• 0

Verhuurbedrijf beginnen - waar zit mijn klant?

Ik zoek mensen die weten hoe ik een verhuurbedrijf van geluid, licht en beeld apparatuur in de markt zet. Het probleem voor mijn bedrijf is voornamelijk dat ik niet weet wie de klant is, dus niet weet wie ik moet benaderen. Het idee om te gaan flyeren heb ik al opgegeven.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn vergelijkbare bedrijven, en weet ook wel wat hun klanten zijn. Ik heb hetzelfde soort klanten. Maar mijn probleem is meer dat ik in de krant lees dat er ergens iets te doen is, en als ik dan via-via uitzoek wie het organiseert, dat ik al te laat ben. M.a.w. er is al iets ingehuurd.

 

Link naar reactie
  • 0
Maar mijn probleem is meer dat ik in de krant lees dat er ergens iets te doen is, en als ik dan via-via uitzoek wie het organiseert, dat ik al te laat ben. M.a.w. er is al iets ingehuurd.

 

Wat je nu doet, is evenementen zoeken en daar klanten van willen maken. Dat schiet niet op, want op het moment dat jij er van hoort, is het evenement al gepland.

 

Wat je zou moeten doen, is niet die evenementen binnen willen halen als klant, maar je op een supergoede manier presenteren aan de mensen achter dat evenement! Voor hun huidige evenement zijn ze namelijk voorzien, maar voor een vólgend evenement misschien niet! Dus je meot met die mensen in contact komen, ze duidelijk maken waarom jij interessanter/goedkoper/beter/uitgebreider/veelzijdiger bent, en hopen dat ze je voor hun vólgende evenement uitnodigen om eens te komen praten.

Link naar reactie
  • 0

Gidsen voor evenementendiensten? Misschien domme reactie, maar bestaan die dan?

 

Je zal er toch wat meer moeite voor moeten doen. Het komt niet allemaal vanzelf naar je toe. Vraag eens aan bestaande klanten waar zij hun dienstverleners en toeleveranciers vinden. Het wiel is heus al uitgevonden.

 

Hier heb je twee gidsen

 

Feestelijk Zakendoen

High Profile Events

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht een idee om in je regio te gaan kijken waarvoor, en aan wie!, de evenementenvergunningen worden verstrekt.

 

Bij grotere gemeentes online beschikbaar, bij kleinere altijd in het plaatselijke suffertje.

 

Hier kun je voor de provincie groningen vast wat evenementen vinden (www.evenementkalender.nl)

 

(Domeinnaam/link werkend gemaakt, 'evenementen' in meervouw doet het niet)

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Goede tips tot nu toe. Evenementenkalender opvragen bij gemeente's, adwords, de klanten waarvan evenementen al geweest zijn benaderen ( en dan hopen dat ze me niet vergeten, want veel evenementen zijn maar 1x per jaar). Als er mensen zijn die nog meer tips hebben, ze zijn zeer zeker welkom!!!

Link naar reactie
  • 0
en dan hopen dat ze me niet vergeten, want veel evenementen zijn maar 1x per jaar

dan maak je in outlook je eigen activiteitenkalender en benader je ze zo'n 3 maanden tevoren nogmaals ;)

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Marcel,

 

Denk eens aan de volgende mogelijkheden:

 

scholen?

verenigingen?

evenementen en organisatie bureau's?

dorpshuis?

wijkcentrum?

cafe / bar?

zalencentrum?

bejaardentehuis? Wekelijkse muziekmiddag ;D

buurtverenigingen?

Jeugdsoos?

 

Higherlevel:

bedrijfsevenementen?

beurzen?

congressen?

 

Kansen genoeg denk ik zo!

Nu nog bellen voor een afspraak en......

Vette klets gel in je haar, netjes pak aan en even je bedrijf en vooral jezelf gaan presenteren!

 

succes met je bedrijf!

 

edit: titel weer even terug veranderd

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie
  • 0

Ben dus ook al druk bezig.........

 

- Heb laserprinter in kleur gekocht en mooie flyers gemaakt,

- Ga volgende week achter een mailactie van me van 2 week terug aan,

 

Heb het tot nu toe steeds veels te gemakkelijk gehad...........

 

Maar komt goed, en nieuwe reactie's/aanvullingen in dit forum zijn nog steeds meer dan welkom!

 

grtz, Marcel

Link naar reactie
  • 0

Het eerste wat je moet doen t.a.v. doelgroepbepaling is een focus leggen. Als je wilt communiceren naar een doelgroep moet je eerst een deelgroep nemen; dit kunnen bepaalde soorten bedrijven zijn, organisatiebureau's of bijvoorbeeld gemeentes die dergelijke evenementen organiseren. Pas daar jou zogenaamde tone-of-voice op aan in bijvoorbeeld een direct marketing actie, en leg contact met deze groep. Het is onmogelijk om goed te communiceren naar een grote groep bedrijven die allemaal eventueel tot de doelgroep behoren.

 

Een ander goed initiatief zijn de zogenaamde AdWords via Google. Door de juiste keywords te koppelen aan jou URL kun je gevonden worden als men spullen nodig heeft die jij aan te bieden hebt. De prijs varieert sterk en hangt af van het aantal aanbieders uit jou branche.

 

Een ouderwetse vorm van gevonden worden kan bijvoorbeeld ingevuld worden door een advertentie in de gouden gids; erg traditioneel maar nog steeds kijkt een groot deel van nederland in de grote gele gids. Een aantrekkelijk alternatief zijn bijvoorbeeld online versies van de gouden gids, zoals ilocal.nl.

 

Succes met de onderneming!

Condo Communicatie. Communicatieadvies voor startende professionals

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.