• 0

Nieuwe mogelijkheden dankzij de stijgende olie prijzen!!

Beste, Ondernemers ;D

 

Ik zelf volg de huidige prijzen van de olie op de voet en het einde is nog lang niet in zicht, ik verwacht na de zomer dat de bezine 2 euro gaat kosten (nu op 1,61 euro) en de inflatie zal hoog uitvallen in 2009.

Kortom er komen donkere tijden aan voor Nederland maar daarom zie ik ook allerlei mogelijkheden.

Ik lees regelmatig het forum van www.peakoil.nl is zeer aan te raden.

Zeker voor de mensen die nog niet met het fenoneem peakoil in aanraking zijn geweest.

Er komt een dag en die komt.. dat de bezine te duur word voor minium-medium inkomen´s kortom de koopkracht gaat achter uit, de belangerijke eerste levensbehoefte´s worden belangerijker.

En olie zit in alles van kleding tot make up tot speelgoed tot je pc waar je nu achter zit ;D.

De voedsel prijzen stijgen ook alsmaar.

Mensen moeten keuze´s gaan maken.

Graag zou ik van jullie willen horen wat voor mogelijkheden er voor jou stad,dorp mogelijk is.

Ik denk zelf dat de fietsenzaken goeie zaken gaan doen in de komende jaren, zelfde als de electrische scooters,fietsen.

Maar ook Garageshops die je auto ombouwen voor zonnebloemolie,raapolie ect.

Maar ook dienstverlende zaken zoals geprivatiseerde taxi´s op waterstof.

Mini windmolens voor in de tuin,Zonnepanelen zullen nog meer in opmars komen.

Dus veel mensen gaan in zeer korte tijd switschen op zuinigere materialen.

 

Mijn excuses voor het niet helemaal in de juiste volgorde brengen van me mening ::). ben nog maar 21 :-[

 

Met vriendelijke groet,

 

Bruk

 

 

Edit Bold markeringen verwijderd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat dacht je van andere mobiliteits concepten zoals green wheels of de supersnelle bus van Wubbe Ockels! Inderdaad heb je gelijk als je zegt dat er een scala aan nieuwe mogelijkheden gaat komen voor de opwekking van je "eigen energie" maar ook bijvoorbeeld energie uit algen en andere biologische materialen. Eigenlijk komt er een heel nieuw economisch denken op gang binnne het economische stelsel. Dit zo zelfs zo snel kunnen gaan dat we straks niet meer worden belast op arbeid maar op de grondstoffen die we ontrekken aan deze aarde, dat zou in ieder geval een eerlijker beeld geven en een schonere natuur.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel jammer dat het zo ontzettend lang duurt (in NL zeker 15 jaar) voordat zonnepanelen zich terug verdienen. Na 15 jaar heb je ze (met geluk) terugverdiend en na 20 jaar beginnen ze te verslijten...

 

Ik hoop dat ze over een tijdje goedkoper en efficiënter worden, zodat het een echt interessante investering wordt.

 

Ik denk zelf dat we binnen nu en heel korte tijd warm gaan lopen voor de auto op lucht! Ja u hoor het goed :P

Check this out: http://nl.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Even voor de duidelijkheid: Wind energie is veel minder winstgevend dan zonne-energie.

 

De prijzen van zonnecellen zijn de laatste jaren flink gezakt en de opbrengsten van de cellen juist verhoogd. Zonne-energie is nu al binnen 3 tot 5 jaar winstgevend en kan daarna door de lange levensduur minimaal 20 jaar gratis energie leveren.

 

De nieuwste cellen hebben slechts enkele m2 nodig om een heel huishouden een jaar van gratis energie te voorzien.

 

Kijk voor de gein eens op sites als http://www.giscosa.com/eng/minisite/minisite.htm . De opbrengsten van de nieuwste cellen liggen in Nederland rond de 850-1050 Kwh/m2.

 

Deze cellen zijn verwerkt in dakbedekking en beduidend goedkoper dan de panelen die men nu via bijvoorbeeld Eneco kunt aanschaffen. Wij gaan deze cellen toepassen in de tuinbouwsector (via een partner welke de distributierechten heeft voor Nederland), maar mochten hier vragen zijn dan hoor ik dat graag.

“Innovation distinguishes between a leader and a follower.”

Link naar reactie
  • 0

CestMol,

 

In dergelijke oplossingen als zonnecellen ben ik ook geïnteresseerd. Alleen voor mij interessant is: 'meten = weten' dus zijn deze cellen al in Nederland verwerkt? En zo ja, wat is de gemeten opbrengst? Ik zou het interessant vinden te lezen/horen wat het verschil in opbrengst is tov de 'eneco' cellen.

 

mvg, Remco

Professionals met Hart voor uw Office

(opbouw 2e eigen zaak in de automotive)

Link naar reactie
  • 1

Neemt niet weg dat zonnecellen die zichzelf binnen 3 jaar terugverdienen en vervolgens nog 20-35 jaar gratis energie leveren, een veel betere oplossing zijn dan wat dan ook. De oude (dure-) panelen doen er inderdaad ruim 8 jaar over. Die leveren dan ook 30-40% minder op dan de nieuwere generaties cellen. Daarnaast zijn dat grote dure panelen die duur qua productie zijn (we hebben het dan over dik 1500 euro per m2 vaak, waar nieuwe systemen 3 x zo voordelig zijn). Zelfs zonder subsidies zou het al lonend zijn.

 

1 hectare zonnecellen is ruim 50 maal efficiënter dan 1 hectare gewassen voor de biodiesel (die nog ten koste gaat van de voedselproductie gaat ook).

 

Mensen die nu nog durven te beweren dat zonne-energie niet lonend is moeten eens kijken naar de tegenlicht docu 'Here comes the sun'. Dat cellen te duur zouden zijn en qua productie meer energie kosten dan dat ze opleveren is een enorme fabel van bestaande energiebedrijven. De nieuwste materialen voor cellen leveren in 8 maanden de energie die het kostte om ze te maken. ;)

 

 

“Innovation distinguishes between a leader and a follower.”

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.