• 0

Grootste uitbreiding op internet sinds 40 jaar ?

De titel van deze post is een uitspraak van ICANN, ik heb er alleen een vraagteken aan toegevoegd ;)

 

Misschien leuk voor de ondernemers onder ons die met het internet te maken hebben. Ik vind het zeker onder innovatief vallen, al kan je daarover natuurlijk discusseren met als insteek: dat de mogelijkheden bij het begin van het internet al enigzins bekend waren.

 

 

26 June 2008

 

Paris, France: The Board of ICANN today approved a recommendation that could see a whole range of new names introduced to the Internet's addressing system.

 

"The Board today accepted a recommendation from its global stakeholders that it is possible to implement many new names to the Internet, paving the way for an expansion of domain name choice and opportunity" said Dr Paul Twomey, President and CEO of ICANN.

 

A final version of the implementation plan must be approved by the ICANN Board before the new process is launched. It is intended that the final version will be published in early 2009.

 

"The potential here is huge. It represents a whole new way for people to express themselves on the Net," said Dr Twomey. "It's a massive increase in the 'real estate' of the Internet."

 

Presently, users have a limited range of 21 top level domains to choose from — names that we are all familiar with like .com, .org, .info.

 

This proposal allows applicants for new names to self-select their domain name so that choices are most appropriate for their customers or potentially the most marketable. It is expected that applicants will apply for targeted community strings such as (the existing) .travel for the travel industry and .cat for the Catalan community (as well as generic strings like .brandname or .yournamehere). There are already interested consortiums wanting to establish city-based top level domain, like .nyc (for New York City), .berlin and .paris.

 

"One of the most exciting prospect before us is that the expanding system is also being planned to support extensions in the languages of the world," said Peter Dengate Thrush, ICANN's Chairman. "This is going to be very important for the future of the Internet in Asia, the Middle East, Eastern Europe and Russia." The present system only supports 37 Roman characters.

 

Upon approval of the implementation plan, it is planned that applications for new names will be available in the second quarter of 2009.

 

Bron: ICANN

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

"The Board today accepted a recommendation from its global stakeholders

 

Daar is het belangrijkste wel mee gezegd. Meer domeinnamen verkopen! Nederland krijgt ook al een nieuwe tld '.co.nl'. Krijg ik straks weer belletjes "wij kunnen exclusief voor u 'jsoft.co.nl' reserveren voor slecht x-100 euro".

Link naar reactie
  • 0

Ik zie er ook weinig positiefs in, eigenlijk alleen extra inkomsten voor icann door mensen die nog meer domeinen moeten kopen om hun merk een beetje te beschermen.

 

Eigenlijk is het met de eerste lading extra extenties ook al niets geworden, je kunt vaak moeilijk jouwnaam.info marketen terwijl je jouwnaam.com niet bezit - dat geeft maar verwarring.

 

Wel grappig dat ze spreken van 21 extenties en daarmee voor het gemak maar even alle nationale tld's vergeten.

Link naar reactie
  • 0

De titel van deze post is een uitspraak van ICANN, ik heb er alleen een vraagteken aan toegevoegd ;)

 

Misschien leuk voor de ondernemers onder ons die met het internet te maken hebben. Ik vind het zeker onder innovatief vallen, al kan je daarover natuurlijk discusseren met als insteek: dat de mogelijkheden bij het begin van het internet al enigzins bekend waren.

 

 

Met innovatief heeft het niet zo veel te maken hoor. Het geeft wel marketingtechnisch meer mogelijkheden.

 

En dan met name in landen als India en China. Hier heeft iedereen al een perfecte naam voor zijn website.

 

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Geweldig allemaal... heerlijk onoverzichtelijk.

 

Van mij had het allemaal niet gehoeven, de landelijke tld's zijn feitelijk wel voldoende.

 

De schuld van het geheel ligt natuurlijk bij amerika dat zich naast .us ook com/net/org/gov/edu etc toe-eigende, maar als de hele wereld daarmee aan de slag gaat hebben we straks zoveel tld's dat je eigenlijk niets meer aan hekenbare domeinen hebt.

 

Als vlaanderen of friesland haar eigen namespace had gewild, hadden ze dat maar eeder moeten bedenken en frl.nl of vla.be moeten reserveren als secondary levels - iets dat nu niet meer gaat gezien ze inmiddels als normale domeinen vergeven zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.