• 0

Financiering auto (startend zelfstandige)

Hallo,

 

Ik heb ook mijn oog laten vallen op mijn droom auto, echter ben ik nog maar kort gelden gestart met mijn bedrijf.

 

Een nieuwe "Opel GT" kost in Nederland 41.000,- (duitsland & belgie 31.000,-)

 

Maar goed, ik heb genoeg geld voor een aanbetaling van plus/minus 10.000

Als particulier in loondienst kun je een financiering krijgen via dealers en of een bank.

 

Maar hoe gaat dit in zijn werk als zelfstandige, zonder jaarcijfers, of tegen die tijd alleen jaarcijfers van het 1ste jaar (waarin veel kosten nog zitten, verbouwing, inkoop, voorraden, borg pand, etc, etc.)

 

Een financiering kan ik verder makkelijk dragen kwa maandelijkse afbetaling, en de bijkomende kosten (benzine, belasting, etc, etc.) maar hoe krijg ik dit voor elkaar met een financierings maatschappij zoals gmacfs (General Motors Financieringen) >??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Praat eens met de dealer, vaak hebben die wel contacten met verschillende financierders.

 

Echter... of dat die met jou in zee willen gaan is een heel ander verhaal. Als je nog maar net gestart bent, en nog niet voldoende financiele histore hebt, zal het erg moeilijk worden.

 

Is het niet een idee om eens om te kijken naar een occasion die je zo direct kunt betalen zonder financiering? Is dan misschien wel niet je droomauto, maar je kunt met een beetje goede wil erg goedkoop rijden.

Link naar reactie
  • 0

Ben je full-time ondernemer of heb je nog iets van een baan in loondienst?

Ik heb de financiering van mijn zakelijke auto geregeld met mijn part-time baan als inkomen en dan zeurt er niemand over het feit dat je ook nog ondernemer bent.

 

Ben je 100% gewoon puur ondernemer dan wordt het lastiger denk ik omdat je dan moet kunnen bewijzen met je bedrijf genoeg inkomen te hebben voor die financiering.. Daar heb ik echter geen ervaring mee.

 

Groetjes Karen

Link naar reactie
  • 1

Zoals iedere startende ondernemer zal je met een gedegen plan op tafel moeten komen. Dat plan én jij als ondernemer worden gewogen en afhankelijk van deze uitkomst zal er wel of niet gefinancierd worden.

 

Ik vraag me wel af, of je als starter meteen een droomauto moet aanschaffen. Nog een vraag, wat gaat die droomwagen van jou toevoegen aan je onderneming ?

 

Kan je die aanbetaling van € 10/m. niet beter gebruiken om jouw bedrijf een droomboost te geven ?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hou je er rekening mee dat aan het financieren van een niet-zakelijke behoefte een aantal nadelen zit?

 

- je betaalt een relatief hoge rente, omdat je als starter te weinig zekerheid kunt bieden

- je trekt een wissel op je zakelijke financieringsruimte: wanneer je straks een zakelijke financieringsbehoefte hebt, heb je reeds een financiering lopen, waardoor je, nog afgezien van de maandlasten van de financiering, ook nog eens als groter risico gezien zult worden.

 

Mijn advies is dit soort items, die vooral emotie en weinig ratio zijn, mede gezien het feit dat het gaat om items die snel afschrijven, alleen vanuit eigen middelen te financieren.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me een column herinneren waarin een zeker iemand iets vertelde over een aankoop financieren uit toekomstige opbrengsten???

 

 

TS:

Jij hebt vast redenen waarom je een Opel GT wilt hebben (ik kan ze zelf even niet bedenken...). Je bent nu nog geen jaar bezig. Ik kan me zo voorstellen dat er belangrijker zaken zijn waar jij je 10K voor kunt reserveren. Gelukkig ben jij degene die die beslissing mag nemen.

Link naar reactie
  • 0

Jah ik denk ook dat het vooral emotie redenen heeft, nou laten we zeggen, het zelfde betreft de inrichting van mijn zaak " we doen het mooi en goed of helemaal niet"

 

Nu heb ik totaal geen verstand van auto's, ik weet alleen of ik iets mooi vind of niet.

 

De opel GT (de nieuwe, niet die oude kregen uit de jaren 70) vind ik mooi.

ander vergelijkbare zijn lambogini achtige modellen (de opel gt look is eigenlijk gewoon gekocht, door de immer autofabriek opkopende General Motors)

 

Maar goed, onbewust weet ik natuurlijk ook dat het beter is om 10 k direct in mijn bedrijf te injecteren, maar aan de andere kant, heb ik door deze vraag zo platonisch te stellen, wel weer veel brainfood/kennis opgedaan via higherlevel. (Door puur jullie mening hierover te horen)

 

Ik denk ook dat ik het wel niet had gedaan als het kon, maar goed...deze droom stellen we even een jaar of 6 uit.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook een startende ondernemer en mijn focus ligt puur bij het spaargeld wat ik heb:

1. investeren in broodnodige zaken die meer omzet/winst genereren

2. apart houden als buffer om mogelijke tegenslagen op te vangen

 

Ik denk dat iedereen meteen zijn droomauto wilt, maar 2 dromen tegelijk is wel erg veel he. Eerst je onderneming en dan meteen je auto in 1 jaar tijd... je moet wel iets hebben om naar uit te kijken ;)

 

Succes,

Arjan

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken “

Link naar reactie
  • 0

Zo'n auto rijdt echt lekkerder als je hen uit je eigen kontzak betaald hebt. Zelf verdient. Anders rijdt je in principe in de auto van een ander en ben je hem ook weer kwijt als je de termijnen niet kan betalen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Stop die centjes in je bedrijf, maak van die 10k -20k etc. Een auto is de meest slechte investering die je maar kan doen. Ik begrijp uit je topic dat je bedrijfje nog maar kort bestaat. Het lijkt me dat er veel verstandiger investeringen gedaan kunnen worden.

 

Maar al te vaak komt het voor dat starters een hoge ( en snelle) prioriteit geven aan "hun droomauto". Maar al te vaak ( bij 20% van de starters) gebeurd het dat er dan een tegenslag op de deurmat valt.

 

Marco

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.