• 0

Met VAR WUO niet kunnen werken voor bedrijf?

Beste HL-eraars,

 

ik ben gisteren enorm geholpen op dit forum met duidelijkheid over het coorporatiebegrip voor het initiatief dat ik uitvoer. Dat topic staat hier; https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=19896;start=0#msg169167

 

Ik vond het niet netjes om de vraag die naar aanleiding hiervan bij mij naar boven kwam daar te plaatsen. Volgens mij hoort hij hier beter thuis.

 

Ik werk met zzp-ers die een VAR WUO hebben in de zorg. Nu zijn er woonvoorzieningen die graag deze zzp-ers in willen huren om op die wijze arbeidsbureaus te ontwijken. Die zzp-ers zelf zien dat ook wel zitten, maar na enig struinen op dit forum wordt mij duidelijk dat de gezagsverhouding die in zo'n woonvoorziening heerst, de VAR WUO nekt en alleen nog een VAR ROW mogelijk maakt. Deze zzp-ers zouden aangewezen zijn op een payroller of een uitzendbureau als zij voor die opdrachtgever willen werken.

Vat ik dat zo goed samen?

 

Is er een wijze waarop ik als bezitter van een netwerk aan zzp-ers deze twee partijen toch aan elkaar kan verbinden, met instandhouding van het zelfstandig ondernemerschap van de zzp-er?

 

Ik had zelf bedacht dat als het urencriterium van 1225 gehaald wordt binnen de regels van de VAR WUO, dat de zzp-er dan daar bovenop nog konden werken op de payroll/uitzend wijze. Maar ik zou graag willen dat dit ook binnen het ondernemerschap zou kunnen vallen. Is dit niet contractueel dicht te timmeren tussen instelling en zzp-er?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.