dit en ik kan me de problemen wel voorstellen.

In staccato hierbij een aantal suggesties, allen "goed geleend" van kroegen en restaurants waar ik zelf regelmatig kom:

 

- Leg niet alleen kranten en zo neer, maar maak een echte leestafel. Zo te lezen heb je ruimte genoeg. Een leestafel trekt ook weer mensen die alleen zijn, die leggen daar contact, etc. ;

 

- Zorg inderdaad voor een alcoholvergunning en overweeg je openingstijden op te trekken tot 19.00 met borrelhappen. Zeker bij mooi weer blijven mensen graag buiten hangen voordat ze (ergens) gaan eten;

 

- Eerder is al genoemd de salades; hier sluit ik me bij aan. Maar denk ook eens aan iets als yoghurt met vers fruit en museli of zo ... zit een leuke marge op en zeker bij warm weer goed als lunch te gebruiken;

 

- Smoothies

 

- Zoals al eerder genoemd, persoonlijke aandacht. Eventueel met een vaste klanten kaart. Per x euro besteding een stempel en bij een volle kaart krijg je .... ???

 

- Als het terras redelijk vol zit, doe eens iets extra's. Snijdt een brownie, stuk kaas, worst oid in stukken of maak minihapjes en serveer deze gratis;

 

- Ben je "kindvrienlijk"? Een aparte (speel-)hoek voor kids doet wonderen bij de ouders;

 

- Doe iets ludieks, zoals ik gisteren op tv bij Gordon Ramsey zag. Een afgeleefde Engelse pub haalde hij uit het slop door een campagne te beginnen "voor echte jus" (http://campaignforrealgravy.com/);

 

- Last but not least: wat is de kwaliteit van je brood? Persoonlijk heb ik de pest aan al die half fabrikaten die dan als ciabatta etc worden verkocht. Betaal liever iets meer voor "echt brood".

 

Hopelijk heb je er iets aan en als je in de buurt van Rotterdam zit, stuur me dan svp een PM. Kom ik eens kijken (en lunchen :)).

 

Groet

Kees

 

 

 

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Een klant zoekt naar mijn mening veelal diversiteit.

 

Verander af en toe de opstelling van het terras (indien mogelijk)

Wissel elke week bv de aanbiedingen op het uithangboord af

Gebruiken woorden waarbij wordt gerefereerd naar 'Home made'

 

Je geeft zelf aan dat het terras wel vol loopt op het moment dat er één of twee mensen zitten. Vaste klanten zijn in dit geval dus van extra waarde, wellicht dus iets creeëren met spaarkaart?

 

Onderscheidend vermogen ontwikkeld een ondernemer tot een grootste.

 

'' Onderneem innovatief, ben niet bang om te vallen, als jouw ding hip wordt ben je de eerste in de rij''

 

Groeten,

Thijs

Uw evenement georganiseerd met oog voor imago, relaties én details.

Link naar reactie
  • 0

Ken je klanten en zorg dat personeel je klanten leert kennen. Als je in een horeca gelegenheid komt is het leuk als de mensen die er werken je bij je voornaam noemen. Cheers, wie kent 'm niet, de Amerikaanse serie over een bar. Luister eens naar de introductiesong. die komt nl op bovenstaande neer. + lekkere muziek, leuke mensen die je begroeten alsof je een vriend bent; het kan allemaal helpen om mensen zich thuis te laten voelen en er voor te zorgen dat je klanten terugkomen.

Link naar reactie
  • 0

De beste tip is denk ik al gegeven:

 

"ik heb terassen gezien die hun personeel lekker op het terras laten zitten of de buren of vrienden etc.. kopje koffie erbij. Mensen willen graag zitten waar het gezellig is."

