Gast Verwijderd account Geplaatst: 29 juni 2008 Gast Verwijderd account Geplaatst: 29 juni 2008 Surfend op internet én op advies van een kennis kwam ik op dit forum terecht, ik denk dat ik hier goed zit :D Anyway, ben jij: - zelfstandig ondernemer en; - heb je minimaal tien medewerkers in dienst? Lees dan verder! Als student aan de Vrije Universiteit ben ik momenteel bezig met een onderzoek wat zeer interessant is voor ondernemers. Hieruit zal namelijk blijken in hoeverre zelfstandige ondernemers anders zijn dan andere mensen. Meedoen is heel eenvoudig (online vragenlijst). Het duurt 12 tot 16 minuten en je vult de vragen anoniem in. Er zijn geen goede of foute antwoorden. Na afloop van het onderzoek krijg je de resultaten toegemaild, met daarin conclusies over zelfstandige ondernemers! Groeten, Ahmed Bulut Masterstudent Bestuur & Organisatie VU Amsterdam EDIT link verwijderd Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 29 juni 2008 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 29 juni 2008 Hieruit zal namelijk blijken in hoeverre zelfstandige ondernemers anders zijn dan andere mensen. Ik zie eerlijk gezegd niet zo snel waarom dat interessant zou zijn, maar ik heb dan ook niet minimaal 10 man personeel in dienst... Tip: 15 vragen met elk 5 radiobuttons op 1 pagina (vraag 12) zorgt er voor dat mensen afhaken. Gelukkig kun je de hele enquete gewoon door zonder iets te in te vullen! :) IN MEMORIAM Link naar reactie
Joost Rietveld Geplaatst: 29 juni 2008 Joost Rietveld Moderator 21,7k 2035 Geplaatst: 29 juni 2008 Ahmed Ik ga even op de stoel zitten van diegenen die jouw scriptie beoordelen: Als je een duidelijk resultaat wilt over hoe ondernemers hun kansen afwegen tegen een mogelijke opbrengst, wees dan wel duidelijk in je vraagstelling: Als ik 90% kans heb op 200.000 euro of 180K in het zakje, wat gebeurt er met die 10% dat ik de 200K mis? Heb ik dan niets of kan die 10% betekenen dat ik 100K krijg? Wees duidelijk in de gevolgen van de keuze! Je vragen over de cijferkennis van NL ondernemers (vraag 13) zijn zo breed dat ik betwijfel of je daar überhaupt realistische onderzoeksdata uit kunt destilleren. En waarom acht je die informatie belangrijk voor het doel van je onderzoek? Elke ondernemer mag meedoen, maar je stelt erg branche specifieke vragen die veel ondernemers echt niet in een toetsbare bandbreedte kunnen beantwoorden. Wat weet ik als fiscalist nu van de NL reclame bestedingen of het aantal toeristen? Wat ik invul lijkt mij irrelavant. En doordat er waarschijnlijk meer irrelevante antwoorden gegeven worden dan relevante: hoe sluit dit dan aan bij jouw toetscriteria? Vraag 17: je geeft in de voorbeelden al het antwoord dat menig ondernemer zal geven. Leading the witness is een slecht idee als je objectieve antwoorden zoekt. Vraag 20: zorg dat je info up to date is. Een 5 MP camera voor 450 euro???? Vraag 21: waarom zou ik van mijn oorspronkelijke bestelling willen afwijken als deze toch leverbaar blijkt? Of lees ik de vraag niet goed? In welk geval deze duidelijker had moeten zijn! Vraag 22: HUH? Dan kies ik (na overleg met vriend) het land waar ik oorspronkelijk heen wilde. Wat doet dat er toe in het licht van jouw onderzoek? Hopelijk kun je hier verder mee en kun je mijn vragen beantwoorden, want ik vraag me af of de gevraagde info het doel ondersteunt dat je zoekt. Succes Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
ModeratieTeam Geplaatst: 30 juni 2008 ModeratieTeam 38 3 Geplaatst: 30 juni 2008 Helaas pindakaas: enquettes hebben we geruime tijd geleden afgeschaft aangezien deze alleen maar frustraties oproepen bij de doelgroep van deze site. Topic gaat op slot. Link naar reactie
Aanbevolen berichten