Een kennis van mij vroeg mij het volgende:

Hij heeft zijn auto die hij gebruikt op naam van zijn onderneming staan. Dus hij mag alle kosten mbt tot die auto aftrekken. Nu was hij in het weekend in belgie en heeft daar pech gekregen met zijn auto. Hij is niet in het buitenland verzekerd voor ongevallen. Nu deden ze nogal moeilijk om de auto te repareren(mede omdat het zondag was en hij niet verzekerd was) en daarom moest hij een overnachting boeken om daar te blijven omdat de auto pas maandag klaar zou zijn.

Nu vroeg hij aan mij of deze kosten voor de overnachting nu ook aftrekbaar zijn.

Mijn gevoel zij in eerste instantie mede omdat de rit niet zakelijk was dat hij deze niet mocht aftrekken. Na een tijdje zoekwerk op internet heb ik niet echt een antwoord kunnen vinden hierop en als de regelgeving lees mag je in principe alle kosten die zijn verbonden aan de auto die op naam van de zaak staat voor rekening brengen van de onderneming. Dus ook deze kosten die nodig waren om de auto te repareren.

Mijn vraag is dan ook of een van jullie zoiets al mee heeft gemaakt en wat nu het juiste is om te doen/

mvgr

glenn

de wens is de vader van de gedachte

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi Glenn,

Je tweede stelling is juist: alle kosten die verband houden met de auto zijn aftrekbaar, dus ook gevolgen van schade en reparaties. Het privé karakter zit immers in de bijtelling IB.

De brandstof voor diezelfde rit toch ook?

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Hoi Glenn,

Je tweede stelling is juist: alle kosten die verband houden met de auto zijn aftrekbaar, dus ook gevolgen van schade en reparaties. Het privé karakter zit immers in de bijtelling IB.

De brandstof voor diezelfde rit toch ook?

groet

Joost

ja precies, dus mijn gedachte is goed, tnx

de wens is de vader van de gedachte

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar