Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Zomaar een ideetje.

 

Ik zie net het bericht van Larsson: 17 jaar, droom om een webwinkel te starten. Help!

En dat doet mij weer terugdenken aan bijvoorbeeld het topic Een I-shop opzetten als 16 jarige. Het laatste bericht alweer uit 2007.

Even klikken op een van de linkjes en ik zie dat Bart tegenwoordig andere dingen doet.

 

Ander leuk topic, toevallig ook een jongeling en van iets recentere datum, Tijl met zijn vraag over een boodschappenbezorgdienst beginnen

 

En toen bedacht ik, zou het leuk zijn als we een topic starten met Hoe zou het toch gaan met?

Lijkt me best leuk om zo eens per maand of 2 maanden iemand terug op het forum te hebben die verteld hoe het hem de afgelopen jaren is vergaan. Een beetje het 5 vragen topic maar dan voor de mensen die al een tijdje niet meer actief waren op het forum.

 

Link naar reactie

Ik heb een puntje voor de website vermelding op hl.nl

In je profiel kan je je websitea dres opgeven die vervolgens bij elk bericht als een klikbaar symbooltje wordt weergegeven.

 

Hieraan zitten 2 problemen:

 

1. het wordt weergegeven als symbool met als alt en titel tag enkel een WWW. Het zou mooier zijn als daar zelf een alt en titel tag voor opgegeven kan worden (of de domeinnaam gebruikt wordt)

 

2. het zou mooi zijn als je als gebruiker zelf kan aangeven of deze link follow of nofollow moet zijn. voor mezelf staan er op dit forum door dit linkje nu ruim 2000 links vanaf hl.nl naar mijn site en dat kan nooit goed zijn voor rankings. en persoonlijk zou ik liever een nofollow in die link hebben.

 

hetzelfde geld ook voor de handtekening, daar kan je geen html code gebruiken waardoor je links die je daar wil plaatsen ook niet kan voorzien van een nofollow tag.

 

Ik heb mijn handtekening een tijd terug verwijderd nadat bleek dat vanaf hl en andere clonen in totaal meer als 5duizend links naar mijn sites gevonden werden.

Ook voor handtekening zou dus mooi zijn als je daar voor links een nofollow kan instellen.

 

Link naar reactie

Ik mis een simpele mogelijkheid in de zoekfunctie. (niet uitgebreid zoeken)

 

Bij de eerste optie aan kunnen geven of je in topic-headers wilt zoeken of in alles. Op verschillende andere fora is die mogelijkheid er wel en het werkt veel efficiënter.

Link naar reactie

Het is ongetwijfeld al eens eerder voorgesteld (misschien wel door mij, wie weet), maar ik zou toch echt graag de mogelijkheid willen hebben om bepaalde leden te kunnen negeren, en hun posts dus niet te zien.

 

Daar hebben we (als webdevelopers) toch GreaseMonkey voor ;)

 

GreaseMonkey installeren, onderstaande code in bestand met extensie '.user.js', gebruikersnamen toevoegen en dat bestand in Firefox slepen. Let op erg experimentele code, zie bijvoorbeeld dat het forum overzicht niet echt meer werkt met dit script geinstalleerd.

 

edit: paar aanpassingen gedaan en tot zover lijkt alles goed te werken.

 

[pre]

// ==UserScript==

// @name Hide HL messages

// @description    Hides messages from some users on Higherlevel.nl

// @include https://www.higherlevel.nl/*

// ==/UserScript==

 

// use the account name as used on the profile page, this is not the name displayed on the forum

var blockedUsers = ['accountname1', 'accountname2'];

 

function getMessageTable(node){

   node = node.parentNode;

   // go up 2 tables, this is the outer message table

   while(node && node.tagName != 'TABLE'){ // tagName is always in caps

      node = node.parentNode;

   }

   node = node.parentNode;

   while(node && node.tagName != 'TABLE'){ // tagName is always in caps

      node = node.parentNode;

   }

   

   if(node){

      var tableCell = node.parentNode; // table cell containing the message

      // check if the cell has a named anchor with a message id, for example

      // if so return the found node (which is the table containing the message)

      var allAnchors = tableCell.getElementsByTagName('a');

      for(var i = 0; i < allAnchors.length; i++){

         var anchor = allAnchors;

         if(/msg\d+/.test(anchor.name)){

            return node;

         }

      }

   }

   

   return null;

}

 

function hideMessagesFromBlockedUsers(){

   var allAnchors = document.getElementsByTagName('a');

   for(var i = 0; i < allAnchors.length; i++){

      var anchor = allAnchors;

      var match = /action=viewprofile;user=(.*)/.exec(anchor.href);

      if(match && blockedUsers.indexOf(match[1]) >= 0){

         var messageTable = getMessageTable(anchor);

         if(messageTable){

            messageTable.style.display = 'none';

         }

      }

   }

}

 

if(window.GM_log){

   // running in GreaseMonkey

   hideMessagesFromBlockedUsers();

} else {

   window.onload = hideMessagesFromBlockedUsers;

}

[/pre]

Link naar reactie

Het is ongetwijfeld al eens eerder voorgesteld (misschien wel door mij, wie weet), maar ik zou toch echt graag de mogelijkheid willen hebben om bepaalde leden te kunnen negeren, en hun posts dus niet te zien.

