Duurzame energie voor kleine ondernemers?

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben nieuw hier en ik heb veel topics gelezen maar ik weet niks te posten. Vandaar dat ik een topic begin maar over duurzame energie.

Vanuit mijn omgeving hoor ik er veel over en ik vraag me af. Wie van de ondernemers investeert hier in duurzame energie en in welke vorm?

 

Bijvoorbeeld spaarlampen, machines minder lang laten draaien of in de avond uren..

En wie vind dat we moeten investeren in duurzame energie?

 

Nog een leuke discussie , vinden jullie dat kleine ondernemers hier ook in moeten investeren?

 

Groeten Pieter

Pieter

Link naar reactie

Bedankt voor je verwelkoming,

 

Ik vind duurzame energie wel belangrijk uiteraard. Vandaag las ik weer in de krant (de Pers) een stukje over duurzame ondernemen. Eigenlijk wel dagelijks.

 

Op alle niveaus denk ik wel dat het belangrijk is om aandacht te hebben hiervoor. Kleine ondernemingen zullen denk ik niet zoveel baat hebben bij duurzame energie omdat het vaak een investering op langer termijn is. (en dus ook veel gaat kosten)

Een voorbeeld is bijv. zonne energie . En ik zie een wat groter bedrijf ook niet zomaar aan een windmolen aansluiten. Of kleine bedrijfjes spaarlampen aanschaffen. Hoe vaak houden jullie je bezig met deze ontwikkelingen?

Pieter

Link naar reactie

Nou, ik heb wel degelijk overal spaarlampen ingezet.

Tevens loop ik iedere avond alles na of er geen verbuikers aan blijven staan.

Fax/printer in de slaapstand drukken. Alle monitoren van standby af.

Moet die airco nu echt aan of kunnen we ook het raam wijder openzetten (als er wat wind staat, wel papiertjes opbergen).

Gewoon omdat het niet nodig is die kleine dingetjes aan te laten staan. Op jaarbasis maken al die kleine dingetjes toch weer een grote.

 

Als ik wel eens zie wat er 's avonds aan blijft staan bij omliggende bedrijven (lampen, etc..) Dat kost een lieve duit en aardig wat boompjes.

Ik heb wel eens nagedacht over zonnepanelen op het dak. Maar da's op dit moment toch iets te gortig. Wellicht kan de verhuurder hier nog iets in betekenen.

 

Ik heb best wat over voor de natuur maar niet tot in den treuren.

(Rij nml. een 16 jaar oude diesel die wel een wolkje wil geven)

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Voor deze vorm van energie is ook een subsidiepot. Die is echter al leeg voordat de regeling goed en wel is opgestart.... Je mag raden wie er dan van profiteren......

 

Ik vind het woord "investeren" ook nogal een groot woord. Je vervangt toch niet zomaar voor €2000,-- aan lampen? Zonnepanelen aanschaffen loopt die drempel natuurlijk gemakkelijk voorbij. Maar als je geen extra aftrek krijgt, gaat het gemiddelde bedrijf toch eerder voor directe bedrijfsmiddelen......

Link naar reactie

Ik vind het woord "investeren" ook nogal een groot woord. Je vervangt toch niet zomaar voor €2000,-- aan lampen?

 

Dat ligt er denk ik vooral aan wat dat gaat opleveren - als zoiets bijv jaarlijks 1000 euro scheelt op de energienota zonder hogere onderhoudskosten etc zou ik het vandaag nog doen.

 

Overigens weet ik niet of je spaarlampen, dingen niet standby laten etc nou per se een groene/duurzame bezigheid moet noemen, feitelijk is het doodordinaire kostenbesparing die toevallig tot een lager energieverbruik leidt.

Link naar reactie

Spaarlampen kun je voortaan links laten liggen. Gelijk doorschakelen naar LED natuurlijk.

 

Ik ons nieuwe kantoor komen op het dak zonnepanelen en twee wind turbines. We hebben inderdaad gedacht aan led verlichting. Het schijnt dat er zelfs led lampen zijn in de vorm van tl buizen. Naast de besparing is het voordeel dat LED geen warmte afgeeft. Echter kunnen wij geen goede leverancier of adviseur vinden die ons kan vertellen hoe wij het kantoor moeten inrichten ivm licht inval etc.

Link naar reactie

Ik vind het voor kleine ondernemers maar een hoop gedoe. Niemand weet nou echt wat goed is, de dingen die je kan doen zijn vaak gerommel in de marge (zo erg is die stand-by functie van je monitor tegenwoordig nou ook niet meer, en als je echt wat wil doen (zonnepanelen ofzo) ben je duizenden euro's kwijt.

 

Echt bijdragen doen de kleine jongens nog niet tot het standaard is geworden om te besparen.

 

Is misschien niet leuk, zou het ook liever anders zien, maar in de praktijk bij mkb < 10 personen is dit wel gewoon de praktijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.