• 0

Jaarlijkste kosten BV en LTD

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi jhnns,

 

Reken voor een boekhouder op minimaal € 800 voor een holding BV met weinig administratie (bijv. alleen maandelijkse fee, jouw salaris en wat kosten). Hiervoor krijg je:

- admin inboeken;

- BTW aangiftes;

- LH aangiftes

- jaarekening;

- aangifte VPB;

- deponering KvK.

 

Als je meer administratie hebt, meer personeel hebt, meer kosten etc. dan loopt het snel op en kan het vele duizenden euro's worden.

 

Kun je een inschating geven van de activiteiten?

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zijn de boekhoudkosten van een LTD inderdaad hetzelfde? Want op de site van yrt.nl (zo'n club die LTDs verkoopt) lees is dat een LTD een 'zeer beperkte publicatieplicht' heeft.

 

Voor zover ik kan zien zijn de kosten van een limited:

- oprichtingskosten: 450 euro

- jaarlijkse kosten (registered office, belastingaangifte tegen 0-tarief in UK, registratiekosten Engelse KvK): 350 euro

- KvK-kosten in Nederland 150 euro

- boekhoudkosten ?? euro

 

Heeft iemand aanvullingen op dat rijtje, en een (herziene) indicatie van de boekhoudkosten?

Link naar reactie
  • 1
en een (herziene) indicatie van de boekhoudkosten?

 

Zoals Denarius al stelde: het werk qua boekhouding is hetzelfde.

 

Dat de LTD een (vermeende) beperktere publicatieplicht heeft is (vrijwel) niet van invloed op het werk wat voor een administratie verricht moet worden. Het drukken van het jaarverslag van de BV zelf zijn m.i. de kosten niet

Het voornaamste verschil tussen BV en LTD zit 'm in de inspanningen, (juridische) kosten en kapitaalvereisten bij oprichting

 

Wellicht ben je in de war met de jaarlijkse kosten voor eenmanszaak en VOF? Daar heb je - als bedrijf zonder personeel -geen LH-aangifte en IB-aangifte is doorgaans wat goedkoper dan VPB

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ging er inderdaad (foutief) vanuit dat de administratiekosten van een Limited (door de beperkte publicatieplicht) lager zouden zijn. Ik had de indruk dat het opmaken van de jaarrekening ongeveer de helft van het werk zou zijn, maar als jouw reactie zo lees is dat meer een kwestie van een uitdraai maken van bestaande gegevens (dus bijna een druk op de knop). Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
  • 0
Bedankt voor de reactie!

 

Graag gedaan.

 

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraag bij mijn eigen boekhouder: het opstellen van de jaarrekening is bij hun inderdaad letterlijk een druk op de knop. Uiteraard volgt er nog wat nacontrole, maar die wijkt voor een Ltd niet noemenswaardig af: de aandeelhouders van de Ltd moeten immers zelf wel over de volledige informatie beschikken

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Zijn de boekhoudkosten van een LTD inderdaad hetzelfde? Want op de site van yrt.nl (zo'n club die LTDs verkoopt) lees is dat een LTD een 'zeer beperkte publicatieplicht' heeft.

 

Voor zover ik kan zien zijn de kosten van een limited:

- oprichtingskosten: 450 euro

- jaarlijkse kosten (registered office, belastingaangifte tegen 0-tarief in UK, registratiekosten Engelse KvK): 350 euro

- KvK-kosten in Nederland 150 euro

- boekhoudkosten ?? euro

 

Heeft iemand aanvullingen op dat rijtje, en een (herziene) indicatie van de boekhoudkosten?

 

Laat je niet neppen! Kijk eens op de website van de Engelse Kamer van Koophandel, Companies House.

Je zult zien dat je een UK LTD opricht voor 20 (jawel twintig) Engelse Ponden,

klik hier http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/companyRegistration.shtml

 

Lees op je gemak de informatie van Companies House, de zaken worden dan al een stuk duidelijker. Ik zal me verder niet uitlaten over het bedrijf waar u mee in zee wilt gaan.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een goede tip, maar ehhh... hoe zou ik dat zelf aanpakken? Ik begrijp niet alle velden van het formulier, heb geen adres in Engeland... dat maakt het er niet makkelijker op. Ik ken wel iemand met een adres in London, maar ik vind het lastig om in te schatten hoeveel post op dat adres binnenkomt en hoe belangrijk dat is.