Die mogelijkheid heb je toch al?

Je kunt je ogen dichtknijpen

Je kunt scrollen

Je kunt met je muis klikken

 

of je kunt "het" loslaten. Het zijn maar lettertjes wat je leest. Je kunt je alleen aan iets irriteren als jij daarvoor kiest.

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie

Het is ongetwijfeld al eens eerder voorgesteld (misschien wel door mij, wie weet), maar ik zou toch echt graag de mogelijkheid willen hebben om bepaalde leden te kunnen negeren, en hun posts dus niet te zien.

 

Zo'n lijstje kan prima beperkt worden tot maximaal 5 personen, bijvoorbeeld, om het nog een beetje binnen de perken te houden.

 

Of je kiest voor Higherlevel, of je blijft weg als je je aan bepaalde leden stoort. Ik vind het erg kinderachtig, als je je zo aan bepaalde figuren hier stoort, om die maar weg te gummen voor jezelf. Je moet juist proberen iedereens zijn gedachtengang te volgen. Iemand die je eerst niet mag, kan later wel heel geschikt zijn en goed ideeen te hebben. Ik vind dat erg zwart wit om dan maar overal schermpjes op te hangen. Dat kan discussies hier bovendien erg verstoren. Je weet dan niet waarom iemand op een gewiste post zo fel reageert. Dus dan heb je geen recht van reageren in die discussie meer vind ik.

 

Paul

Link naar reactie

Haha, daar krijg ik een heel brede glimlach van! Gebruik je dit ook echt actief? ;D

 

Grinnik nog niet. Zat aan GreaseMonkey te denken om spammer makkelijk op te sporen maar had er nog nooit wat mee gedaan. Peter z'n suggestie was wel een leuke en eenvoudige vingeroefening.

 

Ben versie 1.1 aan het testen :)

Link naar reactie

Je moet juist proberen iedereens zijn gedachtengang te volgen.

Ik moet helemaal niets, en ik snap ook niet waar je je mee bemoeit.

 

Ik stoor mij al jaren aan jouw toon, maar ga jou heus niet negeren en jouw posts lees ik gewoon. Nu weer: " Ik snap niet waar je je mee bemoeid?" Heb ik hier soms niets te zoeken? Mag ik niet gewoon mijn mening uiten hier? Kom nou. Het moeten bedoel ik trouwens niet letterlijk, maar in de zin van" het is verstandig dat."

Link naar reactie

Ik heb helemaal geen antwoord op mijn vorige opmerking gekregen... ;)

 

Ik heb er nog eentje maar die is wat moeilijker:

 

Als je een onderwerp begint, kan daar wel eens een bijlage voor worden gebruikt die de discussie staaft en waarvan inzage nuttig is in het vervolg van het topic. Die bijlage kan al dan niet door de TS worden bijgehouden. Bijv. een lijst van zaken die gedurende het topic worden ontwikkeld. Het is dan handig als die bijlage op elke pagina wordt meegenomen, zodat je niet helemaal in het begin van een topic naar die bijlage moet.

Link naar reactie

Ik heb een puntje voor de website vermelding op hl.nl

In je profiel kan je je websitea dres opgeven die vervolgens bij elk bericht als een klikbaar symbooltje wordt weergegeven.

 

Hieraan zitten 2 problemen:

 

1. het wordt weergegeven als symbool met als alt en titel tag enkel een WWW. Het zou mooier zijn als daar zelf een alt en titel tag voor opgegeven kan worden (of de domeinnaam gebruikt wordt)

 

2. het zou mooi zijn als je als gebruiker zelf kan aangeven of deze link follow of nofollow moet zijn. voor mezelf staan er op dit forum door dit linkje nu ruim 2000 links vanaf hl.nl naar mijn site en dat kan nooit goed zijn voor rankings. en persoonlijk zou ik liever een nofollow in die link hebben.

 

hetzelfde geld ook voor de handtekening, daar kan je geen html code gebruiken waardoor je links die je daar wil plaatsen ook niet kan voorzien van een nofollow tag.

 

Ik heb mijn handtekening een tijd terug verwijderd nadat bleek dat vanaf hl en andere clonen in totaal meer als 5duizend links naar mijn sites gevonden werden.

Ook voor handtekening zou dus mooi zijn als je daar voor links een nofollow kan instellen.

