• 0

innovatie en -voucher

Mijn een-vrouws-bedrijf bestaat binnenkort 10 jaar en is (nog steeds) uniek in Nederland, net als mijn producten. Van origine beeldend kunstenaar heb ik destijds (1998) een bijzondere vorm van toegepaste kunst ontwikkeld op het para-medische vlak. Mijn cliënten komen uit het hele land en kunnen met hun specifieke probleem nergens geholpen worden. Ieder nieuw probleem is voor mij weer een uitdaging. Bijna 2 jaar geleden kreeg ik een kleine innovatie voucher. Echter vond ik geen instelling die mij met mijn technische vraag kon helpen..de voucher verliep maar ik kon deze vernieuwen. De onderzoeksvraag van destijds heb ik uiteindelijk zelf opgelost! Nu heb ik deze voucher die nog geldig is tot uiterlijk 3 december 2008. Een patent op mijn producten is niet meer relevant omdat deze al gebruikt worden. Ik zou heel graag willen groeien met mijn bedrijf maar omdat ik alles alleen doe kom ik handen te kort.Eigenlijk voel ik veel voor een partner in mijn bedrijf...Er is nog heel veel te vertellen. Wat doe ik met mijn voucher? Hoe kan ik groeien? Ik wil graag minder uren werken (ik maak vele overuren) en meer verdienen.

andra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat is waar. Maar staan wel open voor ervaringsverhalen met feiten! En het "fijnst" vinden ze dan nog hoor en wederhoor?

Verder is het natuurlijk ook zo (gezien reacties hierboven) er zijn niet alleen ondernemers met negatieve verhalen. De positieve zijn er ook. Maar ja... dat is qua media ook niet altijd interessant... toch?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dat is waar. Maar staan wel open voor ervaringsverhalen met feiten! En het "fijnst" vinden ze dan nog hoor en wederhoor?

Verder is het natuurlijk ook zo (gezien reacties hierboven) er zijn niet alleen ondernemers met negatieve verhalen. De positieve zijn er ook. Maar ja... dat is qua media ook niet altijd interessant... toch?

 

 

Het beeld van de media wordt vertekend door Hollywood.

Media zijn maar met 2 dingen bezig: advertentiewerving en interne logistiek.

Er moet genoeg brood op de plank zijn en de deadlines moeten gehaald worden.

 

Al het andere is secundair.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar je moet 1 ding goed begrijpen. De media zijn niet geinteresseerd in onthullingen.

 

Dagbladen wel. business bladen ook, FEM Business wil graag tegen de overheid schoppen als de overheid ondernemers schaadt.

 

Dagbladen zijn net zo min als andere media geinteresseerd in onthullingen, behalve als ze in het verlengde liggen van de politieke agenda van de krant. Dus bij de Telegraaf schoppen tegen links, bij de Volkskrant schoppen tegen rechts. Liefst vlak voor de verkiezingen. Met algemeen belang heeft het niets te maken.

 

Als dagbladen al aan onthullingen doen, doen ze het zelf. Dat betekent: de redactie, en voor zelfstandige journalisten is geen rol weggelegd. Die mogen alleen de bijlagen vullen. Praatje met een plaatje.

 

Onthullingen over overheidsbeleid t.a.v. ondernemers zijn voor de media niet interessant.

 

Fem is soms een uitzondering inderdaad, maar alleen als het om iets gaat wat voor de redactie herkenbaar is. Dat zijn innovatievouchers niet, want die verhalen bevinden zich onder de radar.

 

En als ze het wel doen, doet de redactie het "zelf" en is cijfermateriaal belangrijk. (En dat is er niet).

 

Dat betekent dat we moeten wachten tot een groep ondernemers opstaat die de handen ineen slaat en het wanbeleid van de overheid inzake innovatievouchers aan de kaak stelt. Deze groep moet anecdotes en cijfers gaan verzamelen en een paar persberichten uitgeven. Dan maak je een redelijke kans.

