• 0

Ondernemer of oplichter?

We krijgen ze hier ook vaak op dit forum: jonge ondernemerts die te snel geld willen verdienen. Gratisgeld, werd dat een tijdje geleden genoemd. Daar doen ze alles voor: domeinkapen, spammen, sexsites opzetten, rotzooi verkopen, kinderen oplichten.

 

Een verontruste ouder onderzocht onlangs een snelgeld-opzetje die via Hyves in gang gezet werd. Het verslag staat op dit blog. Het komt er op neer dat een jonge ondernemert probeert tieners al hun contactadressen te ontfutselen voor een paar grijpstuivers. De blogger noemde de naam van die ondernemer, en daar maken ze zich bij Ilse dan weer druk over. Die naam mag niet genoemd worden, maar ze mag wel verwijzen naar de bedrijfsnaam M. Development.

 

Tuurlijk is de link snel gelegd, en dan duikt de naam Rutger M op in steeds weer nieuwe snelgeld-scams. Google even, en je vindt al snel verwijzingen naar andere snelgeld-opzetjes, op of net over het randje. Dat stempel blijft je de rest van je leven achtervolgen. Dus nou vraag ik me af: wat motiveert zulke mensen nou?

 

Gratisgeld is wel aardig en je kan effen leuke dingen doen zoals bv sportauto's kopen, maar dankzij het eeuwige leven van de zoekmachines blijf je je hele leven in dat doodlopende straatje zitten dat riekt naar oplichting en scams zitten.

 

Dat wil toch niemand? Ik snap het echt niet. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat je in de onjuiste veronderstelling verkeert dat andere mensen hetzelfde gevoel voor moraal hebben als jij.

 

Sommige mensen interesseert het helaas helemaal niets wat anderen denken, of welke schade ze aanrichten, en zijn als een kind zo blij met elke euro die ze iemand af weten te troggelen.

 

Je ziet ze waarschijnlijk niet langskomen, maar de SMS-reclames hier in Nederland zijn van hetzelfde nivo - om te huilen. Ze zeggen er nota bene bij dat het eigenlijk bullshit is, maar zijn dolblij als je ze toch een SMSje stuurt, want daar gaat het om: centjes.

 

Het is hetzelfde als spam: zolang er mensen intuinen loont het.

Link naar reactie
  • 0

Aan het kruis met die etters. Ze zijn volstrekt gewetenloos en naaien iedereen die ze kunnen. Ik begrijp niets van het feit dat dit soort roofdieren de hand boven het hoofd gehouden wordt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 2
sexsites opzetten

 

Wat is daar mis mee? Wij doen dit al jaren op professioneel niveau met ons gehele bedrijf. We doen niets illegaals en bedienen toch een stuk van de Nederlandse samenleving met onze erotische websites.

 

Ik vind het pas frustrerend als iemand gaat roepen dat sexsites opzetten in het rijtje van spammen, domeinkapen en kinderen oplichten word gezet. We zijn een keurig bedrijf, betalen keurig belasting en hebben mensen rondlopen die met plezier hun dagelijkse werk doen om andere behoeften te voorzien.

 

Als je zelf niet gedient ben van erotische sites, prima maar om dan dan deze dan in het eerdergenoemde rijtje te plaatsen vind ik persoonlijk erg ver gaan maar goed...

Link naar reactie
  • 0

 

Geen probleem mee hoor. Alleen zijn veel van die snelgeld-jochies actief als adult webmaster. Waarschijnlijk omdat daar snelgeld te verdienen valt aan klikverkeer. Er gaat wat mij betreft dus meteen een waarschuwingslampje branden als je actief bent in die hoek.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Waarschijnlijk omdat daar snelgeld te verdienen valt aan klikverkeer.

 

Dat is een behoorlijk groot misverstand, met sexsites is al lang geen snel en makkelijk geld meer te verdienen. Degene die er goed aan verdienen zijn vaak al lang bezig en/of besteden er vaak zeer veel tijd aan.

 

Aleen komen er door zulke misverstanden wel veel mensen af die een sexsite beginnen met die gedachte, maar die zijn meestal ook zeer snel weer verdwenen omdat ze erachter kwamen dat ze er helemaal niet zo snel en makkelijk geld mee verdienen.

Link naar reactie
  • 0

 

Neuh, geen vaste bezoeker van GeenStijl en ook geen fatsoensrakker. De relatie tussen gratisgeld-ondernemers en sexsites bestaat wel degelijk. Maar daarmee is niet gezegd dat alle adult webmasters potentële oplichterts zijn. Alleen dat veel snelgeld-jochies hun geluk in die wereld beproeven. Zoals ze alles uitproberen waarmee snel geld te verdienen is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik denk dat de Nederlandse markt qua 18+ producenten en webmasters die er van leven toch professioneler is dan je denkt. Het zijn veelal mensen die gewoon op kantoor zitten en 80 tot 90 uur per week werken om hun brood te verdienen, we zitten echt niet op de wallen verstopt en gaan alleen maar met onderwereld figuren om. Tuurljik zijn er nog mensen die denken even rijk te worden van sexsites maar dat is niets ten opzichte van het deel wat er professioneel aan werkt. Het is en blijft jammer dat mensen je als sex producent gewoon in het hokje van oplichter proppen.

 

Bankier je toevallig bij ING?

Ik zit niet bij de ING, gelukkig doen alle andere banken er niet moeilijk over ;)

 

In ieder geval een vaste bezoeker

Ook niet, GeenStijl is nogal anti Rotterdam en 'ondernemert' is een Rotterdamse uitspraak :P

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, ik heb ooit de aanvoerketen van 18+ eens langsgelopen omdat het marketingmodel van die piramide me interesseerde, te beginnen bij Interclimax in Amsterdam-Noord (zijn Werner en Claudia nou verhuisd naar de Arabische Golf?) tot al die studentjes die een grijpstuiver verdienen met linkverkeer. In die laatste groep vind je veel golddiggers. Maar uiteraard zijn er ook veel respectabele en eervolle mensen actief in adult entertaiment. Wie de schoen past, trekt hem aan.

 

Waar het mij om gaat is dat de easy money van zulke linksites en het grote geld up-chain een honger naar meer opwekt. Een aantal webmastertjes gaat dan gekke dingen doen. Bijna een sociologisch fenomeen, net zoals de goldrush.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De relatie tussen gratisgeld-ondernemers en sexsites bestaat wel degelijk.

 

Eerlijkgezegd denk ik dat dat een beetje achterhaald, en wellicht kort door de bocht is.

 

Er is een relatie tussen de gratis-geld 'ondernemer' en het monetizen van, meestal weinig getarget, traffic. Voor dat laatste was adult content het meest geschikt, maar als het om wat jonger publiek gaat zie je tegenwoordig ook veel ringtones en dergelijke.

 

In die zin onstaat wellicht het beeld dat de gratis-gelders iets te maken hebben met adult, ringtones of iets anders, maar dat wil niet zeggen dat het dezelfde mensen zijn... het is eerder een relatie van advertisers met publishers.

Link naar reactie
  • 0

 

Ringtones mag ook in het rijtje. Krijgen we weer boze reacties van ringtone-suppliers. :P

 

Maar ik denk dat je de gemene deler goed weergeeft: snel verzilveren van internetverkeer. Interessant is overig dat de verschillende opsporingsdiensten oplichting wil gaan bestrijden door gedragspatronen van oplichters in kaart te brengen. In bepaalde activiteiten is de pakkans gewoon groter. Zie het rapport Fraude in Beeld. Opvallend is dat risico-sectoren daarin niet met naam en toenaam genoemd worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

We krijgen ze hier ook vaak op dit forum: jonge ondernemerts die te snel geld willen verdienen. Gratisgeld, werd dat een tijdje geleden genoemd. Daar doen ze alles voor: domeinkapen, spammen, sexsites opzetten, rotzooi verkopen, kinderen oplichten.

 

Een verontruste ouder onderzocht onlangs een snelgeld-opzetje die via Hyves in gang gezet werd. Het verslag staat op dit blog. Het komt er op neer dat een jonge ondernemert probeert tieners al hun contactadressen te ontfutselen voor een paar grijpstuivers. De blogger noemde de naam van die ondernemer, en daar maken ze zich bij Ilse dan weer druk over. Die naam mag niet genoemd worden, maar ze mag wel verwijzen naar de bedrijfsnaam M Development.

 

Tuurlijk is de link snel gelegd, en dan duikt de naam Rutger M op in steeds weer nieuwe snelgeld-scams. Google even, en je vindt al snel verwijzingen naar andere snelgeld-opzetjes, op of net over het randje. Dat stempel blijft je de rest van je leven achtervolgen. Dus nou vraag ik me af: wat motiveert zulke mensen nou?

 

Gratisgeld is wel aardig en je kan effen leuke dingen doen zoals bv sportauto's kopen, maar dankzij het eeuwige leven van de zoekmachines blijf je je hele leven in dat doodlopende straatje zitten dat riekt naar oplichting en scams zitten.

 

Dat wil toch niemand? Ik snap het echt niet. ::)

 

Ik ben bang dat Rutger gewoon niet al te slim is. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij eist om zijn naam te laten verwijderen uit het oorspronkelijke bericht. Gevolg daarvan is natuurlijk dat zijn naam op nog veel meer plekken opduikt. Wat wel jammer is dat door dit soort acties, affiliate marketing weer een negatieve bijsmaak krijgt, terwijl het naar mijn idee een prima manier is om via Internet geld te verdienen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, over ondernemers die menen dat het internet een snelgeld-bron is zonder geheugen. Je wordt namelijk je leven lang achtervolgd door jeugdzonden. Ik heb nu al medelijden met die jongen.

 

Zou jij mikpunt willen zijn van GeenStijl? Dat gaat nog eens een heel vervelende afloop krijgen... :-X

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Daar staat tegenover dat het ook niet voor iemand pleit als hij anoniem zijn mening e.d. gaat geven en dus angst vertoont om zijn identiteit vrij te geven. En dat tekent ook voor een mod op een forum.

Hiermee wil ik zeker niets afdoen aan eerdere bevindingen in dit topic, die zeker laakbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Heel vervelend, ik blijf nog steeds in mn maag zitten met deze topic titel, volgens mij is het ondernemer én oplichter...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.