• 0

Wat mag nou wel en wat niet (import USA)?

Ik ben de afgelopen dagen op het forum flink aan het zoeken geweest, maar kan nog niet tot een eenduidig antwoord op mijn vraag komen:

 

"Wat mag wel en wat mag niet?" ??? ???

 

 

  • Product kopen bij een retail winkel in Amerika, zelf op laten sturen naar Nederland en hier doorverkopen. Mag dit?

 

  • Product kopen bij een retail winkel in Amerika en dan opsturen naar de Nederlandse klant (zoals bijvoorbeeld wordt gedaan door "fromus2eu.com"). Mag dit?

 

  • Product kopen bij een webwinkel in Amerika die naar Europa verstuurd en hier doorverkopen
    --> Op het forum las ik dat dit gewoon is toegestaan, omdat de IE rechten worden betaald via deze webshop?

 

Ik heb inmiddels begrepen dat iedere vorm van parallel-import verboden is, dus ik probeer nu uit te vinden wanneer iets nu wel en wanneer het niet onder parallel-import valt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Cybewinder,

 

Ik meen dat de belastingdienst daarvan moet weten: Tijdens de KVK inschrijving en de ontvanging van je eerste belastingsbrief voor je onderneming (Waar je opgeeft of je ook voor omzetbelasting in aanraking komt) moet je volgens mij aangeven of je ook internationaal gaat handelen. Volgens mij kan het importeren dus officieel niet zomaar, wel denk ik als een ander bedrijf het voor je importeert en jij direct de afnemer bent van dat bedrijf (in Europa)

 

Overigens kan je in Europa wel vrij handelen. Daar geldt een intracommunautaire btw nr. (nu nog je gewone btw nr, dit verandert binnenkort)

 

Ik werk overigens niet voor de belastingdienst ;)

Pieter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.