Het centrale topic voor melden bugs op Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Op zich een waardevol idee om op technische haalbaarheid na te gaan. Als risico zie ik dat nieuwe experts of ervaringsdeskundigen dan niet meer kunnen inhaken.

 

Instroom is veelal via topics met zoekwoorden, niet via de home.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

if topic ouder dan x and if user less than x posts block reply ofzo?

 

Nu is er iets als "if topic ouder dan x then show 'Dit is al een oud topic. Weet je zeker dat je wilt reageren?'". Dat kan dan iets worden als

if topic ouder dan x then

if heeftalgepostindittopic then

show 'Dit is al een oud topic. Weet je zeker dat je wilt reageren?'"

else

show 'Dit is al een oud topic en er kan niet meer gereageerd worden.'"

 

Link naar reactie

In het verleden heb ik wel eens een forum bezocht (zal wel technisch geweest zijn) . Na het starten van een topic en het volgen van reacties kwam er na enkele weken van stilte een e-mail met de melding of ik nog zou reageren of de vraag beantwoord was of anders het topic te sluiten. Dus de TS moest ook weer TS zijn (Topic Sluiter). Op die manier bestaan er geen oude topics waarop gereageerd kan worden. Ik weet echter niet wat er gebeurd zou zijn wanneer ik niets meer had laten 'horen'. Dat is nog een besluit issue.

 

Wat zijn eigenlijk de problemen om op oude topics te reageren. Kan soms heel ophelderend en opzienbarend zijn. Bijvoorbeeld iemand ontdekt een unieke oplossing voor een prangende vraag in een oud topic en kan deze nu niet plaatsen terwijl het nog steeds actueel is. Om een nieuw topic daarover te openen is belemmerend omdat hij dan niet met een vraag maar met een oplossing moet beginnen. Als hij dat toch zou opbrengen om te doen moet hij verwijzen naar een oud topic. Ik zie liever een bepaald onderwerp in één topic. Of zie ik dat verkeerd.

 

Overigens dit topic is ook al van juli 2008 ;D

 

Link naar reactie

Als risico zie ik dat nieuwe experts of ervaringsdeskundigen dan niet meer kunnen inhaken.

Instroom is veelal via topics met zoekwoorden, niet via de home.

Yep, maar wellicht kunnen we dit op andere wijze ondervangen. Bijvoorbeeld alle topics gaan na X jaar inactiviteit automatisch op slot voor iedereen; en een ieder die daarna nog wil wil reageren op het gesloten topic krijgt een toelichting en de mogelijkheid om een modsmelding te doen indien hij/zij van mening is dat hij/zij toch iets heel belangrijks actueels in dat topic te melden heeft, zoals een recente ontwikkeling, gewijzigde wetgeving of jurisprudentie enz enz.

 

De "heb ik ook" posters die willen inhaken op een ouder topic kun je dan ook helpen: je laat ze dan een nieuw topic openen (is meestal toch beter) met daarin eventueel een verwijzing naar het oudere topic.

 

Gelet op de frequentie waarop dat met goede intenties gebeurd, is dat voor de mods makkelijk te behappen, en het scheelt een hoop onnodige spam- en topickicks.

 

Dus de TS moest ook weer TS zijn (Topic Sluiter)

We krijgen wel eens verzoeken van een TS om een topic te sluiten, en dan vertel ik ze altijd vriendelijk dat ze initiator zijn, maar geen eigenaar: topics blijven in principe open...maar ze na enige jaren inactiviteit sluiten lijkt me geen bezwaar.

 

Ik zie liever een bepaald onderwerp in één topic. Of zie ik dat verkeerd.

Het varieert. Een vraag over privé-gebruik auto anno 2015 plaatsen in een topic uit 2003 biedt weinig toegevoegde waarde IMHO. Vandaar ook mijn voorstel - beetje vloeken in de modkerk en een breuk met mijn eerdere mening - om dat per geval vooraf te beoordelen na een modmelding

 

Overigens dit topic is ook al van juli 2008

De "ouderdom" van een topic meet je af aan de periode van inactiviteit, niet van de datum van de startpost. Er zijn verzameltopics die nog veel ouder zijn, maar zelden langer dan een maand inactief. Dat valt ook te zien aan de hoeveelheid reacties: in dit topic tot dusverre 981 reacties in 82 maanden.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik blijf voor de oplossing die ik al eerder heb gesuggereerd, wat ze ook hebben op motor-forum.nl: als een topic ouder is dan een maand, dan is de reactiebutton bij een bericht verdwenen, en kun je via de link onderaan de pagina nog wel reageren, maar dan krijg je eerst een heel grote foto van een oude koe in de sloot, of zoiet, met "weet je zeker dat je wilt reageren?"

 

 

Link naar reactie

Ik blijf voor de oplossing die ik al eerder heb gesuggereerd, wat ze ook hebben op motor-forum.nl: als een topic ouder is dan een maand, dan is de reactiebutton bij een bericht verdwenen, en kun je via de link onderaan de pagina nog wel reageren, maar dan krijg je eerst een heel grote foto van een oude koe in de sloot, of zoiet, met "weet je zeker dat je wilt reageren?"

ik ben helemaal voor ;D, maar dan wel HL-style:



ltal4.jpg

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Even een serieuze vraag trouwens - dus een impliciete suggestie: Waarom zit er geen SSL certificaat op higherlevel.nl?