 

 

Ik las net een stukje over de laatste google update met de naam Penguin waardoor bovenstaande heel actueel wordt:

 

Natuurlijke linkopbouw

Google hecht erg veel waarde aan een natuurlijke linkopbouw. Google ziet verwijzende linkjes naar uw website als ‘stemmen’ op uw website of webpagina. Hierbij kijkt Google naar het aantal, de kwaliteit en de relevantie van de links. Hoe hoger het aantal kwalitatieve en relevante stemmen, hoe beter de positie in de zoekmachines. Heeft uw site veel onnatuurlijke links, dan zal Google Penguin dit normaal gesproken signaleren en ‘bestraffen’. Als onnatuurlijke links worden aangemerkt betaalde links, blog spam in reacties, gast blogs op twijfelachtige sites, artikelmarketing of linkjes van gevaarlijke en twijfelachtige websites. De overeenkomende factor bij deze onnatuurlijke links is het linkprofiel met veel of alleen maar dezelfde anchor-teksten. Aangezien dit door Google wordt gezien als spam, is ook hier een natuurlijke variatie van belang.

 

onnatuurlijke link profielen kunnen dus bestraft gaan worden. En honderden of duizenden links op een forum zoals hl zonder nofollow en met dezelfde anchor text kunnen dus als spam gezien worden door google. en nieuw daarbij is dat dergelijke spam niet meer gewoon genegeerd wordt door Google maar ook echt bestraft zal gaan worden.

Link naar reactie

onnatuurlijke link profielen kunnen dus bestraft gaan worden. En honderden of duizenden links op een forum zoals hl zonder nofollow en met dezelfde anchor text kunnen dus als spam gezien worden door google. en nieuw daarbij is dat dergelijke spam niet meer gewoon genegeerd wordt door Google maar ook echt bestraft zal gaan worden.

Google is meer dan een robot ;)

 

Voordat Google gaat beginnen aan dergelijke 'straffen' hebben er al minstens twee paar ogen naar de site gekeken waar de links op staan. Als het een forum is, dan is er niets aan de hand en zal Google heus niet een straf uitdelen als er een link vanaf dat forum naar jouw site staat. Sterker nog, juist dat soort links zullen sterk tellen omdat er op een forum veel gediscussieerd wordt.

Link naar reactie

onnatuurlijke link profielen kunnen dus bestraft gaan worden. En honderden of duizenden links op een forum zoals hl zonder nofollow en met dezelfde anchor text kunnen dus als spam gezien worden door google. en nieuw daarbij is dat dergelijke spam niet meer gewoon genegeerd wordt door Google maar ook echt bestraft zal gaan worden.

Google is meer dan een robot ;)

 

Voordat Google gaat beginnen aan dergelijke 'straffen' hebben er al minstens twee paar ogen naar de site gekeken waar de links op staan. Als het een forum is, dan is er niets aan de hand en zal Google heus niet een straf uitdelen als er een link vanaf dat forum naar jouw site staat. Sterker nog, juist dat soort links zullen sterk tellen omdat er op een forum veel gediscussieerd wordt.

 

het is en blijft een onnatuurlijk linkprofiel op een forum wat in de meeste gevallen niet relefant is voor de site waarheen verwezen wordt.

Ik zie dit toch als een groot risico met de nieuwe werkwijze van google.

Link naar reactie

het is en blijft een onnatuurlijk linkprofiel op een forum wat in de meeste gevallen niet relefant is voor de site waarheen verwezen wordt.

Ik zie dit toch als een groot risico met de nieuwe werkwijze van google.

 

Google hecht veel waarde aan links op autoritaire websites. HL is gelinkt aan overheidsinstellingen en wordt mede daarom hoog gewaardeerd in de zoekresultaten, vanuit Google gezien zijn links vanuit overheidsinstellingen waardevol.

 

Het risico van een Google-penalty wanneer je duizenden links hebt van HL omdat je een actieve deelnemer bent aan discussies is werkelijk nihil.

 

 

Link naar reactie

Misschien is een nieuw topic voor deze discussie een beter idee, maar toch;

 

Google kijkt naar veel meer dan naar iets abstracts als een linkprofiel van een website. Zo kijken ze bijvoorbeeld ook naar het bezoekersgedrag en de structuur van de site zelf.

 

Een typische linkfarm heeft een paar paginas met honderden/duizenden links. Als er al een bezoeker terecht komt op die site, dan zal die vrijwel direct weer weggaan (bouncen). Een link vanaf zo'n site zal Google dus niet als positief ervaren.

 

Higherlevel heeft een ton aan unieke content. De vele bezoekers die HL heeft, die blijven heel lang hangen op de site. Er wordt enorm veel gelinkt naar HL toe. Kortom, alle reden dat Google links vanuit HL naar jouw site juist als positief ziet in plaats van negatief.

Link naar reactie

Kortom, alle reden dat Google links vanuit HL naar jouw site juist als positief ziet in plaats van negatief.

 

Ik heb een paar duizend profiellinks die ik met alle genoegen bij wijze van test naar een domein overzet. De laatste jaren heb ik die vooral gebruikt om issues te steunen, en websites over schuursponsjes. Krijgt zo'n site er ineens een heleboel links bij. Geeft zo'n rare piek in de statistieken. Of valt dat reuze mee? Omdat profiellinks no-follow zijn bv.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.