Dus het spreekt me wel aan om een club te hebben die de administratieve afhandeling regelt. Maar ik vind het lastig om de nadelen duidelijk in beeld te krijgen; op de fora wordt wel geschermd met allerlei argumenten, maar die worden vervolgens niet onderbouwd. Ook als ik zoek op ' zelf limited oprichten' vind ik weinig relevante info, enkel die van de aanbieders. Op http://www.sproutstart.nl/2007/11/bv-bvba-ltd-kan.html staat wél het begin van een discussie die interessant had kunnen worden.

 

Wie weet een webadres waar ik een volledig overzicht vind van de voordelen EN nadelen van een limited, en van de totale kosten?

 

Link naar reactie
  • 0

Ook als ik zoek op ' zelf limited oprichten' vind ik weinig relevante info,

 

Wie weet een webadres waar ik een volledig overzicht vind van de voordelen EN nadelen van een limited, en van de totale kosten?

 

Als ik jou was zou ik ook met ENGELSE zoekwoorden aan de slag gaan!

Zoek met "incorporating LTD UK registered office company formation" . Je kunt er zelf ook wel een paar bedenken.

De website van Companies House is zeer informatief. Je kunt daar ook allerlei brochures downloaden.

 

De enige websites in de Nederlandse taal die je zult vinden zijn van verkopers van limiteds. Dan mag je zelf nagaan of daar objectieve informatie te vinden is.

Wat is er tegen een heel gewone Nederlandse BV? Die richt je bij een niet te dure notaris al op voor minder dan duizend euro.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zocht niet op engelse steekwoorden omdat ik juist de Nederlandse ervaringen wilde weten, maar je hebt gelijk.

 

Ik heb de volgende bezwaren tegen een BV:

- kapitaaleis van 18.000 euro (ik weet het, die kun je vervolgens gewoon gebruiken, maar die moet je dan wel hebben/lenen)

- oprichtingskosten: ik heb eerder een BV opgericht, en schrok nogal van de bijkomende kosten. Ik betaalde voor de bankverklaring (een papiertje waarop staat 'meneer X heeft 18.000 euro op zijn rekening staan) alleen al 180 euro (in 2003); ik zal eerdaags eens kijken of ik alle oprichtingskosten van de BV bij elkaar kan harken. Dat zijn ook meteen de addertjes onder het gras waar ik bij een Ltd huiverig voor ben.

- jaarlijkse kosten: ik had gehoopt met een Ltd en de bijbehorende beperkte publicatieplicht (volgens de aanbieders) te besparen op administratiekosten, maar inmiddels ben ik een illusie armer dankzij reacties op deze thread.

- ik hecht niet aan de vermeende betrouwbare indruk van een BV. Wij gaan zaken doen over de hele wereld, dus dan heeft een Ltd waarschijnlijk meer herkenbaarheid dan BV.

 

Ik ga maar eens:

- kijken of ik de werkelijke totaalkosten van beide vormen tegen elkaar kan afzetten, incl. alle addertjes.

- kijken of/wanneer die 18.000 euro-eis vervalt (daar zag ik her en der meldingen van)

- een goede boekhouder zoeken die hier wellicht een mening over heeft.

 

Link naar reactie
  • 1

Een paar tips op een rijtje:

 

- een bankverklaring is niet nodig

- een boekhouder die een aangifte vennootschapsbelasting kan maken uiteraard wel

- de publicatieplicht in Engeland stelt niet zoveel voor, je moet een eenvoudige balans insturen naar CH

- jouw Engelse 'Company Formation Agent' kan het 'Registered Office Adress' voor je verzorgen

- de LTD moet een zogenaamde 'Secretary' hebben, dat kan je boekhouder zijn of je Formation Agent, of iemand anders zolang als je het maar niet zelf bent. De functie van Secretary mag namelijk niet door de 'Director' uitgeoefend worden.

- ga even langs je Belastingkantoor en vraag een schriftelijke verklaring waarin staat dat je in Nederland belastingplichtig bent, dit om gedoe met de Engelse belastingdienst te voorkomen.

- Heb je al bij je bank nagevraagd of ze wel een rekening willen openen op naam van jouw LTD?

- Zoek op de website van Companies House op wat de verantwoordelijkheden van 'Director' en 'Secretary' zijn.

- op het forum van gomopa.net staan ook tips en vragen over de UK LTD.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.