Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Zo, da's een tijdje geleden dat iemand hier iets gepost heeft, zeg! :)

 

Ik wil voorstellen om de zoekresultaten niet indexeerbaar te maken. Als je iets niet kunt vinden via de zoekfunctie van HL zelf en in plaats daarvan op Google gaat zoeken vind je bijna alleen maar geindexeerde versies van...*drumroll*...zoekresultaten. Waar je vervolgens natuurlijk nog steeds niet vindt wat je zoekt.

 

Voorbeeld: https://www.google.nl/search?q=usability+onderzoek+site:higherlevel.nl

 

En da's de volgende natuurlijk: wanneer wordt de nieuwe layout die aan de hand van dat usability onderzoek is gemaakt ingevoerd?

 

edit: een tweede dubbele punt in de URL wordt niet herkend waardoor bovenstaande URL vroegtijdig wordt afgebroken als je die niet in [ url ] tags zet.

Link naar reactie
En da's de volgende natuurlijk: wanneer wordt de nieuwe layout die aan de hand van dat usability onderzoek is gemaakt ingevoerd?

 

Goeie! Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad. Ik heb even een kick in het updates-topic in het adminboard gegeven

 

Edit: de test layout ziet er al mooi uit ;D

HL__nieuwe_stijl.thumb.jpg.4477f917e1e86097e7f5510d069831dd.jpg

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Om dan ook maar een duit in het zakje te doen: als ik een persoonlijk bericht krijg, dan staat er rechtsboven: "Je hebt 1 persoonlijke berichten"

Wat ik echter 'vervelend' vind, is dat nadat ik het bericht gelezen/geopend heb, die melding er blijft staan. Alleen als ik het bericht verwijder staat er weer "je hebt 0 persoonlijke berichten".

Is hier bewust voor gekozen, of is dit een bug? Persoonlijk zie ik het namelijk liever op de manier zoals dat ook bij email-programma's gewoonlijk is.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Om dan ook maar een duit in het zakje te doen: als ik een persoonlijk bericht krijg, dan staat er rechtsboven: "Je hebt 1 persoonlijke berichten"

 

Nee ;), er komt te staan je heb "1 nieuw persoonlijk bericht".

 

Als je dat vervolgens leest, verandert deze melding in het totaal aantal berichten in jouw PM inbox (1 of 0 bij jou als je je box steeds leegt, 188 bij mij)

 

Is hier bewust voor gekozen

 

Ja, maar HL staat open voor suggesties.

 

pm2.thumb.png.449d64111ac5e97d77711da05b26413f.png

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ahh, dan is dat het verschil, was mij niet opgevallen ;D ::)

 

Er staat inderdaad "je hebt # persoonlijke berichten". Persoonlijk vind ik het ietwat verwarrend (en ook overbodige info om op je 'homepage' te zien hoevol je inbox zit). Aangezien ik de manier van mailprogramma's zoals Outlook gewend ben, waarbij je alleen een cijfer ziet als je nieuwe berichten hebt, denk ik steeds nieuwe berichten te hebben...om vervolgens weer om te moeten gaan met de teleurstelling :'(

 

HL staat open voor suggesties.

Mijn voorkeur heeft het om een kopje "inbox" te hebben (met daarachter een cijfer als je een of meerdere nieuwe berichten hebt), idem voor "connecties".

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Bij het benamen van een link via het "wereld icoontje" verdwijnt het invul window van het scherm.

Hierdoor moet ik het eerst gaan zoeken (scrollen) om het in te vullen. Kan dit niet op het scherm gehouden worden. Zover ik weet is dat bij de oude versie nooit gebeurd.

 

Link naar reactie

Bij het benamen van een link via het "wereld icoontje" verdwijnt het invul window van het scherm.

Hierdoor moet ik het eerst gaan zoeken (scrollen) om het in te vullen. Kan dit niet op het scherm gehouden worden. Zover ik weet is dat bij de oude versie nooit gebeurd.

 

Dit lijkt me inderdaad een fout, ik geef het door t.b.v. correctie/herstel

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Het staat keurig onderaan de text area van het bericht wat je aanmaakt. Dit lijkt me an sich een duidelijke plaats. Misschien iets voor een verbeteractie, maar dit werkt voor mij prima.

 

Browser/screenshot?

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Wellicht geen bug, maar een feature ...

 

Toen ik mijn column instuurde, wilde ik een aangepast onderschrift maken en dat kon alleen door niet mijn naam te selecteren uit de lijst maar alle gegevens handmatig in te vullen. Met als gevolg dat mijn profielfoto niet verschijnt bij de namen in de column-lijst (had ik dus opnieuw moeten bijvoegen) en er ook geen koppeling is naar "alle columns van ...".

Link naar reactie
Wellicht geen bug, maar een feature ...