 

Dat betekent namelijk dat alle geregistreerde gebruikers hier hun wachtwoorden en gegevens noodgedwongen onversleuteld versturen. Mogelijk voldoet de website daarmee niet eens aan de Wbp. Zou MinEZ daar misschien nog een tientje voor over hebben?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie

De "heb ik ook" posters die willen inhaken op een ouder topic kun je dan ook helpen: je laat ze dan een nieuw topic openen (is meestal toch beter) met daarin eventueel een verwijzing naar het oudere topic.

 

 

Yep, en je ontneemt ze (een soort van) de mogelijkheid om in te haken op topics die ze via google gevonden hebben en waar ze op reageren puur omdat een of andere locale SEO boer ze gezegd heeft dat dat 'goed is voor de ranking'. Fan dus.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie

Is het een idee om de functionaliteit onderschrift voor gebruikers beschikbaar te stellen als zij 50 of meer (relevante) posts hebben geplaatst?

 

Misschien ligt het aan mij maar ik begin mij steeds meer te ergeren aan spammers die hier 1 onzinnige post plaatsen en een compleet ingevuld onderschrift hebben. Ik weet, het is geen nieuw verschijnsel.

Waarschijnlijk denken deze spammers dat een onderschrift met links helpt bij de indexering maar als ik het mij goed herinner is dit indertijd aangepast.

Link naar reactie

Is het een idee om de functionaliteit onderschrift voor gebruikers beschikbaar te stellen als zij 50 of meer (relevante) posts hebben geplaatst?

@Nico, het heeft onze aandacht. De suggestie van een postcount-drempel is daarbij ook al besproken maar vooralsnog verworpen vanwege negatieve ervaringen met zulke drempels in het verleden (het leverde eerder meer dan minder onzinreacties op, o.a. bij de postcountdrempel van het WVJVM-topic) In plaats daarvan proberen we de de onzinreacties zelf te verwijderen en worden - achter de schermen - diverse leden daar ook op aangesproken.

 

Mijn advies en verzoek is om bij vermeende onzinreacties vooral de "meld dit bericht aan de moderator" knop te gebruiken.

 

Tevens het verzoek om nieuwe leden wel het voordeel van de twijfel te gunnen. Een eerste reactie in een "Yes momenten" topic is nu eenmaal veel laagdrempeliger. (Ik neem aan dat je daar met je reactie op doelde)

 

Het moderatieteam is de laatste tijd overigens erg gebrand op linkspam en misbruik voor SEO-doeleinden. Mocht dus blijken dat de reacties van een volledig ingevuld profiel beperkt blijven tot niet-inhoudelijke bijdragen, dan behouden wij het recht voor om het privilege van de signature en profielinfo in te trekken en/of het profiel te blokkeren/ verwijderen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Wat nog wel het overwegen waar is, is om "sociale" verzameltopics zoals "yes vier je successen hier" te verplaatsen naar de stamtafel. De topics worden dan niet meer geïndexeerd (exit SEO ) en tellen ook niet mee voor de postcount.

 

Een "maar" van zo'n verplaatsing is dat deze topics dan ook niet meer zichtbaar zijn voor niet-ingelogde leden en overige lezers. Ik weet niet of dat positief of negatief is.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

De usability-mens in mij fluistert mij in dat je de ruimte in signatures zou moeten beperken tot één regel met hooguit één link. Dat bespaart kostbare schermruimte en zorgt voor minder afleiding in het perifere gezichtsveld. Het dwingt de ondertekenaar bovendien kort en bondig te zijn.

 

Als ik vervolgens echter zie dat velen toch meer dan één regel en/of één link nodig hebben (hebben ze die echt nodig?), dan denk ik dat je naar een compromis kunt uitwijken: bied gebruikers de mogelijkheid om die weergave zelf in en uit te schakelen.

 

Spam, dat eeuwige laatste woord of andere ongein in de ondertekening beu?

Dan schakel je die gewoon even uit.

Link naar reactie

Als ik vervolgens echter zie dat velen toch meer dan één regel en/of één link nodig hebben (hebben ze die echt nodig?), dan denk ik dat je naar een compromis kunt uitwijken: bied gebruikers de mogelijkheid om die weergave zelf in en uit te schakelen.

 

Mee eens. Zelfs helemaal geen in-load van handtekening. Als men referenties zoekt of enig commentaar dan is het klikken op de naam toch een mogelijkheid om een profiel met referenties/ commentaar te bezichtigen.

 

 

Link naar reactie

Welke oorzaak kan het zijn dat een tablet op Android geen toegang heeft op www.higherlevel.nl ? Browser is Google Chrome. Andere webpagina's geven geen probleem, ook via Google Chrome op mijn laptop werkt HL wel. Iemand een idee hoe dit gebeurt en opgelost kan worden?

 

Melding is:

Deze webpagina is niet beschikbaar.

Fout 2 (NET::ERR_FAILED): Onbekende fout.

Link naar reactie

De server is afgelopen vrijdag gewisseld van IP-adres (is nu 37.252.122.83). Gedurende het weekend hadden we de oude server nog in de lucht om hele trage DNS-servers af te vangen en tijdelijk door te sturen naar het nieuwe IP-adres. Deze fallback is nu uit de lucht. Ik vermoed dat op de een of andere manier de DNS op je tablet in de cache nog verwijst naar de oude server (213.206.112.219).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.