• 0

Hoe ziet een administratie er uit ?

Gast Verwijderd account

In de toekomst wil ik graag een eenmanszaak beginnen.

Maar dan moet ik ook een administratie opzetten.

En door vaak forums af te gaan op Higherlevel, weet ik dat de administratie heel belangrijk is voor een bedrijf.

Vandaar dat ik op deze site vraag hoe een administratie voor een eenmanszaak eruit hoort te zien etcetra.

 

Ik heb zelf ook onderzoek gedaan, maar de informatie die ik gelezen heb komt niet allemaal overéén met elkaar.

Hopelijk word ik door deze topic wel wat wijzer.

 

Alvast bedankt,

Medelid

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je zelf geen enkel onderricht heb genoten op het gebied van boekhouden dan moet je dat absoluut niet zelf gaan doen.

Zoek een goede boekhouder die je kan helpen bij het opzetten van de boekhouding en je tevens op de hoogte houd van de gezondheid van jouw bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Administratie is niet belangrijk voor je bedrijf - administratie IS je bedrijf (ten minste, door de bril van je bankrekening en de belastingdienst). Want - zeldzame uitzonderingen daargelaten - je doet het toch voor het geld. Dat geld wil je tellen, en dat is dus administratie!

 

Simpel gezegd is administratie ook niet meer dan dat: wat heb je uitgegeven (en waaraan), en wat heb je verdiend (en waarmee). Alles wat meer is dan dat zijn toeters en bellen die te maken hebben met belasting betalen en financiele controle (die, zo naar je vraag te horen, voorlopig wel in je hoofd zal gebeuren).

 

Laat een boekhouder niet zo maar iets opzetten wat je niet begrijpt - neem je tijd en zorg dat je het begrijpt! Zo moeilijk is het niet voor een eenmanszaak. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Mijn administratie ziet er als volgt uit:

- Enkele mappen in mijn kast met inkoop, verkoop en BTW aangifte. Deze mappen hebben verschillende kleuren

- Mijn boekhoudsoftwarepakket heeft een strand op de achtergrond.

 

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 0

Het hoeft niet zo moeilijk in het begin:

 

-Inkoopboek=map met inkoopfacturen

-Verkoopboek=map met verkoopfacturen

-Giroboek=map met afschriften giro.

 

Verder alles inkloppen in excel, verkoopboek, inkoopboek en giroboek.

 

Een boekhouder zoeken voor controle en maken jaarrekening, de btw kan je of zelf doen of door je boekhouder laten doen....klaar.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.