 

Maar zo'n groep bestaat niet, want ondernemers zijn met de dag van morgen bezig. De overheid daarentegen heeft onuitputtelijke budgetten om het verhaal te vertellen dat de innovatievoucher een enorm succes is en dat het goed is als de regeling met 5 jaar wordt verlengd.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien een VVD politicus die wel wil schoppen tegen de "spilzucht en corruptie van de pvda"?

 

:-)

 

Of andersom, want Leemhuis-Stout is nu net van de VVD. Maar misschien was Leemhuis sarcastisch bedoeld.

 

Maar hoe dan ook moet het niet gaan om een paar anneke dotes.

Ook politici werken vanuit rapporten en onderzoeken.

 

Wie gaat dat doen?

Dat is het kip en ei probleem hier.

 

Higherlevel zou natuurlijk een topic kunnen openen over ervaringen met de innovatievouchers. Dat kun je vanzelf zien hoe zich dat ontwikkelt.

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 1

Dat van mevrouw Leemhuis is echt waar.

En het maakt volgens mij ook niet zoveel welke politieke achtergrond z'n bestuurder heeft.

Die gebruikt zijn bestuurlijke ervaring om de club (dit keer TNO) zo veel mogelijk te bevoordelen.

 

Overigens dat Kolchos verhaal van TNO, Als je Philips of ASML bent kruipen ze voor je.

Ben je een kleine jongen met een leuk iedee, dan branden ze zich er niet aan.

En dat is ook niet zo gek denk ik, er is te weinig prikkel om hier iets voor te doen.

Dat je dan voor de grote jongens kiest, om je verhaal op de verjaardagfeestjes te kunnen doen verbaast mij niet.

 

De politiek denkt dit te kunnen oplossen met instrumenten als innovatievouchers, maar dat is volgens mij symtoombestrijding categorie 1.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Zou fijn zijn als iemand vanuit die club hier eens antwoord over geeft... Maar okay... dat is waarschijnlijk een hoop waarvan ik geen wonder hoef te verwachten... Helaas :-\

 

Ik doe het wel vaker.... eigenwijs toch weer contact opnemen met de betreffende instanties die regelingen vanuit de overheid coordineren/bedienen om hier e.e.a. toe telichten. Altijd vergeefse moeite.... Maar toch geef ik niet op.

Ik heb dus SenterNovem en ook Syntens attent gemaakt op deze discussie.

SenterNovem bericht mij, dat ze geen antwoord kunnen geven, omdat ze alleen op concrete vragen antwoord geven. Ehmmmmm..... ???

 

Maar Halleluja....!!!! Syntens (Breda) bericht dat ze de topicstarter zullen benaderen en begeleiden in haar vraag!

 

Bedankt voor uw bericht over de discussie op het Higherlevel forum.

Ik heb contact op genomen met de stelster van de vraag op het Forum en aangeboden haar verder te helpen. Ook in haar branche kunnen we denk ik wat voor haar betekenen.

 

Ik wacht nog op haar reactie.

 

Als reactie heb ik hem enorm bedankt! Ik bedoel... ik kan heel vaak mopperen richting en over bepaalde instanties binnen de overheid die ten dienste (?!?) staan van de ondernemers. Maar een applaus is nu ook wel een keer op zijn plaats ;)

Ik heb hem ook gevraagd of hij zich in deze discussie wil mengen. Wie weet? Komt , dat ook nog.......

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Breda vooruit! 8)

 

Het feit dat een ondernemer geen goede kennisinstelling kan vinden voor een zeer specifieke vraag is natuurlijk niet uitzonderlijk. Ik heb ook behoorlijk moeten zoeken. Syntens kan helpen maar vaak gaat het sneller door zelf de telefoon te pakken en de boer op te gaan. Het rijtje met kennisinstellingen is niet zo groot.

 

Dat kennisinstellingen "gesponsord" worden met belastinggeld én wat voor het bedrijfsleven doen lijkt mij veel beter dan dat ze gewoon betaald worden met belastinggeld zonder enige verdere verbinding met het bedrijfsleven. De regeling is erg beperkt en zou inderdaad best uitgebreid mogen worden maar het bevordert wel het contact. Ondernemers leren de weg kennen. Bovendien heb ik de ervaring dat ook na het traject de lijnen gewoon open zijn voor een snelle vraag per email.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.