Inderdaad geen bug. Je hebt nu een 2e columnistenprofiel aangemaakt.

 

Wat je ook had kunnen (of wat wij op verzoek nog steeds kunnen) doen is de column koppelen aan je bestaande columnistenprofiel, en daarvan het onderschrift aanpassen.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik maakte net een melding aan het moderator team, ik on daarbij dit bericht versturen (tenminste als hij is aangekomen), zonder het controle woord in te vullen.

 

De 'captcha-achtige' overtypverplichting werkte sinds maart 2014 niet meer! Waarschijnlijk heeft iedereen het altijd netjes overgetypt en daarom viel het niet eerder op, maar blijkbaar is bij de recente grote update door één van de developers deze beveiliging even 'uitgezet' omdat dat gemakkelijker test, en is vervolgens vergeten hem weer aan te zetten! Dat is zojuist inmiddels weer gebeurd.

 

Dank voor het melden Jasper!

Link naar reactie

Kleinigheidje...

 

Bij het plaatsen van een reactie neem ik soms ook een link op. Als ik vervolgens middels de optie 'bekijk preview' op die link klik (ter controle) dan opent deze niet in een nieuw tabblad. Als ik dan op 'terug' klik, kan ik opnieuw beginnen met het typen van een reactie....

Kan e.e.a. niet zo worden ingesteld dat een link automatisch opent in een nieuw tabblad?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

het is vást al ooit geopperd en de tegenargumenten kan ik zelf ook wel verzinnen, maar is het toch geen idee om bij registratie voor het forum een soort check (ja, kvk nummer is het makkelijkst) in te bouwen of mensen wel ondernemer zijn?

 

Anonimiteit is leuk en aardig maar levert natuurlijk ook regelmatig onzinposts op. Daarbij is het sowieso verstandig om niks op internet te plaatsen dat je ook niet op het marktplein zou roepen, dus eigenlijk zou je je gebruikers nog (tegen zichzelf) beschermen ook.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

het is vást al ooit geopperd en de tegenargumenten kan ik zelf ook wel verzinnen, maar is het toch geen idee om bij registratie voor het forum een soort check (ja, kvk nummer is het makkelijkst) in te bouwen of mensen wel ondernemer zijn?

Dan zouden we eerst de doelgroep moeten herdefiniëren, want een deel daarvan heeft (nog) geen KvK nummer en een ander deel is en wordt ook geen ondernemer. Zie de tekst in de toelichting over Higherlevel:

VOOR WIE IS HIGHERLEVEL.NL?

Higherlevel.nl is bedoeld voor iedereen die een bedrijf wil starten, is gestart, wil groeien, of interesse heeft in ondernemers met een toekomst. Nog niet overtuigd? Er zijn vele redenen om vaste bezoeker te worden en mee te praten op Higherlevel.nl.

 

Anonimiteit is leuk en aardig maar levert natuurlijk ook regelmatig onzinposts op.

Mee eens, maar daarvoor hebben we de moderators en de meld-dit-bericht-aan-de-moderator-knop. Daarmee halen we hopelijk de onzinposts eruit? Maar uiteraard staan de mods open voor suggesties. Zo hebben we enige tijd geleden besloten om geen "handelshuis"-vragen ("wie weet een goed naaiatelier in Turkije" etc. ) meer toe te staan omdat dit geen toegevoegde waarde biedt voor de rest van de community.

 

Daarbij is het sowieso verstandig om niks op internet te plaatsen dat je ook niet op het marktplein zou roepen, dus eigenlijk zou je je gebruikers nog (tegen zichzelf) beschermen ook.

Eveneens roerend mee eens. En dat doen we dan ook regelmatig, bijvoorbeeld door een poster te anonimiseren of een controversieel onderwerp waaruit de identiteit te duidelijk te herleiden valt, in overleg aan te passen.

 

Hmmm, het beste tegenargument is dat veel mensen met KvK-nummer inderdaad geen ondernemer zijn.

I second that. En andersom: er zijn ook diverse "ondernemende" actieve leden die - al dan niet tijdelijk - geen ondernemer zijn maar wel een schat aan kennis en ervaring hebben om te delen.

 

Uiteindelijk gaat het er om : is een onderwerp nuttig en leerzaam voor (toekomstige) ondernemers?

En een vraag van een pré-starter kan dan een stuk interessanter zijn dan het zoveelste topic over geschillen tussen een sitebouwer en een afnemer :)

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Bij het invoegen van een link in een bericht is het veld al gevuld met http://

 

'Probleem' is dat de meeste mensen de gewenste link volledig kopiëren en plakken.

Gevolg is dat de hyperlink dan verwijst naar bv: http://https://www.higherlevel.nl.

Ik kom om deze reden regelmatig links tegen die het niet doen (zie ook hier).

Is het niet mogelijk om het invulveld leeg te laten?

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.