 

 

Vorig jaar zomer in Spanje geweest, als Nederlander zit je vaak al half 6 op het terras, half uur later zat het halve terras vol. Bij de buren was het allemaal nog leeg. Uit navraag bleek dat het personeel elke dag gratis een "maaltijd" mocht eten, hierdoor zat het terras half vol en bleef het de hele avond hardstikke druk!

 

Mijn advies: Zoek wat mensen die elke ochtend lekker een fruitshake drinken met de krant erbij, het liefst het voorste tafeltje!

 

Link naar reactie
  • 0

Erg interresant hoe je wordt overspoeld met tips ( Ik hou van dit forum ) .

In mij ogen hebben wij hier te maken met beperkte mogelijkheden.

- in de eerste plaats zijn daar de tijden die open wil zijn als lunchroom

- ten tweede is daar de non-bier vergunning

- ten derde maak ik uit je verhaal op dat er beperkte ruimte is in de keuken.

 

Mijn ervaring is dat wanneer een restaurant beperkingen heeft hij zich moet specialiseren.

Het is niet moeilijk om te kijken naar de trend van vorig jaar, een trend die nu hoogtij viert. Precies gezondheid.

 

Wat is er beter als een gezonde maar vooral lekkere lunch. Het is hierbij wel belangrijk je te profileren naar je publiek toe.

Ik neem aan dat het terras vol zit met "normale mensen". Met andere woorden de middenstand.

Om deze mensen aan te spreken zul je moeten proberen een gevoel te creeeren dat ze ook krijgen wanneer ze Hart van Nederland kijken. Een stukje warmte & gezelligheid en daarbij het gevoel van de "kudde".

 

Voor dit soort mensen zal er gekeken moeten worden naar niet te duur precies kunnen leveren waar ze trek in hebben. Zo zal er bier geschonken moeten worden. Een leuke actie van bijvoorbeeld happy hour tussen 3 - 4 uur heeft voor deze mensen vaak weining zin. Deze mensen zijn over het algemeen ook niet degene die op zoek zijn naar verantwoord eten maar naar lekker eten. Zorg dan ook voor een lekker pilsje met een goedkoop garnituurtje.

 

Als lunchroom is het wellicht interresant om je wat meer bezig te houden met gezondheid. De doelgroep die je dan aan zal moeten spreken zijn meer de gezinnen die uitkomen boven modaal. Die liever weg zappen van een hart van nederland en druk bezig zijn met het gezond in het leven staan. Omdat deze mensen vaak iets meer te besteden hebben is het misschien niet verkeerd om je te specialiseren in heerlijke gezonde maaltijden met een lekker sapje.

 

De conclusie die hieruit eigenlijk naar voren komt is dat het belangrijk is om voor jezelf te bepalen wat je wilt. In jouw geval denk ik dat de eerste factor waar je rekening mee moet houden je publiek is.

 

Wil ik warme chocomel verkopen voor een euro aan het hele gezin?

Wil ik bier serveren voor de hardwerkende mens die ervan houdt om smiddags even wat met vrienden te gaan drinken?

Wil ik proberen om mij te onderscheiden door gezond voedsel te serveren dat net even anders is als dat ze gewend zijn. En biedt ik onze zakenmensen een gezonde lekkere lunch aan?

 

Probeer zelf te kiezen welk waarde gevoel je wilt geven aan je restaurant want dit is toch wel de trigger tot een vol terras.

METEN IS WETEN.

Als je voor jezelf helder hebt welk publiek het meest interresant is dan help ik je graag verder met het vol krijgen van je terras (voor zo verre je wat heb gehad aan bovenstaande tekst)

 

M.V.G

 

Voor al uw bedrijfssoftware & ICT Oplossingen

www.webaxs.nl www.relaxs.nl www.comaxs.nl

Link naar reactie
  • 0

Leuk al die adviezen, maar degene voor wie ze bedoeld zijn laat zich al lange tijd niet meer zien hier......

 

Geregistreerd op 18-06-2008 en zijn laatse bericht op 19-06-2008 :'(

 

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.